Nem az SP-re gondoltam, hanem a GBA v1.0-ra, nekem olyan van, azért érdekel a mérete. Az SP-nél biztos nagyobb, de az nem mérvadó. Igazából érdekel a PSP is, de nem tetszik nekem a Sony "szakítsunk teljesen a 2D-vel" hozáállása, mivel a 2D gamákon nőttem fel. Pl. Spectrum, stb. Persze szép a 3D és jó is, de attól még nem lesz jó a játék. Ezt most jól megmondtam! :)
Na igen, a Nintendo nagyban hangoztatja, hogy a DS _nem_ a GBA (SP) követője lesz, hanem egy teljesen új termék. (Kvázi örülhetünk, hogy a GBA-gémek egy részét legalább futtatja. :p )
Majd utánanézek a pontos kiterjedésének, de amennyire emlékszem, valóban nem kicsi az SP-hez képest. Bár ha azt vesszük, a PSP sem, sőt, az kifejezetten terjedelmes lesz...
Azért remélem, ez nem azt jelenti, hogy majd a japán verzióból kapunk, nem mintha nem lenne tökmindegy, csak a használati utasítást jó lenne legalább angolul látni... :)
Mondjuk nekem arra lett volna jó a kompatibilitás, hogy asszonnyal tudjunk GBA gamákat tolni egymás ellen, emiatt már nem akartam még egy GBA-t venni, de akkor ez a terv ugrott.
Sovány vigasz, de az a pár régi játék, ami futni fog rajta, legalább szebb lesz a háttérvilágításnak köszönhetően. Biztos nagy színorgaia lesz a GBA után, mert ott hiába csinálták jó kontrasztosra a képet, ez nem nagyon jött ki világítás nélkül, de még a frontlight-tal sem, ami lehet, hogy olcsóbb, vagy egyszerűbb a háttérvilágításhoz képest, de azért elég kimosott színeket eredményezett szvsz. TÉnyleg, mi a francért nem raktak az SP-be már rendes háttérvil.-t? Fel nem foghatom.
LÁttál már régi GBA-t és DS-t egy képen, mennyivel nagyobb az új? Hatalmasnak tűnik nekem az eddigi képek alapján, persze ez biztos csalóka.
- Erről még csak találgatni tudunk. (Perpillanat az egész világon ez megy, gondolom néhány szerencsés kivételével.) Amint szerzek vmi infót, leírom majd.
- Állítólag nem lesz GB-kompatibilis. GBA-játékokból is csak a single player-módosakat viszi. Valahogy úgy hangzott a Nintendo megfogalmazása, hogy "kompatibilis lesz mintegy 550 már megjelent Gameboy Advance játékkal".
- A médiáról még szintén csak találgatunk, de őszintén szólva nehezen tudnám elképzelni, hogy pont erre a gépre ne találjanak ki valamiféle "házi kísérletezési lehetőséget"... :)
Igen. Egy másik hong-kongi céggel kapcsolatban már vannak pozitív tapasztalataim, de náluk még nincs erre lehetőség. Lemaradni viszont nem akarok a masináról (főleg ezen az áron), és mivel LS-ékról is jókat hallottam eddig, gondoltam kipróbálom.
A köv. kérdések vetődtek fel még bennem a DS-sel kapcsolatban:
- ha GBA-kompatibilis a cucc, aminek ugye 240*160 a felbontása, akkor hogy futtatja majd ezeket a progikat, kihúzza hardveresen nagyobb felbontásra, vagy "szélesvásznú" lesz alul-felül a kép? Nem túl fontos kérdés amúgy, csak érdekel. Ha széthúzza, akkor elég pixeles lesz a kicsi különbség miatt.
- ha GB-kompatibilis is lesz, akkor megint bele kell rakni a Z80-at, vagy azt már emulálni fogja az ARM9-cel?
- de a legfontosabb, hogy a ROM-ok (gamák) milyen médián lesznek, lesz-e itt is flash-kártya? Ha eltekintünk a warez szemponttól, akkor még ott marad a hobbi-fejlesztés kérdése, mennyire lesz egyszerű áttölteni rá a progikat??
Nagyobb képernyős Spectrum emu, Amiga emu, stb., már előre csorog a nyálam... :)
Persze mondják, hogy a Sony (PSP) a csúcsteljesítményre megy, a Nintendo (DS) meg az eredetiségre, meg arra a bizonyos "hangulat"-ra, azért a dolgok oroszlánrésze inkább a játékfejlesztőkön fog múlni, de tény, hogy érdekes a DS koncepciója és kiváncsi vagyok mennyire működik a gyakorlatban. A hangulattal kapcsolatban szerintem az van, hogy nagy számban vannak már olyan iszapszemű játékosok, akik már mindent láttak, már találkoztak azzal "A játékprogram"-mal, ami nekik az etalon minden szempontból, ezek után már másképp néznek az új játékokra, erre még egy lapáttal rátesz, hogy gyakorlatilag csak remake-ek meg lerágott csontok jelennek meg, nagyon kevés az új ötlet (pl. kururin), szerintem ezért van az elégedetlenkedés. Kérdés, hogy a DS spéci felépítése önmagában mennyire lesz elég az üdvösséghez, meglátjuk. Drukkoljunk. :)
Kösz! Remélem, az idő múltával egyre többen leszünk. A napokban néztem újabb pár játék bemutatóját a gépre, hát valóban hangulatosnak és innovatívnak tűntek. Bár a PSP grafikailag minden bizonnyal lekörözi majd (igaz, ott csak 1 képernyőt kell procival és energiával meghajtani ;), nagy esélyt látok rá, hogy a masina lehetőségei végre abba az irányba is elmozdítják kicsit a játékfejlesztést, amit a csilli-villi gémek özöne óta hiányolunk, hogy a játékoknak újra igazi hangulatuk legyen. Olyan lehetőségek vannak ebben a gépben, amik az egyedüli játékot is jóval "interaktívabbá" teszik - a multi pedig ott pihen benne beépítve...
Szóval, bár kicsit aggódva gondolok arra, hogy a PSP bivalyerős teljesítménye mellett a DS-é kevés lehet, minden más téren bravó, Nintendo! Most végre kiderül, mennyi, fantáziával megáldott arc ül a játékfejlesztő cégeknél.
"Asszem kell egy ilyen cucc, ráadásul az ára sincs elszállva."
Én is így gondolom. És mivel nincs semmi különösebb technikai akadálya, hogy az USA-változatot használjuk Európában, már elő is rendeltem egyet. Tartok tőle, hogy a szállítási költséggel együtt is olcsóbban megúszom így, mint ha itthon vennék egyet.. Ráadásul jóval előbb rátehetem a kezem. :))
Amennyire én tudom, a DS nem támogatja majd a GBA-gémek multiplayer részét. Nem tudom, ez mennyire lesz végleges, mindenesetre a GBA-hoz létezik egy Wireless Adapter, ami szintén drót nélküli összeköttetést tesz lehetővé - jelenleg csak GBA-k között.
Üdv mindenkinek! Gondoltam, ideje megnyitni egy külön Nintendo DS-témát. Remélem, hosszan tartó és szépen prosperáló topik lesz. :)
Néhány főbb aktuális adat a masina elérhetőségéről:
- USA-megjelenés: november 21.
- Japán-megjelenés: december 2. (a N korábban mindig Japánban hozta ki elsőként gépeit)
- USA-ár: 149.99 US$
- Európai megjelenés: 2005. első negyedéve
- Európai ár: még nincs pontos adat, de a trendek szerint akár másfél-kétszerese az USA-árnak.
A gép fontosabb jellemzői:
- 2 darab háttérvilágításos, valódi 3D-megjelenítésre képes, 256 x 192 pixel felbontású, 260.000 színárnyalatot kezelő LCD-képernyő
- Az alsó érintőképernyő (touch-screen)
- Beépített mikrofon a hangirányításhoz
- 4 db elöl levő funkciógomb (A/B/X/Y), Start, Select, L/R oldalsó gombok, plusz az irányító-kereszt a kezeléshez
- Kezeli a DS-játékok kártyáit, és külön porton a Gameboy Advance játékokat is
- Sztereó fülhallgató-bemenet, mikrofon-bemenet
- Drótnélküli (wireless) kommunikációs lehetőség (chat és többjátékos mód) 10-30 méteren belül
- Drótnélküli játékmegosztás
- 3D-megjelenítés: az újonnan kifejlesztett grafikus motorral a DS képes a Nintendo 64-et meghaladó 3D-képek megjelenítésére - 60 kép/másodpercenkénti sebességgel
- 16 csatornás hang, virtuális térhangzásra képes beépített sztereó hangszóró
- Újratölthető, alacsony energiafogyasztású Lítium-ion elem, egy töltéssel 6-10 órányi játéklehetőség, 4 óra töltési idő
- Alvó és Készenléti üzemmód az energiatakarékos lehetőségekért
- Két processzor (ARM9 és ARM7)
- Új média: a DS-játékok újonnan kifejlesztett kompakt memóriaegységet használnak, amely alacsonyabb költségeket, rövidebb gyártási időt és több, mint 1 Gigabites kapacitást tesz lehetővé.
- Beépített PictoChat szoftver, amely akár 16 ember egyidejű chatelését teszi lehetővé, valamint óra, dátum és ébresztő funkciókkal is el van látva
- Nyelvek: a gép beépített nyelvként az alábbiakat kezeli: angol, japán, spanyol, francia, német, olasz.