Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ÖregMackó Creative Commons License 2021.10.08 0 0 72303

Nem is szakadàs szokott történni, hanem az állandó mozgástól,, vibrációtól eltörik a harisnya, de ehhez évek kellenek. Egy kábel sokkal kevesebb szálból áll, lehet hamarabb törnek el a drótok...

 

Előzmény: 4728ITI (72288)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.08 0 0 72302

A kormányoszlopot csak lekötöttem a kormányműről, pár centit húztam csak az utastér irányába, nem mertem (és nem is tudtam:) áthúzni a tűzfalon. Utastérben csak lebólintottam a kormányművet, és a szürke alsó műszerfalemelet. Ez phase 3-as thalia, sajnos az alsó műszerfalat sem tudtam kivenni a kormányoszlop miatt. Láttam videón, hogy a régebbieken le lehet venni a légcsatornát és át lehet bújtatni a kormányoszlopon. Fűtőboxot megszabadítottam a kábeleitől, hogy minnél jobban el tudjam tolni oldalirányba. Nagyon csisszesen így ki lehet szedni és berakni a radiátort...

Előzmény: ivókút (72301)
ivókút Creative Commons License 2021.10.07 0 0 72301

Hát, sajnálom... Végül sikerült kivenni teljesen a kormányoszlopot, vagy csak valamennyire és úgy sikerült kiszedned a radiátort? Én annak idején lebontottam teljesen, kiszedtem a kormányoszlopot is, az volt a legszarabb az egészben, azt visszatenni. Az egész azért megvolt egy fél nap alatt kb...

Előzmény: Poti85 (72298)
Balazs198212 Creative Commons License 2021.10.07 0 0 72300

Bocsi, kitallóztam csak nem illesztettem be őket...

Balazs198212 Creative Commons License 2021.10.07 0 0 72299

Sziasztok

 

2001es (facelift előtti) Thaliám 1 gombos távirányítója 2 gombnyomás között meghalt központi zár tesztelése közben.

Szétszedtem. Nyomógomb jó, elem jó (azért ki is cseréltem), led nem villan.

Esetleg beszerezhető valami occó kínai elektronika, amibe csak átforrasztom a régi panelról az azonosításhoz szükséges alkatrészt/alkatrészket, vagy felejtsem el? Sajnos pont ugyan olyat nem találok (TRW 101259-J). 

Az egyik oldali zárszerkezetem már elromlott, félek, hogy a másik is tönkremegy a kulcsos nyitogatásoktól.

Lefotóztam a panelt, ami pontosan ilyen állapotban működött, nem lett leszedve semmi (a transzponder helye miatt mondom).

 

Köszi!!!

 

Poti85 Creative Commons License 2021.10.07 0 1 72298

Sajnos ez fagyálló, nem esővíz, én is gondoltam rá, mert esik itt is. Szaga, színe és tapintása alapján is fagyálló. Légterelő idom alján is áll a zöld színű fagyálló. Megvettem az új radiátort, megvan már a hétvégi program:)

ivókút Creative Commons License 2021.10.07 0 0 72297

Ilyenkor jut eszébe az embernek: nem az a baj, hogy nyakig vagyunk a sz@rban, hanem, hogy lötyögtetik... Az nem lehet, hogy csak befolyt kintről az esővíz, vagy arra nem esik?

Előzmény: Poti85 (72296)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.06 0 0 72296

50 km-t mentem az új fűtőradiátorral, büdös volt nagyon, majd lenéztem az anyósoldali gumiszönyegre és egy szép tócsát láttam... sebváltónál levvő müanyag takaróelemet még nem raktam vissza, láttam, hogy a fűtőbox alatt is vizes, illetve a műanyag terelőelem alján is volt víz, ami a lábra irányítja a levegőt.

Ha nem velem történt volna, nem hinném el. Rossz az új radiátor? Kicsit trükközni kellett a berakassal, par lamella elnyomódott közben, de azért nem kalapáccsal ütóttem be. Jobban folyik, mint a régi, ez rendesen áztatja a szőnyeget:(

Akos_IKS Creative Commons License 2021.10.06 0 0 72295

Szerintem ha falsot szívna a fojtószelep mellett, rendes alapjáratod sem lenne.

Előzmény: csakovacshu (72292)
nagya2 Creative Commons License 2021.10.06 0 0 72294

HAli!

Könnyen lehet, fújd be féktisztítóval a folytószelepet járó motornál, ha felpörög ott a gond.

Üdv Nagya

Előzmény: csakovacshu (72292)
nagya2 Creative Commons License 2021.10.06 0 0 72293

HAli!

Használd, majd kidolgozza magából.....

Üdv NAgya

Előzmény: Poti85 (72291)
csakovacshu Creative Commons License 2021.10.05 0 0 72292

Mi okozza, hogy váltásnál a fordulatszámnak le kell esni és nálam egy kicsit felpörög. A folytószelep és a ház tömítetlensége okozhat ilyen hibát. Mintha fals levegőt szívna?  Thalia 1.4 8v

Segítséget köszönöm előre is

Poti85 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 72291

Köszi!

Szilikon o gyűrűt ajánlottak a boltban, 19x3as meretet vettem, 2db kellett csatlakozónként, jó lett, nem csöpög!

Viszont levegős a rendszer, hallom hogy bugyog a víz, a fűtöradiátornál is. Légtelenítőcsavart is kicsavartam már párszor, járó motornál is. Mentem vele 15km-t is, valamivel jobb lett a végére, de minden egyes indításnál hallom, hogy levegős a rendszer, tartalyban is bugyog a víz. Úgy látom sehol sem csöpög, bár sajnos rámsötétedett mire összeraktam.

Mit kellene ellenőriznem? Lehet, hogy az új radiátor rossz? Előtte nem csinálta ezt... 1 helyen lehet csak légteleníteni? A fűtéscsövön levőről tudok...

Előzmény: Papalac (72290)
Papalac Creative Commons License 2021.10.05 0 0 72290

120 fokig legyen hőálló.

Előzmény: Poti85 (72289)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 72289

Köszi!

Milyen anyagú O gyűrű kell a fűtéscsőre? NBR, Viton vagy szilikon? 

Előzmény: Papalac (72286)
4728ITI Creative Commons License 2021.10.04 0 0 72288

Szia!

Az én kocsimon is elszakadt a testkábel, én egy réz kábellel oldottam meg a testelést. 16 mm2-es kábelra réz sarukat sajtoltam és a kocsi testelését, ahova megy az akku negatívja, összekötöttem a motor kiemelésére szolgáló konzolon lévő 8-as csavarral. Ez biztos hogy nem fog elszakadni.

Előzmény: ÖregMackó (72287)
ÖregMackó Creative Commons License 2021.10.04 0 0 72287

Szia!

 

Nem én vettem hanem a vejem, egy régi kis polszki boltba, ahhoz való azt hiszem fél méteres szalagot, és azt mondta 2 ezer Ft.- volt. Mindegy milyen tipushoz veszed a lényeg az hogy elég hosszú legyen, és a rögzítése szintén olyan legyen mint  Tháliáé.

 

 

 

Előzmény: Hornet63 (72244)
Papalac Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72286

Nekem nem volt gondom a mérettel. Annyit tudok, hogy az eredeti cső 20 mm átmérőjű.

19x3 az sima O gyűrű, 19 mm belső átmérő és 3 mm vastag. Tehát 19+2*3=25 mm a külső átmérője.

Ezek alapján 20x2,5-ös lehet a gyári gumigyűrű.

Előzmény: Poti85 (72285)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72285

Az eredeti tömítésnek mi a mérete?:)

Előzmény: Poti85 (72284)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72284

Visszaolvasgattam a fórumon, másnak is volt már ilyen problémája, úgy írta, hogy a csatlakozóban kicserélte a gumigyűrűt 19 x 3 mm-re és jó lett neki.

Kérdésem, milyen gumigyűrű kell ebbe? Sima O gyűrű? Hol lehet ilyet venni? Könnyen ki tudom cserélni otthoni körülmények között? Lapos csavarhúzóval próbáljam kiszedni majd toljam be helyére az újat?

Előzmény: Poti85 (72283)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72283

Szemre is látszik, hogy az újnak kisebb az átmérője.

 

 

 

Előzmény: Poti85 (72282)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72282

Megőrülök ettől a radiátorcserétől.

Most kiszedtem mindkét radiátort, a régi valeora ahogy rátolom a vízcsövet, érzem hogy a csatlakozóban levő tömítést ahogy surlódik a radiátor csövén, erővel kell rátoljam.

Az új, nissens radiátorra könnyen rámegy a vízcső, a csatlakozó még kicsit kofyog is rajta miközben rátolom és a tömítést sem érzem, hogy surlódna.

Sajnos nincs tolómérőm, probáltam méregetni, talán 1mm-el kisebb az új átmérője. 

Most hogyan tovább? Cseréltessem ki Valeora? Kicsit eldeformálódott már pár lamella + feltöltöttem vízzel, lehet nem veszik már vissza.

Előzmény: Poti85 (72281)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72281

Sikerült, kicseréltem. Viszont a csatlakozónál csöpög a víz... Gondolom szar a méret

Előzmény: Poti85 (72280)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72280

Játszadoztam vele még egy kicsit, de így is csak félig jön ki kb. A fémvázat kihúztam kicsit és az alsó részét 1 csavarral fixáltam. A fűtésbox kábeleit is ki kénevegyem? Talán attól nem tudom arréb tolni...

Az új radiátor valószínű jó méret, kipróbáltam az alsó csövet is, az teljesen passzentos. A felsőnél a csatlakozóban levő gumitömítés töredezett, valószínű azért lötyög kicsit.

 

Ha valaki ráér ma és lenne kedve eljönni segíteni nekem, írjon rám, megfizetem. Dombóvár környéke.

Előzmény: Papalac (72274)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 72279

Nem akar összejönni....

Fűtőradiátot csövét nagynehezen sikerült behúznom az utasterbe, viszont oldalirányba nem tudom kihúzni a radiátort, elakad a fémváz alsó részében, abban, amelyik 2 csavar tart....

Ráadásul rádugtam az új radiátort a csatlakozóra és kicsit lötyögösnek érzem... az is lejet, hogy így folyni fog.

Nissens 73374 az új, alvázszám alapján keresték. A régi valeo, de nem látom rajta a típust sajnos. 

Van értelme így kűzdeni vele, vagy másik radiátor kell?

Előzmény: Papalac (72274)
gysevic Creative Commons License 2021.10.02 0 0 72278

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Papalac (72264)
Poti85 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 72277

Nagyszerű, holnap megpróbálom így. Fűtéscsövet még nem vettem le, de a felsőn kipróbáltam, hogy megindul e, könnyedén lejött és gyorsan visszadugtam.

Igen, ablaktörlő alatti 2 csavarról tudok, azt ki is tudtam szedni.

Köszönöm az infókat, már kezdtem feladni az egészet, de ha már eddig eljutottam csak összejön.

Előzmény: Papalac (72275)
cobra46 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 72276

Szia!

 

Köszi---- müködik ---- ha a belsők.zárkapcsoló kb 5mp- ig nyomvarartása után kinyit a k.zár magától.!!!

 

Üdv L.

Előzmény: GOFE (72257)
Papalac Creative Commons License 2021.10.02 0 0 72275

Ablaktörlőknél is fogja 2 csavar a fűtésboxot!

Előzmény: Papalac (72274)
Papalac Creative Commons License 2021.10.02 0 0 72274

Nem kell teljesen kivenni a fűtésboxot, csak annyira, hogy a radiátor csövét ki lehessen húzni a motortérből. A radiátor oldalra kihúzható, a csavarjai kiszedése után. A fém vázat azért kell levenni, mert a fűtésbox felső, közepén egy műanyag tüske bele megy a csőbe 😁. Motortérben sikerült levenni a gyorscsatlakozókat a fűtőradiátorról?

Előzmény: Poti85 (72273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!