Keresés

Részletes keresés

bil Creative Commons License 2004.09.28 0 0 13
Jól elvagyunk ketten ebben a topicban :))
bil Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12

Valami novemberre emlékeztem rel. date-nek, ezért volt furi ez a december.

NAgyon messze van még... :((((

Addig behozom a GBA lemaradásom, kb. 1300-nál abbahagytam a mókát, és állítólag volt azóta egy-két ütős cucc. :)

Mario Golf, Astro boy, Asterix XXL, stb.

Előzmény: szako (9)
bil Creative Commons License 2004.09.28 0 0 11

Nem az SP-re gondoltam, hanem a GBA v1.0-ra, nekem olyan van, azért érdekel a mérete. Az SP-nél biztos nagyobb, de az nem mérvadó. Igazából érdekel a PSP is, de nem tetszik nekem a Sony "szakítsunk teljesen a 2D-vel" hozáállása, mivel a 2D gamákon nőttem fel. Pl. Spectrum, stb. Persze szép a 3D és jó is, de attól még nem lesz jó a játék. Ezt most jól megmondtam! :)

 

Előzmény: szako (10)
szako Creative Commons License 2004.09.28 0 0 10

Azért nem kevés az... :)

Na igen, a Nintendo nagyban hangoztatja, hogy a DS _nem_ a GBA (SP) követője lesz, hanem egy teljesen új termék. (Kvázi örülhetünk, hogy a GBA-gémek egy részét legalább futtatja. :p )

 

Majd utánanézek a pontos kiterjedésének, de amennyire emlékszem, valóban nem kicsi az SP-hez képest. Bár ha azt vesszük, a PSP sem, sőt, az kifejezetten terjedelmes lesz...

Előzmény: bil (8)
szako Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9

Nekem is feltűnt, én se örültem.. :/

Azért remélem, ez nem azt jelenti, hogy majd a japán verzióból kapunk, nem mintha nem lenne tökmindegy, csak a használati utasítást jó lenne legalább angolul látni... :)

Előzmény: bil (7)
bil Creative Commons License 2004.09.27 0 0 8

550 játékkal lesz kompatibilis??

Az nem túl sok, legalábbis ha arányaiban nézzük.

Mondjuk nekem arra lett volna jó a kompatibilitás, hogy asszonnyal tudjunk GBA gamákat tolni egymás ellen, emiatt már nem akartam még egy GBA-t venni, de akkor ez a terv ugrott.

Sovány vigasz, de az a pár régi játék, ami futni fog rajta, legalább szebb lesz a háttérvilágításnak köszönhetően. Biztos nagy színorgaia lesz a GBA után, mert ott hiába csinálták jó kontrasztosra a képet, ez nem nagyon jött ki világítás nélkül, de még a frontlight-tal sem, ami lehet, hogy olcsóbb, vagy egyszerűbb a háttérvilágításhoz képest, de azért elég kimosott színeket eredményezett szvsz. TÉnyleg, mi a francért nem raktak az SP-be már rendes háttérvil.-t? Fel nem foghatom.

LÁttál már régi GBA-t és DS-t egy képen, mennyivel nagyobb az új? Hatalmasnak tűnik nekem az eddigi képek alapján, persze ez biztos csalóka.

Előzmény: szako (6)
bil Creative Commons License 2004.09.27 0 0 7

Liksangnál már vásároltam, szerintem jók.

Most már én is előrendem. :)

Kár, hogy valami decemberi dátum van megadva az cucc érkezésénél. :((

 

Előzmény: szako (5)
szako Creative Commons License 2004.09.25 0 0 6

Jó kérdések! :)

 

- Erről még csak találgatni tudunk. (Perpillanat az egész világon ez megy, gondolom néhány szerencsés kivételével.) Amint szerzek vmi infót, leírom majd.

 

- Állítólag nem lesz GB-kompatibilis. GBA-játékokból is csak a single player-módosakat viszi. Valahogy úgy hangzott a Nintendo megfogalmazása, hogy "kompatibilis lesz mintegy 550 már megjelent Gameboy Advance játékkal".

 

- A médiáról még szintén csak találgatunk, de őszintén szólva nehezen tudnám elképzelni, hogy pont erre a gépre ne találjanak ki valamiféle "házi kísérletezési lehetőséget"... :)

Előzmény: bil (4)
szako Creative Commons License 2004.09.25 0 0 5

A hangulat kérdésében egyetértünk. :)

 

"Hol rendelted elő? Liksangnál?"

 

Igen. Egy másik hong-kongi céggel kapcsolatban már vannak pozitív tapasztalataim, de náluk még nincs erre lehetőség. Lemaradni viszont nem akarok a masináról (főleg ezen az áron), és mivel LS-ékról is jókat hallottam eddig, gondoltam kipróbálom.

Előzmény: bil (3)
bil Creative Commons License 2004.09.24 0 0 4

A köv. kérdések vetődtek fel még bennem a DS-sel kapcsolatban:

 

- ha GBA-kompatibilis a cucc, aminek ugye 240*160 a felbontása, akkor hogy futtatja majd ezeket a progikat, kihúzza hardveresen nagyobb felbontásra, vagy "szélesvásznú" lesz alul-felül a kép? Nem túl fontos kérdés amúgy, csak érdekel. Ha széthúzza, akkor elég pixeles lesz a kicsi különbség miatt.

- ha GB-kompatibilis is lesz, akkor megint bele kell rakni a Z80-at, vagy azt már emulálni fogja az ARM9-cel?

- de a legfontosabb, hogy a ROM-ok (gamák) milyen médián lesznek, lesz-e itt is flash-kártya? Ha eltekintünk a warez szemponttól, akkor még ott marad a hobbi-fejlesztés kérdése, mennyire lesz egyszerű áttölteni rá a progikat??

 

Nagyobb képernyős Spectrum emu, Amiga emu, stb., már előre csorog a nyálam... :)

Már csak meg kell írni valakinek :))

bil Creative Commons License 2004.09.24 0 0 3

Fura kérdés ez a "hangulat" egy játékban...

Persze mondják, hogy a Sony (PSP) a csúcsteljesítményre megy, a Nintendo (DS) meg az eredetiségre, meg arra a bizonyos "hangulat"-ra, azért a dolgok oroszlánrésze inkább a játékfejlesztőkön fog múlni, de tény, hogy érdekes a DS koncepciója és kiváncsi vagyok mennyire működik a gyakorlatban. A hangulattal kapcsolatban szerintem az van, hogy nagy számban vannak már olyan iszapszemű játékosok, akik már mindent láttak, már találkoztak azzal "A játékprogram"-mal, ami nekik az etalon minden szempontból, ezek után már másképp néznek az új játékokra, erre még egy lapáttal rátesz, hogy gyakorlatilag csak remake-ek meg lerágott csontok jelennek meg, nagyon kevés az új ötlet (pl. kururin), szerintem ezért van az elégedetlenkedés. Kérdés, hogy a DS spéci felépítése önmagában mennyire lesz elég az üdvösséghez, meglátjuk. Drukkoljunk. :)

 

Hol rendelted elő? Liksangnál?

bil

Előzmény: szako (2)
szako Creative Commons License 2004.09.24 0 0 2

"Jó 5let volt a topicnyitás."

 

Kösz! Remélem, az idő múltával egyre többen leszünk. A napokban néztem újabb pár játék bemutatóját a gépre, hát valóban hangulatosnak és innovatívnak tűntek. Bár a PSP grafikailag minden bizonnyal lekörözi majd (igaz, ott csak 1 képernyőt kell procival és energiával meghajtani ;), nagy esélyt látok rá, hogy a masina lehetőségei végre abba az irányba is elmozdítják kicsit a játékfejlesztést, amit a csilli-villi gémek özöne óta hiányolunk, hogy a játékoknak újra igazi hangulatuk legyen. Olyan lehetőségek vannak ebben a gépben, amik az egyedüli játékot is jóval "interaktívabbá" teszik - a multi pedig ott pihen benne beépítve...

Szóval, bár kicsit aggódva gondolok arra, hogy a PSP bivalyerős teljesítménye mellett a DS-é kevés lehet, minden más téren bravó, Nintendo! Most végre kiderül, mennyi, fantáziával megáldott arc ül a játékfejlesztő cégeknél.

 

"Asszem kell egy ilyen cucc, ráadásul az ára sincs elszállva."

 

Én is így gondolom. És mivel nincs semmi különösebb technikai akadálya, hogy az USA-változatot használjuk Európában, már elő is rendeltem egyet. Tartok tőle, hogy a szállítási költséggel együtt is olcsóbban megúszom így, mint ha itthon vennék egyet.. Ráadásul jóval előbb rátehetem a kezem. :))

Előzmény: bil (0)
szako Creative Commons License 2004.09.24 0 0 1
Amennyire én tudom, a DS nem támogatja majd a GBA-gémek multiplayer részét. Nem tudom, ez mennyire lesz végleges, mindenesetre a GBA-hoz létezik egy Wireless Adapter, ami szintén drót nélküli összeköttetést tesz lehetővé - jelenleg csak GBA-k között.
Előzmény: bil (0)
bil Creative Commons License 2004.09.23 0 0 0

Jó 5let volt a topicnyitás. Asszem kell egy ilyen cucc, ráadásul az ára sincs elszállva.

Kiváncsi vagyok, hogy egy régi GBA-t meg a DS-t hogy lehet összedugni, ha hálóban akarsz jáccani... (biztos külön kell venni valami device-ot)

bil

szako Creative Commons License 2004.09.22 0 0 topiknyitó

Üdv mindenkinek! Gondoltam, ideje megnyitni egy külön Nintendo DS-témát. Remélem, hosszan tartó és szépen prosperáló topik lesz. :)

 

Néhány főbb aktuális adat a masina elérhetőségéről: 

 

- USA-megjelenés: november 21.

- Japán-megjelenés: december 2. (a N korábban mindig Japánban hozta ki elsőként gépeit)

- USA-ár: 149.99 US$

- Európai megjelenés: 2005. első negyedéve

- Európai ár: még nincs pontos adat, de a trendek szerint akár másfél-kétszerese az USA-árnak.

 

A gép fontosabb jellemzői:

 

- 2 darab háttérvilágításos, valódi 3D-megjelenítésre képes, 256 x 192 pixel felbontású, 260.000 színárnyalatot kezelő LCD-képernyő

- Az alsó érintőképernyő (touch-screen)

- Beépített mikrofon a hangirányításhoz

- 4 db elöl levő funkciógomb (A/B/X/Y), Start, Select, L/R oldalsó gombok, plusz az irányító-kereszt a kezeléshez

- Kezeli a DS-játékok kártyáit, és külön porton a Gameboy Advance játékokat is

- Sztereó fülhallgató-bemenet, mikrofon-bemenet

- Drótnélküli (wireless) kommunikációs lehetőség (chat és többjátékos mód) 10-30 méteren belül

- Drótnélküli játékmegosztás

- 3D-megjelenítés: az újonnan kifejlesztett grafikus motorral a DS képes a Nintendo 64-et meghaladó 3D-képek megjelenítésére - 60 kép/másodpercenkénti sebességgel

- 16 csatornás hang, virtuális térhangzásra képes beépített sztereó hangszóró

- Újratölthető, alacsony energiafogyasztású Lítium-ion elem, egy töltéssel 6-10 órányi játéklehetőség, 4 óra töltési idő

- Alvó és Készenléti üzemmód az energiatakarékos lehetőségekért

- Két processzor (ARM9 és ARM7)

- Új média: a DS-játékok újonnan kifejlesztett kompakt memóriaegységet használnak, amely alacsonyabb költségeket, rövidebb gyártási időt és több, mint 1 Gigabites kapacitást tesz lehetővé.

- Beépített PictoChat szoftver, amely akár 16 ember egyidejű chatelését teszi lehetővé, valamint óra, dátum és ébresztő funkciókkal is el van látva

- Nyelvek: a gép beépített nyelvként az alábbiakat kezeli: angol, japán, spanyol, francia, német, olasz. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!