Gyors diag-kérdés: G4 TDI 2260, KZ11x3.0 bow, Race, SDI, AC-s tank, cooler+kipu. 2db nagy naftaszűrő volt benne, cserélve lett 1db pufferre + 1db G2 szűrőre. Néhány hajtás erejéig ok volt, majd azóta minden nagyobb gázas gyorsítás után ledadog, mintha 2 henger leállna, ma pedig már le is áll.
Jah, és elváltásnál prüszköl szegény, pedig nem lefújós (szűk geo?).
Én olyat csináltam az enyémbe, hogy 2db melegítőt összecsavaroztam és akkor be lehet kötni a vízcsőbe.Összesen 3db van, 1 a hengerfejen 2db meg a vízcsőbe.Úgy kötöttem be h. amikor 1 gyertyát kapcsol az ecu akkor 3 megy, amikor 2őt kapcsol akkor 6ot kapcsol:) 70A generátorom van. Az a motorteret fűti :D
Ma készen lettem a beépítéssel.:))A generátorom 90A-es és két gyertya van bekötve.Nem hangyf*sznyival jobb ,hanem sokkal jobb.Fele táv alatt elérte a 90 fokot.
Minden esetre jó lett volna egy kívülálló véleménye a motorról, főleg ha még ezt láttad is, de ha nem is emlékszel már rá, érdekelne mit mondasz a konfigról, ésszel használva lehet ez tartós utcai ?
(más hozzá értő észrevételeit is szívesen fogadom)
Az egyik ismerősöm (autószerelő technikus) azt vette észre a nyugaton tankolt gázolajtól, h adott sebességnél még a motorfordulat is csökkent.....:DDDDD
Az egyik ismerősöm (autószerelő technikus) azt vette észre a nyugaton tankolt gázolajtól, h adott sebességnél még a motorfordulat is csökkent.....:DDDDD
128645-ben irtad hogy a hüjje japók milyen kreatívok, hogy kitalálták az utóizzítást, mire én írtam, hogy 40 évvel ezelőtt már bevett gyakorlat volt egy Csepel indításakor manuálisan az utóizzitás, és a japók semmit se találtak fel a nyers halon (szusi) , és a Fuck1-hez hasonló agyament perverzitásokon kívül semmit.
...villanyos adagolóval se melegedne, a vízfűtéstől ne várj nagyon sokat, talán egy hangyaf*sznyival lesz jobb, generátor legalább 90A legyen, az is véreset fog h*gyozni kis fordulaton, 3 gyertyával, tompítottal, venti 2-essel, rádióval, és még hátsóablakfűtés sehol...
Én erősen gondolkodok az egr beiktatásán már egy ideje( csak nincs kedvem faragni az egr csövet..)
Főleg a hamarabb melegedés miatt-de akkor már hőcserélőset raknék be úgy is.
Meg se az Octi se a lupó nem bír normálisan üzem meleg állapotot tartani ha 90-110el közlekedek vele.
Mindegyik kicsit visszahűl amint tartom a tempót és nem gyúrom. A lupó csak azóta mióta kapott egy kis tuningot meg ledugóztam az EGR-t.Octi 120as tempónál tartja a 90 fokot(cca 2000es fordulat) Lupó meg 140nél.
Fűtés melegre tekerve 2es álláson a ventilátor.
Ha nem megy a ventilétor akkor épp, hogy eléri a 90fokot az óra szerint mindkettő kocsi 110es tempónál.
A tulaj nem valaki versenyzőféle volt vagy kicsoda?
Ha Ő az én úgy tudtam kisebb adagolója van, vagy már rosszul emlékszem az is lehet-nem bírom megjegyezni az egyes autók konfigját. A 2260V az rémlik ventón de az adagoló az nem, hogy 12es volt. Azt tudom bezzeg, hogy volt 1 bosch motorsportos adagolója ha jól értettem.
Volt valami azzal a kocsival mert mehetett volna még feljebb de asszem nem akarta, hogy nagyon füstös legyen.
Én úgy gondoltam, hogy a max időt nem változtatnám meg vagyis amivel izzít -20ban azzal izzítana -10ben is és 0foknál is.
Vagyis a max pl. 9mp-hez nem nyúlnék csak épp a 0foknál pl. 4mpig.izzítást növelném 6mp-re-mint a régi tdi-ken is ahogy volt. Rendesen várakozni kellett az izzításra. Az már 5fokban is 9mp körül izzított-legalábbis emlékeim szerint lényegesen tovább mint a mai pd-k és CR-ek.
Ez szerintem jéárható út volna. Ha tud 9mp-t akkor azt tudja minden körülmény között szinte vagyis -20fokban is meg 0 fokban is. Nem olvadna le szerintem. Mondjuk van elég használt a polcon-ha sikerül megtalálni az izzítés idejét akkor tutira kipróbálom párszor.
Az 1Z-s motoromon mechanikus adagoló van így hidegben elég nehezen melegszik.Most építem be azt relét ami működteti az előmelegítő izzító gyertyákat.Igy a műszerfalról tudom kapcsolni a gyertyákat.:))A fázásnak annyi!
:D Ez nagyjából igaz az amcsikra is. Meg kell nézni a németek miket találtak fel a II világháború idején. szinte azonos a hasonlóság a sok "újdonsült" amerikai,orosz... találmánnyal persze 20 évvel későbbről.
Az EGR nem rossz dolog, csak anno mivel nem volt senki aki megírta volna, igy egyszerűbb volt leblindelni.
Egy nagyporlasztós tuning verdán pont kéne az EGR, főleg télen hidegben, hamarabb fűtene, és kevésbé füstölne, de talán még a fogyasztást is csökkentené. (elégetlen HC, CO van a visszavezetett kipugázban)
Nagyon egyszerűen meg lehetne nézni, hogy egy hideg autón miképp változtatja az alapjárati dózist az EGR kikapcsolása.
...volt az a kontrollámpaszál még a 123-asba is, a '70-es évek végén:-), azért írtam hülye japánokat, mert szvsz azok is, ennek ellenére hamarabb alkalmaztak gyárilag utóizzítást, mint ojrópa neves gyártói.
Jaja, gázolajos rongy meggyújtva, lángot beszívatni, csak ez hülyén nézne ki egy személyautón, a hajszárító ide praktikusabb:-)), Hőtöbbletről szól ez a dolog javarészt*, csak a mai fiatalok már nemtudják(mondom ezt én, aki szintén mai fiatal:-DDDD)
*nyilván üza oldala is van, előtöltés stb
Van a másik megoldás, közel lakó traktoros télen a következő módon indítja a járműparkot:Zsiguli a fűtött garázsban, az ugye elindul, azzal behúzza az uazt, azzal a traktort, azzal meg az ifát:-DDDDDDDDDDDDD, másik állatkertész ismerősöm spórol az idővel, az ezerkettessel rögtön az ifát rántja be:-))))))))))))))
Aki nem harcolt régen ezekkel az nem is nagyon fog tudni megtanulni ilyen "túlélő" praktikákat. Mostani technikán meg nem is létezik ilyesmi megoldás. Már az izzítás sem úgy működik egy EDC16-on sem...
Pont a múlt héten agyaltam azon,hogy meg kéne keresni a szoftverekben az izzításitdő tábláués megemelni 2-4mp-vel az időt,mert elég gyorsan elhadja az izítást. Másiktdolog,hogy leheuaz egr kiiktatásatis kicsit belepofázik az indítást követő járásba. Egr-el melegebb levegőt kapna,lehet nem is volna dadogás. Bár vantkocsi meginucsak amin nincs egr és szépen jár. A fax tudja már.
Többb mint 40 év is eltelt azóta, mikor inas koromban megmutatták az öreg szakik, hogy kell elinditani a Csepzont amikor deres a szelepfedél... (előkamrás régi Csepel diesel beceneve, 1-V8-ig megtekintheted a Közlekedési Múzeumban):
Fijjam izzitasz, addig mig a kontrollizzószál fel nem izzik (ilyet max az 1968 körüli állólámpás Mercikben áthattál...). Akkor lekapcsolod, mert elcsöppen a gyertya!! 10mp pihi, újból izzítasz( 40-50mp) , aztán mégegyszer, de figyeled a kontrolt, max csak megypirosig melegedhet.
Akkor indítasz, és ha 5-8mp-en belül nem akar beindulni(értsd kapkodni, gyorsulni az önindító segítsége mellett) , akkor pihi, és kezded az ízzítást újból, 3*. Ha a következő indítás is az izzítás ellenére sikertelen, akkor gázolajba mártott, meggyújtott fáklyát kell a leszerelt légszűrőhöz tenni. Ha beindult, akkor rögtön izzítani kell, és játszani a gázzal hogy alapjáratnál magasabb, de stabil, kevéssé kopogós fordulaton könnyen forogjon. Az izzítást 10mp után el kell hagyni, de ahogy kihagy a motor vissza kell rá fogni, és ezt addig ismételgetni amig alapjáratra húzott adagolóval stabilan nem jár a motor.
(A japánok a szusin kívül semmit se találtak ki... tudod mi a szusi? Fűszerezett nyers hal. Ehhez nem kell kreativitás. A japán kreativitásra legjobb példa a fuck1. Google megmutatja hogy mi az. Sötétebbek mint az oroszok..., de mit is képzeltek ázsiai népekről...?)
Nem vezérlő függő,nem is gyári szoft függő. Van jó pár kocsi a környékenen kisebb nahyobb tuningal és egymástól teljesen függetlenül van amelyik pöc röff és van amelyik dadog. Gyári kocsi gyári szoftal 1tulajos és dadog. Másik agyonreszelt és semmi füst. Van 3egyforma konfig is. 1. Hihetetlenül szépen indul,második kevés dadogás, 3.20mp-es dadogás és pofozkodás. Mindhármat én csináltam. Gondolhatod melyik a legdadogósabb-persze,hogy az enyém. Pedig minden ugyan az. Csövezés moci-minden. Próbára még a szoftvert is kicseréltem,de nem volt javulás. Kezdem azt hinni,hogy a kasztni miatt panaszkodik a moci:-D szóval elég sok mindent már lepróbáltam eredménytelenül. A mai előtöltés basztatás és az indítási menyiség elvétele hozott észrevehető változást. De még küzdök vele,csak hideg kell meg idő.
40mg a max amivel indíthat,de még csak javul. Még nem 100%os a beállítás. Előtöltést +5fokot adtam,de nem figyeltem még meg,hogy 2foknál melyik táblát használja. Szerintem nyugodtan ki lehet tartani az előtöltést az első 5táblán hasonló fokokkal mint a leghidegebb állapotban ami van írva. Majd még szórakozok vele.
Aztán lehet próbálkozni sokmindennel, de csodák nincsenek.
...amikor hoztak egy ilyen fost, ami már +10-be se akart indulni önerőből, és nem volt kedvünk betolni a műhelybe(lejtőn felfelé), akkor a következőt csináltuk:
-bikaaksi kivisz, negatív kábele a motorblokkra közvetlen, pozitív az aksi pozitívra, onnan egy vezeték az izzítógyertyahídra, szívócsonk leköt, hajszárító* beleirányít, 15 másodperc izzítás, nyikinyiki... -5 fokban is beindult rögtön, ha utóizzítottunk egy kicsit, akkor nem is dadogott be.
Mi történt?
-akkufesz növelés(bika), testkábel áthidalása, ettől nő az indítási fordulatszám - sűrítés végén nagyobb hőmérséklet
-izzítást áthidalva, ott is több feszültség, nagyobb áramfelvétel - jobban kiizzik a gyertya, melegebb - szintén nagyobb hőmérséklet
-tovább izzítva, mint a saját elektronika, még jobban előmelegíti a gyertyát/környezetét - megintcsak hőbevitel
-beszívott levegő nem -5, hanem 40 fok, olyan, mintha nyáron indulnál - ettől is melegebb lesz bent
,
...és láss csodát, ugyanaz az autó beindul...ha nincs meg a gázolaj öngyulladás előtti maradéktalan elpárolgásához szükséges hőfelesleg, akkó baszhatod, hiába van tdi-dci-cdi-pd-ditd-wu2-kitekat-fasztudjamilyen felirat az autó seggén...
Ja, utóizzítani is azért kell, mert nem biztos, hogy egy alapjáraton járó jéghideg motor az tud ekkora hőfokot előállítani, csak sűrítéssel...hülye japánok 25 éve tudják ezt, a tdi se véletlen izzít gyárilag utó 2-3 percet.
*ez kivételével az autó a javítás után mindent tud, amit előtte csak segítséggel, de hogy mi mindent szoktunk még megcsinálni, az egy regény, most hadd ne írjam le
Csináltunk 0 fokban csak kötéllel induló teherautót, amit aztán Svájcban meglepett egy -37 fok, a gazdi lelkesen mesélte, hogy az autó 2 motorfordulat után járt, önerőből:-)
Előtöltés emelve, kaját elvéve(kisit túlságosan is) beindult és a 15-20mp dadogás helyett lett 5 mp dadogás és a fehér csípős füst eltűnt majdnem teljesen.
Alakul ez de kérdés, hogy mi a rosseb kell a gyári alíg 20 000km-es pd elemeknek hogy így indulnak? Gyári mennyiségből miért kell elvenni és miért kell neki +előtöltés, hogy normálisan induljon. Ez elég érthetetlen-vagy enynire szemét volna a gázolaj, hogy amikor még a szoftvert rajzolták lényegesen jobb volt a minőség?
Mondjuk lehet nem ártana kipróbálni valami téli gázolajat valamelyik kúttól-lehet indulna normálisan az autó, vagyis tejesen füst nélkül max csak a gőz jönne alapjáraton.
Majd még küzdök vele jövő héten is, megpróbálom kihozni belőle a legjobbat.
7 éves az aksim, indításnál stabil 9,6V a delej, mégse füstöl(villany 1z).
Akkor marha jó az önindítód.
Nekem 11,2 alá nem esik. Igaz 2 éves az önindító.-nem gyári. Kicsit gyorsabban hajt mint az átlag.
Örülj neki, hogy nem füstöl.
Sok eberé meg igen. Megfejteni meg senki sem bírja igazán.
TDi nagy előtöltéssel elndul elég normálisan.
Pd-nek ez sem számít.
Van pd ami teljesen gyári állapotú és így indul.
Van ami reszelt(tengely)+előtöltésen már 7fok pluszba akkor is füstölögve indul. De nem is az volna a baj, hogy füstöl elindításkor végülis leszarnám de ne dadogjon ösze vissza,--jól foglamaztak előttem, hogy pofozzák egymást a hengerek, hogy elinduljanak.
PD-nél is segít az előtöltés de akkor is. Na mindjárt kimegyek kipróbálom hogy indul-tegnap elvettem a kaját-lehet el sem indul.
Nem tudom, hogy milyen álapotú, illetve futásteljesítményű autóról írsz, de van egy olyan állapot, amikor 'el kell engedni a kezét'. Mérlegelni kell, hogy megéri-e a ráfordítást (persze itt elsősorban azt kell kideríteni, hogy miért nem indul), mert egy motorgenerál egy 1-es Golfon nem éri meg, meg nálunk az ekadetten sem érte meg. Amit én írtam, az egy ilyen eset volt.
Aztán lehet próbálkozni sokmindennel, de csodák nincsenek.
...úgy is lehet Bácsi, de mifelénk finnyásak az emberek, azt szeretik, ha az autó a saját kulcsával indul.
Elment a téma vicc irányba, maradjunk annyiban, hogy fogalma sincs az embereknek(szerelőknek se), hogy mit kell csinálni egy dízellel, hogy induljon, ha már kehes itt-ott(ja, motorgenerál se használ néhány esetben, de átlag ótószerelő nem jut tovább agyilag).
Neo
7 éves az aksim, indításnál stabil 9,6V a delej, mégse füstöl(villany 1z).
Tudom, nem szerencsés húzni, meg nem is biztos, hogy van mivel, stb., de mégis. ;)
Volt egy ekadettünk, 1.6d, kombi. Néha 6-an ültek benne, megrakott csomagtartóval, és rendszeresen mögötte egy másfél tonnás utánfutó. 800ekm után (nem volt megbontva!! csak himbákat cseréltünk rendszeresen, meg egyszer vezérműtengelyt, mert úgy el volt kopva, hogy már nem nyitottak a szelepek szinte) semmilyen kompresszió nem volt benne, meg egyébként is produkálta az összes hibát, amit felsoroltál. Hideg reggeleken már nem is próbáltuk indítani, hanem egyből húztuk. 4-500m is kellett neki néha, hogy elinduljon! :D
Minden évben ez van. Még nincsenek hidegek-majd csak pár hét múlva fog előjönni sok embernek. :-)
Az 1sen semmit sem kéne javítani mert elindul. ;-)
Még 4év állás után kis noszogatás kell neki de kb. 2-3 percen belül beindítható.
2es golfot hoztunk így el. 4 éve állt kint. 1x sem volt beindítva a 4 év alatt. cca 5 percbe tellett míg az aksit rákötöttük meg kapott egy gázolaj szűrőt+kannából gázolajat és már csak indtózni kellett. 1 perc indítózás után már röfögött. Még 1 perc múlva már sépen járt és indulésra készen volt :-)
Biztos csak valami szarság lesz a megoldás de meg akarom keresni mindenképpen.
Az újabb edc16os vezérlősek is van hogy így indulnak sajnos. találkoztam pár darabbal már-igaz azoknál füstöt nem látni de dadogva indulnak azok is viszont jóval rövidebb ideig tart.
majd kiderül mi a kínja.
Holnap talán kész a vezérlőm-meglátjuk lesz e izzítása a mocsoknak.
No, láccik itt az ősz, küzdenek a fiúk az indulással már:-), nem bántásból írom, de hogy indítanátok el* egy 30 éves 1,5d egyesgolfot pl., amin se kompresszió, se rendes porlasztócsúcs, se rendes adagoló, se indítási fordulatszám, se normális izzítás, se lófaszse...mondjuk mínusz 15 fokban...
Nem tudom mi lehet ez, de az enyém pöccre indul és nem dadog és nem is füstöl! Azért vicces lenne ha 0 fok körül már gond lenne az indítással! Ja a motorban van 310e km és gyári pd elemek vannak benne! :-))
VAGCom-ban hol lehet az indítási kaját elvenni? Nekem most maxra van téve, megpróbálnám csökkenteni, hátha normálisabb lesz, mert miközben indítózok meg amikor elindul akkor is van fehér füst mögötte....
Villany eleve kevesebb előtöltéssel és kajával indul.
Kaja pont a füst miatt-hogy ne dobkójon egy pamacsot sem----meg ne kérdezd, hogy miért van ez a hengereknek a böködése. Mindenkinek szinte ez van.
Ha rájövök felírom ide úgy is. Ma viszem első lépésnek a vezérlő izzítását rendberakatni.
Ha az meg van akkor dobok be hosszú izzítógyertyákat. Ha az is meg van akkor az indítási mennyiséggel és az előtöltéssel fogok jtszani aztán meglátjuk mi lesz belőle. Ha semmi akkor ott rohadjon meg ahol van.
Érdekes dolog ez amúgy mert full gyári autó is ugyan ezt produkálja meg egy reszelt is. TDI és PD is.
TDI-be ano cseréltem sorra a dolgokat volt amit ez miatt és volt amit csak a tuning miatt. Ezeket kicseréltem:
1 amit anno nem cseréltem az az ecu volt. De bekötve próbára az izzítást, hogy adjak neki hosszú ideig izzítást elég jól javult a dolog de nem volt az igazi.
Amire aztán jutttam, hogy vagy marha nagy előtöltést kéne pakolni neki vagy az indítási mennyiséggel játszani, vagy mindkettő.
Na idő közben lett PD moci a kocsiban és az is ugyan ezt produkálja. Adalékot is próbáltam a gázolajba. ÚJ pd elemek.
2 hete vagy mikr amikor bejöttek a hűvösebb idők és volt -1fok már össze vissza dadogva indult izzítás nélkül, teszem hozzá és diaggal figyelve 49mg-al indított az ecu-ekkor dadogott, majd amint 29re vagy mennyire váltott kisimult a moci járása és eltűnt mögüllem a füst is.
Szóval lehet nagyobb előtötlés és izzítás és kevesebb kaja és indulhat normálisabban. Majd kiderül csak legyenek hidegek, hogy tudjam már kipróbálni mert ilyenkor nem lehet.
igaz hogy nekem van emelve az indítási mennyiségen de az is igaz hogy jobban indul a bowdenesnél, a kulcsot csak megpöccinteni kell, és éppen mindegy hogy hány fok van plusz 20 vagy minusz 20,
Szerintem a problémád nem az elektronika miatt van. ;)
Tény, hogy az enyém sem indul negyed fordulatra, mert nem úgy van kitalálva, de -10 fokig kb. ugyanúgy indul, ugyanannyit forgat, sose többet, max az alapjárat marad tovább magasabb a hideg növekedésével. -15, meg -20 fokoknál, csillaggarázsban is indult ugyanannyi forgatásra (persze az izzítást ilyenkor végig kell várni), de első beröffenés után 1x leáll, majd másodjára már szépen jár (nincs 3-4-5 hengerezés). Az igaz, hogy ez v6tdi. :)
Mit értesz hidrofej alatt? Én nembánom,de én olyan edc-s tdi-t még nem láttam ami úgy indulna mint egy mechanikus. Volt nekem 10 éve bovdenesem,sőt még csak jó adagoló sem volt rajt magam faragtam rá cromáébol minden tapasztalat nélkül pöccintésre indult, sőt több ismerősöm mechája negyed fordulatra indul,azt sem tudja mi az az izzitás! A jelenlegi tdi-m kb a 3.-4. másodpercben kapja el,akkor is böködik egymást a hengerek hogy kelj máá főő b+ :D Minden paraméter a gyári,kivéve 0.26 csucsokat,de ugyan ilyen volt gyári 90 lovas csúcsokkal is. Ha tudsz segíteni,érdekelne hogy hogy indulhatna jobban! ?
Nem szeretnék külön kart vagy gombokat csak valami gyári jellegű megoldást(kar csere és kész) de ha bonyolult akkor nem foglalkozok vele mert annyira nem kell neki a tempomat csak érdeklődik és gondoltam meglepem karácsonyra had örüljön az öreg.
11Volt korul kellene lennie! Nemreg nekem is ez volt a gondom hogy nagyon visszaesik a feszultseg es alig teker az onindito! Az akksi 1eves ,az oninditora gondoltam meg meglattam hogy az akksi is az onindito kozotti kabel egyik csatlakozasanal kivannak toredezve a kabelek es csak fele akkora volt a keresztmetszet mint kellett volna! Kicsereltem a kabelt es a csatlakozokat,azota teljesen rendben van minden!
üdv az uraknak.olyan gondom lenne hogy inditózáskor 10 volt körül leesik az akksi feszültsége ami egyébként 12.5 körül van .ez normál vagy túl alacsony ,nehezen forgatja az inditót és a rádió is elveszti a programozást. 1 éves aksi, felújitott inditó. autó villany tdi .a compit zavarhatja az alacsony fesz?az akku hozzávaló csak épp a gagyik közül.?!menyire esik le a fesz egy jólinduló tdi nél ha megmérné valaki ,köszi!!
Gondolom a szinte korlátlan befecskendezett mennyiség miatt lehetne ütősebb mint egy adagolós. A többszöri befecskendezés miatt meg halkabb. ? Csináltam sok kraftert régebben,azokban piezo injektorok voltak,havi egyet biztos cseréltünk,na az nem valami kiforrott teknika. Asszem vissza is áltak mágnesszelepre. Utánnajárok volt-e sima mágnesszelepes,vagy sprinter inj méretei után. Köszi az infót!!! :)
Fel lehet rakni rá, még tuning szempontjából se lenne utolsó.
A CR többre képes mint egy adagoló.
Volt CR képszelepes VW motor az 5 hengeres Crafterben. Annak a porlasztóházát és 502-es csúcsot kell belerakni. Vagy Merci injektorokba. Orosházán van cimbim aki tud segiteni egy ilyen projektben, ő már belefogott, csak időhiány miatt abbahagyta.
Szerintem volt ezekbe is tempomat. Ha a kettes golfba meg a 2es passatba is volt gyárilag akkor a feliciába is. ETISbe nem lehet kart keresni bele? 3as golfba is volt, ott egy külön bowden ment a gázpedálra és ott nyomta a gázt. Felcoába is így lehet mert ott sem elektoromos a fojtó szelep.
Nem tudom ki hogy van vele de én rengeteget használom a tempomatot. Nincs olyan nap, hogy ne kapcsolnám be. Kényelmes-nem kell az órára pislognom, hogy mennyivel is közlekedek.
Szerintem félreértettük egymást. A Jtd üzemanyagrendszerét akartam az 1.9 tdi motorra rakni,azt is csak magam szórakoztatására,kisérletezgetés miatt,hogy milyen hangja lenne,hogy viselkedne,nem tuning miatt,arra ott az adagolós rendszer.
Asszem kettő. Régi 105 lovas brava tk-ra törve,gondoltam átrakom a komonizmust a tdi-re. De ezekszerint nem jön össze. A nagynyomásu szivattyú egész jól passzol az alu adagolókonzolra.
köszi :D ,de az a helyzet hogy le van szedve ott hever a földön kulissza nincs hozzá és semmi értelmes kodot nem talál rajta a tulaj, és csak annyit tud hogy 100/a6 dizel audiból van és ezért kérdeztem hogy van e valmi látható külömbség az 5-ös és 6-os váltó között. De gondolom igy is végig lehet váltogatni a sebeségeket.
Amúgy a tdi-nél volt,hogy minden zsír volt és fehér füsttel indult dadogva. Nem csak az enyém de sok gyári kocsi is. A jóval hosszabb izzítás elfogadhatóvá tette az indulást,
de röhely,hogy az öreg technikák szépen indulnak az újabbak meg egyre szarabbul.
A héten volt itt egy 2.0pd passzat az is bedadogva indult reggel.
Eredeti 135000km-es moci. Fehér füstje fele volt mint nekem.
Így van. Tdi-nél is volt,de ott az izítás később megoldotta. Jóval hosszabb izítás kellett és jó volt. A pd az idén kezdte,tavaly jól viselkedett. Hogy most mi lelte azt nem tudom,de a körmére nézek mert tavaly jó volt az izzítás és nem volt ekkora füstje mint most. Most sok a fehér füst de nincs is izzítás. Tavaly se volt egy darabig, addig szar is volt eleinte.
hali Lenne egy 100/a6 6-os váltó csak nem biztos hogy 6-os ezt hogy lehetne megtudni??? 3 betűs kódot nem találtam a váltó harangon a kihajtásnál van egy kód: 0174993d0s
Lehet növelni de amit VCDS-sel növelsz az semmi. az nagyjából szarnak egy pofont adni.
Meleg illetve hideg indítási mennyiséget egyaránt a szoftverben kell, de azon gondolkoztam, hogy nem feltétlenül kell szerintem növelni mikor elégetlen a gázolaj és ezért dadog/füstöl fehéren.
Múlt héten néztem az enyémet diaggal indításkor(1,9PD).
49MG/r-al indult, fehér füst dadogás egészen addig míg nem váltott a 29Mg/r értékre a hőmérséklet alapján-ez cca 5-10mp között volt míg váltott addig a 49mg/r-al dadogott és fehéren füstölt és nem volt hajlandó nirmálisan reagálni a gázra sem csak dőlt a füst.
Még nem próbáltam de lehet, hogy nem kell neki annyi kaja és akkor normálisan elindul.
Megpróbálom majd lehúzom a táblát 30MG/r-ra és meglátjuk akkor hogy fog indulni de előbb rendberakatom az ECU izzításását, hátha van annyi köze hozzá hogy ilyen bután fehér füstel induljon.
Melyik a legnagyobb porlasztócsúcs amit jelenleg lehet kapni 1,9TDI adagolós motorba? Hallottam hogy v6TDI házba szoktak rakni valami nagyobb csúcsot és ez van beépítve.. Bosio Race 520 Stage 2 csúcsot használ valaki?
Jelenleg DP 5*0,26-ot használok és ennél szeretnék nagyobbat .....
Sziasztok! A segítségeket kérném! Van egy renault 1.9 DTI motoros Scenicem.
A turbo tengelye áteresztette az olajat és beállt a motorja. Ezekután motort(a motor teljesen le volt csontozva minent át kellet rá szerelni) és turbot cseréltünk és a beindítás után erős csörgő hangot ad a motor. Nem tudjuk hogy mi lehet a probléma már át néztünk mindent. A fordulatszámmérő nem jelez azóta. a jeladókat és a 4.dik henger jeladós porlasztócsúcsát kicseréltük de nem változott a helyzet semmit sem. Éles csörgő hangja van a motornak olyan mint ha túlzottan nagy lenne az előbefecskendezési szög. (Az adagoló rögzítő csvarjait nem állítottuk el hanem a tartó szerelvényel együtt átszereltük) Ha van valakinek valami ötlete erre a hibára meg köszöném a segítségét ;)
sziasztok! új vagyok itt. azt kérdezném,hogy egy land rover 300tdi motort ami gyárilag 113 le. hogyan lehetne felhúzni. 11-12 es elem , ha ezt cseréltetem kell a másik porlasztó,esetleg turbó. stb. nem vagyok otthon a diesel tuning terén. ha badarságot kérdeztem nézzétek el! a motor egy off-road autóba lesz beépitve. a fogyasztás az nem lenne mérvadó. sok autóba közel 200 le vagy efölötti teljesitményt pumpálnak! én örülnék a 150-160 nak is. (nagyon). a motor 2500 as 4 hengeres bosh ve köradagolós. kösz a válasz! üdv Szilveszter
hello. valakinek csinalt mar ilyet az autoja...1.9tdi 90lo gyari progival... ( hdk fej takaritas utan elinditom az autot es magatol szepen alapjaratrol padlogazig felporgeti a motort... es ot tartja max fordulaton ;;; majd masik hdk fejjel is ezt csinalja....
ecu baja lehet ? megbolondult..? csatik jok ecu tiszta... es ezt csinalja...
anno mar csinalt ilyet de csak harom inditas erejeig... de most nem akarja abba hagyni...
ki lehet ezt merni valamit valahol..? hogy az ecu vezerel.e tul vagy miert csinalja ezt..
Ja még annyi, hogy az olajvisszafolyót 14-es rozsdamentes csőből hajlítottam vissza a karterbe, asszem 1mm falvastagságú. Elég ez a keresztmetszet vagy ezt is növelni kéne? Amikor még nem volt a motoron, néztem habár csak vízzel, de azzal 5l/perc gravitációsan átfolyt kb.
A Mitsubishi 2.5 szivó motor már megkapta a turbót (Mitsubishi TD04 09B). Mivel még a váltó és a kardán tengely nem áll készen, így nem járóképes az autó, de a motort ma betudtam indítani. A használt turbót amit szereztem elvittem a Wizardékhoz és tettek bele új tengely és még egy komplett felújító készletet + centírozás. Meglepő, de semmilyen sípoló hangja nincs. A wastegate szelepet mozgató kamra 0.7 bar körül nyit. Folyamatos terhelés nyiklván nem tudtam produkálni, csak alapjárat és padló gáz, amikor felpörgöt, akkor gáz el és újra. Nem láttam mozogni a kart. Elég kis turbó, de létezik hogy ekkora turbólyuk lenne, hogy ennyitől még nem pörög fel vagy nem tud kialakulni az a nyomás? Most közvetlen a szívócsonkra rávezettem a turbó kijáratát, tehát nincs intercooler. Így alapjáraton és álló helyzetben túráztatva a motort, nem éreztem volna, hogy melegedett volna a kifújt levegő/szívócsonk/kompresszorház. Intercoolernek van létjogosultsága ilyen "kis" nyomáson is illetve ilyen kis turbónál is? Vagy az sosem árt?
Próbálok keresni olyan barométert ami elég kis tartományban pontosan mér, és azzal rámérni, hogy mit is tölthet, illetve ha járóképes lesz az autó, akkor úgy és már rendesen leterhelve.
Ha jól rémlik akkor nekem most alapjáraton 55-56% a kivezérlés.Úgy gondolom ezzel a beállításal nem biztos,hogy megtud valósulni a kért max. előtöltés.Majd talán holnap du. megpróbállkozok egy 20% környékével.
lenne még egy lambo dupla kuplungom, de itthon olyanból sincs sok, hőtött tárcsával, így lehet belekerül majd valami traktorba :)
tök pici kb 228as méret, csak a vastagsága tripla
a csigával kapcs azért is a tuning az érdekesebb szál mert itthon nem sok ilyen fut, így kivárni hogy valakinek ilyen kelljen sok idő, viszont tök ilyen van a RS6-on is, csak pár kód karakterben különbözik.
Keréket állítsd a gyári értékre és nézd meg vcds-el hogy alapjárattól kezdve max fordulatig tudja e kezelni az előtöltés állítót vagyis pl. 3%-95%között van e?
Mondom a két véglet a 2,8 és a 96,4%.
Optimális lehet az alapjáraton a 10-30%közötti érték és terhelpsen 90% alatti kivezérlés.
Keréken ha állítasz rakhatod 0,75re ha alapjáraton nem lesz 2,8% a kivezérlés. Télen jobban indul kevesebb füsttel.
2,8% a minimum-ez alá nem tud menni. 96,4% a maximum.
Alapjáraton legyél 10%körül(de simán pl. 30%vagy 50%on is jó lehet az előtöltés mert ha fordulaton tudja vezérelni akkor jó), max terhelésen és fordulaton meg 90%ot ne igen lépd túl.
Egész ford tartományban ne menjen 90% fölé akkor nincs gáz.
Kérdezném,hogy 1.9 tdi előtöltés állításnál vcds-el nézve hány % az-a tapasztalati érték(üzemmeleg motornál alapjáraton) az előtöltés állító szelep kivezérlésénél,amivel nem veri szét az előtöltés állító dugattyú végét,de még a kért max. előtöltés is megvalósul? (kb 40-60%)
Továbbá milyen racionális magyarázat van arra,ha veszek el az alapelőtöltésből (keréken),ugye ilyenkor a motorvezérlő leköveti a válltozást és nagyobb kivezérlésel ugyanaz az előtöltést állítja. De az autó hangja mégis csak kevébé lesz kemény,nekem itt van némi ellentmondás.Tuti,hogy nem csak beképzelem magamnak.
Ebben az esetben egy kis áramkör amit vagy beégetnek vagy lehet kapni már előre beégetettet.
Tulajdonképpen egy megszakító áramkört ez vezérel.
Ki lehet kerülni külső áramkörrel.
Kell csinálnod egy olyan áramkört ami gyújtás ráadására egy bizonyos ideig testet kapcsol egy szálra.
Az időt pl. lehetne állítani egy potméterrel. Így független volna az ecu-tól és a hőméárséklettől. Csak simán gyújtást követően pl. 10mp-ig ad az egyik kivezetésére testet.
Szerintem biztos hogy lehet kapni egy ilyen kapcsoló áramkör modellt amit csak össze kell forrasztgatni.
Vagy valaki aki kicsit jártas az áramkörök tervezésében pik pakk összedob egyet-és nem drága-de mondjuk 2000ft-ból nem biztos hogy meg van. Talán 8000-ből, de van hogy 5000ért meg kapni másik vezérlőt így nem igen érdemes vesződni +áramkörrel.
Nem mennek el gyakran ezek a meghajtó ic-k. Ha azt vesszük 10 év alatt 1 az átlag-azt meg megérdemli, hogy megjavítassa az ember.
Ha találsz pl. 5000ért egy ecu-t akkor csak átforsztod az immót és az epromot vagy flest és mehetsz is tovább az autóval.-Lehet ez a legolcsóbb megoldás.
Ma valami.rohadt mazlim volt, csaladi kirándulásbol hazafele eltort a turbo rafolyo olaj cső a torbonal a tovenel, és csak azert vettem észre mert a lányom már nyűgös volt es meg kellett allnom, kb 2liter olajat szort szet, a cső rendesen meg volt nyaggatva hajtogatva a turbo cserekor. Holnap csinaltatok flexi csovet hogy megegyszer nehogy megszivasson. Hajszalon mult a motor/turbo csere
Igaz nem tőlem kérdezted.Így tudod bekötni az izzitást külön kis kapcsolóval. Kurva péntes móricka rajz :D De laptoppal kurva szar rajozlni. Az aksi + és a 30as közé egy nagyobb biztosítékot( 40-45A körül) kell tenni.Kapcsolónak az áramát vhol a műszerfal alatt kell keresni, amit a gyujtástkapcsoló kapcsol(15).Ide is valami kisebb biztosítékot(5A bőven elég) illik bekötni.A relé sima záró relé. Még lehet h. neked is hömbölög valahol otthon. Világítás, ködlámpa,klíma, eletromos ablak, ilyesmiket szoktak megoldani ilyen relékkel. Amin ilyen számozásó kivezetések vannak az tudja ezt. Ilyenből van 5 lábú is, az 5ik az 87a ezt ne kösd be mer ez a nyitó oldala a relének.
laza fust lehet de nem sok! :-) merre vagy talalhato? valamilyen elerhetoseget kerhetek toled! most meg nem lenne aktualis de ha az lesz akkor szeretnek szolni neked,es meg lehet lenne 2ismerosom is akkik szeretnenek iratni!
Lenne olyan kerdesem feled hogy mennyiert valalsz chiptuningot? golf4 ALH! szinte minden cserelve nala! 2260vzk, bosio150p764, vezermutengely, pd szivocsonk, cooler, 12x3.1 adagolo 46-os Hdk val! Edc 15 vm2+ a motorvezerlo! kb200 lovat szeretnek belole kihozni! Elore koszi a valaszt!
Havert megkérdeztem mert ezt még én sem próbáltam és azt mondja, hogy ezekben a driver megy el-viszont több hibajelenséget is okozhat.
Van amelyik egyáltalán nem izzít van amelyik 1-3mp között. Ilyennel még nem találkozott ő sem vagy nem próbálta mert általában kikapta a vezérlőt és újra írta vagy forrasztotta a tárolót-mikor melyik volt a könyebb megoldás.
Én még ilyet nem csináltam csak azt írom ami infót tőle kaptam.
Többek között van egy Clio II-m is ami K9K712D motorral jött le még 2004-ben (8-9 éve). Azaz 1.5 dízel KKK KP35 VG-s turbóval 1600 bar befecsivel 200Nm és 101HP. Azért ez akkor nem volt rossz a katgóriájában, pláne hogy kb. 900kg az autó. Ma 200.000 km van benne és még nem volt gond a motorral, az EGR takarításon kívül. 10e-ként olajcsere és premium gázolaj csak. Ha kell nem megy rosszul és ha kell 3.2l/100km a fogyasztás. Gyárilag tempomat, Xenon, automataklíma.. nem volt rossz kis kocsi.
nekem alu motornal alapjaraton 40fokos melegben talpalas utan 1,5bar az olajnyomas es 400ezer van benne! Alapjaraton lenyeges a nyomas hogy mennyi,ahogy a fordulat novekszik ugy a nyomas is egy darabig!
Diagnosztika alatt nem 1mp-ig izzít, hanem több. Akkor is ECU hiba a gyanú?
Még nem húztam le a csatit, mert olyan okádék helyen van, hogy látni lehet de csak többszörösen eltört kézzel lehetne odaférni, illetve ha lebontom a levegőcsövezést a motorról (C5 A6-ban hossz beépítés :S)
Üdv mindenkinek.
Azt szeretném megkérdezni, tudja e valaki hogy első szériás 97" es tdi 110lovas afn a4be, amiben ugyebár gyárilag nincs fogyasztásmérő az óracsoportba, lehetne e beleszerkeszteni valamilyen óracsoportot ami tudja ezt és beszerelhető. Ja meg ki tudná megoldani??? :) köszi aki tudna tanácsot vagy elérhetőséget adni. Szép napot mindenkinek
annyit mondok hogy az olajnyomas meg elmegy! felujitott csigaban nem hiszek,sok ismeros befaragott vele! Vegyel inkabb nagyobb turbot pl 2260-at! vnt20az eleg kicsi turbo! A gtb csalad jo valasztas lenne! Szabalyzas teren sokkal jobbnak tartom a vakuumos szabalyzast mint a nyomasost,sokkal pontosabb!Nekem ez a tapasztalatom!
Csak kimérni tudod-reggel elindítod a kocsit és mennie kéne 70fokos vízig.
de váltogatja-nagy hidegben megy mindhárom melegítő, aztán csak 2db, de függ még a generátor terhelésétől is. Ha nagyon terhelt akkor lekapcsolja valamelyik ecu.
40-50%os terhelésnél még biztos nem. Felette már elképzelhető.
Sziasztok. Keresek 3.0-as vagy 3.1-es hullámos tárcsát és duplacsuklós gázkart. Ha valakinek van eladó szóljon már legyenszives mert sehol nem találok ilyet, és már csak ezek kellenének az adagolómhoz hogy kész legyen :) Köszönöm előre is!
Az 1.5 bart birnia kellene a turbonak folyamatosan,az en 17sem is masfel evig ugy ment csak nemreg lett lecserelve nagyobbra! Az olajnyomasod az nem annyira sok meleg motornal,de az sem lehet a hiba oka!
hát én ezt egy sráctól vettem az 4es golf motoron volt nemto.m ki csinálta de az tökéletesen működik ,,igazából a túrbó az ami idegesít mert már 250em be van a 2 túrbó a 17-es 100ba a vnt20 150 mert full gyári új volt és most ez is megpusztult...olajnyomás alapjáraton üzemi hőmérsékleten 1.1 bár kevés lenne???????vagy én már nemtudom:S
szia hát a tengelye hossz íránba kezdett el lógni és már sírt a túrbó meg egyre csúnyább hangja lett. a gt1749 en ugye a gyári visszafolyó cső volt az kevés lehett???? de ha az olaj nyomásommal probléma lenne akkor csak jelezne nem meg akkor a motor kifeküdt volna már...:D
A turboknak a tengelye. is log vagy csak az olajat szorja nagyon? Azert kerdezem mert egyik ismerosom ugy jart hogy feltett egy K16ot es ket nap utan orran szajan fojt az olaj,addig semmi baj nem volt! Vegen kiderult hogy az olajvisszafolyo cso volt leszukulve es nem tudott az olaj a blokkba visszamenni! Ez meg lett csinalva es azota sem szorja az olajat! Ez csak egy otlet,de hatha segithetek vele!
Sziasztok..! segítség kellene.. 1.9 tdi-re rá lett rakva egy teljesen felújított gt 1749 es túrbó mentem vele 30 km ert és vége...utána egy új vnt 20 as túrbót és már annak is vége...mi lehet az oka?? olajnyomás tökéletes....mechanikus adagoló 502 es csúcsok és sdi tengely de a túrbókat zabálja és nem tudom már mi az isten lehet... valaki vmi okosság...köszi
Az OM602 2.9l kompresszióviszonya 22:1 a turbós és a szívó esetében is. Gyárilag.
Ha nem a végfordulatszámon van terhelve és a turbónyomás is szolíd 1.2bar mértékű nem okoz problémát. Az enyémnél a 3500 fordulat fölött kezdett nőni az EGT , WG-s turbóval. Lehet geometriással jobb lett volna ,az EMAP-ot sosem tudtam eléggé lecsökkenteni sajnos. Hétköznapi kocsikázásnál semmiféle problémát nem okozott a plusz terhelés.
Üdv Urak, keresnék utólag beépíthető műszereket (pl turbónyomás, feszültség..) de nem a kinai sufnituning kivitelűekből (JOM, HP racing, és társai), hanem valami normálisabb komolyabb kivitelt. Jól emlékszem hogy valaki itt kinkelt be régebben egy külföldi oldalt, ahol egész elfogadhatóak voltak?? Nincs meg valakinek, a keresővel nem találom..
NEO olyat kérdeznék hogy honnan tudom meg, hogy az általam berakott PD Comp tudja e a vizmelegitőket kezelni ? EDC 15+ os .... Van valahol beállitási menű vagy engedélyezés ?
Én is hasonló cipőben vagyok, csak Mitsubishi 4D56. A szívó és a turbó változatnak is 21:1 a kompresszió viszonya. A turbósnak 0.3mm -rel kisebb a dugattyú átmérője, mint a szívójé, de más köbcenti adat is tartozik a két változathoz. Pont ma gondolkodtam, hogy kéne mérni egy kompressziót...
van vizes hőcserélő, hűtővíz az stabil 90. szerintem túl töltötték levegővel ettől melegedett, de majd kiderül gyári szoftal, kíváncsi leszek a diagolásra gyári szoftal
Jaja. Szoftellenőrzésből sokminden kiderülne. Részemről egy tipp, hogy nem gyári. Legalábbis túl sok anomália van, hogy ezek a tünetek összejöjjenek. Magas nyomás lehet leragadt geotól, vagy szarakodó geovezérléstől (pl. mágnesszelep). Az előtöltésnek is minimálisan is, de mozognia kell alapjáraton is. Egyébként a kései befecskendezés meg rendesen 2 fok FHP után?
Hőfok: ebben nincs vizes hőcserélő? Hűtővíz hőmérséklete? Ha van benne, akkor lehetne erre keresni a magyarázatot.
Mindenesetre érdekes, és csak 'hangosan' gondolkoztam.
Kérdésem lenne, hogy egy 2.5 v6 tdi üzemanyagszűrőn lévő szelep mikor engedi a szűrőbe az ü.a-t? Nálam a szűrő felöli kivezetése állandóan zárva van, ha a tankba menö kivezetését befogom akkor nyit a szűrő fele, ennek így kell működnie? Egy másik kérdésem, hogy van visszacsapó szelep a szűrő és az adagoló között, ráfolyón és visszavezetőn egyaránt lehet-e ebből vmi üzemanyag ellátási probléma?
jó lesz feltöltve az ős merci motorom. gyári 21:1, és a 123as mercikbe lévő TD (lökettérfogattól függetlenül) 21:1 a long verziónál 21,5:1. tehát nem kell rontani. csak az adagoló volt a kérdéses.
az előtöltése jó, nem úgy értettem hanem hogy a gyári szoft legalább is a 150lovasé az minuszol alapjáraton, ez meg 2 fokon áll, ami nem rossz csak szokatlan egy gyáritól. Az olaj itt is megáll 110nél csak üzemben is 100, a 80helyett.
Szerintem a szoft a ludas, de ha lenne gyári ki is derülne.
Kicsit engedett a cooler: ettől még nem fog szétpörögni a turbó. (nálam a turbóra csatlakozó gumicső csúszkált le/fel)
Előtöltést le tudod ellenőrizni: kései FHP után 2 fok, korai FHP előtt 15 körül (de a FHP utáni 2 fokot állítják alapnak). Ha a kettőt tudja, akkor állítani tudja (az más téma, hogy a szoftban nincs-e elírva).
2550-be boost-ol akkor ott gond van, vagy nem gyári a szoft.
Motorolaj normál esetben 100-110 foknál nem nagyon szabadna melegebbnek lennie.
Az autón a 3dik csiga van, első leragadt geos volt, és széthajtotta magát, a második egy új utángyártott ketté tört a tengely de előtte az anyát fél centire hajtotta fel a tengelyre, hát itt visszavezetni a hibát talán egy őz ütés útán nagyon kicsit engedett a cooler talán erre lehet, most egy fasza bontott került fel, nem én csinálom az autót de lehúztam a szoftot nem e ezmiatt hullanak a csigák, mert olyan idiótán megy az autó akkor is mikor úgy tűnik minden a helyén van, rendesen műxik, 3000től aránytalanul megugrik, meg hullámosnak is tűnik. Diagolva feltünt hogy nem minuszol az előtöltés, és hogy bele boostol a 2550mb-ba is a turbónyomás, amit sokallok egy gyáritól, ja és a motorolaj is túl meleg, egr nincs.
A hőelvezetés tényleg fontos dolog, de legalább annyira a mechanikai terhelés. Dugattyúk terhelése (nem csak hő), hajtórudak, csapágyak, stb. Ezért is kérdeztem krézitől a kompresszióviszonyt, hiszen egy 2-2.5x-es sűrítési nyomás, meg ebből eredő megnövekedett égési végnyomást azért figyelembe kell venni. A turbósítás szükségessége a kompresszióvizony lerontása emiatt. Az más téma, hogy egy kellőképpen túlméretezett motor elviseli ezt a plusz terhelést, de ez nem általános.
Nem kell különösebben figelmesen olvasni, hogy nem ugyanaz a motor. Pláne, hogy krézi a motorkódot is beírta, szóval ...
Az eredeti hozzászólásból viszont ezért nem 100%-osan egyértelmű (számomra), hogy milyen 220-as motorról volt szó, inkább csak ráérthető, de ezért is írtam, hogy a merci motorokat nem ismerem annyira, mint kéne. Ennek ellenére nem hiszem, hogy hülyeség volt a kérdésem, mert krézi tudása/tapasztalata nélkül biztos, hogy szívó motorra nem raknék turbót átalakítás nélkül (még ha neten van is rá példa). Szóval itt már (eléggé el nem ítélhető módon) eltértem az eredeti témáról, mea culpa.
Nem vagyok nagyon jártas a merci motorokban, de amit mi csináltunk, az a 220d nem vas hengerfejes gép. Talán 604-es kódú a motor? Viszont nincs vele komolyabb gond, talán csak a lánc nyúlása, de attól még megy. Az adagoló már más téma. Két verzióban jöttek ezek a motorok. Két fajta adagolóval (rövid, meg hosszúvezetékesnek nevezik a típus ismerői). Természetesen a két adagoló nem csereszabatos. A korai modellek Lucas adagolója egy betágy. Nem lehetett bontottan találni, mivel azonnal elviszik. Nem az a kérdés, hogy betojik-e, hanem az, hogy mikor. Orrán-száján dől a gázolaj (az elektronika felőli a 'halálos'), edc lámpa világít, meg persze nem indul. A 108d Vito soros adagolója minimális átalakítással felmegy rá. Az eredmény: meglepően jól autózható, kifejezetten agilis gép lett.
A turbósításhoz: kompresszióviszonnyal mi lesz? A vas hf simán bírja a szívó kompresszióviszonyát feltöltve is? Majd' 2.5x-es végnyomás? Nem kell spec. hftömítés a lerontáshoz?
Az a motor egy időzített bomba. Én a helyedben nem piszkálnám. Számtalan főtengelytörésest csináltam,a hengerfeje úgy vetemedik mint a vasuti sin a szaharában,a ballansztengelycsapágyak előszeretettel kimásznak a helyükről... Szerintem elég annak az a 80pár ló. :)
Egy öreg vashengerfejes Merci motor (OM615-616-617) simán tudja belső átalakitás nélkül a 70LE/l-t köradagolóval, 1,2bar turbonyomással. Jópárra csináltam már ilyen adagolót.
nekkem ez a motor hyundai h-1 ben van gyári cooler-rel 99ló.max nyomás emelve 0,9-re amúgy 0,7 az eredeti próbáltam efelett is de csak romlik a telsetítmény.viszont akasztottam rá methanol befecskendezést na az segít a2,5t mozgatásában.(persze csak ésszel).ez egy mitsubishi teherautó motor 300e+ van benne.észel közlekedve 8l fogyival.
a 220as szívó motort szeretném megturbósítani, egy k26al, és ehez kellene üzemanyagellátási ötlet. 1. maradjak soros adagolónál, de ki tuningol ilyet? 2. csináltassak egy köradagolót rá mondjuk Zolival? soros lenne a korhű persze. meg amcsiba is azt tolják, csak itt nem tudok rá megbízható tuningot.
olvastam már egy ilyen motorról amin k24 van és egy 2.5TD ducato adagoló gyári csúcsokkal, és jót megy. DE! kinek mi a jó? nekem minimum 150-170Le kell!
Mitsubishi 4D56 szívó változatra teszek turbót. Dugattyú olajzás benne van gyárilag. Vettem rá a 4D56T, tehát a turbós változatnak az adagolóját turbót stb. 23 éves motorról beszélünk, kompressziót nem mértem, de biztosan kevesebb mint gyárilag. IC-t fog kapni. Kb. mi az a nyomás amit még elviselhet? A 2,5 literes motor gyárilag 75 lovacska, jó volna 90-100 ló... Valakinek van tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatosan? A + turbó olajzás okozhat akkor olajnyomás esést, hogy a gyári olaj pumpán állítani vagy cserélni kellene?
Ecu-t felprogramozni utcai használatra 1-2óra. Igényektől függ.
Van akinek tetszik az első verzió is van akinek a 3. jön be. Emberhez kell írni a szoftverokat szinte. Autónak mi a jó az másodlagos általában, de valahol ez így is van rendjén. NE mi szolgáljuk a kocsit hanem az minket :-)
Üdv Urak.Érdeklődni szeretnék hogy nincsen-e valakinek olyan passat nyomó csöve elfekvőben aminek az egyik fele 17-es kulcsnyílásu a másik pedig 19-es?Vagy olyan bontót ahol esetleg kapnék?Veszprém megye előnyben de jöhet Fejérből is.Köszöntem.
Azért nem világos, hogy miből akarsz micsodát. Most akkor szívó, vagy turbó?
Olyat csináltunk a napokban, hogy egy C220-ban az ipari hulladék Lucas adagolót lecseréltük 108D Vito adagolójára (soradagoló). Maradt minden dolog, amit nem kellett cserélni. Maradt természetesen szívó a motor. Ennek ellenére sokkal erősebb, harapósabb, mint a régi adagolóval.
Szrintem széthullik annyi erőtől itt volt 1 tdi nem is nagyon volt meghúzva kb 120 ló és nem a pinciből menősen hátbavágósan volt hangolva és mégis elköpte magát a váltó
van egy 115ös 1970es mercim. magam szórakoztatására szeretném megcsinálni. a gyári 2.0D motort nem szeretném bántani, de van hozzá egy 220as hibátlan motorom. namost erre szeretnék lehetőség szerint olyan adagolót ami tudna kb 150 lovat.soradagolóba meg lehet csinálni emberi áron, vagy alakítsam át köradagolósra? csúcsok kellenek bele nagyobbak gondolom. minek a csúcsa lehet jó bele? és turbó kérdésben is csak tapogatózok. egy K26 ot próbálnék rá először, az van a közelben. mindenképp nagy wg-st akarok. alul füstös turbólyukkal.. :)
aki tud esetleg valamiben segíteni, nagyon megköszönném.
Indulj ki abból, hogy a gyári turbód geó karjának mennyi az elmozdulása és meglátod, hogy az milyen hosszú úton jár és a VZK milyen úton jár.
Nem macerás felrakni szerintem, csak bíbelődés van vele míg előkészíted. A csonkot kell jól meghegeszteni akkor nincs vele gond.
Ha érdekel adok helyette 2260VZK-t Olajzó talpal. Újat de persez csak ha a 2056 is új. Még a csonkját is megcsinálom, hogy csak csavarozni kelljen. Nekem 2056VZK kellene pár darab.
1 hőgomba van benne? vagy kettő? (többnyire ugy tudom kettö, egy az órának meg egy az ecu-nak) nem tudom melyiket láthatja a digit klima. esetleg nem próbáltad lehuzott csatival a hőgombát? 1másodpercig akkor szokott izzitani mikor ugy érzékeli, hogy nincs kellöen hideg 7vagy 5foknál hidegebb, nem tudom melyik mennyinél izzit. én nem biznék abban a hőgombában és lehúznám a csatit, hogy akkor sem izzit?!
Adott egy 1.9 PD AVF kód egy eredetileg 2.5 V6 TDI A6-osban.
Az a bajom, hogy nem nagyon izzít, emiatt elég szarul indul reggelente.
Mica kivillogtatta az izzítást (a visszajelző lámpám vagy kiégett, vagy nincs is bekötve) próbalámpával nézve az izzítás funkció működik, 2 gyertyát megnézett, azok vesznek is fel áramot.
A hőgombát lekérdeztem egyik reggel 2 fokos hűtővizet látott.
Ma reggel kb 1mp-ig volt csak izzítás (sasoltam a belsővilágítást, hogy halványodik-e, de jobban fülelve lehetett hallani a relét is, hogy kiold) Ezzel az 1 mp-es izzítással nem indul szépen az autó. Beindul leáll. Aztán ha párszor átforgatom, akkor indul. Tavaly télen az első indítások elég gyötrelmesek voltak.
Vegyek bele 4 új gyertyát? Picit tanácstalan vagyok. (illetve szívem szerint kapcsolóra kötném a hőgombát, és izzíttatnék kézzel, de még egy esélyt adok a villanynak)
Hozzám került egy alu szelepfedeles 1.9 TDI motor. Az olajteknőben található műanyag olajterelő lemez valamitől meggyulladt, majd faszán beszívta a szivattyú az olvadt műanyagot, elzárva az olaj útját.
Kérdések: Szokásos-e a probléma? Mitől tud kigyulladni?
Nézd meg-tudom nem találod mert ha tudnád akkor látnád ugye, de nem baj. Legközelebb tudni fogod.
Ott van a turbó táblák előtt--2050 a max értéke.(címe az egyiknek 06783A)
Így hiába van 2240 vagy mennyi kéretve-nem fog megvalsulni.
Nem néztem tovább a programot de ez miatt nem megy 2050 fölé az biztos-max egy pillanatra.
Az összes ilyen táblát át kell írni arra amilyen nyomást szeretnél. ha többször szerepel a szoftverben akkor mindet át kell pingálni mert máskülönben nem biztos, hogy megvalósul, mert lehet, hogy az ecu pont azt fogja használni amit nem írtál meg.
hdk fej teljes szetszedese es kitakaritasa es adagolo kitakaritasa utan minden redben szepen megy...
most mar 1300km mentem vele azota... gond nelkul.. remelem igy is marad.. jol..:)
elotoltest vagcommal lehet latni hogy pl 2000res fordulatnal 5.be beallva hol kene allni ..? vagy honnan lehet kimerni vagy letesztelni hogy az elotoltes. hasznalat kozben nem-e szorul..
? csak mert havernak is szorult az elotoltes.allito resze majd azzal valamit csinaltak es jo lett azota is... bar majd szetszedem azt a reszet is es kiderul mi merre van.. :)
hdk fejet nem huztam le az adagolora teljesen mert majd meg allitom az alapmenyiseget csak kozbe meg alapjaraton par perc mulva kirazkodott ...majd visza huztam a csavarokat es azota jo...
azert az valoban nem ritka, hogy 291ekm-rel melegen mar nem indul...
kene csinalni egy log-t vagcom-mal, befecsi mennyiseg, (elötöltes,) rpm
nagy könyv szerint:
- onindito pucolas + testkabelek
- uj akksi
(- startmengenkennfeld megemelese) -> ha nincs befecsimennyiseg (vag-com),akkor probakepp huzd le a homersekletjeladot...
legtömegmerönek semmi höze hozzá, mert inditaskor nem veszi figyelembe az ECU a legtomegmerot... (legalabbis az euro6-s CR-k nem... szerintem az eu3 sem...)
még valami eszembe jutott, szóval ha az ecm-el összehasonlítok egy gyári és egy tuning verziót, persze azonos ecu számút, akkor ugye kimutatja a különbségeket, a kérdés hogy az összes megírt táblát látja ilyenkor ugye, nem lehet olyan hogy mellőz egyet ami meg van írva?
Ecm is csak azt látja amit megcsinálsz. Vagyis ne a gagyi driverekre hagyatkoz. 80%a a fontos tábláknak nincs kikeresve. Magadnak kell kikeresned.
Vannak olyan szoftverek amit ha egy eredeti interfésszel olvasol ki akkor más nem biztos,hogy meg tudja nyitni. a tiéd nem ilyen,mert meg tudtad nyitni.
Na szerintem itt lesz a kuta elásva, ez egy edc 15 2.0hdi, és lehet a pl. a nyomaték határoló megfogja az üzemanyag mennyiséget az meg a turbónyomást.
single value turbo limiter->ilyet nem is lát az ecm vagy nincs is, sőt semmilyen turbónyomás limiter sincs csak rail nyomás meg 3db nyomaték,
az a baj hogy a winolsban senki nem segít, mert mindenki a konkurencia kialakulásától tart, az ecm-hez kaptam segítséget, így csak ez van, a múltkor ha nem lett volna ecm-em legalább, még most is szívatna egy autó, küzdöttem vel mert egekben volt a turbónyomás, meg hullámosan ment, szar volt az egész csak a dpf-et kellett kiszedni belőle, úgy indult hogy csak annyi baja van, de mire meglett hogy meg van csipszelve és ott a baj forrása, ha nem tudtam volna összehasonlítani egy gyárival még most is a hiba okát kutatnám. Persze szeretnék én winolst használni, de ha el sem tudom indítani mert azt sem tudom jó verzióm van e meg, bachatom
2d-ben nézd meg,hogy a turbónyomáshoz tartozó táblák mind fel e vannak emelve erre a kért értékre. Szinte biztos,hogy nincs. Keresd azt a 2071et ha máshogy nem találod a táblát. Ha nem megy majd este küld át és megnézem miért nem valósul meg.
Ezen réges rég túl vagyok, vagyis ezzel kezdtem, ezért is kérdeztem mert mikor ezteket megnéztem akkor tünt fel, vagyis akkor mikor beleláttam a szoftba. Szóval igen műxik minden ahogy kell még a kickdown is, pedig nem ótómata csak overboost-ot tud.
Nem húztad le rendesen a gázkart vagy a potméternél az állítóművet,feltéve,hogy nem más adagoló gond van. Abból indulok ki,hogy szétszedted és lehet visszalazult valami. Ezeket hibának be szokja írni az ecu.
Van egy Golf4 99-es TDI,, AGR motorkóddal, 91000km-rel.(Tavaly vettem 67000km-rel).
Melegen nehezen indúl,illetve hosszabb indítózás után indul csak be.Olajan nem eszi iletve minimálisat. Hidegen pöcc-röff. Jól megy,jól fogyaszt.
Önindító, Akksi, Izzítógyertyák, hőm.jeladó, cserélve. Próbáltam másik légtömegmérőt is (kicsit jobban füstölt),de nem változott semmi.
Volt példa,hogy a kulcsot nem ismerte fel és azért nem indúlt,egyáltalán . De ez 2-szer volt eddig.
Amúgy minden normálisnak tünik.
Ha tudtok valamit,hogy mi lehetne még megköszönném. Ja hibakód semmi, illetve az kulcs miatt volt immo hiba.
Van még fékproblémám is. Vadiúj első fék (Zimmermann tárcsa, Ferrodo betét) kb 2000km után ráz. Ki lett cserélve,(Ferrodo tárcsa+betét)de ez is ráz kb ugyanennyi km után.
Amúgy sok minden lehet. A turbónyomáshatároló tábla is lehet szarul megírva,a single value turbo limiter lehet nincs átírva.....vagy mivel a kocsi az üzemanyagmennyiséghez adja a turbónyomást lehet hogy az üzemanyag nem valósul meg amit szeretnél--->tehát a nyomás sem.
Logolj egy kért, illetve egy megvalósult turbónyomást 3-ban alapjáratról padlógázzal gyorsítva! Ha azon is mindenhol kevés a kért érték (meg a megvalósult is), akkor még meg kéne nézni, hogy milyen load-ot mutat. Biztos, hogy érzi a gép, hogy padlózod?
ja ...eppen anyit csinal hogy beroffan is rogton leall... (ejtotartajbol ..kannabol folyik a tiszta cucc hogy az uzemanyag ki legyen zarva a jatekbol...)
de allitom ujbol kitakaritom es megint jo lesz egy kis ideig... na de kiderul... nemsoka...
hat a fene banna....oke nem is azzal van a gond pl egy tizest adnek erte ha megmondja mi baja ...aztan majd kicserelem es kesz... de hat amikor a szerelo se tudja es o is csak azt csinalja mint en hogy probalgatom a lehetosegeket.... enyi erovel en is probalgathatom...es azt is csinalom ha mar senki nem tudja....
tegnap a hdk fejet fullra szetszedtem egyesevel megtakaritva visza raktam es eddig nehezen indult most meg poc roff indult a hullamzas eltunt alapjarat beallt a helyere ..... majd kis padlozgatas utan meg nem reagal a gazadasra majd leallitast kovetve el se akar indulni...
résolaj csövet néztem ma amugy... és ha a csúcs felöli részt huzom le a hdk fej elosztojánál akkor a csúcs felöl kb másodpercenként egy nagyon pici csep-penként csepeg,,, majd a hdk felöl meg sproccel az üzemanyag..... (alapjárton )
Mai hiba kodok amiket eddig nem írt ki .. :
01268 - quantity Adjuster (n146)
17-10-Control Difference- Intermit
00575-Intake Manifold Pressure
17-10-Control Difference-Interent
65535-Internal Control Modular Error..
ezek a hibaüzenetek mit takarnak ... ?
Azt tudom hogy töbnyire az inditásgátlónak szokta beírni . bár müködik rendesen csak az eltört kulcs miatt utolagosab kell oda tartanom az érzékelöhöz
nem az a baj hogy fizetni kell érte hanem az hogy megmondják hogy ez is szar az is és ha megcsináljuk meg minden akkor 50ezer.... ekkor kb van 60ba és akkor amugy meg 10és 30ezerr között veszek másik adagolot ami kiprobálva jo.... akkor teszed fel most a másik kérdést miért nem veszek most egyet eleve.... pl mert ha nem kell nem szoktam feleslegesen dobálozni enyi lovéval mert pl most nincs is meg amugy se keresek milliokat..... ha pl nem is az a baja vagy ha igen de csak egyik részével amit otthon esetlegesen mások segitségével utánnajárárssal meglehet csinálni ........
köszike a félig humoros választ.... :) ha jol sejtem azt akarod mondani hogy minek akarom én csinálni ha nem értek hozzá... mert itt vásárhelyen a dizelszervizesek azt mondták hogy az 1z motoromba a kettős tömegű lendkerék zörög.... jó vicc :) ja meg ő nem hallja hogy kopogó hangot.... amikor tisztán hallatszik hogy az első henger kopog ugy mint az ál....
szegeden a dízelesek meg hát ne vergődjek vele hogy ilyen hát már öreg a motor és lehet minden baja és ők nem vergődnek vele használjam igy.. ez már öreg és kész...
ilyenekre bizzam a kocsim csináltatását ??? és feleslegesen nem akarok 10-50ezreket kidobálni az ablakon olyan eredméynekel hogy talán mint ha javult volna nem.... ?
én még csak egyfélével láttam mindegyik hosszmotorra való váltót. de ha valakinek nincs szerencséje, elöfordul, hogy kifog egyet. de nem nagy kaland kicserélni.
Lehet nem oldja meg a gondod, de pl HDK-s adagolóban is volt olyan régebbi típus, amiben potméter volt az állítóműben, nem pedig rezgőkörös tekercses megoldás, mint az újabbakban. Ha a potméteren a grafit kikopott (mint a legtöbb bontotton már ilyen a helyzet), akkor ugyanilyen hullámzást produkál alapjárat környékén.
Lehet nem oldja meg a dolgot, és nem ez a hiba, vagy nem is potis a fejed az adagolón, de gondoltam leírom, hogy létezik a potis adagolófejeseknél ilyen hiba is, és a jelenség kísértetiesen hasonló.
már rég megmértem volna de itt a dízel szervizesek csak ugy tudják megmérni hogy leszedik és felrakják padra és megmérik nekem 10ezerért... mert ők csak ugy tudják... nekem meg nincs órám hogy megmérjem.... :(
Tényleg csak ötletelek, mivel mi eg más (OFF) autóval jártunk úgy, hogy ugyanígy hullámzott a fordulatszám alapjáraton, illetve egyenletes tempó mellett. Teljesen véletlenül próbáltuk meg lehúzni a gázolaj visszavezető csövét. Dugulás lehetett a visszafolyó ágon, ami megnövelhette az adagoló háznyomását, mert lehúzva a csövet helyrejött. Utána kikompresszoroztuk a visszafolyót, utána jó lett.
ha felvettem az alapjaratot a hdk fej alapmenyiseg novelesevel 1100ra es igy nem hullamzik es tudok vele kozlekedni...mert 980as fordulaton behullamzik es leall... mind1 hova allitom az elotoltest nem valtozik a hullamzas... a haz nyomas novelesevel sem valtozik semmit
okes megprobalom....megnezem holnap reggel hogy mit is latok... hat kb anyira hullamzik hogy ha alapjaraton normal fordulatszamra allitom akkor a hullam aljanal le is all.... menetkozben meg mikor behullamzik ha gyorsitas utan beallsz egy sebessegre akkor olyan erzesre mint ha egyik pillanatban nem kapna kajat aztan rogton magsz gazzal es rogton kaja nelkul menne .. de ha gazzal jatszok ki lehet simitani a hullamzast...
sajat ecu van a kocsiba gyari minden...tegnap szetszedtem megint az ecut ...csatija szep nincs elkorrodalva vezetekek epek nem serultek kulsoleg korbenezve...adagolot ugye csereltem es mind a ketto hdk fejjel ugyan.azt csinalja... adagolo kabelei csatijai szepek es epek....
tovabbi tanacsok ? tudok valamit esetleg multimeterrel merni az adagolonal hogy kb ez ilyen meg ilyen ertekeknek kene lenni es akkor jo lehet ez meg ez a resze...mert ugye a vagcommal hulyesegeket ir... pl alapmenyisegre... elotoltes meg hat ha allitom akkor ha jo ertekre allitom vagcom szerint ha fentebb ha lentebb a hullamzas megmarad ...
meg kiprobalnam egy masik hdk fejjel de nincs... :( bontoba se talalok...
te amugy merre laksz..? esetleg ha ratudnal nezni vagy valamit artani neki... ?
Annó már írtam a 3golf 1.9tdi 1Z vel kapcsolatban arrol a jelenségről hogy pl 4.be beállok 50es tempora és elkezd hullámozva járni a motor .....de ezt minden sebességben kisis részterhelés mellett csinálja... +alapjárat körül is ...
Adtatok már pár tippet hogy háznyomás,fötengő végén vez kerék,elötöltés .... ezeket megnéztem és minden okés....nak tűnt...
Tegnap este lecseréltem egy elvileg jó bontott adagolora és semmi változás...
A nagy furcsaság az egészben az hogy adagolo és elötöltés minden beállítás után ugyan azt csinálja...
A vagcommal viszont iszonyat hülyeséget ír ki... hdk fejet probáltam volna beállítani de alapmenyiségnek a pl 6 helyett 0.2 ír és ahogy az alapmenyiséget állítom számszerint többre (hogy kevesebbet kapjon ) ugy a fordulatszámot egyenes arányban csökkenti....
Mi lehet a probléma ? mind a két adagolo vagyis csak a HDK fejre gyanakszom hogy egyformán szar ? mert anno a régi hdk fejjel láttam az alapmenyiséget rendesen de ha mostmár azt vissza rakom annak se látok csak ilyen pl 6 vagy4 es értékeke helyett csak 0.1 , 0.2 -őket... és a fordulatszámot tödom növelni csökkenteni az alapmenyiséggel...
Csatlakozokat mindent atneztem mar,vezerlot is szetszedtem nem e a nyomas csovecske eldurranva de semmi szep es jo minden...egr nincs a kocsiba ..legtomegmerot atcserelve jo autorol sincs valtozas.. 10bol 9szer kb 5perc mire elindul mint ha nem lenne kajaja....de kozbe van... egyszer meg kullore szepen indul...
jelados porlaszto haz ha szar akkor az produkal ilyet...? vagy csak szar a masik hdk fej is ?
ha tud valaki valami tippet hogy milyen elektromos vagy egyeb baj lehet varom a megoldasokat... ha valami elektromos dolog ellenorzese akkor meg szivesen varom pl hogy alpjaraton ennek a szal es emez kozott ennel a csatinal enyit kene merni ha jo az az alkatresz....
remelem sikerult erthetoen leirnom...
mert itt csongrad megyebe Semenki nem tud ra mit mobdani egyik szerelo se akar hagy nagy diesel servizbe is vittem...
elmegyek lassan en is szerelonek ..:) ha csak anyi a problema megoldo kepesseg kell hozza hogy ...hmmm nem tudom.. nem azt mobdom hogy tudni kell mi a baja de valami tippet hogy a sok kozul mi baj okozhatja... es azokat vegig jarva egyszer majd csak kiderul...de itt mar en sokmindent atneztem ami tippet mondtak... es semmi eredmeny egYenlore...
1 behozott autón találkoztatm ilyen nevű szoftverrel. Legalábbis a vag szoft szám erre volt átírva.
Nagyjából olyan program volt mint az OCT tuningjai. Nem füstös, kicsit erősebb, pár felesleges munka mert nem valósul meg amit oda írtak mert egyes határolók maradtak gyáriak szóval abban nem volt semmi extra.
Ez persze nem azt jelenti, hogy kérésre ne tudnának valami erőset írni.
Ha az ember betartja az adott ecu flesselésére vonatkozó leírásokat és normális interfészt használ akkor akár 100x is fel le töltögethetsz gond nélkül.
Nekem flesselésből adódó gondom 2x volt-mind a 2x a figyelmetlenség miatt.
Szóval magától a fel le töltögetéstől annyira nem kell félni-de azért nem rossz ha van egy vagy hozzáértő ember aki helyben rendbe tudja hozni az ecut ha netán elrontanád, vagy legyen egy pót ECU és akkor nincs gond ha flesslelés közben gond adódik. Tudod használni a kocsit a másik vezérlővel.
"az elonyew szamomra annyi lkenne, hogy nem kell allandoan chippelni amikor autot cserelek es felo, hogy angliaban bevezetik az ECU-k vizsgalatat muszakikor"
jo lenne tudni hoyg milyen autorol van szo! de EDC16-ig egy OBD-s programozo relativ olcson megveheto (10eFt alatt). Muszaki elott visszatoltod a gyari tartalmat, majd vizsga utan ujra a tuningot.
(en is ezt csinalom a pandankkal, amikor szuleim hasznaljak a gyari tartalom van rajta (mert nekik nem is kell a +le +nm, meg nincs kedvem kupplungozni es szerelni mert falabbal indultak meg hidegen uvegeltek a chippel meg esetleg keves olajjal stb. Amikor meg en megyek vele hosszabb indeig akkor ratoltom a tuningot)
az elonyew szamomra annyi lkenne, hogy nem kell allandoan chippelni amikor autot cserelek es felo, hogy angliaban bevezetik az ECU-k vizsgalatat muszakikor. Ezt meg csak kihuzom...
330kg ot nyom rajta a turbó:) 700kw a teljesítménye és 4600Nm körüli a nyomatéka
73 kg az adagoló:) elég nagy kulcsok kellenek hozzá :) Kamrás, elég érdekes műszaki megoldások vannak rajta, nem kell szégyenkeznünk nekünk magyaroknak, nem értem most miért nem vagyunk képesek ilyen alkotásokra? Ez kicsit már filozófikus de jó érzés ezt látva magyarnak és büszkének lenni :)
Egy ganz jendrassik flv 12 es mozdony motor mit érhet kb ? 1980as gyártású de csak 52 üzemórával ? Egy 440kw os generátort hajtott, 2szer ment éles üzemben a többi próbaüzem volt évente egy óra.
Én igyekeznék mindenkit kiszollgállni-vagyis erre törekednék-így lehetne minél nagyobb haszonra szert tenni-ha kell építsen még 1 üzemet vagy valamit csak bírjon gyártani vagy ne vakítsák az embert. Mondjanak egy időpontot, hogy ekkor és ekkor lesz és akkor ahhoz tartja magát az ember.
Köszi a tanácsokat, most beindult a gép, a turbónyomás-szabályzó szar, azért tölt túl néha, vszeg az irdatlan nagy légfelesleg miatt is áll le, de hogy múltkor miért nem indult el, meg miért indul nehezen, az még nyitott kérdés :/.
már soszor azt sem tudom,hogy mi miért van,,legyen meg az erősáramú technikum májusba,,,addig amit beszélgetünk (ha nem zavarok) annyi elég,hogy a szürke állományomat frissen tartsam és megpróbálom másként értelmezni a mostani tudásomat amik 90% tapasztalatra épül, persze amit anyagi mivoltomba megtudtam tenni...
1000 darabot ha neki nem éri meg legyártani akkor csukja be az üzlete szerintem.
2 hete még majdnem 300db volt raktáron, múlt héten 70 valamennyi tegnap előtt meg elfogyott. Szóval viszik mint a cukrot ha 2 hét alatt elvittek majdnem 300db-t.
Állítólag ilyen még nem volt, hogy elfogyott volna.
Idegesítő, hogy mire az ember kiépít velük egy rendszert addigra valami miatt nem működik.
Most pl. nincs csúcs vagy elfogyott.
2 hete meg az árakat emelték holott meg voltunk egyezve egy árban.
Főleg amikor a verseny 3/4-énél feladja, és lelassít mert már nem kap szerencsétlen levegőt. Ahogy néztem a filmet úgy tartottam vissza a lélegzetem mikor próbálta megfogni az alfát, és ott utazott a füstjében :) Mondjuk csípte az ő orrát is, törölgette rendesen LOL
Csodálom, hogy nem óvták ki. Itt nincs olyan gyíkság, hogy így nem füstölhet egy versenyautó?
Amúgy kemény lett az Alfa tényleg, látszik, hogy nem bír vele a suzi, és ez nagy szó.
Az a vicc, hogy azt már nem is lehet kapni-szóval utolsó példányok már csak.
Firadmár csak a 50és 80%ost árulja illetve árulná ha volna legyártva. Most is csúcsokra várunk mert elfogyott, de már gyártsák állítólag.
Kész röhely, hogy egy akkora cég és nincs legyártva porlasztó, holott szinte csak ezzel foglalkozik. Ez a buta olasz mentalitás, és mégis megy nekik az üzlet.
Mi mondjuk maradunk a villanynál az majd egy plussz kihívás lesz valamilyen téren.
DPF is azért marad benne mert szoftveren belül szeretnénk kapcsolgatni a programot-azaz racing és utcai. Erre volna kereslet a jövőben is így biznisz is ezt valahogy összehozni.
Csak persze nem 1x-rű de majd alakul.
Csiga nálunk is 2260 lesz mondjuk VZK, HF is portolva lesz.
Tengely még kérdés.
Neked akkor adagolós az egész technika.Szép munka, tetszik.
Remélem ez a haver elgondolása is összeáll-én csak segítkezek a szoftverben meg a turbó terén, meg a hf is rám vár úgy is.
Ha elkészül majd csinálok róla videót úgy is-de az nem most lesz még.
Annó már írtam a 3golf 1.9tdi 1Z vel kapcsolatban arrol a jelenségről hogy pl 4.be beállok 50es tempora és elkezd hullámozva járni a motor .....de ezt minden sebességben kisis részterhelés mellett csinálja... +alapjárat körül is ...
Adtatok már pár tippet hogy háznyomás,fötengő végén vez kerék,elötöltés .... ezeket megnéztem és minden okés....nak tűnt...
Tegnap este lecseréltem egy elvileg jó bontott adagolora és semmi változás...
A nagy furcsaság az egészben az hogy adagolo és elötöltés minden beállítás után ugyan azt csinálja...
A vagcommal viszont iszonyat hülyeséget ír ki... hdk fejet probáltam volna beállítani de alapmenyiségnek a pl 6 helyett 0.2 ír és ahogy az alapmenyiséget állítom számszerint többre (hogy kevesebbet kapjon ) ugy a fordulatszámot egyenes arányban csökkenti....
Mi lehet a probléma ? mind a két adagolo vagyis csak a HDK fejre gyanakszom hogy egyformán szar ? mert anno a régi hdk fejjel láttam az alapmenyiséget rendesen de ha mostmár azt vissza rakom annak se látok csak ilyen pl 6 vagy4 es értékeke helyett csak 0.1 , 0.2 -őket... és a fordulatszámot tödom növelni csökkenteni az alapmenyiséggel...
(radikálisan olcsó költségvetésű projekt, a tulaj örült most, hogy a kétnapos versenyen a HRingen egy napra be tudta fizetni a nevezést és életében először kapott új gumikat...)
(a motornak ez volt a 9. versenye, ez idő alatt az összes karbantartás egy olajcsere volt, a hangolása meg kimerült abban, hogy itt a két falu közt elnyomtuk párszor oda vissza)
Ha komolyan dizelekkel akarsz foglalkozni akkor kezdj el tanulgatni az alapoktól, különben soha nem fogod megérteni, hogy mitől lesz jó egy adagoló, vagy egy motor...!
A harmadik videó egy szuper 1,6-os Suzuki belső kamerája. A Suzuki 250LE felett van állitólag , szekó váltó 800kg rajtsúly. Az Alfa 1200kg, utcai szinkronosváltó, és én nem mondanám 250 lóerősnek sem, egyenesben meg mégis csufosan lelépi a Suzukit.
Most a legjobb eredménye 2:08 a Hringen, olyan sofőrrel aki szerint minimum 5 mp van még az autóban még csak ő nem tudja kiautózni.
A motor utcán egy 200ekm-t futott 1,9 16v multijet.
12*3-as bowdenes adagoló 5400-as szabályzáskezdettel, 8*0,23-as kamion csúcsok, kinai kúler, széria fűzött blokk, portolt fej, kipu tengely eredeti széria szögű csak magasabb nyitású, a szivó tengelyre meg rá lett másolva a széria kipufogó, kéttárcsás Martin féle kuplung, utcai hosszú 6 sebességes váltó amiből 4 fokozatot használ, mert 2-esből rajtol és a hatodik meg túl hosszú. Turbó széria GTB 2260 az én labdámmal, 2 bar körüli nyomással.
Szivó kipufogó öntvény széria, csak a belseje átdolgozva.
Urak! Szopott már valaki vezkerék,és főtenegely felfekvő felület között szétverődött főtengővel a helyén? Az alany 1.9 tdi keresztmotor. Csináltam egy késtartót a szervoszivattyú kitámasztásához meg a szimeringházhoz felfogatva. Holnap faragok bele egy lapkás oldalazókést. Veztengely,izzittók ki,és nekieresztem önindíttózva. Nincs valakinek jobb ötlete???
Hali! Kaptam 1 fülest hogy polo 1.9tdi vezérműtengely csere 1.9sdi re .és nagyon szuper és jól passzol bele +LE nyomaték. Erröl tud valaki valamit mondani? Új program kell hozzá vagy valami? Sok szeretettel várok más LE növelés éedekességet:)
Az egyenletes nyitási idők miatt. A folyadék hiába összenyomhatatlan,az elemtől elinduló lökés hullám olyan 1400 km/h sebességgel terjed a porlasztóig,ahol kap egy pofont és vissza felé kezd el "hullámozni". Ez akár 30 szor is megfordulhat mire képes leküzdeni a tű rugóerejét. Lökéshullám,és ellenhullám összege határozza meg a fuvókában a sebességet. Ezért kell azonos hosszúságú cső. (Az okosok szerint.) De én már hajtogattam éjjel 3 kor,antverpenben a kikötőben forrasztott ifa nyomócsövet is boxerra-ra ugyan úgy járt... :D :D
múltkor hívtalak de nem vetted fel a porlasztókkal kapcsolatban.
Irányítottam hozzád 1 embert akinek van új firad nagy pd racéja hátha meg tudtok egyezni.
Nálam most nincs. 50és80%al nagyobb szállítású van csak a választékban az 1043hoz képest de nagyon akadozik az ellátás.
Szerintem ha valaki ki tudja használni a 80%ost az már bőven 300lóerő felett lesz. Igazából az 50%os is tudhat 300feletti teljesítményt csak bírja az ember kiszolgálni a többi alkatrésszel.
Te fiatozol-vagyis alfázol. Ti milyen fiat CR-t faragtok?
Haveréknak megjött végre a kasztni(Alfa147es). Rakunk bele egy 2.0CR170lovas mocit 2300báros magasnyomású pumpával+porlasztókkal. DPF is lesz bent :-)
(kocsi,turbó,váltó,meg van) cr pumpa meg a porlasztók vannak még beszerzés alatt.
Kíváncsi leszek mit sikerülmajd belőle kiszedni.
Sok reményt fűzünk hozzá.
2.0CR-t már faragtam egy kicsit de ez lesz az első ami meg is lesz feszítve.
Esetleg nem tudsz 2300 vagy legalább 2200báros industrial magasnyomású CR pumpát (porlasztókkal is lehet)?
Ha van lehetőség diagra akkor szúrjátok rá gépre(adjatok rá gyújtást de ne hajtassátok a motort semmi kép míg a vezlérlést meg nem néztétek), hogy:
megy e a diagnosztika ha igen akkor ecu OK elvileg, bizti is kizárva.
Hibatárolót nézzétek meg. Ha üres akkor a vezérlésre pillantsatok rá, hogy a helyén e van.
Ha ez is OK akkor ellenőrizzétek le, hogy van e elég gázollaj-kannából itatni, megptóbálni kilevegőztetni a porlasztóknál és ha ot van anyag akkor el kéne, hogy induljon.
agyamra ment a kérdésed ...amir egyszerűen már más nem jut az eszembe,mint gyúlladási késedelem,mert az ezredenként lép fel jebb ...1000 ...0,001 ,,,,2000 ... 0,002 stb stb
Következő probléma adódott: haver 2000-es Seat Ibizája az alany, 110 lovas TDi (ASV), GT1749-el, adagolóról nem tudunk adatokat. Az autóval jött haza a srác, kitette üresbe, egyszer csak leállt, és most nem indul. Előtte mondta a koma, hopgy néha túltöltött a csiga (majdnem 2 bar), néha meg nem volt elegendő nyomás (normál esetbe olyan 1.3-1.4 -ig ment föl). Gyanús hangok nem jöttek a motortérből, csak újabban már kicsit sokat kellett köszörültetni indításkor, meg ez a turbójelenség állt fent. Tudom, hogy leírás alapján rohadtul nem lehet pontos diagnózist alkotni, de valakinek esetleg valami halovány ötlete akad eme csökött leírás alapján, hogy esetleg mi lehet ez?
nem kell nagyobb elég a 100lovasé is bőven, most kérdeztem körbe felénk olcsóbb gondolom többet bontanak mint felétek, 130lovas pl. 60ezer beszerelési garival, de a racingon meg bőven van választék, de nem is küszködök majd amit hoz a tulaj beleteszem és kész.
Hát akkor miért nem veszel 101lovasét 15000ért.
Max veszel bele porlasztócsúcsot és akkor elég lehet200+lóra.
130lovaséból is van kis csúcsos. Ilyen pl. A Ba végű is.
Van pár pd elemem de csak reális áron eladóak. A honlapomon fent vannak,hogy milyenek vannak beszerelési garival.