Nem is szakadàs szokott történni, hanem az állandó mozgástól,, vibrációtól eltörik a harisnya, de ehhez évek kellenek. Egy kábel sokkal kevesebb szálból áll, lehet hamarabb törnek el a drótok...
A kormányoszlopot csak lekötöttem a kormányműről, pár centit húztam csak az utastér irányába, nem mertem (és nem is tudtam:) áthúzni a tűzfalon. Utastérben csak lebólintottam a kormányművet, és a szürke alsó műszerfalemelet. Ez phase 3-as thalia, sajnos az alsó műszerfalat sem tudtam kivenni a kormányoszlop miatt. Láttam videón, hogy a régebbieken le lehet venni a légcsatornát és át lehet bújtatni a kormányoszlopon. Fűtőboxot megszabadítottam a kábeleitől, hogy minnél jobban el tudjam tolni oldalirányba. Nagyon csisszesen így ki lehet szedni és berakni a radiátort...
Hát, sajnálom... Végül sikerült kivenni teljesen a kormányoszlopot, vagy csak valamennyire és úgy sikerült kiszedned a radiátort? Én annak idején lebontottam teljesen, kiszedtem a kormányoszlopot is, az volt a legszarabb az egészben, azt visszatenni. Az egész azért megvolt egy fél nap alatt kb...
2001es (facelift előtti) Thaliám 1 gombos távirányítója 2 gombnyomás között meghalt központi zár tesztelése közben.
Szétszedtem. Nyomógomb jó, elem jó (azért ki is cseréltem), led nem villan.
Esetleg beszerezhető valami occó kínai elektronika, amibe csak átforrasztom a régi panelról az azonosításhoz szükséges alkatrészt/alkatrészket, vagy felejtsem el? Sajnos pont ugyan olyat nem találok (TRW 101259-J).
Az egyik oldali zárszerkezetem már elromlott, félek, hogy a másik is tönkremegy a kulcsos nyitogatásoktól.
Lefotóztam a panelt, ami pontosan ilyen állapotban működött, nem lett leszedve semmi (a transzponder helye miatt mondom).
Sajnos ez fagyálló, nem esővíz, én is gondoltam rá, mert esik itt is. Szaga, színe és tapintása alapján is fagyálló. Légterelő idom alján is áll a zöld színű fagyálló. Megvettem az új radiátort, megvan már a hétvégi program:)
Ilyenkor jut eszébe az embernek: nem az a baj, hogy nyakig vagyunk a sz@rban, hanem, hogy lötyögtetik... Az nem lehet, hogy csak befolyt kintről az esővíz, vagy arra nem esik?
50 km-t mentem az új fűtőradiátorral, büdös volt nagyon, majd lenéztem az anyósoldali gumiszönyegre és egy szép tócsát láttam... sebváltónál levvő müanyag takaróelemet még nem raktam vissza, láttam, hogy a fűtőbox alatt is vizes, illetve a műanyag terelőelem alján is volt víz, ami a lábra irányítja a levegőt.
Ha nem velem történt volna, nem hinném el. Rossz az új radiátor? Kicsit trükközni kellett a berakassal, par lamella elnyomódott közben, de azért nem kalapáccsal ütóttem be. Jobban folyik, mint a régi, ez rendesen áztatja a szőnyeget:(
Mi okozza, hogy váltásnál a fordulatszámnak le kell esni és nálam egy kicsit felpörög. A folytószelep és a ház tömítetlensége okozhat ilyen hibát. Mintha fals levegőt szívna? Thalia 1.4 8v
Szilikon o gyűrűt ajánlottak a boltban, 19x3as meretet vettem, 2db kellett csatlakozónként, jó lett, nem csöpög!
Viszont levegős a rendszer, hallom hogy bugyog a víz, a fűtöradiátornál is. Légtelenítőcsavart is kicsavartam már párszor, járó motornál is. Mentem vele 15km-t is, valamivel jobb lett a végére, de minden egyes indításnál hallom, hogy levegős a rendszer, tartalyban is bugyog a víz. Úgy látom sehol sem csöpög, bár sajnos rámsötétedett mire összeraktam.
Mit kellene ellenőriznem? Lehet, hogy az új radiátor rossz? Előtte nem csinálta ezt... 1 helyen lehet csak légteleníteni? A fűtéscsövön levőről tudok...
Az én kocsimon is elszakadt a testkábel, én egy réz kábellel oldottam meg a testelést. 16 mm2-es kábelra réz sarukat sajtoltam és a kocsi testelését, ahova megy az akku negatívja, összekötöttem a motor kiemelésére szolgáló konzolon lévő 8-as csavarral. Ez biztos hogy nem fog elszakadni.
Nem én vettem hanem a vejem, egy régi kis polszki boltba, ahhoz való azt hiszem fél méteres szalagot, és azt mondta 2 ezer Ft.- volt. Mindegy milyen tipushoz veszed a lényeg az hogy elég hosszú legyen, és a rögzítése szintén olyan legyen mint Tháliáé.
Visszaolvasgattam a fórumon, másnak is volt már ilyen problémája, úgy írta, hogy a csatlakozóban kicserélte a gumigyűrűt 19 x 3 mm-re és jó lett neki.
Kérdésem, milyen gumigyűrű kell ebbe? Sima O gyűrű? Hol lehet ilyet venni? Könnyen ki tudom cserélni otthoni körülmények között? Lapos csavarhúzóval próbáljam kiszedni majd toljam be helyére az újat?
Most kiszedtem mindkét radiátort, a régi valeora ahogy rátolom a vízcsövet, érzem hogy a csatlakozóban levő tömítést ahogy surlódik a radiátor csövén, erővel kell rátoljam.
Az új, nissens radiátorra könnyen rámegy a vízcső, a csatlakozó még kicsit kofyog is rajta miközben rátolom és a tömítést sem érzem, hogy surlódna.
Sajnos nincs tolómérőm, probáltam méregetni, talán 1mm-el kisebb az új átmérője.
Most hogyan tovább? Cseréltessem ki Valeora? Kicsit eldeformálódott már pár lamella + feltöltöttem vízzel, lehet nem veszik már vissza.
Játszadoztam vele még egy kicsit, de így is csak félig jön ki kb. A fémvázat kihúztam kicsit és az alsó részét 1 csavarral fixáltam. A fűtésbox kábeleit is ki kénevegyem? Talán attól nem tudom arréb tolni...
Az új radiátor valószínű jó méret, kipróbáltam az alsó csövet is, az teljesen passzentos. A felsőnél a csatlakozóban levő gumitömítés töredezett, valószínű azért lötyög kicsit.
Ha valaki ráér ma és lenne kedve eljönni segíteni nekem, írjon rám, megfizetem. Dombóvár környéke.
Fűtőradiátot csövét nagynehezen sikerült behúznom az utasterbe, viszont oldalirányba nem tudom kihúzni a radiátort, elakad a fémváz alsó részében, abban, amelyik 2 csavar tart....
Ráadásul rádugtam az új radiátort a csatlakozóra és kicsit lötyögösnek érzem... az is lejet, hogy így folyni fog.
Nissens 73374 az új, alvázszám alapján keresték. A régi valeo, de nem látom rajta a típust sajnos.
Van értelme így kűzdeni vele, vagy másik radiátor kell?
Nem kell teljesen kivenni a fűtésboxot, csak annyira, hogy a radiátor csövét ki lehessen húzni a motortérből. A radiátor oldalra kihúzható, a csavarjai kiszedése után. A fém vázat azért kell levenni, mert a fűtésbox felső, közepén egy műanyag tüske bele megy a csőbe 😁. Motortérben sikerült levenni a gyorscsatlakozókat a fűtőradiátorról?