Jó bele, de a motoron van és így megmérni sem tudom. Úgy terveztem, hogy a riga karbit itthon összerakom bowdennel, mert ez sem egyszerű dolog, pláne a motornál, a jikovot meg bowdennel együtt veszem le, így gyorsabb a karbi csere és nem kell attól félni, hogy elhagyok valami apró biszbaszt.
Jó bele, de a motoron van és így megmérni sem tudom. Úgy terveztem, hogy a riga karbit itthon összerakom bowdennel, mert ez sem egyszerű dolog, pláne a motornál, a jikovot meg bowdennel együtt veszem le, így gyorsabb a karbi csere és nem kell attól félni, hogy elhagyok valami apró biszbaszt.
Mondjuk, ha tudná valaki az állító csavar méreteit, talán tudnék csinálni -a megfúrása enne nehéz-, de ez finommenetes és ilyen menetmetszőm nincs vennék ha tudnám mekkora kellene.
Javítsatok ki, ha nincs igazam, de legjobb tudásom szerint ez nem gyári felszerelés Verhovinán. Tudtommal német motorokon (MZ és társai) volt ilyen gyárilag.
Igazabol ez a hengerfej tema is tervezes alatt van mert nem tudom h fel hegesztessem vagy betetet csinaltassak....! Nem reg meregettem ki a vezerles szogeit,es vetettem ossze a simoval,sok elteres nincs kozottuk,de az a kicsi pont eleg!! :-) no de majd! :-) a tel eleg lesz remelem a szobraszkodasra!! :-)
A hengerfejnél a közdarabos megoldásnak csak egy hátránya van, hogy a hőelvezetés nem lesz tökéletes. De egyszerűbb, olcsóbb és visszaalakítható megoldás. Mindenesetre, ha tudsz alumíniumot hegeszteni/hegesztetni, én szívesen adok egy hengerfejet, nekem van két "gyári új".
A dekompresszort hagyományos bovdenesre terveztem, mivel ott van a bal Verhovina markolaton a helye, legyen valami funkciója. De még gondolkodok rajta - a 207-esnél a dekompresszor szelep nem a hengerfejre engedte ki a szutykot, mint a Rigáknál, hanem a kipufogó nyílásba vezette azt. Ez a rész a 210-es hengernél nincs így kialakítva, kifúrkálni meg a henger/hengerfejnél tömítgetni nem sok kedvem van, ha van egyszerűbb megoldás, mint pl. a láncfűrész dekompresszor. Majd meglátom. Egyébként Debrecenben nem ismerek olyan helyet, ahol ilyen cuccot árulnak. Biztos van ilyen, de nem ismerem.
Udv Tibi! Oszinten nagyon bele akarok nyulni....:-) ha sikerul a hengerbol a perselyt kipreselni akkor plusz ket felomlot kap,csak meg a kerdes az h a babetta fele,vagy ket ablak lessz a nyero felomlo....:-) hengerfejemet nem akarom modositatni hanem esztergaltatnak bele egy egesteret,efektiven egy kozdarab! A dekompreszort en egy fureszere cserelnem a helyedbe (automata) inditas elott benyomod,es egy ertelmes szikra eseten indulaskor azzonal kipattan es goooo! :-) de te tudod :-) csak egy otlet! :-)
Nem tudom, mennyire akarsz belemászni, de a plusz felömlőket nem tartanám rossz ötletnek. Babettánál a 4 felömlős henger majdnem egy egész lóerővel többet tud, s nem pörög nagyon sokkal többet.
Ha a hengerfejekkel akarsz kísérletezni, fel tudok ajánlani egy nullkilométeres hengerfejet hozzá.
Erről jut eszembe: a Verhovettán a 210-es Babetta hengerfejre dekompresszort akarok szerelni, mert nagyon nagy a kompresszió s az indítópofák alig bírják átfordítani a főtengelyt. Tulajdonképpen minden megvan hozzá, dekompresszor a 207-esről, menetfúró... csak csinálni kéne.
Igen darabokra szed,teljes felujitas,fotengely tugorgozes alul felul,meg minden! Az orosz tuning se rosz,de en most lehet majd a mai tchnika es a simson tuning egy reszet probalom majd osszveresiteni...hengerfejet egesteret akarok alakitani cserelheto egesterre,mint a robogoknal!! De ezek a dolgok meg sokmindentol fugg ...foleg anyagi! :-) de nem allok el a kis orosz rettenettol!!!! :-) koszonom segitseged,ha neked is kell valami irj! Alkatresz beszerzesben Mezocsaton talaltam egy autos boltot szinte mindent meg tud hozni ami neten is van! Tole akarok majd vasarolni!!
Koszonom Tibi a gyos reagalast es infot! Majd csabitol erdeklodok tanarbacsi utan! Vettem egy blokkot es azt kene kicsit erosebbe tenni!!! Ez meg ami most van marad igy!!! Es jovore hatha ossze jonne a masik blokk,teli unalom uzes...! :-)
A Riga.hu oldalon több helyen (sajnos elég szétszórtan) lehet olvasni Poteka Bobber Rigájáról (pl. itt: http://riga.hu/elkeszult-a-bobber-riga/ ), abban négy felömlős, felreszelt 50-es tuning henger van, amit a webshopokban kapni lehet. Az összegző leírás így szól:
"Jelentős erősödést mutatott a motor a felső fordulatszámtartományban és maga a fordulatszámtartomány is kibővült fölfelé. Az MTVA-s forgatáson úgy léptem el a többiektől, hogy észre sem vettem, csak hát egy Riga 60-as tempónál Budapesten elég veszélyes játék, mert hirtelen fékezésre teljességgel alkalmatlan.
Annyi a probléma, hogy olyan üzemállapotban erős, ahol nem használsz egy Rigát, legalábbis általában. Az átalakítás nyomatékcsökkenést hoz magával kis- és közepes fordulaton, nagy fordulaton viszont erőtöbbletet simábban pörgő motort. Városi közlekedésre így nehezebben használható, mert magas fordulaton kell tartani a normális gyorsításhoz (miközben a gyári Riga is csak korlátozottan alkalmas pl. Budapesten mindennapos közlekedésre erős forgalomban). Túrázáskor jó lenne, de ott meg pont nem bőgeted a motort órákon át, hanem igyekszel kímélő fordulaton utazni.
Ezen kívül a Riga tuningolásnál sokkal hamarabb szembejönnek a problémák a konstrukcióval, a kivitelezéssel és az anyaghasználattal mint bármilyen más gyártmánynál. A kuplung, a fékek, az első villa megvezetése és csillapítása vagy a váz merevsége már az elején igényelné a fejlesztést/cserét/megerősítést, később a kerekek kiegyensúlyozottsága, szilárdsága és a váltó sem maradhat gyári. Innentől viszont már egy másik motorról beszélünk, ami egyrészt rengeteg pénzbe került (amiből lehet venni egy gyárilag erősebb motort), másrészt ez már rég nem Riga lesz.
A tuning sohasem térül meg, ráadásul egy Rigánál a végeredmény sosem lesz üzembiztos, használható és biztonságos. Ha meg igen, az meg már nem Riga. A bobber építése egy játék volt, egy gondolatkísérlet a minél egyszerűbb vonalú, kevesebb alkatrészből álló motor megépítésére, ehhez jött még a tuninghenger kipróbálása, ami pont annyit adott, amennyit elvett. De legalább már ezt is tudjuk."
Ez egy 50-es henger volt, a hatvanas nyilván még erősebb.
A gyári tuningleírást megvalósította Nagy Zsolt "Tanárbácsi", nem tudom, hogy őt ismered-e, Rigás Csabi igen.
Udv mindenkinek!! Valakinek van velemenye tapasztalata 60as hengerrol,menet tulajdonsag stb...!? Ill. A riga.hu olvastam gyari tuningot valaki probalta mar? Telen szeretnek egy 60 as atalakitast es ezert kene a tapasztalat h mikent viselkedik mert ha nagyon forgatni kell akkor akkor ugy modositom az enyemet...... h meg jo legyen....elore is koszi mindenkinek!!!
Gratulálok , a hagyományőrző motorodhoz , és üdvözöllek a Riga - sok egyre bővülő táborában .
A gyertya beköpések lehetséges okait Vermestibi mint jó szakember összefoglalta , én első körben a leg egyszerübbel kezdeném , azért mégis csak oldalra tenném azt a bakony gyertyát és meg próbálnék más de csak is egy kis hőértékü gyertyát , ha a jelenség továbbra is fennál akkor ahogy Tibi sorolta . De egyszerü szerkezetek ezek . Balesetmentes motorozást és sok örömet kivánok néked !