Keresés

Részletes keresés

dodi77 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 541

Szia!

 

Nem akarok okoskodni, de a XVIII.-ker. szakaszon 2 szervízútról is volt szó!

 

Előzmény: secperc (537)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.22 0 0 540

elképesztően!

 

de ez a 26,6-os koronaszélesség az autópályáknál vagyon.

 

városi főútnál nem kell padka, nem kell leállósáv, és elválasztásnak is elég 1m, meg a sávok is 3,25-3,5 körül vannak.

 

szóval: 2x3,5 + 1 + 2x3,5 = 15m

osz jónapot...

Előzmény: secperc (537)
fater69 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 539
Örülök, ha segíthettem :-) Fenőkövem van...
Előzmény: secperc (538)
secperc Creative Commons License 2008.01.22 0 0 538

Szia!

 

Köszönöm a kapott útmutatókat, nagy hasznát vettem, s legalább felvilágositottak, hogy hol is tart ez az egész ügy.

 

Lehet, hogy újra a kaszához, kapához kell folyamodnunk.....

Előzmény: fater69 (529)
secperc Creative Commons License 2008.01.22 0 0 537

Szia!

 

Igazad van, elég a 30 méter.

 

Egy 2x2 sávos autóút a következőkből áll:

 

4x 3,75 m közlekedő sáv

1x 3,60 m elválasztó sáv

2x 3,00 m leálló sáv

2x 1,00 m padka

 

Ez összesen: 26,6 m

 

Remélem elég preciz voltam:DDD

 

Miután még sosem sajátitották ki semmimet sem, ezért nem is tudom mi a jellemző ilyen esetben. Ha tisztességes alkut kinálnak (amiben nem hiszek - mert ismerem a módszereiket) - akkor természetesen megelégszem vele, nem vagyok telhetetlen. Ha viszont nem esünk bele a szórásba akkor még rosszabb lesz a helyzet, mert akkor pont az orrunk előtt fog menni az út, s zajvédő fal ide, zajvédő fal oda - pokol lesz az élet öregségünkre.

 

 

Előzmény: Törölt nick (528)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.22 0 0 536

(az a pbjenő, inkább pvörösvár leszen.. :-)

 

amúgy ott is a rohadék osannal vót a gond, hiszen teljesen nyilvánvaló, hogy CSAK az osannak akarták építeni a 10+mrd-os új 10es utat (ugyanúgy, mint a KKK-t... :-)

Előzmény: cssz74 (534)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 535
Itt nem fogják! Azt garantáljuk! Úgy, hogy nem is kampányoltunk szedtünk össze 90 aláírást 3 nap alatt! De ha kell, lesz belőle 3-4000 is. Mi itt nem azt akarjuk, hogy ne épüljön, hanem, hogy az eredeti, 2000 előtti nyomvonalon! Az erdőt ott sem vágja jobban szét, mintha az új nyomvonalon...
Előzmény: Törölt nick (533)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 534

Ebből a szempontból és így általánosan igaz, de az említett esetben (pilisborosjenőn) szántőföldön elkerülte volna az út a falut. Arra hivatkozott az ember, hogy nőni fog a forgalom, és inkább az emberek menjenek vonattal vagy biciklivel. Ez azért nem olyan erős indok...azt másképp kell elérni. Most sokkal jobb, hogy egy szarul épített lámpa miatt sokszor 2-3 kilóméteres sor ál és püfög a falu közepén. Én szerintem így sokkal több a légszennyezés, mintha 70-90km/h-val halad a jármű.

Azonkívül akkor miért építünk állandóan elkerülő utakat? Nem kezdem el sorolni, de minden főútvonal mellett lévő település ezért harcol.

Előzmény: fater69 (531)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.22 0 0 533

de mégis mibaja lesz ennek az erdőnek attól, hogy keresztül megy rajta az út?

elszaladnak a nyuszikák?

 

ez nem a yellowstone np...

 

 

Mivel a környezetvédelmi szakhatóságok láthatóan nem megfelelő módon végzik a feladatukat...

 

ezexerint a "környezetvédelmi hatóságok szemmel láthatóan megfelelően végzik a feladatukat" azzal, hogy nem engedik a városi erdőt keresztülvágni a XVII. ker.ben.

 

 

mennyen az út inkább a lakópark határában, hosszabb és kanyargósabb nyomvonalon...

 

(mán csak valahogy el kéne magyarázni a hüjehejieknek, hogy ez az ő érdekük is... :-)

Előzmény: fater69 (531)
Yoral Creative Commons License 2008.01.22 0 0 532
Nemrég mesélték hogy most mivel ködösit a 18.ker önk.: persze-persze, igenel kell szavazni, igazából ez az út nem fog elkészülni, de ugye a főn.önkormányzatnak pályázni kell a többi utszakkasszal együt, és úgy ugye nem lehet utat építeni ha hiányzik a közepe. Tehát igennel kell szavazni, a főváros megnyeri rá a pénzt de úgyse lesz rá fedezete hogy megépítse. Ja és igazából a főváros már felszini vezetést akar (ugye arra az útra amire ha megnyeri az EU-s támogatást akkor se lesz rá keret), tehát igazából ezért kell igennel szavazni, hogy a mélyvezetés mennyen. Persze ez ilyen bizalmas infó "enemondjadmásnak".....
fater69 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 531

Persze, nehéz ügy a környezetvédelem kérdése. De sajnos az a gyakorlat, hogy egy-egy nagy állami beruházás során sok olyan "lényegtelen" részleten átsiklanak a tervezők, melyek komoly környezeti károkat idéznek elő. És mindezt  pusztán azért, hogy néhány milliárdocskát spórolni lehessen. Gyakran találkozhatunk olyan "kozmetikázott" hatástanulmányokkal, környezeti felmérésekkel, melyek a valóságtól messze eltérő eredményeket hoznak ki.

 

Hogy ne menjünk túl messzire a topic témájától, pl. a KKK lőrinci szakaszának esetében a tervekben a nyomvonal által érintett területet úgy jellemzik, hogy az egy gyéren lakott lepukkant városrész, mely nyugodtan szennyezhető füsttel, zajjal, porral. És ez egy bődületes nagy hazugság! Már nem tudom ezt a dolgot szépíteni, ez egy gusztustalan nagy hazugság!!! Amiről beszélünk, az Budapest egyik legszebb és legnyugodtabb kertvárosi negyede.

 

És ugyanez a helyzet a Halmi-erdőt illetően, amit a KKK szépen ketté fog vágni. A területet leíró tanulmány szerint lényegtelen növény- és állatvilággal bíró terület. Az írás ledegradálja ezt a gyönyörű és hatalmas parkerdőt a végsőkig. Miért kellett megint valótlant állítani (értsd: hazudni)? Nem másért, mint az engedélyek kiadhatóságáért, illetve azok legalizálásáért.

 

És ha nem lennének környezetvédelmi szervezetek, akkor az ilyen jellegű visszaéléseknek se vége, se hossza nem lenne. Nem véletlen, hogy az Unióban alapkövetelmény az ilyen szervezeteknek teret adni, megakadályozandó a fentiekhez hasonló visszaélések nagyobb arányú terjedését. Mivel a környezetvédelmi szakhatóságok láthatóan nem megfelelő módon végzik a feladatukat, ezért sajnos szükség van a civil szervezetekre is.

Előzmény: cssz74 (530)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 530

Az első rész valóban jogos.

A másodikban az a helyzet, hogy nem csak rávilágítanak egy problémára, és az általam említett esetben a lakók is szerettek volna elkerülőt. Ott magánszemélyként megtámadta a bíroságon az építési engedélyt, így a munkát azonnal meg is kellett állítani, ugyancsak az az elszánt "környezetvédő" megtámadta az M0-st is cinkota és Csömör közt egy éve, és miatta kellett leállítani úgy 1.5 hónapra a munkát igen sok közpénz elpocsékolva...eredmény más nem volt!

Mellesleg írom, én a tervezett KKK mellett lakom (17.ker), és azért költöztem ide, hogy csendes, jólevegőjű helyen élhessek a családommal, állatokat is tartok, és a légynek sem ártok némi sertést, csirkét és marhát leszámítva, amit megeszek. Szelektíven gyűjtöm a hulladékom is. És a zöld energia híve vagyok, de nekem ide tartozik az atomenergia is, mert nem bocsát ki szénmonoxidot, -dioxidot, és nem hiszem, hogy a világ energia éhsége orvosolható nap, víz és szél, esetleg geotermikus módon.

Bocsánat a sok OFF mondatért.

Előzmény: fater69 (526)
fater69 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 529

Semmi gáz, értettük az előző verziót is. Dühös vagy a fővárosi és kerületi vezetők sumákolása, meg az aljas módon feltett népszavazási kérdés miatt. Ha visszaolvasol, láthatod, vagyunk ezzel így egy páran. És hogy megnyugtassalak, sokkal többen, mint amennyien ebben a topicban megnyilatkozunk. Javaslom, keresd a korábban megadott olyan linkeket, ahol hasznos információk, vagy lakossági szerveződésről szóló hírek találhatók (pl.: 309, 307 hsz.).

Előzmény: secperc (527)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.21 0 0 528

egy 2x2 sávos, kamiononforgalmat is lebonyolitó út megépitéséhez nem elég 30 méter szélesség.

 

miért nem?

 

a házunk is áldozatul esik a kisajátitásnak, bagóért...

 

jellemzően a piaci érték 2xesét szokták adni kisajátításkor...

(vagy ezt is kevesled?)

Előzmény: secperc (527)
secperc Creative Commons License 2008.01.21 0 0 527

Igy van az, amikor az ember indulatból ir, s igy értelmetlenné válik egy-egy mondata. Ezért most javitok, és bocs.

 

 

Sziasztok!

 

Most találtam rá erre a fórumra, s most "testközelből" mesélek egy kicsit. Én az általatok "szűk" nyomvonalnak nevezett  EGYNYOMTÁVÚ IPARVÁGÁNY !!!! mellett lakom 5 háznyira a XVIII. kerületben. A birtokomban lévő térkép szerint ezt a nyomvonalat szándékoznak kiszélesiteni a KKK megépitéséhez. Elmondanám Nektek, hogy ez az egész u.n. "demokratikus" hozzáállás az önkormányzat és a főváros részéről egy rohadt nagy hazugság. Mindenről hallgattak és hallgatnak ma is. Nincs is megfelelő tájékoztatás és aki nem ér rá állandóan a kerületi önkormányzat honlapját bújni,  azt teljesen kihagyják a tájékoztatásból. Ez az u.n. KKK elnevezés roppant elegáns, de nem egy mai dolog. Már 1997-ben, amikor az M0 elkerülő szakaszának megépülése érdekében forgalomelterelő demonstrációkat tartottunk - már akkor szó volt erről az útról, ami a most meglévő iparvágány helyén épülne, természetesen keresztbe vágná az erdőt és mondjuk egyáltalán nem értem még most sem, hogy az Üllői úti és a gyorsforgalmi úti kereszteződést miképpen oldanák meg. Már akkor sem 1997-ben !!!! sem lehetett az iparvágány melletti ÖRÖKVÁLSÁGOS zsidótemetőt felszámolni (nem véletlenül nem tudta megvenni az azóta már régen megépült Baumax sem) - még most is ott van a temető az iparvágány és a Baumax között, naponta látom. Nem beszélve a sinpár ugyanazon oldalán, de vele szemben lévő Baptista Imaházról, amit szintén nem lehet elbontani. 1997 óta végre sikerült elérni, hogy a 24 tonnás kamionokat kitiltsák az utcánkból, most visszavezetnék ezen az elegáns nevű körúton ugyanazt???? Amikor 20 ével ezelőtt ideköltöztünk a KERTVÁROSBA !!!! az uton ahol lakom, nem járt csak egy busz és néhány személyautó itt-ott. Tollasozni lehetett a házunk előtt.

Azóta megkaptuk az M5-ös bevezető szakaszánál épült összes multinacionális áruházat, Tesco, Auchan, Elektroworld, Porsche 5 Hungária, Brikostore, KIKA, Decatlon, RS, Nagybani piac - az oda-visszamenő forgalommal együtt. S most még ezt is be kellene nyelnünk? S mindent csak stikában intéznek, sem a lakossági fórumokról nem tudunk, s a népszavazásról is csak ma értesültem attól az utcabeli úrtól, aki az aláirásgyüjtő iveket hozta, hogy tiltakozzunk az út megépitése ellen - ami ezek szerint már eldöntött tény, miután a népszavazás kérdéséből ez teljesen kitűnik. Az is úgy van megfogalmazva, hogy akár igent akár nemet mondanánk rá, a tény, mint az útnak a megépitése, már eldöntött - a kérdésben is. Sajnos kerületi és fővárosi "nagyjaink" most sem tagadták meg magukat. Fű alatt, titokban, sem hatástanulmány, sem tájékoztatás, sem egyéb bármiféle kommunikáció nem szerepelt a programukban most sem, éppen úgy, mint 1997-ben. Titokban tartott lakossági fórumok - amelyekre pont az érintetteket felejteték el meghivni.

S ha már mégegyszer hozzáfogtam az iráshoz, egy 2x2 sávos, kamiononforgalmat is lebonyolitó út megépitéséhez nem elég 30 méter szélesség. S miután a temető és az imaház miatti oldalon nem lehet területeket elvenni, igy a másik oldalból vesznek el ki tudja hány háznyi területet, s félő hogy, a házunk is áldozatul esik a kisajátitásnak, bagóért. Ezért dolgoztunk egy életen át?

Előzmény: secperc (525)
fater69 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 526

Ezt én mind értem, bár változatlanul állítom, hogy egy ilyen egyezségi ügy elhúzódása nem feltétlenül az egyén hibája. Időben elkezdve egy kisajátítási eljárást még bőven lenne idő arra, hogy megállapodás szülessen egy ingatlan értékét illetően (akár jogi úton is), mivel a nyomvonal kijelölésétől többnyire még évek telnek el a dózerolásig.

 

Ami meg az oly sokat szidott környezetvédőket illeti, tudomásom szerint egyik ilyen szervezet sem szakhatóság, tehát semmit sem tudnak megakadályozni vagy engedélyezni. Az egyetlen dolog, amit tehetnek, hogy rávilágítanak olyan problémákra, ami mások figyelmét elkerülte, vagy olyanokra, melyeket valamilyen okból szándékosan figyelmen kívül hagytak. Mivel ezek az észrevételek többnyire helytállóak, ezért - főleg hatósági oldalról - nem örvendenek túl nagy népszerűségnek. Valószínűleg ha alaptalan dolgokat állítanának, a kutya sem törődne velük.

Előzmény: cssz74 (524)
secperc Creative Commons License 2008.01.21 0 0 525

Sziasztok!

 

Most találtam rá erre a fórumra, s most "testközelből" mesélek egy kicsit. Én az általatok "szűk" nyomvonal mellett lakom 5 háznyira a XVIII. kerületben. Elmondanám Nektek, hogy ez az egész u.n. "demokratikus" hozzáállás az önkormányzat és a főváros részéről egy rohadt nagy hazugság. Mindenről hallgattak és hallgatnak ma is. Nincs is megfelelő tájékoztatás és aki nem ér rá állandóan a kerületi önkormányzat honlapját bújni, azt teljesen kihagyják a tájékoztatásból. Ez az u.n. KKK elnevezés roppant elegáns, de nem egy mai dolog. Már 1997-ben, amikor az M0 elkerülő szakaszának megépülése érdekében forgalomelterelő demonstrációkat tartottunk - már akkor szó volt erről az útról, ami a most meglévő iparvágány helyén épülne, természetesen keresztbe vágná az erdőt és mondjuk egyáltalán nem értem még most sem, hogy az Üllői úti és a gyorsforgalmi úti kereszteződét miképpen oldanák meg. Már akkor is 1997-ben !!!! sem lehetett az iparvágány melletti ÖRÖVÁLSÁGOS zsidótemetőt felszámolni (nem véletlenül nem tudta megvenni az azóta már régen megépült Baumax sem) - még most is ott van a temető az iparvágány és a Baumax között, naponta látom. Nem beszélve a sinpár ugyanazon oldalán, de vele szemben lévő Baptista Imaházról, amit szintén nem lehet elbontani. Azóta végre sikerült elérni, hogy a 24 tonnás kamionokat kitiltsák az utcákból, most visszavezetnék ezen az elegáns nevű körúton ugyanazt???? Amikor 20 ével ezelőtt ideköltöztünk a KERTVÁROSBA !!!! az uton ahol lakom, nem járt csak egy busz és néhány személyautó itt-ott. Tollasozni lehetet az úton a házunk előtt.

Azóta megkaptuk az M5-ös bevezető szakaszánál épült összes multinacionális áruházat, Tesco, Auchan, Elektroworld, Porsche 5 Hungária, Brikostore, KIKA, Decatlon, RS, Nagybani piac - az oda-visszamenő forgalommal együtt. S most még ezt is be kellene nyelnünk? S mindent csak stikában intéznek, sem a lakossági fórumokról nem tudunk, s a népszavazásról is csak ma értesültem attól az utcabeli úrtól, aki az aláirásgyüjtő iveket hozta, hogy tiltakozzunk az út megépitése ellen - ami ezek szerint már eldöntött tény, miután a népszavazás kérdéséből ez teljesen kitűnik. Az is úgy van megfogalmazva, hogy akár igent akár nemet mondanánk rá, a tény, mint az útnak a megépitése, már eldöntött - a kérdésben is. Sajnos kerületi "nagyjaink" most sem tagadták meg magukat. Fű alatt, titokban, sem hatástanulmány, sem tájékoztatás, sem egyéb bármiféle kommunikáció nem szerepelt a programukban, éppen úgy, mint 1997-ben.....

cssz74 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 524

Konkrétan egy személyről beszélek, nem közösségről, akinek a "háza" de én inkább viskónak mondanám, értelmes számért nem eladó, csömör tövében, sok tízmilliót akar érte, érzelmi okokra hivatkozva. Nevetséges, és azt gondolom joggal neveztem ezen esetben úgy, ahogy. A TV által megkérdezett cinkotaiaknak és csömörieknek egynek sem volt kifogása a süllyesztetten zajvédővel épülő út ellen.

A világon mindenhol ilyen esetekben joga van az államnak kisajátítani, persze korrekt kielégítés ellenében. Ez csak magyarországon megy így, ezt én nem nevezem demokráciának.

Még egy jó példa szintén a "kedves környezetvédőkre"akik csak megélhetésből és kissebbségi érzésből adódóan megakadájozta Pilisborosjenői elkerölőt, holott az ottani lakosok akarták, mert életveszély ott átmenni az úttensten azon kívül 30perc, a dugó áll az egész településen teljesen ellehetenítve az életüket!

Ja és a jelző ez nem a KKK 18.kerületi szakaszán lakókra vonatkozott.

Előzmény: fater69 (523)
fater69 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 523

Én nem keverném a demokráciát a jog adta lehetőségekkel. Ha a jog azt megengedi, akkor mindenki, akit hátrányosan érint pl. egy nagyobb közösséget érintő beruházás, az foggal-körömmel fog harcolni a saját vélt vagy valós igazáért, vagy az őt ért kársérelem megtérítéséért. Aztán hogy mennyire valós egy igény, annak kiderítésére megvannak a megfelelő - szintén jogi - eszközök és módszerek. Ezért "letetűzni" bárkit is eltúlzott véleménynek tartom, inkább - ha az ilyen helyzet nem tetszik - a jogrendet kell kritizálni.

 

Egyébként ugyanez a "kötözködés" várható a KKK lőrinci szakaszán is, erre a fővárosnak nem árt lélekben (de főleg anyagilag) rákészülni. A dolgok jelen állása szerint az itt élők komoly anyagi hátrányt fognak szenvedni, melyet nagy valószínűséggel nem fognak szó nélkül hagyni. De mint azt lejjebb már egyszer írtam, ez egy teljesen normális emberi reakció. Önfeláldozó, némán tűrő magatartást elvárni bárkitől is meglehetősen abszurd és komolytalan.

Előzmény: cssz74 (521)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.21 0 0 522
az M0-nak nemzetközi jelentősége van, tekintve, hogy nemzetközi közlekedési folyosókat köt össze...
Előzmény: cssz74 (521)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 521
Ne haragudj, az nem demokrácia, ahol egy tetű keresztbetehet csömörnél egy megélhetési környezetvédő (levegő munkacsoport) segítségével kb. 3.000.000 embernek, mert azért pestmegye nagyját, sőt mondjuk még esztergomot is érinti az M0.
Előzmény: PriceJ (516)
fater69 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 520

Basszus, ez tényleg nagyon feledékeny! Még ezt is írja a cikk:

 

"A bejáráson díszoklevelet kapott a XVIII. kerületi önkormányzat Parkerdő az

emberért – Emberek a parkerdőért címmel, melyet dr. Regős János és Sándor László alpolgármesterek vettek át. Ezt követően sétával folytatódott a program a pestszentlőrinci Halmi-erdőben."

Hát, gratula az uraknak, így utólag meg pláne!

Előzmény: fater69 (519)
fater69 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 519

Sok jelentősége nincs az ügy szempontjából, de 2007. június 4-én még ez jelent meg a Városkép újságban:

 

"Május 16-án erdőbejárást szervezett a Pilisi Parkerdő Zrt. a pestszentlőrinci Halmi-erdőben. A találkozón erdészek, illetve a XVIII., XIX. és a XX. kerület vezetői, valamint irodavezetők vettek részt.

Budapest 4. legnagyobb erdős területe kerületünkben található, a pesti oldalon 400 hektárunkkal mi vagyunk az elsők. A pesti oldal erdeit főleg a környéken élők használják, az ő igényeiket elégítik ki az erdei tornapályák, játszóterek. A bejárást Sándor László alpolgármester koordinálta."

Valahonnan vették ezt az infót, ha így leírták. A koordináló alpolgármester úr meg úgy tűnik, baromi feledékeny...

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.20 0 0 518

Nos, tévedsz, a demokrácia nem ezt jelenti. A (képviseleti) demokrácia a többségi vélemény elfogadásán alapul, erős kisebbségvédelmi mechanizmusokkal.

 

akkor ok, kaptok zajvédőfalat, így védve lesztek.

mán csak el kéne fogadnotok a "többségi véleményt"... :-)

 

Itt jelen pillanatban nem tudjuk ki a többség és ki a kisebbség valójában és a népszavazás sem segít várhatóan ezt eldönteni...

 

ehhez nem kell népszavazás, megmondom én anélkül is:

a kisebbség a körös-fiume útiak, a többség meg az érintett kerületek többi lakója, ill. mindenki, akinek közlekedését megkönnyíti ez az út...

 

 

Ezen a fórumon is jól látható, hogy vagy te, akit talán pozitívan érint, és van egy rakás más ember, akit negatívan. Akit nem érint, az nem is ír ide..

 

pontosabban:

páran írogattak ide, akik pozitívan álltak a kkk-hoz, majd miután az önkormányzatotok lakossági tájékoztatót tartott, hirtelen megjelentek a tiltakozók...

olvass csak vissza az elejére...

 

Amúgy tényleg, nem válaszoltál: valamely érintett kerület túlzsúfolt útvonala mellett laksz??

Akkor válaszolok: nem, hanem az agglóban lakok, meglehetősen rossz közlekedési körülmények között, de támogatok minden olyan fejlesztést, ami a közúti közlekedést javítja...

 

de vajon mégis mire alapozod ezt a kategórikus NEM-et?

 

arra, hogy az M0K hiányában az átmenőforgalom vagy a hungárián megy, vagy a zrínyi-naplás-simongát-vidámvásár-ostoros-szlovák-szentmihályi utakon (a város határában)...

 

a kkk-t helyettesítő utacskákon csak a helyi és a célforgalom megy, az átmenőforgalom minek bumlizna be oda?

 

 

Kétségkívül ez a kedvencem: az M0-ás pontosan mely része az, ahol 130-cal mehetsz? Én 80 km/h-ról tudok, és ismereteim szerint a KKK is 80 km/h-ra épül,

 

valóban nem 130 (bár autópálya), csak 110 a megengedett sebesség (a keleti szektoron).

a déliszektor jelenleg egy kalap szar, ott egyelőre 80, de ott is felemelik 110re, ha meg lesz a bővítés...

 

a KKK-n nem tudom mennyi lesz, de városi főutakon 70et szoktak engedni...

 

 

Lehet, hogy én nem vagyok képben, de úgy tudom, hogy az amiről mi beszélünk az erőteljesen lakott terület.

 

csak a lőrinci átkelési szakasz.

de ez csak kb. 2km a 17kmes KKK-ból. a többi 15km lakott területen kívül megy...

viszont jelenleg min. 10km megy lakott területen a kkk-t helyettesítő utakból...

 

szerintem kifejezetten jó csere...

 

De nyilván nem írsz a káros anyagok elvezetésének módjáról, ami koncentráltan jelenik meg a lakók kertjében, s nem írsz az építkezés körülményeiről sem, bizonyára szívesen laknál ott te is..

 

a káros anyagokat elfújja a szél...

koncentráció meg csak akkor van, ha túl hosszú az alagút.

ha nincs alagút, akkor koncentráció sincs...

az építés meg mindenütt felfordulással jár...

(dehát az élet nem egy habostorta... :-)

 

Ez a mezei városi erdő - tekintve, hogy ismereteim szerint a pesti oldal legnagyobb összefüggő erdeje, de megcáfolható vagyok

 

szerintem a városi-erdő (XVII) nagyobb, mint a halmi-erdő (XVIII), legalábbis ránézésre..

 

pont azt adja, amit az autóút elvesz tőle: levegőt, tiszta levegőt.

 

miért venné el?

az útnak nem kell nagy hely, csak egy kb. 30mes sáv.

a halmi-erdőben ez eleve adott így ott nem is nagyon kell fátvágni, a városi erdőben (XVIII) meg nem, ott kb. 4km hosszan kell kivágni a fákat, ez kb. 12 hektár erdő.

a kb. 600 hektárnak ez 2%-a...

deha ezt a 2%-ot is hiányolod, akkor majd bőségesen lesz helyette ültetve máshol...

 

 

 

 

Előzmény: PriceJ (514)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.20 0 0 517
Nem mindenki köt kompromisszumot. Ugye most sokan menekülnek a városból. Akkor viszont az a baj, hogy nincs megfelelő közlekedés. Lásd pl. Gyál esete. Nem vállalták be, hogy rosszabb a helyzet. A város folyamatosan tejeszkedik. Senkinek nem életcélja egy 10 emeletes panelban leélni az életét. Amúgy megkezdődött a reurbanizáció folyamata, ergó vannak akik inkább visszaköltöznek, mert az idő pénz. Nehéz ügy, én nem tagadom.

"Emellett a városba vezető utak zsúfoltságán nem enyhít a KKK megléte, vagy hiánya."

Én ezt azért ilyen határozottan nem jelenteném ki. Ezzel az erővel az M0-ra sincs semmi szükség. Enyhítheti, hisz gyorsan tudsz eljutni egy másik bevezető úthoz, ha nagyon gáz a helyzet. Az igazi persze az, hogy gyorsan tudnál eljutni valami kötöttpályás eszközhöz, ott ledobod az autót, és tömegközlekedéssel mész tovább. Gondolom viszont itt ilyenről nincs szó...

A demokráciába meg szerintem kár belemenni. Külön téma...

Előzmény: PriceJ (516)
PriceJ Creative Commons License 2008.01.20 0 0 516
Itt azért pár dolgot összemosol: én a magam részéről például kompromisszumot kötöttem, amikor itt vettem lakást: vállaltam, hogy ha Budára, vagy a belvárosba kell mennem, akkor az beletelik tömegközlekedve 1-1,5 órába, és autóval sem sokkal kevesebb időbe. Cserébe csend van, nyugalom, tiszta levegő. Választhattam volna a Kálvin teret is, ahol büdös van, zaj és forgalom, viszont percek alatt megközelíthetek bármit a belvárosban. Úgyhogy ennek fejében én speciel nem szentségelek a dugóban, örülök, hogy zöld van ott, ahová hazamegyek.
Az ismerőseim, barátaim többsége viszont pont az ellenkezőjét gondolja: nekik jó a büdös és a zaj, mert így viszont közel van minden, vagyis nem mindenki akar feltétlenül jó levegőjű, csendes városban élni.

Emellett a városba vezető utak zsúfoltságán nem enyhít a KKK megléte, vagy hiánya.
És igen, az M0 épp a demokrácia miatt nem halad most (az elmúlt sok évben haladhatott volna gyorsabban is, csak nem volt rá pénz, vagyis politikai akarat), és lehet, hogy az egész város szív emiatt - magamat is beleértve -, de ezt az államformát választottuk, ez van, meg kell találnunk az egészséges egyensúlyokat is. De az egészséges egyensúlyba nem tartozik bele az, hogy úgy vágok ketté zöldövezeti lakóterületeteket, szüntetetek meg erdősávokat, hogy nem mutatom meg annak létjogosultságát azoknak, akiknek ez az életkörülményeik lényeges és hátrányos megváltoztatását jelenti, vagy akiknek urambocsá' a házát ezért el fogom dózerolni...
Szerintem...
Előzmény: Törölt nick (515)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.20 0 0 515
"Nos, tévedsz, a demokrácia nem ezt jelenti. A (képviseleti) demokrácia a többségi vélemény elfogadásán alapul, erős kisebbségvédelmi mechanizmusokkal."

Igen, épp ennekl hála nem épült még mindig ki az M0. Pedig már az 1940-es években volt róla terv. Akkor még demokrácia volt, de megis épült volna pár év alatt. Ma meg? Az hogy szív az egész város, az mindegy.

Az egész országban kevés a haránt irányú út. A sugaras szerkezet meg nem igazán bírja el a forgalmat. Ez a minden út Budapest belcitybe nem épp egészséges.

Mindenki szeretne jó levegőjű, élhető, csendes, tiszta várost. Mondja, mikor otthon kinnt sziesztázik a kertben. De aztán ott a kényelem mondjuk vagy a szükség, a munka. Beül az ember a kocsiba, aztán szentségel, hogy milyen rossza a közlekedés. ördögi kör. Az erzsébeti átkozódhat mondjuk, hogy nem tud haladni a sok elővárosból, szomszédos kerületekből stb. átutazótól. A belvárosi emlegeti az égieket, mert ide jön be és ahalad át az erzsébeti, soroksári, elővárosi stb. És még erdője sincs. És lehetne folytatni.

Nyilvánvalóan a tömegközlekedést is fejleszteni kell e mellett, sőt elemi érdek. De mindent azzal sem lehet megoldani.
Előzmény: PriceJ (514)
PriceJ Creative Commons License 2008.01.19 0 0 514

No, akkor most csak a tárgyi tévedéseidre reagálok, a csúsztatásaid hagyom inkább. :)

 

"ezt nevezik demokráciának...

ha a hátrányosan érintettek lennének többségben, az lenne a diktatúra...

(jelenleg - KKK nélkül -  a hátrányosan érintettek vannak többségben...)"

 

Nos, tévedsz, a demokrácia nem ezt jelenti. A (képviseleti) demokrácia a többségi vélemény elfogadásán alapul, erős kisebbségvédelmi mechanizmusokkal. Itt jelen pillanatban nem tudjuk ki a többség és ki a kisebbség valójában, és a népszavazás sem segít várhatóan ezt eldönteni. A kerület többségének várhatóan tökmindegy, hogy lesz-e KKK, vagy sem, egy részének talán jó lesz (mert itt vagy pl te is, bár erősen kétlem továbbra is a kerületi utakról történő forgalomelszívó hatását), és egy másik részének jelentősen hátrányos.

 

 

"ha lennének olyanok, akiket hátrányosan érint - mint ahogy ezt hangsúlyozzátok- , akkor nyilván hozzáférhetőek lennének azok a tanulmányok is, amelyek ezt alátámasztják..."

 

Ezen a fórumon is jól látható, hogy vagy te, akit talán pozitívan érint, és van egy rakás más ember, akit negatívan. Akit nem érint, az nem is ír ide.. Amúgy tényleg, nem válaszoltál: valamely érintett kerület túlzsúfolt útvonala mellett laksz??

 

"már mondtam, hogy NEM, de ezexerint nem sok foganatja volt..."

 

Ez ugye arra vonatkozott, hogy az M0 hiányát érezzük a kerületben a forgalom szempontjából. Persze, hogy mondtad, és köszönet érte, de vajon mégis mire alapozod ezt a kategórikus NEM-et? Mert én az IGEN-t arra, hogy magam is arra megyek, ha el akarom érni az M3-ast.. Ha lenne M0, nem arra mennék..

 

 

"énmeg írtam, hogy bizonyos vagyok, hogy NEM fogják.

(miért lenne jó egy 70es városi főúton menni egy 130as ap. helyett? vaczak 10km rövidítésért?   mert (menet)időt biztos, hogy nem rövidít...)"

 

Kétségkívül ez a kedvencem: az M0-ás pontosan mely része az, ahol 130-cal mehetsz? Én 80 km/h-ról tudok, és ismereteim szerint a KKK is 80 km/h-ra épül, legalábbis az alpolgármester szerint. Szóval aki az M0-t akarja lerövidíteni, időben, pénzben is jól jár, ha a KKK-t használja. De ezt már elmondtam egyszer, nyilván nem volt sok "foganatja"... :)

 

"a KKK alapjában véve lakott területektől távol, szeparáltan, különszintű keresztezésekkel nagyon hatékonyan tudná vezetni a forglamat."

 

Lehet, hogy én nem vagyok képben, de úgy tudom, hogy az amiről mi beszélünk az erőteljesen lakott terület. Írsz a zajhatásról, és ezért is köszi! De nyilván nem írsz a káros anyagok elvezetésének módjáról, ami koncentráltan jelenik meg a lakók kertjében, s nem írsz az építkezés körülményeiről sem, bizonyára szívesen laknál ott te is..

 

"igen 2évágja az erdőt, de ez nem egy különleges nemzeti park, aminek megóvása felette áll minden gazdasági érdeknek, hanem egy mezei városi erdő."

 

Ez a mezei városi erdő - tekintve, hogy ismereteim szerint a pesti oldal legnagyobb összefüggő erdeje, de megcáfolható vagyok - pont azt adja, amit az autóút elvesz tőle: levegőt, tiszta levegőt. Van, akinek ez nem fontos, talán az ükonokád majd hiányolja.. :)

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (513)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.19 0 0 513

Vagyis a kertvároson átmenő forgalom csökkentése érdekében az eddig nyugalmas kertvárosi zöldövezetbe telepítem át a forgalmat.

 

most te télleg nem érted, vagy csak játszod az értetlent?

 

a KKK alapjában véve lakott területektől távol, szeparáltan, különszintű keresztezésekkel nagyon hatékonyan tudná vezetni a forglamat.

 

azt a forgalmat, ami most mindenütt lakott területeken megy keresztül.

 

sajna a lőrinci szakaszon nincs fenntartva egy szélesebb folyosó az útépítésre, így ott át kell vágni (szerencsére van hozzá eg yszűk, de beépítetlen nyomvonal.)

de itt meg tudják úgy oldani (kéregalagutas vezetéssel), hogy a zajhatás gyakorlatilag zéró legyen.

 

igen 2évágja az erdőt, de ez nem egy különleges nemzeti park, aminek megóvása felette áll minden gazdasági érdeknek, hanem egy mezei városi erdő.

 

ittmeg mégiscsak a közlekedésnek van nagyobb prioritása. legfeljebb épül egy vad- és hüllőátjáró... (tudod: kompromisszum...)

 

Mindent összevetve: ha lenne kompromisszumkészség, akkor:

 

1. biztos van, utána kell járni...

 

2. most van, nemvan?

 

3. ha nem teccik az önkormányzat munkája, akkor legközelebb szavazz másra.

ha nagyon nem teccik, akkor kezdeményezz időközi választást...

 

4. már mondtam: ez nem helyi projekt. ez FŐVÁROS szintű.

(nem körülöttetek forog a világ...)

 

5. Már írtam: szükséges.

Ez az út nem az M0 alternatívája, ez éppenhogy kiegészíti azt. 

 

6. oké, kérjétek ezt a módosítást...

 

7. oké. de mit jelent a teljes körű és feltételen?

Előzmény: PriceJ (506)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.19 0 0 512

Egyébiránt pedig sajnos az nem kompromisszumkészség...

 

akkor mi a kompromisszumkészség?

 

a hátrányosan érintettek jóval kevesebben vannak azoknál, akiket semmilyen formában nem érint a kérdés....

 

ezt nevezik demokráciának...

ha a hátrányosan érintettek lennének többségben, az lenne a diktatúra...

 

(jelenleg - KKK nélkül -  a hátrányosan érintettek vannak többségben...)

 

 

Ha pedig lennének olyanok, akiket pozitívan érint - ahogyan ezt mindig hangsúlyozod -, akkor nyilván hozzáférhetőek lennének azok a tanulmányok is, amelyek ezt alátámasztják.

 

ha lennének olyanok, akiket hátrányosan érint - mint ahogy ezt hangsúlyozzátok- , akkor nyilván hozzáférhetőek lennének azok a tanulmányok is, amelyek ezt alátámasztják...

 

 

hiszen annak egy része nyilván az M0 hiányában csapódik le itt.

 

már mondtam, hogy NEM, de ezexerint nem sok foganatja volt...

 

 

Emellett - többször írtam már - bizonyos vagyok abban, hogy a KKK-t útrövidítésre használják majd azok, akiknek semmi dolguk a fővárosban...

 

énmeg írtam, hogy bizonyos vagyok, hogy NEM fogják.

(miért lenne jó egy 70es városi főúton menni egy 130as ap. helyett? vaczak 10km rövidítésért?   mert (menet)időt biztos, hogy nem rövidít...)

 

Előzmény: PriceJ (506)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!