Keresés

Részletes keresés

Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22454

Persze, hiszen őslénytannal foglalkozom évtizedek óta!-:))

De cimkézés helyett esetleg megpróbálkozhatnátok konkrétan cáfolni, érvekkel és tényekkel. Mert én olyanokkal operálok.

Az  anayg bajotok, hogy azt hiszitek, hogy mindennek roham tempóban kelene mennie, a kor tempójának megfelelően. Csak hát az agyunk ugyanúgy működik ma is mint pár százezer, tizezer, ezer, száz évvel ezelőtt! Az idegélettani folyamatok nem változtak. S ez a tanulásban is igaz. Azt is szeretnétek felgyorsítani, kevésbé fárasztóvá, munkaigényesé tenni. csak hát ez nem megy és soha sem fog menni, mig az agyunk működése nem változik meg (amire kevés az esély).

Persze, ez is annak a következménye, hogy a biológia órákat (konkrétan azokat amelyek az emberi szervezetről szólnak) elmesélgették a tanáraitok és nem követelték meg, hogy alaposan ismerjétek meg legalább azt amiből csak egy van és pótolhatatlan: a saját testeket! 

A lakosság ismeretei ezen a téren katasztrófálisak, talán még a matek vayg fizika/kémia tudásánál is rosszabbak Ezért hisznek el minden bulvár marhaságot, esnek kuruzslók csapdájába, vannak tévhiteik a saját testükről és annak működéséről.

Pont mert anno nem dolgoztak meg érte, hogy alapos tudásuk legyen! 

Mit gondolsz, a finnek ezt hogyan fogják tudni megvalósitani ,abban a a katymasz interdiszciplinaritásban amit beakarnak vezetni? 

A tanulásnak szabályai vannak, azokat nem lehet figyelmen kivül hagyni.

Előzmény: tombadillo (22452)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22453

Persze, de a látszat csal! Az alaposságot, szervezettséget és a halvérűséget nem kellene túlértékelni.  S azt sem, hogy nekik volt rá idejük az elmúlt 60 évben fokozatosan felépiteni egy rendszert, majdnem a nulláról indulva. nem verték szét többször is azt ami működött, mint nálunk tették.  S az s mindegy, hogy hova tesszük a mércét, mivel nálunk jóval magasabban volt 60 éve s azt fokozatosan csökkentettük, mig ők a sakkal alacsonyabban levőt fokozatosan emelték. A szomszéd kertje mindig szebbnek látszik....

Előzmény: tombadillo (22452)
tombadillo Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22452

a finn tervvel kapcsolatban ezek a tények, amiket tudni lehet:

 

a finnek oktatása közmondásos.

kurva sok pénzt költenek rá.

felteszem, amikor változtatnak, azt átgondolják.

nem nálunk akarják bevezetni,hanem náluk.

igazából nem nagyon lehet tudni mit értenek a tárgyak megszüntetésén, de valszeg alaposan átrágták.

te egy őskövület vagy.

 

 

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22450)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22451

No igen, valszeg te lehetsz a legjobb mérnök a tanár kollégáid közt és a legjobb tanár a mérnök kollégáid közt!

Csak az a bibi, hogy sehol sem vagy jó azok közt akikhez éppen tartozol . Innen erednek az itteni okoskodásaid/értetlenkedéseid is.

Ahogy voks sem tud átlépni libsi beidegzésein, mivel azok vele születtek és a hajlamain kiteljesedtek. mert ezeket az eszméket preferálta.

Előzmény: momentan (22448)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22450

Persze, képesek megtanulni a ketyeréiket kezelni. De az pont olyan mint régen az ólomkatonákkal meg hasonlókkal való játszadozás. Az nem tudás, hanem készség. A jobb képességű csimpánz is képes rá!-:)

Tantárgyak már első osztálytól vannak, van amit lehet kapcsolni máshoz (tk. az első 4 osztályban minden tantárgynak nevezett izé csak arra való, hogy vele is fejleszthessék az írást és olvasást + a számolást). Mivel ezt a tanítók nem így látják, hanem tanárt játszanak minden órán, a tanulókra ragad kevés történelem, földrajz, természetismeret, de mindez az írás/olvasás kárára. Ezért akarják az okosok kinyújtani az elemit az ötödik, sőt a hatodik osztályra is, hogy pótolják az elmulasztottakat. csak hát ha ugyanazt teszik mint az 1-4ben, akkor feleslegesen. 

5-től kellene ténylegesen rátérni a tantárgyakra, azok alapjait lerakni, hogy a középiskolában legyen mire támaszkodni. 
ha a finn javaslatot elfogadjuk, akkor ezeknek az alapoknak a lerakása elmarad, de marad egy katyvasz a tanulók fejében. S akkor mit lehet elmélyiteni a következő ciklusban? A katyvaszt? 

Az újitók nagyon szeretnek elfeledkezni magáról az iskolai oktatás céljáról: hogy a 18-19 éves végzetteknek olyan tudással kell rendelkezniük, amelyre bármely szakmai tudást, további művelődést épiteni lehet! 

Nem tudom milyen alapon , de feltételeik, hogy a tudás csak úgy ráragad a tanulókra, nem kell érteniük s főleg nem kell begyakorolniuk/bevésniük  kemény munkával azt az aygukba. S persze, időnként felfrisisteniük. Ezért kpépzelik mint te is, az iskolűát játszótérnek és nem munkahelynek. Pedig a tudatos tanulás is munka s nem is könnyű, fárasztó. A "játszva tanulás" tanulás csak felületes és rövid ideig tartó tudást biztosit.  A jobb felfogóképességű gyerek ezért tud megélni tanulás nélkül is éveken keresztül. Csak a végeredmény katasztrófális. Mert önbecsapás.

 Amúgy, megnyugtatlak, évekig dolgoztam fizikai szakmunkásként gyárban. Ergo, ezért tudok párhuzamot vonni a fizikai és szellemi munka közt és ismerem a sajátságaikat is. 

Előzmény: momentan (22444)
momentan Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22449

Egyébként a traumát úgy hívták sportsérülés.

 

Csak mert kiváncsi voltál.

 

Vissza a szakmai területre.

Mit szólsz, hogy a finnek nem tantárgyi keretekben képzelik el az oktatást?

 

Előzmény: amplitudinis2 (22446)
momentan Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22448

Vándormadárságra jellemző, hogy összesen 4 munkahelyem volt!

 

Miért baj az, hogy tanultam és műveltem egy szakmát?

Miért baj, hogy gépészmérnöknek tanultam és dolgoztam abban a munkakörben?

Miért gond, hogy tanítok?

Miért gond hogy informatikát?

 

Kedves fiatal barátom, te 10 éve is azt csináltad amit most?

20 év mulva is azt csinálod?

 

És persze semmi új tudást nem szerzel hozzá. Ha neked szitokszó az, ha valaki más szakmát kezd el művelni, akkor nevetséges vagy.

 

Ha az informatika tanárság lenne az egyetlen végzettségem, akkor értékes ember lennék? Nem holmi vándormadár?

 

Az utóbbi 20 évben hány ember váltott szakmát?

Ki kényszerből, ki érdeklődésből.

 

Te miért nem CNC esztergályos vagy?

 

Előzmény: amplitudinis2 (22446)
amplitudinis2 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22447

libsizés~ bilizés

húba szameg egy bötüvel több:)

 

 

 

Előzmény: voks02 (22443)
amplitudinis2 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 22446

Azt persze én nehezen tudom összrakni, milyen trauma vezethet egy 

-autószerelőt

-gépészmérnököt

-majd gépészmérnökből programozóvá átképzettett

középiskolai oktatóvá válásban.

De sebaj.

Vándormadarunk most nyugdíj előtt itt a fórumon osztogat pedagógus látószögből eszet:

ez haladó eszme, ez nem, ez igen ez nem, szeret, nem szeret, ajjaj legyen inkább nem szeret szeret mert páros számú szirma van ennek a Margarétának:-)

 

 

....................................................

izé: azt helyesen írtam, mármint nyelvtanilag, hogy átképzettett.

Kellett rajta gondolkodnom.

Lagziba vótam. 

Sajnos hónap melóznom kellene, - mi lesz ebből-:)

Majd most legfeljebb engem vezetnek. Szép csendben meghúzódok és a semmittevést úgy csoportosítom, hogy lázas tevékenység látszatát keltse;-)

 

 

 

 

Előzmény: momentan (22445)
momentan Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22445

"Látom te is potyára jártál iskolába. Tanárként!!!"

 

Nem jártam potyára. Jó tanáraim voltak!

Csak én 30 éves koromban kezdtem ezt a területet. Addig szakmai területen dolgoztam. Ezért más szemmel is tudtam nézni. Nem úgy mint te, aki soha nem dolgoztál semmiféle szakmai területen, csak egyszer bebifláztad, és azóta azt hiszed, az a tudás amit ott akkor kaptál és kész.

Fejlődésképtelen hivatalnok vagy.

 

Nem akartalak sértegetni, ezért inkább abbahagyom veled kapcsolatban.

 

 

 

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22438)
momentan Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22444

Érdekes!

Az elöbb még mindenféle életkori sajátosságról beszéltél. Arról, hogy melyik életkoran mit lehet a legjobban képezni.

Most meg matek, kémia, fizika, biológia.

 

Te szegény!

 

6-8-10 éves gyerekek.

 

Mi az amit nem tudnak szimultán megtanulni?

Ezek egyikét sem.

 

Ami viszont a nekik való, azt simán.

Csak te még nem próbáltad.

 

Szóval te vagy változásképtelen, hivatalnok, aki egyféle megoldást istenít, és 60 éve ezt nyomatja.

 

Azt meg talán észrevehetnéd, hogy a világ megváltozott, nem elég egy életre egyszer megtanulni a dolgot.

Folyamatosan kell tanulni.

Cserélni a tudásanyagot, mert elavul.

Régen ilyen nem volt, ezért lehetett lexikális tudással megélni.

 

Egy emberöltő alatt nem változott annyit a világ mint most 10 év alatt.

De ezt nem kell észrevenned, éljél a remetelakodban.

Befejeztem veled.

 

 

 

 

 

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22442)
voks02 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22443

Igen, van merszem. Kedvem, az kevesebb van már ilyen rendkívüli ostobaságok ellen hadakozni (és itt sem azt értem alatta, hogy valamivel nem értesz egyet, dehogy, hanem azt a szalmabábos érvelést, amivel a legnagyobb blődliket vagy képes először a vitapartneredre rákenni, majd utána jól vitázni ezekkel az általad kreált, sosem létezett rémképekkel). Majd egyszer szólj, ha libsizés nélkül képes vagy két, összefüggő, egymásból következő gondolatot összerakni. Addig veszkődjön veled a fene.

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22441)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22442

na ne mond, s ezt mégis miből gondolod? Egyrészt már az egyetemen is tantárgy volt, majd számtalanszor kellett belőle vizsgázni különböző fejtágitókon. Semmiféle módszertannal, segédeszközzel, módszerrel nem lehet eredményesen tanítani szimultán matekot, kémiát, fizikát, biológiát, földrajzot! Persze dumálni lehet, de hogy abból mi marad a nebulók fejében az a nagy úíitókat már nem érdekli.

Honnan  tudod hogy mi volt 200 éve a népiskolában? Lehet, hogy kevesebb volt a tananyag (sőt biztos) , de aki sikeresen elvégezte 12-14 évesen az élete végéig tudta azt amit megtanult akkor! Akkor mitől jobb a mai, amikor a frisssen érerttségizettek jórészének komoly gondot jelentenek a számtani alapműeletek, a különböző történelmi események és személyiségek megfelelő korban való elhelyezése, egy-egy országot megtalálni a földgömbön,  egy egyszerű kémiai reakió leírása, vayg az emebri test szerveinek a helyének és szerepének a megadása, stb. S ti dumáltoka mai módszerek felsőbbrendüségéről?

Előzmény: momentan (22434)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22441

Szánjad magad és a libsi elvbarátaidat akikkel sikerült teljesen szétverni a magyar oktatásügyet s még ti ágáltok, s van merszetek másokat blamálni. Ez a a pofátlanság netovábbja, de megszoktuk ezt a részetekről minden téren. Az szdsz megszűnt de a fertő amit maga után hagyott az tovább él  az arra vevőkben. 

Előzmény: voks02 (22435)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22440

Aha s ebben pedig benne van a felelősség elsumákolása, áthárítása. Közös lónak túros a háta alapon.

Előzmény: voks02 (22437)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22439

A szakpárok eddig is adtak, de szakkvartet vagy kvintet az már egy polihisztornak is erős! Itt nem a megoldhatósággal van a fő probléma (mert azt eleve lehetetlen jól végrehajtani) , hanem magával az elvvel! Annak ugyanis jó libsi felfogás szerint mindegy, hogy mivel maradnak a diákok az iskola elvégzése, ergo az órák befejezése után is. Csak teljen el az a fránya idő s kapják meg a diplomájukat/igazolványukat a többé -kevésbé üres fejük után. S ki-ki boldoguljon ahogy tud. 

Előzmény: cc (22436)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22438

Igen, az iskola munkahely s nem gyermekmegőrző vagy ingyen cirkusz. 7 évesektől felfele. Szünetben persze lehet játszani, illetve lehet játékos feladatokat is adni.

Nem az általam, hanem az idegélettan szerint, ergo sajnáld azt. Látom te is potyára jártál iskolába. Tanárként!!!

Előzmény: momentan (22432)
voks02 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22437

A finn dologban is benne van, hogy az illetékes területek tanárai komolyan együttműködnek. Nem az az elképzelés, hogy egy tanár értsen egyszerre mindenhez.

Előzmény: cc (22436)
cc Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22436

attól, hogy te nem tudod elképzelni, még nem jelenti azt, hogy nem lehet. ami a tanárokat illeti, ha nem fejlődni képtelen emberekről van szó, akik minden változtatásnak ellenállnak, akkor valószínűleg beletanulnak majd. végülis a szakpárok önmagukban is adnak némi interdiszciplinális megközelítési lehetőséget.

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22426)
voks02 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22435

Szánlak. Igen szomorú dolog lehet nyolc- és tízéves gyerekekről ilyen ostobamód gondolkodni, de ez végül is csak a saját dolgod. De nagyon remélem, és ezt most abszolúte őszintén és halálosan komolyan mondom, egyáltalán nem valami fórumos csipkelődéssel, hogy nem kerülsz gyerekek közelébe ezzel a felfogással, mert teljesen alkalmatlan vagy rá. Ha igen, nagyon nagy a baj. És minél többen vagytok ilyenek, még annál nagyobb a baj. És ezt nem lehet ostoba libsizéssel meg ballibezéssel meg jobbozással meg ilyesmivel elütni, az még elmegy a fórum más részein (ott is halálosan unalmas és kontraproduktív, de legalább kárt nem okoz), de itt tényleg felnövő emberek jövőjéről, életéről beszélünk, amit egy-két ilyen teljesen ostoba tanár egy iskolában egész életre kihatással tönkre tud tenni. Az elvesztett munkahelyeket meg hasonlókat még meg lehet próbálni úgy-ahogy kijavítani, az olyan, hogy talán lehet. De ezt az egészen ijesztően gyerekellenes attitűdöt, ezt soha, ez ha beüt valahová, ott kő kövön nem marad.

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22427)
momentan Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22434

Lehet, hogy oktatásmódszertanról nem hallottál a nagy tudományoskodás közben, de létezik ilyen dolog is.

Sőt újabban léteznek különböző oktatási segédeszközök, oktatóanyagok, amelyek segítségével más módszerekkel is el lehet sajátítani a tananyagot.

 

Persze, ha te csak egy félét ismersz akkor mindegy.

 

Nem vagyok híve a túlzott modernkedésnek, de amit te itt előadsz az vicc kategória.

Ez kétszáz évvel ezelött elment volna egy népiskolában, de most már nem.

 

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22428)
nemertemenezt Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22433

"Az ellen hogy ne tanitsanak hivatalnok beállitottságúak"

 

Szerintem a tanári minősítési rendszer a hivatalnok beállítottságúaknak kedvez. Egyesek szerint csak nem hátrány.

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22430)
momentan Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22432

"Az iskola nem játékszínhely , hanem munkahely. Élvezni nem a tanulást kell hanem a tudást"

 

6-8-10 éves gyerekek!!!

 

reggel 8 tól 16 ig bekényszerítik őket az iskolába.

 

Szóval ez nekik munkahely?

 

Munkahely a tanárnak, de nem a gyereknek.

A gyereknek iskola, és akár otthon is lehetne, hiszen itt tölti a napjának egy harmadát.

 

 

Ha szerinted a tudást csak a te általad ismert rendszer szerint lehet, akkor nagyon sajnállak.

 

 

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22427)
nemertemenezt Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22431

A természettudomány tárgy kerettantervének megvizsgálása - no jó, belepillantottam - után a problémát nem értem jobban, mint előtte. Nem látom, hogy - 4 évfolyamra vetítve - nagyjából egyenletes óraterhelést lehetne biztosítani az érintett szakos kollégáknak, ha betartjuk az utakat (narancs színű nyilak). Nemhogy óraadókkal, de még helyiekkel sem. Legfeljebb úgy lehetséges, ha valaki kisakkoza, milyen szakpár ideális a tanításhoz. Talán biológia-földrajz, fizika-kémia.

 

(( Mondjuk nem világos, hogy az Elektromágnesesség miképpen alapozza meg a Genetika - szexualitás témakört, bár utóbbi tanítására nincs képesítésem. ))

Előzmény: cumeszk (22392)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22430

Nem , a mostani tiltakozók a rendcsinálás ellen tiltakoznak. Az ellen hogy ne tanitsanak hivatalnok beállitottságúak, hogy ne kerüljenek beszédhibásak, erkölcsi nullák a tanulók közelébe. Hogy ne várják el tőlük, hogy a szakjukból bárhol, bármikor tudjanak egy adott témában kiselőadást tartani, stb, stb. Mindezekben  az amit leváltottak sikeres volt. 

Előzmény: voks02 (22422)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22429

Egy más területen értékes ember egész életében kitart, nem fásul bele, nem hagyja abba. Amig szellemileg/fizikailag bírja, csinálja azt amit szeret. 

Előzmény: voks02 (22423)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22428

Mivel az ismeretek érzékelése, megértése, felvétele, bevésés pont úgy megy ma is mint ezer, tizezer, százezer éve, (mivel ez fiziológiai kérdés). nem avulnak el az alapelvek. Látom idegélettani ismeretek tekintetében is hasonló a helyzet mint az egyedfejlődés terén.

Előzmény: momentan (22424)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22427

Az iskola nem játékszínhely , hanem munkahely. Élvezni nem a tanulást kell hanem a tudást. Itt vagytok ti eltévelyedve libsikék. Nem óhajtjátok tudomást venni, hogy a gyerekeket fel kell késziteni a felnőtt korra. Az család feladata, hogy a nevelést, a társadalmi elvárásokhoz való igazodást kialakitsa, mig az iskola a tárgyi tudást kell adja. Az iskolába a gyerek ne játszani, élvezkedni menjen, hanem tudást szerezni! Capisci? 

Előzmény: voks02 (22425)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22426

Az irodalmat/történelmet lehet, de a biológiát, földrajzot és fizikát hogy ötvözöd? 

Arról már nem is beszélve, hogy ilyen órákat klehet élvezni, de gyakorlatilag semmi megtanulni való nincs rajtuk. Már pedig bevésés nélkül nincs tartós tudás! S csak azt lehet értelmesen bevésni ami rendszerezve van.

A tantárgynélküliség egy cirkuszi mutatvány, s nem kellene elfelejteni, hogy a tanárok többsége nem bűvész és nem artista!  A mai tanári kar egyszerüen képtelen lenne rá ilyen jelegű órákat tartani még humán tantárgyakból sem, nemhogy természettudományosokban. S nem hiszem azt sem, hogy a finn képes lenne rá.

Előzmény: cc (22421)
voks02 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22425

Valahol az a legalapvetőbb baj a HR-féle meg Nádirigó-féle meg hasonló megközelítéssel, hogy kimondva vagy kimondatlanul, de mindegyik mélyén ott van az atavisztikus irtózás attól, hogy a gyerek élvezze, játéknak tekintse az iskolát. Csak az lehet az iskola, csak az lehet az oktatás, amikor minden elvágólag van, tantárgytól kezdve a hozdfiamazellenőrződig. Ha élvezi a gyerek, akkor már szerfelett gyanús, ott valami súlyos visszaélés lehet csak a háttérben.

Előzmény: momentan (22424)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!