Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2021.12.20 0 0 118851

Most hogy lesz immo-nullázott ECU-m, és van gyári új, szűz immo dobozom és távirányító vevőegységem, kell még valami hogy teljes legyen a kép.

 

downer Creative Commons License 2021.12.20 0 0 118850

Ja, hát az megvolt.
Nekem még a bordó jön be.

Előzmény: R. Scherbotsky (118849)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.12.20 0 0 118849

Előzmény: downer (118848)
downer Creative Commons License 2021.12.19 0 0 118848

Második? És az első?

Előzmény: R. Scherbotsky (118847)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.12.19 0 0 118847

Archív fotó lehet, a kereskedö honlapján nincs már fent.
Veszett jól néz ki, nekem ez a bornitszürke volt a második kedvenc színem Mareán.

Előzmény: downer (118846)
downer Creative Commons License 2021.12.19 0 0 118846

De jó színe van.

 

Tibike75 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 118845

Írtam én is!!!!

1zolee1 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118844

Irok mailt.

 

Elvileg lenne a kereset szivattyúból

 

Előzmény: Tibike75 (118842)
downer Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118843

Én csak abból indulok ki, hogy egy váltón is ha találunk egy cikkszámot, akkor az a váltóház adott darabjának a cikkszáma szokott lenni. :)

Nem nagyon látok más lehetőséget, mint annak a 267-esnek az irányába elindulni. Aztán olyan helyen kéne rendelni, ahová bemegy az ember és viszi a régit, egymás mellé tudja tenni. 

Előzmény: Tibike75 (118841)
Tibike75 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118842

Bocsánat, a képek a gyári számokról  + a kinézett olasz szivattyúról lemaradtak, de talán így is érthető, amit írtam.

Tibike75 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118841

A "46543541 gyári számú szivattyú" dolgot nem tudom hova tenni. Gondolom akkor annak kellene rajta lennie a alkatrészen, csak hát nem...

 

Elinduljak egyáltalán az OP 267 irányába, vagy hagyjam? Az oldalon írt gyári számok nem egyeznek az istennek se az enyémmel (ha persze az öntvényszám az, amit lefényképeztem, akkor meg nem tudom, mihez kellene viszonyítanom):

 

 

 

Kb. az egész interneten egy, az enyémmel egyező számú, használt szivattyút találtam, azt is egy olasz oldalon 56 euro-ért, de kérdéses, hogy nekem ide elpostázzák-e. Azért nem gondoltam volna, hogy egy ilyen alkatrész hiánya fog véget vetni a Brava korszakomnak.

 

Az egyébként tutinak tűnik:

 

downer Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118840
Előzmény: Tibike75 (118839)
Tibike75 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118839

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!

 

A motorkódom egyébként: ZFA18200004798312. Én is arra jutottam, hogy mégiscsak "lerendeltem" a boltba egy OP 267-est is a képre hagyatkozva. Annak alapján egész jónak tűnik, csak a belső részén van belül egy csavarral több, viszont a felfogatása olyan, így majd méricskélek és hátha…

 

A szerelőm egy öreg szaki, viszont nem egy Fiat-fan (ez a finomabb megfogalmazás), ezzel talán mindent elmondtam, hogy miért nem erőlteti annyira a dolgot. Másik opcióm kb. a méregdrága szakszervíz lenne, de nem tudom, hogy egyáltalán értenek-e még az ilyen régi típusokhoz. A korábbi szerelőm sajnos agyvérzést kapott. Én meg szeretem ezt az autót, eddig nagyon jól kiszolgált minket! Igaz, foglakozva is volt vele, nem spóroltunk az alkatrészen, ha szükség volt rá. Sok külföldi út is benne van már, jó emlékek mind.

downer Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118838

Ha a csapágyak miatt esne az olajnyomás, akkor azok már olyan állapotban kéne legyenek, hogy mindenképpen hallható jele lenne.

Nem értem, hogy a szerelőd miért nem szedte már szét azt a szivattyút, látható hibák után kutatva.

Egybébként az a cikkszám nem a szivattyúé, valószínűleg csak az öntvényé. Ahogy látom, nem kicsit lesz probléma ennek a beszerzése. Az ePer szerint váltás volt a szivattyúban, mert a blokk és olajteknő is változott, ahhoz alvázszám kéne, hogy bezonosítsuk a megfelelő gyári cikkszámot.
Érdekes, hogy az OP266-ost ajánlják, pedig az az Euro3-aséval néz ki megegyezőnek, miközben az OP267-est ajánlják az Euro3-ashoz, kinézetre pedig tényleg az olyna, mint a tiéd eredetileg... 

Előzmény: Tibike75 (118837)
Tibike75 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118837

Tisztelt Szakértők!

 

Olajnyomás problémával küzdök sajnos és segítséget kérnék. A kezdeti 3 barról 0,5 bar lesz a nyomás pár percet, vagy 1-2 kilométert követően. A jármű adatai: Fiat Brava 1.2, 1999. évi, 60 KW-os, motorkód 182B2000. Az eredeti alkatrész cikkszáma: 46543544.

 

A korábbi hozzászólásokat néztem, így nyilván az olajgomba cserével már végeztünk. Most az olajszivattyú vásárlás kálváriájában vagyok benne. Én jobban gyanakszom a hajtókar stb. csapágy problémára, mert talán ez a legvalószínűbb (282.000 a kmóra állása). A szerelőm szerint akkor viszont nem lenne ilyen szép hangja a motornak. Ez igaz, a csapágyprobléma mindenképpen hanggal is jár? Ez lenne az első kérdésem.

 

A másik pedig az olajszivattyú vásárlása, mivel a kocsiba való bontottat az interneten eddig nem találtam. Amit a szerelőm az unix-tól rendelt, nem lett jó. Most kezembe adta a kérdést...

 

Kb. csak a Fai márkanevű termékek között válogathatok, Magneti Marellit nem találok sehol. A honlapok szerint leginkább az OP 266 számúnak kellene szóba jönnie nálam. Az alvázszám alapján is ezt ajánlották (Kovács Autóház - itt kép nincs feltöltve, de az autoalkatreszonline24-en találtam róla). A problémám az, hogy a képek alapján inkább az OP 267-re hasonlít az enyém, ám ezt a másik motorkódúhoz írják jónak. Már arra is gondoltam, hogy kétévesen vettem az autót és nem is az a motor van benne, amit a forgalmi tartalmaz... Viszont nem mindegy, mert jó pár kilométert kellene utaznom érte és nem mellesleg egy komolyabb összegről is van szó, így az ünnepek előtt. Az eredeti alkatrészt persze viszem majd magammal a boltba összehasonlításképpen, de attól még 130 km távolságról beszélünk oda-vissza, na és persze egy kölcsönautóval. A cikkszám alapján történő kereséseim egyébként nem voltak sikeresek egyáltalán. A válaszokat, javaslatokat előre is köszönöm!

 

Így néz ki az eredeti alkatrészem:

 

 

 

downer Creative Commons License 2021.12.15 0 0 118836

De hogy jót is írjak, kapcsolatba kerültem egy lengyel cartárssal, aki moddolni tudta az Euro3-as motorvezérlőjét a Marea 20V-ben, így már egy működő tempomattal autózik. Most vagy felvértezem magam eszközzel és ismeretekkel, hogy le-fel tudjam tölteni az ECU szoftverét, vagy egyszerűen elküldöm neki és rátölti az aktivált tempomatost.

És itt van még az Euro2-es kérdése, oda nincs ilyen megoldás, hanem a Lybra ECU-jának adoptálása járható út, amennyiben módosítja a szoftver egy másik részét, a sebességjel értelmezésében. Mert a Lybra az ABS egységben állítja elő a sebességjelet és a motovezérlő közvetlenül attól kapja, nem úgy a Marea, ahol a váltóban van a sebességjeladó.
Úgyhogy most van remény, hogy esetleg mindkét autómban legyen tempomat. Pedig már annyira lemondtam róla, hogy a beszerelt kart ki is szedtem és el is adtam. :D

downer Creative Commons License 2021.12.13 0 0 118835

Nem mi? 
10 ezer/tengely a javítás, vonalba fúrás, inkább eldobom...az egész motor volt 40.

Előzmény: kisqKta (118834)
kisqKta Creative Commons License 2021.12.13 0 0 118834

Hát ez nem igazán bizalomgerjesztő... 

Előzmény: downer (118831)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.12.10 0 0 118833

Ez milyen állatul néz már ki 252 ezer km-rel az órájában:

 

② Alfa Romeo Giulia *LEDER+NAVI+CAMERA+ECC+CRUISE* 2.2 Eco Bus — Alfa Romeo — 2dehands

 

(nyilván egy 13 ezer km-rel totálkárosra tört jobbkormányos autó belseje lett beleépítve, de akkor is)

Amúgy azért akadt meg rajta a szemem, mert sosem láttam még acélfelnis Giulia-t, tökre örülök, hogy van belöle ilyen is :D

Aty10 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 118832

Szia!

Örülök, hogy "megjavult".

A rendszer elemeiről lehetne tudni többet,ha publikus?

Előzmény: tamu014 (118829)
downer Creative Commons License 2021.12.01 0 0 118831

Kudarc. Az új szerzemény 2.4 motor hengerfeje.

Két csapágyhelyen berágódás.

Egy csapágyhelynél elkenődés.

 

KO

tamu014 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 118830

*kasztnihoz

Előzmény: tamu014 (118829)
tamu014 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 118829

Egyszeruen a melylada testelese nem volt perfekt. Hatso festett csavarhoz volt rogzitve (ez a csavar rogziti a hatso hangszoro keretet a kasztihoz).

Ezt en kicsereltem egy nem festett csavarra plusz alatet es maris szol.

Előzmény: Aty10 (118775)
downer Creative Commons License 2021.11.24 0 0 118828

:LOL

Előzmény: R. Scherbotsky (118827)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.11.24 0 0 118827

Ha a feleségednek szántad karácsonyi meglepetésnek, természetesen tartjuk a szánkat. 

Előzmény: downer (118826)
downer Creative Commons License 2021.11.24 0 0 118826

A mai szállítmány.

 

downer Creative Commons License 2021.11.22 0 0 118825

Ez csak egy nagyon szoft tuning, nem olyan, mint a Skodás lehetett. :)

Elsősorban csak remélem, igen. De már úgyis utána kell menni a köbcentinek, azt megoldja. Hogy ez átbillenti-e, nem tudom. De legfeljebb cserélek injektorokat még egy 10%-kal nagyobb átfolyásúra.

A Bosch 0280155803 injektorát néztem 137 g/perc helyett 150 g/perc, passzol mert tök ugyanaz. Csak barna és nem zöld.

Előzmény: Adm (118824)
Adm Creative Commons License 2021.11.22 0 0 118824

Régi szép idők, amikor a 105-ös Skoda motor megkapta a 120-as hüvelyeket, Gáál Sp3-as tengelyt, simán elpörgött 9000-ig, megfutotta a 180-at is :)

 

Kíváncsi vagyok, az alapjára milyen lesz ezzel a tengellyel. Elektronikában változik valami, vagy reméled, ennyit utána tud menni az ECU?

Előzmény: downer (118823)
downer Creative Commons License 2021.11.22 0 0 118823

Van, de csak 0,3 mm.

Előzmény: Adm (118822)
Adm Creative Commons License 2021.11.22 0 0 118822

Látom, a bal oldali szélesebben nyit, emelésben is van különbség?

Előzmény: downer (118821)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!