Keresés

Részletes keresés

Biovadász Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11718
"Akkor meretezni kell a hengert is mint egy gyujtólencsét hogy pont középre fokuszaljon.... Megnézte ezt mar valaki optikus szemmel hogy egy motorhenger aminek eddig nem volt feledata a középrefókuszálás hogyan viselkedik ezután ..."

Hát, mint egy homorú tükör a kívülról párhuzamosan érkező sugarakat középre fókuszálja. De a fókuszpontból (ami pont a henger középpontja) érkező sugarakat viszont már csak párhuzamba rendezi, a fokuszponton belülről érkező sugarakat szétdobja, a fokuszponttól csak egy kicsit távolabbról érkező sugarakat a messzebb fókuszálja.

De a csodatabinal pedig nem probléma az égés infrasugarait katonás rendbe párhuzamba rendezni, mert egyéb esetekben igen nehéz a fókuszponntól viszonylag messze előidézni a hengeren belüli égésfolyamatot.
Előzmény: Törölt nick (11713)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11717
Tökéletesen megfelelnek ezek a motorok, és ezt senki nem is vitatja. Milyen érdekes, hogy mérnök emberek és autószerelők csatlakoznak a hálózathoz....
Biovadász Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11716
Hehe, hát ha valaki Herkules módjára akar nagyon gyors égést okozni a hengerében, az csak simán válasszon alacsony oktánszámú benzint és túl kicsi előgyújtást és máris ott van neki az öngyulladás, és az égés sebessége a 15-20 m/s értékről (ami teljesen jó és így is van jól) máris 400-500 m/s sebességűre emelkedik.
Ez már tényleg herkulesi, olyat üt a dugattyúra mint papp laci. Ráadásul ha már egyszer beindult, gyújtás se kell. :)

Aztán jühetnek autóbetolással, meg herkulessel, 37 éves fejlesztéssel, infravörössel, meg Lassie-vel az ügynökök. :)

Hm.. és ha elkezd kopni a henger , akkor a megváltozott fókuszpont miatt az infra-halálsugár nem égetheti át a dugattyút? :)

Az égés sebessége egy csomó modon gyorsítható, de nem véletlen, hogy ezt nem teszik. Szerkezetileg sokkal masszívabb motor kell hozzá.
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11715

Mit erölteted ezt a Wankel motort? Szerinted hány Wankel motoros autó szaladgál a magyar utakon? Ha csak ezek nem lesznek az ügyfeleim, nem bánom!

És ne aggódj, a tabi 37 éven át fejlesztették, hidd el, alaposan megvizsgálták!

Előzmény: Törölt nick (11713)
gma Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11714
Nana nem szídni a motorosokat (csak a hülye pólós papucsos donorjelölteket)
Előzmény: msmks (11710)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11713

Nade !

 

 

Akkor meretezni kell a hengert is mint egy gyujtólencsét hogy pont középre fokuszaljon....  Megnézte ezt mar valaki optikus szemmel hogy egy motorhenger aminek eddig nem volt feledata a középrefókuszálás hogyan viselkedik ezután ...

 

 

.... and what about the Wankel motorokkal ? Ott aztán nincs hagyományos henger ... no meg dugó sem.

 

 

GMA : Te csak legyél buszke a fodrászkislánybol avanzsált befektetési tanácsadóra ...!!

Előzmény: msmks (11707)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11712
Ezt hallhattad máshol, mivel ez így működik, nem kitaláció.
Előzmény: salesguy (11704)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11711

Az, hogy aktiválódik azt jelenti, hogy működésbe lép, és nem azt, hogy vegyi reakcióba lép vele.

Előzmény: Törölt nick (11708)
msmks Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11710
már kezdtek kialudni a lángok, erre valaki olajat (bocsánat: tablettát) dobott a tűzre.

ne dőljünk be neki! úgyis csak egy motoros provokátor.
Előzmény: Törölt nick (11708)
msmks Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11709
semmi baj, én raktáros vagyok.

mi hülyék fogjunk össze.
Előzmény: Dzsana (11703)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11708

Szóval a tabi az üzemanyagban feloldódik, de azzal nem lép semmilyen vegyi reakcióba.

 

 A katalizátor többi része az üzemanyaggal elkeveredve 450 C°-on aktiválódik, és mintegy 30%-al felgyorsítja az üzemanyag elégetését.

 

 

Tehát akkor lépnek vagy nem ....

Előzmény: Dzsana (11694)
msmks Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11707
az égésnél infravörös sugárzás keletkezik, melyet a tabletta középre fókuszál.

továbbra is csak ismételni tudom magam.

miva' ?
Előzmény: Otto Normalverbraucher (11698)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11706
Ne bánkódj, az MLM-ben a hüjeség foglalkozásfüggetlen .... !!
Előzmény: Dzsana (11703)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11705
Tudtam !!!!!! Igy legyen ötösöm ....... ;-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Előzmény: Dzsana (11703)
salesguy Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11704
hát én ezt a leirast mastol hallotam tegnap :)))))
Előzmény: Dzsana (11699)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11703

Így van, pontosan az vagyok!

Előzmény: Törölt nick (11702)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11702
Akkor semmi más nem lehetsz csak egy motorosrendőr ;-DD
Előzmény: Dzsana (11699)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11701
Remélem azt azért tudod, hogy az égés folyamán keletkezik, ez azért más kategória, mint egy műanyag golyó.
Előzmény: Otto Normalverbraucher (11698)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11700

Na ezzel a hozzászólással irtam magad nullára szemünkben ...

Előzmény: Dzsana (11694)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11699
De, bármelyikőtöknél jobban értek a motorokhoz, de szándékosan nem mondtam meg a végzettségemet és a foglalkozásomat, mert akkor meg amiatt értek volna támadások.
Előzmény: salesguy (11696)
Otto Normalverbraucher Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11698
Az "infravörös" paraszvakítás nagy kedvenc vetítés minden homályos termék értékesítésénél. Lsd. jinjang mosógolyó. Az is infrával távolítja el (vagy nem....) a kosz-szemcséket a ruhából. :-DDDDDDDDD  De azt nem tudták megmondani, hogyan képződik az infrasugárzás egy műanyag golyóban. :-D
Előzmény: msmks (11695)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11697
Tudom, hogy ez már Neked magas, nem is Neked szántam!
Előzmény: msmks (11695)
salesguy Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11696
ezt azert nem te irtad ;)
Előzmény: Dzsana (11694)
msmks Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11695
"a tabi az üzemanyagban feloldódik, de azzal nem lép semmilyen vegyi reakcióba."

miva' ?

"Az üzemanyag feladata csupán az, hogy a motor égésterébe juttassa parányi mennyiségben a katalizátor anyagot."

miva' ?

"A jelenség ahhoz hasonló, mint amikor autót tolunk be"

miva' ?

"az infravörös sugarakat a henger középpontjába fókuszálja"

miva' ?

"mintha Herkulesek lennénk"

miva' ?
Előzmény: Dzsana (11694)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11694

No, most kevesebb a melóm, ezért leírom az egészet, hogy hogyan is működik. Ha még ebbe is belekötsz, akkor nagyon sajnálni tudlak, mert akkor Te mindig azt nézed, hogyan mit nem lehet megoldani! Szóval a tabi az üzemanyagban feloldódik, de azzal nem lép semmilyen vegyi reakcióba. Az üzemanyag feladata csupán az, hogy a motor égésterébe juttassa parányi mennyiségben a katalizátor anyagot.

 

A tabletta akkor kezdi kifejteni a hatását, amikor a begyújtott üzemanyag hőmérséklete eléri a 450 C°-ot. Aki nem szakember, annak ez keveset mond. Ezért egy kicsit részletesebben megnézzük, mi játszódik le egy belsőégésű motor hengerében az üzemanyag begyújtásától kezdve.

 

1. Első lépésben a dugattyú felfelé haladásakor összesűríti a levegő-üzemanyag keveréket.

2. Az összesűrített üzemanyag keveréket begyújtjuk. Benzines járművekben elektromos szikrával, diesel motorokban a sűrítést az üzemanyag-keverék öngyulladásáig fokozzák.

3. A begyújtás pillanatában nem ég el azonnal a teljes üzemanyag-keverék. Időre van szükség, hogy az égés kiterjedjen a teljes összesűrített tömegre. Ezért alkalmazzák az ún. előgyújtást. Ez azt jelenti, hogy az üzemanyagot még azelőtt begyújtják, mielőtt a dugattyú felérne a felső holtpontba. Ilyenkor az égés még kis kiterjedésű,  a gyertya környékére korlátozódik. A begyújtott üzemanyag hőmérséklete még nem éri el a 450 C°-ot.

Közben a dugattyú folyamatosan halad felfelé, és amikor eléri a felső holtpontot, megindul vissza lefelé a hengerben. Ez az az időpont, és dugattyúhelyzet, amikor az égés már olyan kiterjedésű, hogy eléri a 450 C°-ot.

Katalizátor nélkül az égés itt éri ugyan el a csúcspontját, de egész hosszan elhúzódik, és kétütemű motoroknál kb. akkor fejeződik be, amikor a dugattyú lefelé haladva eléri a kipufogó nyílást. Ezért hallani a kipufogóból a csattanó hangot.

Négyütemű motoroknál kb. akkor fejeződik be az égés, amikor a dugattyú leér az alsó holtpontba.

Az elhúzódó égés miatt a gázfelszabadulás okozta térfogatnövekedés is csak elhúzódva tud erőt kifejteni a dugattyúra.

A jelenség ahhoz hasonló, mint amikor autót tolunk be, és nagy erővel nekifeszülünk az álló autónak. Egész tetemes erőt tudunk rá kifejteni, de amint a kocsi mozgásba lendül, egyre kisebb erővel tudjuk tolni!

 

Mi történik, ha FFI katalizátor van az üzemanyagunkban? Egy egész sor folyamat másképp játszódik le.

A katalizátor egy része a henger falán kicsapódva, egy kenő és hővisszaverő réteget képez, ami az infravörös sugarakat a henger középpontjába fókuszálja. A katalizátor többi része az üzemanyaggal elkeveredve 450 C°-on aktiválódik, és mintegy 30%-al felgyorsítja az üzemanyag elégetését. A dugattyú ebben a pillanatban már éppen elhagyja a felső holtpontot, és megindul lefelé. Az üzemanyag villámgyors elégése óriási tágulási nyomást okoz, ami hatalmas lendülettel nyomja lefelé a dugattyút. Mire a dugattyú eléri a kipufogó nyílást, vagy az alsó holtpontot, az égés már rég befejeződött. Ezért a kipufogóban nem fogunk csattanásszerű hangokat hallani. A kipufogás enyhe szuszogássá fog szelídülni.

A felszabaduló energia nagyobb része fog munkává alakulni. Talán ahhoz hasonlíthatnánk a jelenséget, mintha Herkulesek lennénk, és betolás helyett egyetlen lökéssel olyan lendületet tudnánk adni az autónak, amitől az messze gurulva beindulna.

 

Előzmény: Biovadász (11693)
Biovadász Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11693
Most akkor mégis csak el kell menni szervízbe átállítatni? A múltkor még arról volt szó hogy nem. Valami olyasmit mondtál hogy "mi a fenének küldjem szervízbe az embereket". Bár lehet hogy a te összes ügyfeled akinek régebbi autója van profin állít gyújtást otthon is. :)
Ha meg nem kapok tabit akkor meg gyorsan vissza? :)
A nem számítógép vezérelt, de nem is kézi gyújtásállítású autóknál mit kell ilyenkor csinálnom? :)
Ha gyárilag kicsi az előgyújtásom, akkor is 4%-kal kell változtatnom ezzel akár utógyújtást adni az autómnak? :)
És ha egy tabi 45-től 83 literig használható, akkor ugyanannyi adalékanyag 45 illetve 83 liter (majnem duplaannyi) üzemanyaghoz keverve hogy tudja egyforma mértékben emelni az oktánszámot, hogy csak egy állandó értékkel kell változtatni? :)

Na jó, inkább mostantól én is csatlakozom a többiekhez és én sem reagálok a beírásaidra. :)

Te is inkább menj árulni a tabit főállásban, mert ha bejön a Volános biznisz, az már az eladásból is annyi lét fog hozni neked, hogy nem is lesz szükséged kiegészítő passzív jövedelemre.
Előzmény: Dzsana (11689)
Esököpeny Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11692
Üdv! A kérdésem az lenne hallott-e valaki már az ilyen e-mail és report küldözgetős rendszerről? Mik a tapasztalatai és érdemes-e belefogni? Köszi a válaszokat! :)
gma Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11691
Ja én is kiváncsi lennék egy RX-8 hatásra.
Előzmény: gma (11690)
gma Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11690
Wankel... :)
Előzmény: Biovadász (11688)
Dzsana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 11689
Nekem Te ne magyarázd, hogy különbözőek az előgyújtás értékek, mert pontosan tudom, hogy 12-2 fok között bármi lehet, ha megint figyelmesen elolvastad volna, akkor +4-et írtam, ez azt jelenti, hogy a meglévő előgyújtás értékhez még +4-et hozzá kell adni!
Előzmény: Biovadász (11688)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!