én néha - nem tudom, hogy tudatos vagy vétlen - szenzációhajhászó, nagyítás jellegű megjegyzéseket vélek felfedezni, interjúkban, beszámolókban. ezeket nem igazán értem, mert ezek nélkül is szép meg érdekes utak a Léna-féle utak, miért kell nagyítani? aztán lehet, hogy ez teljesen vétlen (és véletlen), és csupán abból adódik, hogy tényleg ennyivel jobban érdeklik az emberek és a kapcsolatok Lénát, mint a száraz tényadatok (ki, mikor, hol, mennyi), és ezért lesz könnyen az 5-ből 8, a 3ezerből 6ezer, stb
nem értem, hogy nem túlmisztifikálják-e ? napi 100-120km-k hajtásához, ha az nem napi 2500m szinttel (málha mellett !) társul azért nem kell 3-4 hónapon át naponta 70-80 km-ket hajtani, meg hú de nagy felkészülést csinálni.
- ha az ember amúgy sem hanyagolja el magát.
Én pl márc-tól elkezdek megint tekerni (néha azért spinningelek, de korábban nem volt ilyen) és többnyire hétvégéken 1-1 túra, kezdem mondjuk 40-50km-stől, majd ápr-ban már menni fog 150km-s túra és május végén 200km körüli is 2500-3000m szintemelkedéssel.
A napi edzést nem értem, minek ?
A hetente kétszer-háromszor elmegy sztem az is elég bőven.
Mondjuk márc-i indulás az más, mert télen neccesebb edzeni, de akkor sem kell sztem naponta.
Szponzori támogatások, könyveladás (nemrég jelent meg, pusizoli olvasta)
Lénás stílusban íródott. Tömören: Nagyobb súllyal az emberekkel való találkozások, kisebb súlylal a környék, ország megismertetése, ottani tapasztalatok.
Én megmondom őszintén pusizoli beszámolója, meg az ilyen stílusúak jönnek be, amiből tapasztalatot is kapok + én is átélhetem :-)
Én akárhogy is számolom március 8-tól augusztus 8-ig csak 153 nap van. Először legalábbis azt írja, hogy a megnyitóra érnek oda?!
Az is érdekes, hogy a kezdőlap térképén viszont 10135 km-t ír. Azér mintha lenne itt is némi ellentmondás.
Mondjuk 153-mal osztva a 14000-et már 91 km-es átlag jön ki. Ami persze még mindig fele sincs a 200-asnak.
Engem mondjuk annyira nem izgatna fel, hogy végigtekerhetek egész Ukrajnán és fél Oroszországon. A Bajkál környéke-Mongólia-Peking szakasz viszont érdekes lehet...
Az illető (Léna) azt írta le magáról, hogy x ideig dolgozott, de ma már nem. Gondolom van elég aranytartaléka a bankban, amivel szépen eléldegél, és az idelye akár 100%-át a hobbyának szentelheti.
Nyáron láttam néhány fickót próbálkozni a Hochschneebergen. Van ott egy kitaposott ösvény, krosszmocival járnak föl rajta a turistaházhoz. Nem jött össze egyik srácnak se...
arra - korábban tárgyalt hosszútávú utak kapcsán is - én is kíváncsi lennék, hogy hogyan akaszt le valaki hat hónap szabadidőt. Mert diákonál, tanároknál "adott" a két hónap, oké.
Azér érdekes, hogy az első 20-ban így is 5 Ausztiából van. Mondjuk náluk tényleg brutál meredek emelkedők vannak úgy általában. Vagy ez csak nekem tűnik így?
"Cseuz László is elteker Pekingbe, igaz ő másik irányba - 63 évesen!
(őt kevesebben ismerik, pedig tiszteletet parancsoló amit csinál 4 évente)"
Így igaz. Én valamikor a körmendi hídon találkoztam vele. Akkor is valami olimpiára tekert. :) Aztán eltekert Egerbe is... hogy összemérje erejét egypár fanatikus hosszútávú bringással. (hú de rég volt...93'-ban!)
Ezt az utat kíséret nélkül, kerékpárral még senki nem teljesítette előttünk.
Ez azért picit túlzás, vagy inkább csúsztatás. Mivel ilyen távokat valóban viszonylag ritkán tekernek az emberek, így eléggé valószínű, hogy senki nem tekert még Budapest-Orosháza-Peking útvonalon, pontosan ugyanott, ahol ők. De szerintem még Magyarország területén is ki tudok jelölni olyan útvonalat, amin ha végigmegyek, akkor elmondhatom én is, hogy "ezt az utat kíséret nélkül még nem tekerte végig senki előttem" :) No persze ettől még valóban szép teljesítmény, és - eddigi túráiból kiindulva - ha váratlan dolog nem jön most közbe, akkor biztosan végig is csinálják. Őszintén szólva én az ilyen túrákban nem is igazán a teljesítményt irigylem*, hanem az összes többit, ami egy ilyen nagy úthoz kell.
*: Kiszámoltam, 14000km és 180 nap az kb. 77km/nap-os átlag, ami azért nem egy vészes dolog.(pl. 100-as napi távokkal kényelmes és még marad 40 pihenőnapnak + biztonsági tartalék) Naszóval ez lehet, hogy nagyképűség, de jelenleg tényleg úgy érzem, hogy nem a kerékpáros teljesítmény miatt tartom irigylésre méltónak.
De mondjuk, hogyha az itt témázott fiúk valóban lenyomják a 20000km-t 200/napos átlaggal, akkor rájuk biztos, hogy leginkább a teljesítmény miatt nézek fel, mert ez számomra elérhetetlennek tűnő dolog. De az olyan már-már "szokásos" túra, hogy valaki teker párezer km-t, napi 80-100-as átlaggal, az sztem nem akkora dolog, vagyis inkább nem a bringázás benne a nagy dolog, hanem az egész, hogy ezt sikerült összehoznia.(bele mert vágni, meg voltak hozzá a támogatásai és lehetőségei stb.)
Lénát ugyan nem ismerem (egy cikket olvastam anno), de szerintem ugyanígy lehetünk sok más segítőkész, emberszerető bringatúrázóval, hogy örülünk ismeretségüknek :-)
Na, ez szép. Én meg a Karczag L. 2-ben dolgozom. És - ezek szerint - még egyszer sem indultunk egyszerre hajtani. Útközben meg mindig szembe mehettünk egymással, mert azért van pár bicajos, akikkel így szembemenetből ismerősök vagyunk, nyilván ő is az egyik.
Rátelefonáltam, hogy jöjjön szerda este, de nem tud jönni.
Sziasztok!Március 9.-én indul Lénárt" Léna "Feri a társával Kínába az olimpiára biciklivel .Azt hiszem ismét kivételes útban lesz részük..adja a jó isten,hogy sikerüljön nekik,bár nem lesz egyszerű.Akit érdekel nyomon követheti majd az eseményeket:http://www.eleterzes.hu/ ui.én is orosházi vagyok és büszke ,hogy ilyen embert ismerhetek!!
Most mit nevetsz, hiszen kiderült: "erőnléti gondjaink nincsenek, simán bírtuk a tempót".
Meg ami késik, az nem múlik, sőt: „Nem 80 nap, hanem 120, nem 20 ezer, hanem 25 ezer kilométer és nem a Földközi-tengert kerülik meg, hanem Európát” :-)))))
Jól látom vizus, h Te Szolnokról jönnél fel a vetítésért ?
Miqlas írta h jobb lenne a csüt, de nem tudom, h ettől flenül lehetne-e szerda, ill Péter szintén így van, de nála tudom, hogy szerda is lehet (csak a csüt jobb).
És én is kiakadtam picit, hogy : ők bezzeg a kemény legények, a magyar túrabringások "csúcsa"... - meg micsoda vállalkozás és öszintén bevallom, vártam, hogy mikor fuccsol be.
Még csomag nélkül sem egyszerű végig 200km-ket nyomni, de málhával. És a tartaléknapot betervezése, stb ? Bejön egy hasmenés és bukott a dolog ?
Vicces volt, hogy ameddig eljutottak, annál már akkor messzebb jártam :-)
Még mielőtt azt gondolnátok, hogy a károgás az általános hozzáállásom, természetesen léteznek jól megszervezett, szép expedíciók is, pl Bujna Zoli Vámbéry-expedíciója.
Csak az olyan bosszant, amiből süt a dilettantizmus
A '80 nap alatt a Fold(kozi-tenger) korul drotszamaron' elnevezesu kerekparos expedicio a felmerulo problemak kovetkezteben az indulast koveto otodik napon felbeszakadt.
Az expedicio resztvevoi 2003. marcius 5-en delutan a felmerulo technikai, szervezesi es penzugyi problemak miatt kenytelenek voltak megszakitani az utazast es visszafordultak az olaszorszagi Velencebol. Marcius 7-en reggel 1/2 8-ra erkeztek vissza Budapestre. Az expedicio tehat sajnalatos modon ebben a formaban veget ert, viszont a kozvetiteni kivant uzenetek eljuttatasa es a vallalt feladatok elvegzese erdekeben a szervezes tovabb folytatodik. Az expedicio vezetoje ifj. Zsiga Gyorgy szerint ez a nehany nap bebizonyitotta, hogy a kituzott celok teljesithetoek, ezert a tervek szerint hamarosan egy ujabb expedicio fog indulni, modositott utvonaltervvel es valoszinuleg mas korulmenyek kozott, de mindenkepp az eredeti elkepzeleseknek megfeleloen.
Az expedicio resztvevoi es szervezoi ezuton is szeretnek megkoszonni mindenkinek az eddigi tamogatast, a kiemelt erdeklodest es a sok biztato visszajelzest, illetve remelik, hogy ezekre a tovabbiakban is szamithatnak.
Én nagyon élénken emlékszem rá, mert már az első pillanattól fogva azt gondoltam, hogy felháborítóan amatőr és valamilyen értelemben szélhámos vállalkozás. Egyszerűen nevetségesek voltak a szervezési szakaszban elhangzott nyilatkozatok (pl a "nyeregbetörő" próbatúra), és számomra bicskanyitogató volt az is, hogy mennyi és milyen magas szintű szponzort állítottak maguk mögé, micsoda médiavisszhangot kaptak.
Ledöbbentő, hogy ennyi támogató között nem volt egy, aki kicsit is jártasabb lett volna a témában és felszólalt volna, hogy na de gyerekek, ez komolytalan, ezt ti, full-amatőrök nem tudjátok megcsinálni.
Eleve a név is kabaré: "80 nap", miközben eleve százban gondolkodtak - de hát jól hangzik, ugye. Egyikük, ha jól tudom térképész(?) volt (egyik térképész csapattársam ismeri a két srác közül az egyiket), illett volna tudni pl, hogy a Földközi-tenger megkerülése pl nem jelent 20ezer km sík szakaszt, hátszéllel, napfénnyel, riviérával, bikinis lányokkal.
Aztán szervezési, anyagi és technikai problémák miatt (minisztériumi fővédnökség meleltt) besült a mutatvány pár nap után. Teljesen hihető, persze, hogyne. Kaptam én is hírleveleket arra a pár napra.
Vagy rájöttek a gyerekek, hogy nem elég az ismeretség, nem az ő pályájuk minden nap 12 órát nyeregben ülni, hatkor kellni, 11-kor szállásra betámolyogni. Szerintem életükben nem tekertek eddig a "túráig" napi kétszáz km-t.
Emlékszem, 12 évesen én is azt képzeltem nulla tapasztalattal a hátam mögött, hogy simán lehet napi 200 km-eket tekerni csomaggal nettó 8-10 óra alatt, hiszen a BMX-emmel az utcánkban egy km-es távon működött a dolog, csak fel kellett szorozni 200-zal.
Szerintem totális amatőrök voltak, jó kapcsolatokkal és nagy arccal.
Mindezt a saját kerékpáros tapasztalataimra alapozom és fent említett srác által adott jellemrajzra, aki kollégiumból és egyetemről ismerte valamelyikőjüket.