Nézd meg jobban azokat a félvezetőket. SF....-szerű feliratokat keress, a többi amiket írtál elég érdekes. Sok DDR egységet javítottam, nagyjából járatos vagyok bennük. Esetleg egy fotó a cuccról? Lehet hogy valamikor régen visszarajzoltam magamnak.
Ez is fog. :-) Kondi vagy tranyocsere esedekes. Index kikapcsolasa utan meg nehanyat villog teljesen sztochasztikusan. Cserenek beraktam egy vacak elektromechanikust, es azzal nem jelentkezik a hiba.
Sikerült megoldani a szivató rögzítését.Jobban megnézve ki van törve egy darab plasztik a bowdenház rögzítésénél.Egy hajlított lemezzel a kormányoszlophoz rögzítettem.Persze meg is olajoztam,hogy jobban járjon.
Kenyszermegoldas volt a Jikov karbi adoptalasa Wartihoz. Ehhez kepest egesz jol sikerult szerintem. Talan pont a szivato bowdenje a leggyengebb pont. Mondjuk a keverek es alapjarati allito csavarok is nehezen hozzaferhetok, foleg a hatulhutosnel, mert ott kavircol a ventilator lapatkereke.
Más az átvezetés helye is a tűzfalon: egyenesen a kormányoszlopnál. Szerintem sem szerencsés ilyen kanyargósan bowdent vezetni. Meg kell nézni egy ladát. Vagy ha már jikov, akkor egy skodát.
Aha. Nekem az a furcsa, tudtak nagyon jol, ezek a merev egyszalas bowdenek idovel "felkemenyednek" es neha ket kez kell huzkalni. :-) Foleg a hutozsaluet a regibb Wartikon. Szoval nem volt ennyi belatasuk, hogy ehhez a muanyag konzol vagy kikepzes keves lesz? :-)
Elkepzelem, ahogy rutinosan beulok egy ilyen modernebb valtozatba, nyulok a szivato fele a szokott modon inditashoz, aztan sehol semmi. Kiult volna az arcomra a meglepetes, az biztos. :-)
Valoszinuleg megkopott ketoldalt benne a sargarez csuszoerintkezo, emiatt akadhat. En finom reszelovel megcsiszoltam, utana kicsit megnyomkodtam, hogy az ellenallaslemez oldalan jobban erintkezzen.
Volt ugy, hogy ugralt a benzinszint a mutato szerint +/- 5litert, ahogy hullamzott a tanban a benya felszine. A tengelyt szorito csavarka lazult meg, ami a forgo mozgast atadja a csuszoerintkezonek. :-)
A fel-le fűtésállítós műszerfalon még ott volt ferdén, volt egy vas konzolja.
Aztán bejött a műanyag-polcos vízszintes állítós műszerfal. Mint megfigyelhető a képemen a szivatótól jobbra kiképeztek egy "szívató-tartó" kivágást a műanyag fűtéskapcsoló ház tetején.
Az elsőkön ide applikálták a szivatót. Amint kicsit nehezebben kezdett járni valamiért a szivató bowden, ez innen rendszeresen kitört. Gondolom, volt némi ügyfélpanasz, ami után kitalálták ezt a vaslemez tartót.
Annyit hozzáfűznék, hogy a mostani kasztnim '82-es és a szívató ott van a kormány alatt. Régen volt egy '81-es touristunk, abban viszont az ablakmosó kapcsoló alatt volt ferdén. Annak még a műszerfal alatt, hosszában volt a fűtéspanelje, és rétegelt papírból volt a kesztyűtartója, a mostani viszont az újabb műanyagtálcás, és keresztben mennek a fűtésállító csúszkák.
Kedves Sihuhu!Köszi a képet,holnap le is ellenőrzöm az enyémen.
Egy kicsit megviccelt a benzinszint jeladó a tankban.Legutóbbi teletank óta mentem 250km ert,bár sejtettem,hogy nem lehet még mindig teli a tank,pedig az összes led világított.Majd csavarhúzó nyelével koppintottam a jeladóra és láss csodát félig van.Ezek szerint szorul a jeladó a felső tartományban.Mindegy,a napi számláló szerint tankolok,akkor látom,hogy mennyit mentem telitankolás óta.
Ha van valakinek képe a w353 szivatóbowden elhelyezéséről a műszerfal alatt,akkor kérem ossza meg velem is.Ahogy nézem a jelenlegi szivató bowden,amit még az előző tulaj rakhatott bele,csak be van fűzve a kormányoszlop alá,szóval két kezes,mert fogni kell a bowdenházat és úgy húzni ki belőle a szivatót,valamint vissza is csak így lehet tolni.Gondolom ez gyárilag nem ilyen volt.1986 os.
Tudja valaki, hogy egyes (talán korai)4T-kben volt-e, lehetett-e gyárilag beépítve a kezelési könyvben jelzett kerek óra az anyósoldalon, balra?
Illetve, mennyi lehet a reális piaci ára itthon egy jó kiállású, fehér 1.3 szedánnak, gyári, szép fénnyel, horpadások és érdemi rozsda nélkül? Kerekeken is gyári fény, de pl. kerékkupakok nélkül, emblémákból hiányzik, 1. gazdás, gondozott. Óra nem fordult át, belül is tiszta.
Pizo és 504Laci segítségével is ugyanerre a linkre jutottam. Valószínű, innen lesz a szövet beszerezve, bár kissé drága. A műbőr még felülvizsgálatra vár, de most nem tudom megnézni, mert nem vagyok otthon. Ha nem lesz menthető és újat kell venni és nem talok máshol, akkor jelentkezni fogok az általad kínált darabból pár méterért.
Az ülések kárpitozásához keresek korhű kárpitanyagot. A google segítségével nem jártam sikerrel. Ha valakinek van tippje, hol találok ilyen anyagot, kérem jelezze! A mailem publikus.
A garázstól hazafelé azon gondolkoztam, vajon ezt a mondatot várod e: Még a p.csömre is jutott abból a ragacsból... :D
Viccet félretéve, tényleg kutya egy anyag, 1-2 helyre sikerült odakennem, de a féktisztító nagyon könnyedén oldja. :)
Nos, fogalmam sincs, hogy mi lehet a gond, mert így, jól hozzáférve sem úgy tekeredett rá, ahogy kellett volna. (a meghajtást nem szedtem ki, nem akart mozdulni, én meg inkább nem feszegettem. ) Így, hogy hozzáfértem fogóval, meg a kezem is jobban elfért, rá tudtam tekerni, és érdekes, hogy fent az óránál is szorult, oda is kellett a kombifogó picit. Szerintem valami a spirállal nem volt oké, annyira szorult, mint ha pár tized, vagy század milivel szükebb lenne a menetnél, mint kéne.
Rátekertem, fogja, és remélem sokáig jó lesz, aztán nem kell kiszedni a helyéről.. :)