Tök fura a Kerekhegyről, Hutweide-ról, Nagykovácsiból, a Budakeszi útról vagy akár a Pilisből olvasni ezeket a különféle posztapokaliptikus híreket, miközben itt a lakótelepen, vagy akár a faluközpontban (vagy éppen Szentivánon) semmi ilyesminek nincs nyoma, jégről-fagyról szó sincs, csak a ronda, sötétszürke, nyálkás takony folyik az égből már napok óta...
Ma délután biciklivel arra jöttem, már rendesen járható. (De megdöbbentő, hogy a Kerekhegyen micsoda jégvilág van a faluhoz képest. A Magas utcában még van jég, a Panorámában egy szál se.)
Kb. egy hónapja, valamikor október 10-20. között jártam arra kétszer vagy háromszor is, akkor már nem volt feltúrás a Zerinden, sőt az egyik alkalommal pont az erdőben jött velem szemben egy 157-es busz. Azóta nem jártam arra, de nem tudok arról, hogy az akkori állapotokhoz képest bármi romlás történt volna...
Egy vasútspecialista oldalon (http://www.regionalbahn.hu/2014/11/2014-2015-tervezet-november.html) azt írják, hogy "egyelőre májusig biztos a jelenleg is futó teljes vágányzár az alsó szakaszon Budapest és Pilisvörösvár között, de hogy utána mi lesz, azt körülbelül még senki sem tudja, nem meri megjósolni." Szuper...
"Mit lehet tudni a Vasút utca -- Rókus utca átadásáról, van valami infótok? Az autóutat kérdezem, nem a vasutat. Tudom, h. december a hivatalos határidő, de nem úgy tűnik, h. meglesz."
Erről valami update? Tartani fogják a hivatalos átadást?
Nem az emnullásra vonatkozott a megjegyzésem, hanem arra, hogy az Ürömi elág-nál MOST építik a körforgalmat, de olyan tempóval, hogy 2022 re lesznek vele készen, ha így folytatják.
Csak valamikor 2022 után fejezné be a kormány az M0-s Budakalász és Pilisborosjenő közötti nyolc kilométeres szakaszát – írja a Nol.hu.
A lap szerint a halasztásról a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) egy szűk körű egyeztetésén esett szó, amelyen a 10-es és 11-es főút közti települések polgármesterei és civil szervezetek vettek részt. Az illetékesek állítólag itt mondták el, hogy a 2021-ig tartó EU-s támogatásokból nem jut majd erre a beruházásra.
A tervezett szakasz egyébként valószíűleg elég drága lenne, hiszen két alagutat is ki kellene alakítani. Ahhoz, hogy megépüljön a Budapestet körülvevő M0-s körgyűrű, ez lenne az első lépés, amelyet a Solymár és Biatorbágy közti 18 kilométer követhetne – amennyiben ezekre jut majd uniós pénz.
.
Szerintem 2022-re maximum az Ürömi elágazásnál a körforgalom fog elkészülni - ha azt nézem, hogy mekkora tempóban haladnak a munkálatok..
Kérdés, hogy ezáltal a környék a béke szigete lesz, vagy a lemaradás zárványa... vagy mindkettő egyszerre...?
A 10 órás mise mindig is elég látogatott volt, emlékeim szerint - lévén, hogy ez a NAGYmise és a diákmise egyben. Nem látok összefüggést a plébános személye és a szentmise látogatottsága között ebben az esetben.
Interjút nekem is sikerült készítenem, a Solymári Magazin és a Szentiváni Újság számára egyaránt. A temetőgondnok jó tipp, de nem vagyok benne biztos, hogy volna nyilatkozattételi joga a halálozásokról.
Péter atya még évekkel ezelőtt kiharcolt havi szinten minimum egy-egy oldalnyi egyházi rovatot az általa ellátott mindkét falu mindhárom újságjában (Solymári Hírmondó, Solymári Magazin, Szentiváni Újság - ez utóbbi kettőt én szerkesztem). Az olvasók megszokták, sokan közülük igénylik is (pl. az egyházi anyakönyvi, halálozási híreket). A nyári váltás óta eltelt három hónapban még mindig nem sikerült tisztázni, hogy az új atyának szándékában áll-e fenntartani ezeket a rovatokat vagy sem, és ha nem, akkor mi lesz például a gyászhírekkel, amiknek az elmaradását például már többen is reklamálták az újságnál (Szentivánról), augusztus óta.