Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Neked mennyire nehéz a gázkart húzni? Mert nekem nagyon. És nem bowden baja van, a karbinál van a baj. Lehet azzal valamit kezdeni? Fűkasza karbit talán ha kettőt szedtem szét így nem nagyon figyeltem erre a részére.
Köszönöm, akkor lehet állítok egyet az alapjárati keveréken. Mondjuk nem értem, mert az elenyésző mennyiségű plusz benzint ad hozzá a magas fordulatihoz, ami ugye külön oldalt egy kis lyukon megy a szívótorokba. Beállítottam a bejáratás után enyhén berekedős hangúra full üzemmelegen, normál damilhosszal nyélgázon pörgetve. Igazából pontosan ugyanoda állítottam vissza ezzel, ahol volt... Az alapjáratihoz nem nyúltam, mert nem is füstöl, meg van is komoly gázreakció, meglepő módon még full hidegen is. Kompressziót érzek egész jót, melegen indítva meg már jól érezhetően kéri a határozottságot. Direkt kipróbáltam, hogy szegélyen kissé idiótán rövidre koptatott damillal odapörgetek neki röviden, de nem sokkal magasabb a hangja, mint kb oda kiengedve, ahol a burkolat lecsapná. Nagy rezgése nincs, az is igazából az élete delén jócskán túljutó Stihl damilfej rezgése. Betekeredett fű nulla, szöghajtás agyonzsírzása előtt is tökugyanilyen volt a max fordulat, a tengelyt összerakáskor végigzsíroztam, könnyen jár kézzel forgatva. Szóval valahol motoron belül dől el. Ilyen bántóan emberes 52 köbcentihez képest. Egy jobb Simsonhangot várnék, meg szélesebb nagy nyomatékú tartományt nyélgázzal tarolva. Halad így is, de nagyon figyelnem kell a fordulatot, nincs az, hogy csak úgy ráhagyom magam, és munka van.
Ahogy a neve is mutatja, a karbi benzinnel feltöltésében van szerepe. Két kicsi békaszelep van benne, ezek szoktak deformálódni, és nem kap benzint a karbi.
Annál azért picit több, de valóban a 11bartól messze vannak a kínaiak.
Három kínaira van rálátasom, a hyundai a legerősebb, azt le kell tenni és fogni rendesen, hogy be tudd rántani. A másik kettőt a hátamon is simán berántom. De becsületükre legyen mondva szépen teszik a dolgukat.
A saját Hyundaiomat sikerült úgy beállítani, hogy félek tőle. Viszább is vettem, mert nagyon ment. Én full gáznál a karbi oldalán lévő csavart tekertem befelé. Ha nem változik, akkor még annyit csinálhatsz, hogy ahová a gázbowden megy műanyag, annak a közepén van egy kis csavar (lehet le van dugózva) és azon kintebb tekersz kb 1/8-ot. Ezzel a tűszelepet húzod kijebb. Utána megint rámész a levegőcsavarra.
Apósnak a kaszáján is meg kell ezt csinálnom, mert az se pörög ki rendesen és hiába játszok az oldalt lévő csavarral, nem javul.
A kínaikban nincs kompresszió ,alig 6 bár körüli új korában ! Egy Japánban meg kb ,nem mértem ,de biztos van 11 bár is ! A Kawasakim simán kirántja a kezemből az 53 cm3 -vel a berántó fogantyút ,két kézzel rántom ,rálépve !
Kettő olyan van benne melyikre gondolsz ? Az egyik a tűszelepet vezéreli a másik a békaszelepes az is oszt valamit de én nem tudom de a fekete ebből nem a legjobb választás az tuti ! A legjobb az átlátszó ami nem is nagyon látszódik vagy az olyan rücskösnek tűnő ! A fekete könnyen nyúlik a 100-as benzintől és a béka szelepek nem zárnak nyitnak a gép járása bizonytalanná válik miatta . A 95-től meg meg keményszik . Nemrég cseréltem ki ez miatt ,csak nekem kinyúltak a 100-astól !
Lökethossz is befolyásol. A nagyobb fordulat a henger vezérlésének változtatásával érhető el. Tuningmajsztrók hobbyja, párszor neki kell futni mire elégedett leszel- fordulat és erő is legyen- és ne hulljon szét órák alatt... :)
Uraim, keresztkérdés. Lehet inkább kettő. Miknek a függvénye egy 2T motor "pörgőssége"? Hogyan lehet rábírni péhéldáhul egy kínai kaszát, hogy kicsit magasabb legyen a max fordulata, lehetőleg büntetlenül?
Pörgősség alatt most azt értem, hogy - esetünkben - pl 52 köbcenti nem érezteti velem azt, hogy rém kevés a nyomatékos tartomány a tetején, mert egyszerűen nem pörög jobban. Ő egy Hyundai, Praktiker gazdaságos, kínai alakú. Az összehasonlítási alapomhoz képest érzem nehéz agyúnak, nem is olyan kicsit. Ami pedig egy Hitachi, asszem 46 köbcenti, de egy Forma 1 ehhez képest.
Szóval hogyan lehetne kicsit kényelmesebbé tenni a munkát? Egyáltalán mitől ennyire korlátozott a max fordulat? Karburátort én állítottam be, átlátom a viselkedését, csak nem értem teljesen a két gép közti különbséget. Lökethossz?
Helyben tartja a damil orsót ,és az is vezérli, hogy el tudjon fordulni a rugó ellenében van a koppintás . Ha nincs benne vagy gyenge akkor is feszt adagolja a damilt .
Az 53-as motoros bazi erős egy gép ,kertbe elég a 45 -ös is ! Nem tudom mivel kompatibilis az alkatrészei de eddig nem kellett hozzá semmi sem még 4 éve kb hogy használom . Ha jó benzint öntesz bele full szintetikus olajjal ,szerintem sose lesz baja ! A husi is elment 13 évet mindenféle javítás nélkül ,pedig az 12500 fordulatos motor a Nikkari Kawasaki motorja meg csak 8500 fordulaton jár full gázon . 20 évet biztos kibír .
Nikkari sxd 50 v55 melyik a jobb választás én hosszabb távra tervezek mennyire van alktrész a nikkarihoz v valamilyen más kászával kompatibilis az alkatrészei meghajtó tengely kupungház karbi stb.....
Szóval a hagyományos/szabványos acél üzemanyag kannáknak azért van három füle, hogy két ember (katonák) jobbról-balról a két szélső fülénél tartva akár nagy távolságra is cipelni tudják.
Annyit még, hogy hőmérséklet emelkedés van (melegebb helyre kerül mint ahogy telenyomtad a hűvös kúti benzinnel) nem mindegy a kinyitási sorrend. Előbb a csövet kell lazítani (alsó csavaró) így kiegyenlítődik a nyomás, aztán a felső csavart kell nyitni. Különben kiböffent és bosszankodhatsz.