Keresés

Részletes keresés

erbe Creative Commons License 2005.04.19 0 0 601
A fenéklemez nagyon kicsi felületű.
Ha kivágnád a tetejét és ketresztülvezetnél rajta az alsó lyukba passzoló csövet, akkor már lenne értelme. Sajnos, ez a megoldás sem az igazi, mert túl rövid, egyenes, továbbra is kicsi a hőátadó felület, ezzel a hatásfok. Ha olyan sokbordás hőátadót tudnál beleszerelni, mint az előző linken hozott FÉG gázbojlerbetét, az már érne valamit.
Előzmény: kpl (600)
kpl Creative Commons License 2005.04.18 0 0 600
:-) A villanybojler fenéklemeze bírná a szabad lángnyelveket ? Főleg miután a palástra rá lett hegesztve egy köpenyhőcserélő ? :-)
Előzmény: erbe (599)
erbe Creative Commons License 2005.04.18 0 0 599
Na, így már más!
A hálózati víznyomást nem bírja, vékonyfalú. Szabadkifolyású, mint a kis konyhai fali villanybojlerek, bemenő oldalon nyitod meg a csapot, a kimenő ág állandóan nyitott, abba elzáróberendezést szerelni tilos. Ezért is van egybeépítve a csappal és zuhanyrózsával. Tanyára, villany, gáz és vízmentes üdülőkbe tökéletes (vízemelő szélkerékkel).
Előzmény: kpl (598)
kpl Creative Commons License 2005.04.18 0 0 598
nyilván rossz a link, ez a jó: http://www.freeweb.hu/vara/fh85.htm
Előzmény: erbe (597)
erbe Creative Commons License 2005.04.18 0 0 597
A hőcserélők, amiket hoztál, minden gázbojlerben megtalálhatóak. A ritka kivétel a kondenzációs, annak a hőcserélője nem így néz ki.

A villanybojlerrel a gond, hogy kívül-belül horganyzott. Ritkább a belül zománc vagy üveg (!) bevonatú. Szerencsére én olyannal találkoztam, amit üvegvattával szigeteltek, könnyű volt leszedni. Horganyzott felülethez nehéz hegeszteni, meg közben az ellenkező oldalról is leég a bevonat. A két lemezgyűrű felesleges. Az alsó-felső varrat általában eléggé kiemelkedik. Ha nem, a már körbehajtott lemezt finoman körbekalapálva kis peremet lehet hajtani rá. 1-2 mm-es hézagot össze lehet folyatni a hegesztés során is. 2-3 mm távolság elég a két réteg között, minél vékonyabb, annál kevesebb a térfogat.

A lemez vastagságát a kívánt nyomáshoz kell igazítani (nyomáspróbával is ellenőrizni a végén). 2 mm általában elegendő, vékonyabbat nehezebb hegeszteni, vastagabbal meg nehezebb dolgozni.
Előzmény: kpl (595)
kpl Creative Commons License 2005.04.18 0 0 596
http://www.va-ra.hu/hcs.htm

Kellemes meglepetés, ilyesmit még mindig gyártanak!!
Ha a tartálya bírná a hálózati nyomást és még egy köpenyhőcserélő is lenne rajta, ideális lenne.
kpl Creative Commons License 2005.04.18 0 0 595
Egy hőszigeteléstelenített villanybojler alkalmas lehet ilyen célra? Hámozás és felülettisztítás után két lemezgyűrű - átellenesen egy-egy csőcsonkkal elllátva - felhegesztve, majd erre rá egy vaslemez? Aztán az egész beburkolva ?
200 literes bojler kb D=60 cm, átadó felület=0,6xPIx1,1= 2 m2

A szigetelés levakarható rendesen?
Előzmény: erbe (594)
erbe Creative Commons License 2005.04.18 0 0 594
A nagyteljesítményű hőcserélők rengeteg egymásbapréselt lemezből állnak, hatalmas a felületük. A megadott teljesítményt csak a nagymennyiségű víz intenzív keringetésével tudják átadni ( X m3/h ). Ezért kell mindkét oldalon keringető.
A köpenyhőcserélő a tartály külsejére van hegesztve, hőátadó felülete akár annak teljes felületével egyezhet ( X m2), a belső ellenállása sokkal kisebb, mint a sokkamrás intenzív, vagy a vékony csőkígyós változatoknak. Anyaga ugyanolyan vas vagy rozsdamentes, mint a tartály, így nincs elektrokémiai korrózió.
Előzmény: Gpeti (591)
JTD24 Creative Commons License 2005.04.15 0 0 593

Nem kell feltekerni a rézcsövet spirálban, kapható gyárilag feltekerve.

Csak be kell tenni a tartályba.

18-as cső 25m-es tekercsben (tekercs átmérő kb. 60cm)

15-ös van 50 méteresben is. 500Ft körül métere. Klímákhoz használják.

Előzmény: Gpeti (591)
Gpeti Creative Commons License 2005.04.15 0 0 592
Milyen jó kolléktorépítő idő van! Megyek is haza csinálni.
Gpeti Creative Commons License 2005.04.15 0 0 591
Belső hőcserélőre egy megoldás, amit én kipróbálnék:

Nem 18-20 méter rézcsövet kellene feltekerni spirálba, hanem csak olyan 3 méteresből kellene csinálni egy nagy menetemelkedésű hurkot. A hurokra belülröl ugyanúgy ráforrasztva rézlemez csíkok, ezzel növelve a hőcserélő felületét a szükséges egy m2-re. Ez így olcsóbb, mint a sok cső.

Ezzel a rézcsöves hőcserélővel nekem csak annyi bajom van, hogy azt olvastam, hogy a rézcsövön átfolyó víz késöbb már nem érintkezhet vassal, mert pontszerű korrózió lép fel. Így egy réz hőcserélős boylernek zománcozott vagy rozsdamentesnek kell lennie, és a vezetékhálózat sem lehet vascsőből. Láttam már egyszer egy ilyent, amikor egy garázsból kialakított fodrászüzletbe rézcsővel vitték el a vizet, és a kis gázboyler egy év alatt kilukadt. Vettek egy másikat, az is egy évig bírta. Olyan lett, mint a szita.

A külső hőcserélős módszer sem biztos, hogy hülyeség, csak hol lehet szerezni ilyen kis teljesítményű, olcsó szivattyút? Annak biztosan nem kell nagy felület, szerintem a hőátadó felület csak töredéke a nem áramoltatott belső hőcserélősnek. Itt nálunk a cég távfűtési hőcserélője ha jót tudom, 80 kW-os, és akkora, mint egy doboz almalé (1.5L)
lv Creative Commons License 2005.04.15 0 0 590
Találok valahol a netet hőcserélős rajzokat?
Sajnos (?), annak idején, amikor választani lehetett, nem gépészetre mentem, hanem építészetre, úgyhogy ezeket a dolgokat most kell bepótolnom.
Előzmény: erbe (588)
boattis Creative Commons License 2005.04.15 0 0 589

Sima normál fűtés keringető szivattyúnak az emelőmagassága 3-7 m Grundfos 25/60 6m, Vilo25/7 7m, ezekkel meg lehet oldani a szintkülönbséget.

 

Előzmény: erbe (586)
erbe Creative Commons License 2005.04.15 0 0 588
Nem túl drágán lehet kapni külső, köpenyhőcserélős tartályokat. Egy jó külön hőcserélő min. 15000.- + egy keringető 14000.-. Forgalmazók mostanában kezdenek rájönni, olcsóbb rozsdamentes anyagból ilyen tartályokat gyártani, mint belső zománcozással vasból. Házilag pedig nem is olyan nehéz egy ilyet összehozni (csak egy argon védőgázas gép meg egy ügyes hegesztő kell.). Az alt. energián nemrég filózott valaki egy hőszigetelt falazott tárolóról (nagy méret, több köbméternél jöhet szóba). A mai vízzáró műgyanta betonfelületkezelők mellett nem is reménytelen. Nyitott tető, benne tiszta víz, a felszínén úszó 10-15 cm nikecellgolyóréteg. Fenekén egy bevivő, felül egy kinyerő hőcserélő. Nem kell nagyméretű tágulótartály, nincs korróziós gond.
Előzmény: eqvus (587)
eqvus Creative Commons License 2005.04.15 0 0 587
Gpeti: Belső hőcsrélős tartályt venni egy vagyon, házilag pedig elég macera, a megfelelő felületnagyság kialakítása házilag szinte kivitelezhetetlen. Egy szivattyú, rossz hatásfokú belső hőcserélővel valószínüleg drágább hosszú távon,Ráadásul a második szivattyúnak a leggyengébb, legolcsóbb is megfelel. A teljes rendszer eddigi számításaim szerint (4 m2 kollektor, 200 l-es tartály + plusz ketyerék) 200 körül megáll.
Előzmény: Gpeti (585)
erbe Creative Commons License 2005.04.15 0 0 586
Na, ezért nem tetszik nekem a drain-back. Nálam 7 m lenne a felnyomandó szintkülönbség. Ez már olyan szivattyúteljesítményt igényel, normál fűtési keringetőszivattyú legfeljebb csak a toronyházakat ellátó az, ami bírná. Hol van itt az energiamegtakarítás.
Előzmény: Gpeti (584)
Gpeti Creative Commons License 2005.04.14 0 0 585
eqvus, külső hőcserélőt tervezel? Miért jó az? Nem felesleges a két szivattyú? Több áramot fogyaszt, mint amit nyersz az egésszel.
Előzmény: eqvus (578)
Gpeti Creative Commons License 2005.04.14 0 0 584
Bár én nem értek a drain-back-hez, de azt gondolom, hogy ha a pincébe teszed le a tartályt, ahhoz elég komoly szivattyú kell, hogy több méter magasra fel tudja nyomni. Milyen szivattyú nyomja fel neked 5 méterre a vizet? Ahhoz fél bar nyomásra képes szerkezet kell. Vagy búvárszivattyúra gondoltok?

Az én széthúzott csőkígyóm is le tud ürülni teljesen. Igaz, ez csak 1 méter magas. Ugyanezt 2 méter magas kivitelben nem készíteném el, mert nagyon munkás. Akkor már inkább a hárfa.
Már 2 hete nem dolgoztam semmit a projekten, de most hétvégén belehúzok. Végre fotók is készülnek majd.
Előzmény: erbe (577)
kiviszem Creative Commons License 2005.04.14 0 0 583

No akkor készitsük el azt a tartályt.

Miből legyen? A csobogásra az ötletem:Cső a csőben,ha van keringetés folyamatos a folyadékoszlop.

 

Drain-Back
Előzmény: boattis (579)
kpl Creative Commons License 2005.04.14 0 0 582
Az lehetséges. Engedélyezni kéne a képek megmutatását. Talán...
Előzmény: lv (581)
lv Creative Commons License 2005.04.14 0 0 581
Bocsesz, hogy beleszólok, de csak én nem látom a rajzot, amiről beszéltek???
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 580
Hát az kellemetlen, ezért kell hárfahúrosra csinálni a kollektort. Az tutira leürül.
Előzmény: erbe (577)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 579
Az ötlet jó, majdnem kitűnő, de: a golyós légtelenítő  T elágazás utáni leszálló előremenő vezetékből a víz a Drain back tartályban lévő vízen keresztül tud csak kibugyborékolni, ami hangos lesz. Tapasztalati javaslat: Hagyd meg a golyós légtelenítőből lejövő vízlefutást segítő levegő utánengedő csövet (de megvariáltam) és a Drain back tartályba úgy vezesd bele felülről a vizet, hogy a bevezető cső leér majdnem az aljáig, és a Drain back tartályon belül majdnem a tetejénél fúrjál rá két, három átm 1,5 mm-es furatot, ahol a maradék levegő is hangtalanul kitalál, viszont a víz nem tud rajta spriccelni. Egyébként a légtelenítőt akár el is lehet hagyni, elég csak egy vékony csövet a legmagasabb pontból először felfelé megindítva leágaztatni és a tartály tetejébe bekötni, ahogy rajzoltad.
Előzmény: eqvus (578)
eqvus Creative Commons License 2005.04.14 0 0 578
Valahogy így terveztem a saját rendszeremet, ami előreláthatólag május végére el is készül.

Várom a véleményeket, a jobbító ötleteket.

Köszi!

Eqvus

  

Kollektor: leereszthető csőkígyós kollektor, szelektív bevonattal

Drain back tartály: egy ötlet arra, hogy ne csobogjon, illetve gyorsabb és biztosabb legyen a leürülés. A golyós légtelenítő levegőt kivezető csöve van összekötve a drain back tartállyal

A 2. szivattyút csak a beállított hőfok elérésekor kapcsolja be a termosztát.

 

erbe Creative Commons License 2005.04.14 0 0 577
Nem az aknával van gond, a pincében lesz a tartály, ott elférne minden, hanem a kollektorban maradna sok folyadék, nehéz lenne úgy megoldani, hogy teljesen leürüljön.
Előzmény: boattis (576)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 576

Ha egy nem fűtött hétvégi házban van az egész rendszer, akkor is meg lehet talán oldani, ha van valahol egy olyan akna (víz, csatorna, bármi) ahova le lehet telepíteni a tartályt, a szivattyút, esetleg a hőcserélőt. a Primer (fűtő) kört hasonló módon egy másik tartállyal, ami szintén vissza tud ürülni az aknába.

Lehet hogy badarságnak tűnik a gondolat, de esetleg érdemes lehet elgondolkodni rajt.

Üdv: boattis

Előzmény: erbe (575)
erbe Creative Commons License 2005.04.14 0 0 575
Elolvastam az ajánlott ismertetőt. Sajnos, az én körülményeimre nem alkalmazható, bár egyből végigvettem a lehetőségeket, de a kialakítás miatt csak részlegesen tudnám leüríteni a rendszert, a fagyásveszély maradna.
Előzmény: erbe (573)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 574
Annak a minimális levegőnek a korróziós hatása ami van a rendszerben, elhanyagolható a savas glikol hatásával szemben. Szerintem 30-50 év alatt sem lesz tőle semmi baja a rendszernek. Nem szabad ebbe plusz energiát fektetni.
Előzmény: erbe (573)
erbe Creative Commons License 2005.04.14 0 0 573
Nem láttam, csupán a jellemzők alapján elképzeltem, megterveztem a működését. Köszönöm az ajánlatot, elolvasom. Egyébként a zárt rendszer is csak akkor lenne igazi, ha levegő helyett tiszta nitrogénnel vagy nemesgázzal töltenék fel.
Előzmény: boattis (572)
boattis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 572

Kedves erbe!

 

A Drain-Back rendszerrel kapcsolatos kifogásaiddal csak minimálisan tudok azonosulni!

Az igaz, hogy ha nem kellő odafigyeléssel van a tartály elkészítve, akkor "glugyoghat", illetve mindenhol megfelelő lejtést kell biztosítani a csövezésnek.

-De: annak ellenére hogy levegő van a rendszerben, ez egy ugyan olyan zárt rendszer mint a glikolos, tehát a korrózió szinte kizárva. A szivattyú teljesítmény csak feltöltéskor nagyobb, amikor a rendszer már feltöltött, a teljesítmény igénye ugyan akkora mint a glikolosé, sőt kisebb!

Akkor lássuk a glikolos hátrányait: Minimum kétévente, de minden megforrás után glikol csere, különben savasodás lép fel, és az tényleg "megeszi" a rendszer fém részeit. A légtelenítése csak méregdrága speciális szolár automata légtelenítővel oldható meg, ami tökéletes ezzel sem lesz. Télen a -15 fokos glikolt kell felmelegítenie az egyébként is gyengusz napocskának, így lényegesen rosszabb a hatásfoka. Ezt még tovább lehetne sorolni, de ezek az előnyök-hátrányok nagyon prímán csokorba vannak szedve a Kardoslabor home-lapján.

http://www.kardoslabor.hu/publikaciok/publikaciok.html

Egyébként természetesen láttam már ilyen rendszert testközelből, és a  zaja is egyenlő volt a nullával. Te láttál már ilyen működő rendszert? Mire alapozod a véleményedet?

 

Üdv: boattis

Előzmény: erbe (571)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!