Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A képet valóban egy ismerőstől kaptam, és csak a dereglyével kapcsolatos kérdésem kedvéért tettem fel. Ezennel elnézést kérek, és visszajelzem az ismerősömnek is.
A dereglyék nem voltak motorral ellátva, tehát az akna telepitésének helyére vontatták, vagy tolták. Egy aknász naszád vontatta vagy hátul a fecskefarok közé állt és igy tolta, ezt a formát előszeretettel használták, mivel pontosabban lehetett a helyére tenni. Az itt látható dereglye aluminiumból készült, a felépitmény ami rajta van már a búvár használatra lett rátéve. A felépitmény egy rádiós kocsi kabinja.
A kapu daru ami látható rajta ,teljes hosszában sinen mozgatható volt, ami az aknák mozgatására szolgált
Én ugyan nem nagyon figyeltem oda, de úgy emlékszem, a 80-as évek közepén kettő volt. Az egyiken volt egy melegedő-öltözködő-fülke (?), amit úgy tudom a Magyar vagy Hunor hajókról tettek át. Akkor az elötte valamiféle rádiósbódé volt, de én ott soha nem jártam. Akkor még létezett a Híradószázad, és volt egy Hiradóműhely is....
Egyébként régebben, itt a weben a Keceli Hadtörténeti Park képei között láttam a búvárdereglyét is, de nem leltem meg azt az oldalt újból......
Ezekről a dereglyékről -talán egy éve már szó volt, hogy eredetileg mire szolgáltak.
Az M-akna telepitésre és felszedésére szolgáltak, ezekből volt aluminiumból készült és vasból készült. Az M-akna rendszerből való kivonás után ezekre már szükség nem volt és igy lett az egyik búvárdereglyévé átalakitva, illetve felhasználva.
Minden osztály rendelkezett egy aknászdereglyével.
Azt gondolom, a búvárok dereglyéit láthattad a képen. Vontatott, célszerűen kialakított munka-eszköz volt, amikor a feladatok során merülést kellett végrehajtani.
A minap láttam képen a D-1 és D-2 ún. dereglyét. A képek valamikor a 80-as években készültek a hadikikötőben. Meg tudná valaki mondani, hogy ezeket a dereglyéket milyen célra használták? Köszönöm!
Nem tudni valamit a hadikikötőben taratlékban lévő 2 db AN-2 sorsáról? Leállt a felújítás? 2005-ben szó volt arról is, hogy a felújított példányok géppuskát is kapnak.
Mért van az hogy ahányszor egy képet meglátok a kikötőről azt kezdem el mondani magamban, hogy: " Egyes számú felállított őr jelentem, őrhelyem tisztán rendben hiánytalanul átvettem...." :)
A MATE-tól (Magyar Tengerészek Egyesülete) érkezett levélben a 674. sz. kronológiai táblázathoz megjegyzést kaptam.
""1931. Folyami Erők (önálló fegyvernem)"
Véleményünk és a szakma szerint (helyette) helyesen:
"1939. Magyar Királyi Honvéd Folyamierők (önálló haderőnem)"
Kérek mindenkit, aki a táblázat alapján, amely egy újságban jelent meg, foglalkozik a magyar hadihajózás történetével, vegye figyelembe e szakmai véleményt is.