Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 57801

Kösz haver...
Hát melózom ezerrel de majd kemencén legurítunk egy sört valamikor ha arra járok. 
Kár ezért a vonalért is ez is szép lehetett, akárcsak a Süttői

Előzmény: C50 (57800)
C50 Creative Commons License 2016.09.14 0 1 57800

Ha olyankor jönnél amikor van időm, szívesen megmutatom neked. 

http://kisvasut.hu/vasutlista/view_terkep.php?v=1

Előzmény: -Smiley- (57796)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.14 0 1 57799
Előzmény: -Smiley- (57798)
-Smiley- Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 57798

Na lefotóztam neked.

 

Tehát a Dorogi homokvasút az beér Sárisápig de északi oldalon volt valahol a végpontja. 

A Tokodi vasút is felment valahogy Sárisáp északi részéig de a térkép szerint annak is vége van

 

Aztán fekete meglévő vasúttal van jelezve az a rész ami Sárisáp nyugati részén megy el, majd az alagútnál eltűnik.  (bekarikáztam)   Ez mi lehet, erről nem hallottam még?

 

 

 

Előzmény: Pályaőr (57797)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57797

Most nincs kéznél a Gerecse-térképem, de holnapra megnézem...

Előzmény: -Smiley- (57796)
-Smiley- Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 57796

Ez olyan mint Sárisáp mellett valahonnan a semmiből előjön egy ilyen jelzés aztán pöttyök (gondolom alagút) aztán eltűnik. Ez is rejtély, egyszer gondoltam elmegyek már megnézni mi lehet az de nem esett útba :( 

Előzmény: Pályaőr (57772)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57795

Hol van ez, Feri?
...................................................................................................................................

 

Blaskovich Endre – Nagykirályhegyespuszta

psz. nélkül – 760 mm – Perth, Wien, 1924/448 gysz. – Mtr. próba 1929.V.2.

Ez meglett, hogy inkább Perl:  https://de.wikipedia.org/wiki/Automobilfabrik_Perl

Előzmény: Felek Ferenc (57792)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57794

 

1930. októberében 'Az első magánrepülőgép Trianon után' - tudósít az Aviatika c. lap. Gróf Wenckheim József egy háromüléses angol repülőgépet vásárolt 975 angol fontért. A repülőgép típusa Desoutter Mark.II volt.

 

 

 

m                   

 

 

 

Az eredeti fénykép a http://www.wenckheim.hu/   tulajdonában van. A fenti kép az eredeti fénykép digitális változata.

A felhasználási feltételek itt megtekinthetők.

 

http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=H-MAAA

 

 

 

 

 

 

Előzmény: erdőszéli (57773)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57793

nem.

Előzmény: C50 (57790)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57792

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.14 0 0 57791

Hát én vagyok még úgy vele... elmehettem volna a hátsó kertbe kapálni, de, mondom, ezeket előbb megnézem.

Azért is gondoltam, hogy fölemlítem, mert a Google vagy azt adta ki, hogy ilyent nem is ismer, vagy olyat, aminek vasúthoz hasonló dologhoz köze nincsen. 

Előzmény: Felek Ferenc (57785)
C50 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57790

Nagyoroszi nem 760 volt?

Előzmény: erdőszéli (57773)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57789

közben keresgéltem a nagyoroszi sínautó után is, ugyanaz az ember tervezte, mint a képeden látható sínautót. a nagyorosziba készült jármű méretei hasonlóak voltak, egy 18 lóerős motor dolgozott a gépháztető alatt. 

Előzmény: Felek Ferenc (57787)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57788

somogyi miklós gépészmérnök tervezte. hossza 4080 mm, szélessége 1150 mm, magassága 1740 mm. a tervrajzán 1928. 01.31-es a dátum. de akkor ezek szerint fél év alatt meg is épült :-)

Előzmény: Felek Ferenc (57787)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57787

Én csak egy csabai sínautóról tudtam:

 

AEGV 8 - 1928.-ban épült a kisvasút műhelyében, Berliet motorral, 1928.VI.2.-én tartották meg műtanrendőri próbáját, további sorsa ismeretlen.

 

Előzmény: erdőszéli (57773)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57786

Wenckheim József pilótája Dobos István volt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Dobos_Istv%C3%A1n_(pil%C3%B3ta)

 

A gróf fia, Dénes is vadászpilóta lett, gépével a Szovjetúnióban lelőtték 1943.XII.14.-én Zsitomírnál, 22 éves volt...

Előzmény: Pályaőr (57777)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57785

Sok ember kezén átment adathalmazban lehetséges a tévedés. Ilyenkor szoktam a kétséges szót a Google által lenyomozni.

Előzmény: Pályaőr (57769)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57784

Hogyne, hogy mi a fenének kellett azt mindig ütögetni? Egyébként nem is tudtam, hogy még mindig így megy, de éppen két napja láttam.

Előzmény: troglodita (57783)
troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57783

akkor biztosan ismered a viccet az egész életében kereket ütögető, nyugdíjba készülő vasutas bácsival ;-)))

Előzmény: Pályaőr (57782)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57782

Itt, na ez az! :-).

Előzmény: troglodita (57780)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57781

Köszi!:-).

 

Előzmény: erdőszéli (57779)
troglodita Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57780

itt dolgozol?

,-))))))))))))))))

Előzmény: Pályaőr (57778)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57779

erről a vasútról én egy levéltárban sem találtam anyagot, igaz célirányosan nem is kerestem rá. ha konkrétan ez a vasút érdekel, és áldozol több napot a kutatásra, akkor segítek (mailcímem tudod), merre indulj el.

Előzmény: Pályaőr (57776)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 -1 0 57778

 Olyat tudni-e, hogy Gánt-Bauxitbánya állomása fölött, a hegyen ez az épület mi volt?

 

         

 

         

 

                                                 

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57777

                                 
"A Wenckheim-vendégház elődjét eredetileg a Nagyoroszi felett emelkedő hegyekben több ezer hold uradalmi erdőbirtokkal rendelkező és példaértékűen gazdálkodó gr. Berchtold Miklós építette, 1905-ben. Végleges, ma látható formáját 1910-1911 között nyerte el az akkor vadászkastélyként funkcionáló épület.

 

A gróf halála után özvegye az erdőterületet, a vadászati jogot és a kastélyt is a Békés megyei mágnás családból származó, gr. Wenckheim Józsefnek adta el. A szenvedélyes vadász 1930-ban a kastély felett emelkedő 617 méter magas, lapos tetejű Csurgó-fejezet hegyen repülőteret alakíttatott ki, első magyar lajstromozású, három üléses, angol sport magánrepülőgépe számára."

          

 

http://www.wenckheim.hu/nagyoroszi.htm

Előzmény: _karika (57775)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57776

Küldtél bizony, és az is úgy van, hogy ez egy másik nyomvonal. Csak gondoltam, megkérdezem, hogy ide nem tehették-e át egy időre?

Előzmény: erdőszéli (57774)
_karika Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57775

A "reptér" név talán máig fenn van a Börzsöny turistatérképen. :)

Előzmény: erdőszéli (57773)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57774

lipót aknától a vértesbe vezetett ugyan kisvasút*, de nem a "jelzés" nyomvonalán. egyebet erről sajnos nem tudok. (*de erről a kisvasútról annó szerintem küldtem neked térképet)

Előzmény: Pályaőr (57772)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.13 0 1 57773

Gróf Wenckheim József uradalma – Nagyoroszi

 

psz. nélkül – 600 mm – AEGV műhely 1929/? – Mtr. próba 1929.IV.13. - selejtezve

 

na, ő a kedvencem :-)

 

wenckheim józsef az aegv egyik fő részvényese/tulajdonosa (is) volt. nagyoroszi környékén a börzsönyi erdőségből - vadászati célokból - egy nagyobb területet megvásárolt. a területhez vadászkastély is tartozott, melyet a nagyoroszi vasútállomásról kisvasúttal lehetett megközelíteni. az aegv műhelyében sínautót készíttetett, hogy ezt a kastélyt vadászatok alkalmával megközelíthesse. a sínautó a legkevésbé sem váltotta be a reményeket, a helyenként 50 ezrelékes pályán alkalmatlan volt a közlekedésre. 

a kudarcot látva wenckheim úr inkább egy repülőgépet vásárolt (hazánk első magánkézben lévő gépe) és a kastély feletti fennsíkon repülőteret létesített. a sínautó visszakerült az aegv-re, ahol 760 mm-es nyomtávra átalakítva aztán üzembe állt. 

 

(a sínautóval kapcsolatos iratok, tervrajzok az nemzeti levéltárban megtalálhatók)

Előzmény: erdőszéli (57771)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.13 0 0 57772

Egy kérdés: ilyen jelzést sehol máshol nem látok a térképen. Először kerítésnek néztem, de mintha nem az lenne. Ahol végződik, ott egy dombocska van az erdőben, aminek bányásztak ki követ a közepéből. Létezik az, hogy egy ideiglenesen lerakott kisvasút lett volna ez is?

 

    

Előzmény: erdőszéli (57771)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!