Szia !
Ha jol tudom a klimak aramkimaradas utan ujra indulnak, tehat a programozott beallitasok maradnak. Szerintem erzeketlenebb termosztat segitsegevel+ egy kesleltetos rele segitsegevel megoldhato. Termosztaton beallitod pl. a 23 C fokot. Durvan 23,5 C foknal kapcsolja a relet az meg kapcsolja a klimat. Elered a 22,5 C fokot, termosztat kikapcsol, de a kesleltetos rele meg pl. 1 percig hagyja uzemelni a klimat. Ha felmelegedik a lakas, kezdodik minden elorol. A kliman persze 22 C fokra allitanam az igenyelt homersekletet. Igy nem kell figyelni az orat es nem mukodik akkor, ha nem melegszik a lakas.
Most mar csak az a kerdes, mit mondanak a szakik. Mennyire lehetseges ez a megoldas.
Udv, Peter.
Hello, Segitseget szeretnek kerni klimavalasztas kerdeseben. Lenne nekem egy hazam, aminek az emeleten van 3 szoba, koztuk egy eloszoba. A szobak kozul ketto E-K-i fekvesu, 15 ill 13nm-esek, illetve egy 11nm-es D-NY-i fekvesu, koztuk az eloszoba kb 10nm. Eredetileg arra gondoltam, hogy berakok az eloszobaba egy 5kw koruli legkondit, ami behutene az egesz szintet, de aztan az jutott eszembe, hogy esetleg a zugok miatt nem jutna el a szobakba a hideg, meg csukott szobaajtoknal ez nem igazan jo megoldas, ugyhogy elindultam inkabb a multi-split rendszerek iranyaba (azert cafoljatok meg, ha szerintetek megiscsak jo megoldas lehet akar egy eloszobai rendszer is, megiscsak olcsobb :) ). Kb 500-550khufot szannek magara a hw-re, amik nekem fontosak:
-hatekonysag (mindenkepp A kategoriast szeretnek, hutes ilyen teren fontosabb, mint a futes. Ez nagyjabol meg is mondja, hogy inverteres kene, de ahogy nezem, azok kozul se mind A-s)
-legyen nagyon csendes uzemmodja is (sajnos nagyon soxor nem talalok rendes dB adatokat)
-tudjon ionizalni, legyen benne jo lexures, az se baj, ha kipucolja magat ha szeretnem
Amiket eddig talaltam (en kombinaltam ossze oket a logikusnak tuno adatok alapjan, ugyhogy sikitsatok lecci, ha vmelyik kulteri nem passzol ossze vmelyik belterivel, vagy hasonlo):
LG: FM19AH (vagy FM25AH?) kulteri + 3x MS07AH belteri
Samsung: MH060FXEA3 kulteri +3xMH020FPEA (vagy MH026FWEA?, esetleg MH023FVEA?)
Fisher: FS3MI-275HF kulteri +3x FSMI-75HF
Gree: LWM25x3 Hi Linge Wind (na, errol mondjatok vmit, mert semmi ertelmes adatot nem talaltam rola (fogyasztas, zaj, tudas)
No, ezek voltak, amiket nagyjabol ebben az arkategoriaban ossze tudtam vadaszni. Sztetek ezek kozul melyik lenne a legjobb, es miert? Illetve tud vki meg jobbat ajanlani nem dragabban?
beírva a ""remote control" learn macro time weekly" kifejezést a Gugliba, másodiknak hozza a Philips Pronto TSU2000-t, ami a leírása szerint alkalmas erre:
"Unlimited number of timers: The TSU2000 can be configured to run macros or single commands at any time of day on a daily or weekly basis."
Utánanéztem márkakereskedőknél, de ezt a választ kaptam:
Az a Philips távirányító már nem kapható és csak az USA-ban dobták piacra!
Egyébként egy kicsit bosszantana a dolog, hogy egy 250eFt-os klímaberendezéshez még vegyek egy ~60eFt-os tanítható távvezérlőt, hogy valóban elérhessem a célomat, mert alapból nem tudja.
Szóval továbbra is érdeklődnék, hátha valakinek lenne ötlete: Ezeket a rémbuta klímaberendezéseket hogyan lehet valahogy programozni ?
A célom az lenne, hogy a kánikula idején szeretném pl. dél körül és délután 2-től 4-ig bekapcsolni a készüléket, mert akkor nem engedné átmelegedni a házat, mire hazaérek. Most azt tudom tenni, hogy reggel "beprogramozom" azt az egy idő lehetőséget, de ezzel kifújt a "komoly" programozhatóság. Ráadásul ezt naponta ismételjem meg, mert még ezt sem lehet megjegyeztetni vele...
Ha netán pillanatnyi áramszünet van napközben (előfordul 2-3 hetente), akkor mire hazaérek jó kis fullasztó meleg fogad.
Bele kell törődni, hogy a gyártók nem fejlesztenek ezirányban ? Az a fura, hogy szobatermosztátból kismilliót kehet kapni pár ezer forintért, ami oda-vissza, napra, percre, szökőévre programozható. Legalább egy ilyet tudna fogadni a klíma... Olyan fura, hogy a gyártók mintha megragadtak volna 20 évvel ezelőtt, annyi javult, hogy már nem vezetékes a távvezérlő...
Ha ez így történt, akkor az elnézésedet kell kérnünk, simán elképzelhető, hogy a júniusi hajtásban ilyen előfordul. Ettől függetlenül küldj egy e-mailt, írdd le, hogy mi a probléma, és akkor biztosan evidenciában marad, és megoldjuk a kérdést.
A probléma ott van hogy talán 3 éve szereltettük a klimát és ugye minden évben kell inditás előtt 8000-ért egy karbantartást végeztetni.
Ezt mi mindig megtettük. A legutolsó után az alattunk lakó sajnos új ablakot szereltetett be és közölte hogy valamit csináljunk mert a viz elvezetése nem megoldott. Valóban nem.
Innentől vannak a problémák:
többszöri telefonhivásra is csak az igéreteket kaptuk hogy kijönnek meg visszajeleznek meg ilyenek.
Kb a 3 beigért visszahivás elmaradása után nem telefonáltunk többet.
Egy csöppet rosszul esett az eljárás mert a visszahivást azóta is várjuk!!!
/2006 május-június kb/
Ennyi a negativ tapasztalat.
Szerintem nem csak addig fontos az ügyfél ameddig leteszi a 8 rugót.
De ez nem a Ti hibátok /szerelőké/ mert lehet hogy hozzátok el sem jutott a dolog. De ettől még zavar az eljárás. Persze ha a telefonban veletek beszéltünk az probléma....
Minél nagyobb egy cég sajnos annál több a vacak telepítés. Egyik ismerősöm vállalkozásáról még néhány évvel ezelőtt csak a legjobbakat hallottam vissza, sajnos, amióta kinőtték magukat, a cég vezetője már nem tud elég hangsúlyt helyezni az elvégzett munka leellenőrzésére, így egyre több a negatív visszajelzés. A helyzet, hogy nagyon meg kell becsülni a jó szakembert, mert egyre nagyobb a hiány belőlük. A felnőttképzés csak úgy ontja ki a gyenge elméleti, és még gyengébb gyakorlati képzést kapott szerelőket, akiknek semmilyen klímás tapasztalatuk nincsen, még kevésbé az iskolában meg sem tanulható telepítési gyakorlat. Egy ügyes, jó manuális és műszaki érzékű szerelőnek az elméleti alapok megszerzése után is kell még egy-két év egy tapasztalt telepítő mellett, mire igazából ütőképes dolgozó válik belőle.
Az a gyanúm, hogy te valami másik világban élsz. Gondold végig, aki a napi nyolc- tíz órás főállása mellett csinálja a klímázást az arányaiban messze kevesebb gépet szerel mint egy nagy cég. Ehhez rendeld hozzá azt, hogy tisztességesen dolgozik és alig van meghibásodása. Egy kezemen meg tudom számolni az általam telepített gépek meghibásodását és a néhány évvel ezelőtti szériahibás Vestel lamellatöréseken kivül, mindösszesen kettő, azaz kettő darab garanciális javításra kellett kimennem, mondjuk az elmúlt öt évben.
Továbbra is kéretik szem előtt tartani, hogy nagyon sok két-három fős vállalkozás dolgozik főmunkaidős klímaszerelőként és nem jóskapistaként. A munkájukért éveken keresztül felelősséget vállalnak és rohadtul nem akarnak a piac legnagyobb hala lenni, mert kicsiként érzik jól magukat, ha pedig alkatrészre van szükségük, akkor megkeresik megfelelő forgalmazót. (én is kértem már itt segítséget)
Mindannyian tudjuk, hogy a sz.r munka is jelen van a szakmában,(miért is lenne a miénk kivétel), de ez nem a cég nagyságától függ.
Azt azért megnézném, hogy aki napi 8-10 órás főállású elfoglaltsága mellett, hogy tudná lekezelni az 1-2 éve telepített berendezések meghibásodádát, alkatrész rendelését, stb.... Hidd el, nagyon sok ügyféllel találkozunk akiknek egy magánvállalkozó telepítette a gépet....ahol kijönnek a problémák, ott ők már "nem elérhetőek".... Van már 1 pár olyan bejelentésünk, ahol tavaly nyáron telepítették a gépeket és idén már nem működik....aki telepítette megmondta, hogy sajnálja, de nem ért hozzá...hívjon ki klímás céget....
Tudod nem a mi partnerünk hanem ... Nekik meg szerintem jó ez ... is. Valakinek kell lenni a legolcsóbbnak is.
Tulajdonképpen nem Én találkoztam vele. De akim találkozott vele az is a magyar nyelvtan szabályai szerint elég szűken fért bele a beszélt fogalmába. ;-)
Remélem érthető amit írtam, ha nem akkor a többit privátban ... itt ez már OFF topic és per gyanús amik el hangzanak. Nem akarok én a Farkasházy cella társa lenni annyit nem ér az eldzsi ... se. :-)
Fene tudja, nekem is ők szereltek fel két klímát, az említett fiatalember vezette a furgont, amivel hozták a készülékeket, nem is mondta hogy milliárdos, egyébként az egyik kültériben pár hónap után valami elkezdett rezonálni, egy telefonra két nap múlva kijöttek, rendberakták, természetesen mindenféle kiszállási díj nélkül.
Aki szórakozásból teszi, azzal nem tudsz érdemben beszélni.... mi évek óta nem telepítünk egyéb úton megvásárolt berendezést.... se multisat, se külföldről behozottat, se ajándékba kapottat, se webáruházasat...... csak amit nállunk vásárolnak.... Tudom hogy azoknak az ügyfeleknek akiket mi nem "vállalunk" szerelést, lesz kismillió "jóskapistája"..... ha majd alkatrész kell neki, vagy egyszerűen egy megbízható szervíz, akkor majd felkeresi azokat a cégeket akikre legyintet, hogy "mit akarnak" az áraikkal....
Láttam én már féléves képkeretes LG-t tönkrevágva a hozzá nemértő szerelés miatt.....az ügyfélnek kicsit drága mulatság volt....de megérdemelte.... aki 311 ezer forintos gépnél a 45 ezer forintos telepítési munkadíj helyett a 30 ezer forintos havar-haverját választja, az megérdemli....
Azt mellékesen tudni kell a fiatalemberről, aki csinálta a céget, hogy apucinak nagy építőanyag-Tüzép telepe van, és, hogy az elkényeztetett kisfia is tegyen valamit, kitalálták, hogy legyen klímás üzlete. Ő pedig azt találta ki, hogy leveri az árakat, neki úgyis mindegy, beletett egy-két százmillió forintot, és tudomásom szerint a magyar piacon egyedüli szereplőként mindent mélyen a listaár alatt árul. Már tavaly is azt mondta, hogy neki ez csak egy játék, és idén még keményebben fog játszani.
Természetesen mindenkinek szive-joga, hogy hol vásárolja meg a klímaberendezését, de azt mindenkinek érdemes szem előtt tartani, hogy a garanciavállalás az ennél a terméknél igen kényes kérdés. A klímánál is azvégfelhasználói árban benne van ez eladó cég haszonkulcsa, ami általában 15-25 százalék. Ez egyéb termékeknél a bruttó haszon is egyben. A klímánál viszont tartalmazza a garanciális javítások költségét is. Pl. Ha vásárolunk egy televíziót, és az a garanciális időn belül elromlik, akkor fogjuk berakjuk a kocsiba, elvisszük a szervízbe, és ott megjavítják. Ehhez a boltnak nem sok köze van, az importőr/forgalmazó leszerződik egy szervízzel, és az végzi a garanciális javításokat. Ha viszont egy klímaberendezés a telepítő hibáján kívül meghibásodik, akkor azt nem mondhatjuk, hogy: Kedves ügyfél, ugyan hozza már be a készüléket a szervízbe, és majd megjavítjuk, és szerdán jöhet érte, aztán akassza vissza a falra. Ez nem lehetséges, ki kell menni, meg kell javítani, esetleg le kell szerelni, majd vissza, újból beüzemelni, stb. Ehhez az importőr/forgalmazó garanciaidőn belül csak az alkatrésszel járul hozzá, minden más költség a telepítőre hárul. Ezért gyanús, ha valaki mélyen a piaci ár alatt árulja a klímakészüléket, és/vagy a telepítést nagyon olcsón végzi. Ott valami hibádzik.
Szóval érdemes vigyázni, mert a régi mondás szerint is, az olcsó húsnak híg a leve, szerintem érdemes megvárni, pláne egy drága készülékvásárlásnál egy központi akciót (az LG szinte havonta megjelenik akciós ajánlatokkal), és megpróbálni elkerülni a rövidéletű hiéna-cégeket.
...ja ők.... az LG pereli is őket, mert etikátlanul alacsony áron adják.....Az érdekesség az, hogy nem is a magyarországi LG a beszállítójuk.... Úgy próbaként írj már nekik 1 levelet, hogy mi van akkor ha meghibásodik valami a gépben, ki fogja javítani, ki ad garanciális alkatrészt.....???
valahogy úgy vagyok vele hogy egy képnek álcázott klíma, ami egyébként elsőre valóban képnek tűnik a falon az ne plafonmagassában legyen, de tudom mivel klíma, ezért nem lehet egy keretezett kép magasságában, ahol egyébként annak lennie kellene.
nekem a kinézet (keretezett kép), a funkció (klíma) és az elhelyezés nem passzol
Ha van módod, nézd meg élőben ezt a masinát is.....hátha a szíved más irányba is elkezd "húzni" :) ...további képek a képes topikban klímaszerelések képei
Tegnap küldtem mail-t! A Daewoo-s zajos légkondi tulaj :-)
Szánj rám majd pici időt . Illetve érdekelne még a Daikin klíma típusa(száma) is amit a samsung mellett említettél. De a szívem már inkább az utóbbi felé húz
Csak azért kérdeztem, mert miután pár éve felszereltük Nálad a készüléket, ezt írtad itt a topikban:
"... Köszönet illeti Viricsit az előzetes infókért, hisz az ő ajánlására kerültem kapcsolatba a Pannon klima csapatával, akik a tegnapi nap folyamán /Windy 12 és kollegája/
röpke 3 óra leforgása alatt más megvilágitásba helyezte nekem a nyarat egy panellakó szemszögéből:-))) Gyorsan és pontosan dolgoztak valamint nem a kihajolós módszer szerint szereltek, amiről nem sok jót hallottam...
A lényeg: Minden nagyon szép, minden nagyon jó..."
Amikor pedig ma telefonon beszéltünk, akkor is azt nyilatkoztad, hogy újabb készüléket szeretnél szereltetni velünk. Nem értem tényleg akkor mi a probléma? Sajnos mi tényleg nem tudunk Neked az olcsó noname kategóriából készüléket szállítani, ezért ajánlottam, hogy ha mégis ilyet szeretnél, akkor azt valamelyik áruházban vásárold meg, és azután mi szívesen telepítjük.