Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zoli550 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3014

Ugye,kis odafigyeléssel és jó értelemben vett befolyásolhatósaggal sok kárt be lehet előzni. 

Használt iparban öröm ha tulajjal találkozol,ha tudja mi mikor ment bele,ha nézi is a szinteket-alap dolgokat. Annyi kuka/kapufa autó van kis hazánkban,hogy kódexeket lehetne velük megtölteni😏. 

Előzmény: Törölt nick (3013)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3013

Mi igen de sajnos mások nem.Ezért akad annyi szopóroller e honban,mindenki töltöget mindent,csak olcsó legyen. Sok 1.33as befürdött a nem megfelelő (jóval olcsóbb ) vizkozitásu olajjal.Sokan csak a vizkozitást nézik,az aceát nem is tudják,ami nem utolsósorban elhanyagolható.Yarisnal azt hiszem csak Api-t ad meg.De ez már olajos téma.Megvan rá a topik.

Előzmény: Zoli550 (3010)
tomi07 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3012

rendben, köszi :) 

egyelőre bizakodó vagyok, képeken nem tűnik rossznak az állapota, de ez majd kiderül élőben.

Előzmény: Törölt nick (3011)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3011

177e.nem is sok.Vizslasd meg,talán eltudod dönteni,ha még időben adsz neki jóminőségü 5w30 szinti olajat,nem lesz gond.Vastagon fekete,kátrányos (rosszabbik ritkább eset ) hagyd ott a fenébe.Könnyen induljon,ne fogjon fennt a kuplung(bár állitható ) stb.Állapot is lényeg,nézd körbe,különösen a küszöbvégeket,aljakat,ott indul a rozsda.Sikeres vétel esetén,jöhetsz ide tanácsért,mégis mit hogyan kell esetleg karbatartani.

Előzmény: tomi07 (3009)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3010

Nem tudom mi a szazalékos arány,de biztosra veszem hogy ezek a yarisok totál vegyesen voltak olajcserét illetően szervizelve. Ha itt ti tudjátok,betartjátok,szorgalmazzátok az mind rendben van,de ott ahol valami off autó után/mellett, vagy öreg autó után,esetleg fel nem készült kereskedelemben dolgozó ember csak adott valamit hogy túl legyen ezen is,akkor aztán kerülhetett bele bármi kenés gyanánt. 

tomi07 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3009

holnap mennék megnézni. de egy megnézést megér még nekem.

akkor benézek a sapka alá is.

177 ezer km van benne, második tulaj, 65 ezerrel vették.

február óta nincs használatban.

mire figyeljek még úgy alapvetően bármelyik yarisnál?

 

most egy elvileg elsú tulajost néztem 139 ezer km- van benne..

váltógombról lekopott a króm,

olajsapka alatt azért volt lerakódás, hosszbordás szíj felől jól hallható nyekergés, plusz a gyári vezérműláncot is cserélték benne

 

ugyhogy attól el is köszöntem

Előzmény: Törölt nick (3008)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3008

Gondolom azért adja el,mert eltért a gyári ajánlástól.Ráadásul ez félszinti,amit nem is szeret.Osztom előttem lévőt,nézz másikat.Beöntősapka alatt gondolom jó olajsár minden,lánchangra nem is merek gondolni.De bővebbet nem irtál, (km? )nem tudni.Sapka alá betekintés sokmindent elárul.

Előzmény: tomi07 (3006)
gesszti Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3007

Azt nyugodtan felejtsd is el. Yaris motorja sok mindent kibír. A nem belevaló olajat, azt spec nem szereti. A változó szelepvezérlés nem tolerálja a 10w40-es olajat.

Előzmény: tomi07 (3006)
tomi07 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 3006

Sziasztok!

 

vennék egy toyota yarist, 2004 1.3 as lenne a kiszemelt.

úgy tudom 5w30 as olaj a gyári ajánlás

de amit kinéztem azt vegig 10w40 el használták... nem tudom h igy megmerjem-e venni

KsGr41 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 3004

TPMS még mindíg

 

A nyári szett a garázsban egymásra pakolva  az autótól kb 1méterre van. Reggel beindítottam a kocsit nem volt hiba üzenet a keréknyomás miatt. Tehát a "látta"  az ECU a szenzorokat. Ez viszont részben jó hír is mert ezekszerint a kerékpozícióval már nem törődik a computer. Az volna az igazi kib....s ha még jövőre a hátsókat sem tehetném előre.

 

Üdv mindenkinek.

 

Előzmény: KsGr41 (3002)
BAJBANDI Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3003

Köszi!

Kipróbáltam működik! :)

Előzmény: gospipa (2994)
KsGr41 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3002

Hajszál pontosan ugyanaz nekem is . Reménykedtem , hogy indirekt rendszerű a keréknyomás ellenőrzés . Sajna nem az.  2021-ben kell először vinnem műszakiztatni remélem addig nem merülnek le a szenzorok elemei és majd valamikor 2023 táján kell zsebbe nyúlni miattuk . Addigra hátha lesz valami kínai cucc ami az ebay-en beszerezve negyedáron megoldja ezt a lehúzós genyaszenzor problémát.

 

:)

 

Előzmény: Törölt nick (2993)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3001

Pontosan. Ez azért ennyi hogy valaki jól be legeljen vele😏. Mk 1 Yaris árban adni ezt az kicsit gyanús. Aztán valaki ugyis megveszi,mert ez a dolgok t/rendje. 

Előzmény: gesszti (3000)
gesszti Creative Commons License 2018.11.16 0 0 3000

Ami yaris 2-ből tényleg jó, azt nem nagyon adják 1,4-1,5 M alatt. Nagyon durván tartják az árukat a szép példányok.

Előzmény: muresz (2999)
muresz Creative Commons License 2018.11.16 0 0 2999

Gondolkodunk egy Yaris vásárlásán. Egész jónak tűnt egy:

 

 

Persze azt nem értettem, miért ennyire olcsó. Aztán lekértem a km adatokat:

 

 

Tanulságképpen osztom meg, hogy ne gondolja senki, hogy egy 1000-es kisautó aztán biztosan nem futott sokat.

radio100jozsi Creative Commons License 2018.11.15 0 0 2998

Még nem, de megpróbálom.

Előzmény: Törölt nick (2996)
GrG Creative Commons License 2018.11.15 0 0 2997

Szia

 

Nem sokáig. Tegnap hoztuk el az autót és hiába rendeltem meg 10 napja a téligumikat még nem jött meg. Úgyhogy maradt egyelőre a nyári és majd a hétvégén utána megyek a dolognak. Egyelőre teljes csere lesz, aztán majd tavasszal meglátom hogyan tovább. Mivel főleg a faluban fogjuk használni ezért így is jó lehet.

Előzmény: KsGr41 (2986)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.11.14 0 0 2995

Hát ez a keréknyomás visszajelző nekem is totál hektikus, ahogy már írtam is. Február 28-án vetem át az új Yarist, és egészen július közepéig semmi gond nem volt, soha nem jelzett be. Aztán Erdélyben oldalasan parkoltunk a hegyekben egy fél napot, utána induláskor jelzett is, de olyan 20 km után elaludt. Majd itthon aztán nyár végén elkezdte, hogy kijelzett, aztán elaludt, miközben állandóan néztem a keréknyomást, több benzinkúton is, de semmi gond nem volt vele. Fújtam bele, utána elaludt, majd másnap megint kijelzett, totál kiszámíthatatlan a dolog. Annyi volt a kiszámíthatóság, ha mondjuk 100 km-is megyek, és még mondjuk pályán, akkor biztos elalszik a visszajelző lámpa, és másnapi indulásig nem is jelez újból be. Jelenleg ez a helyzet, folyamatosan világít, de ha megyek 100 km-t legalább egyhuzamban, akkor elalszik. Pedig nemrég tetettem vissza a szerelt téli gumiszettet, ami az átvételnél is volt már rajta, de semmit nem változott a helyzet, vagy is amikor eljöttem a Toyotától a télivel, akkor utána elaludt a visszajelzés, de másnap megint kijelzett, és azóta is az van, hogy egy 50 km-es úton nem alszik el, de már egy 100 km-t menve elalszik. Jeleztem a márkaszervizben, de azt mondták, hűvös van, így működik. Na ennyit erről a csoda ketyeréről, 25 éve vezetek, és megvagyok ilyen guminyomás visszajelző nélkül, nem is értem mi a fenének találták ezt ki az autókba, ha csak azért nem, hogy idegesítse az embert, hogy valami világít a műszerfalon.

gospipa Creative Commons License 2018.11.14 0 1 2994

Bekapcsolod a lámpát, a km órát a "ODO" állásba rakod megnyomod, és lenyomva tartod a gombot, amivel a napi számlálót állítod, akkor át fog állni a háttérvilágítás a legerősebb állásra. Vissza ugyanez..

Előzmény: BAJBANDI (2992)
BAJBANDI Creative Commons License 2018.11.14 0 0 2992

Sziasztok!

 

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy 2gen 2007-es yarisom, arra lennnék kíváncsi,

hogy van-e mód kikapcsolni a műszerfal azon funkcióját, hogy ha felkapcsolom a fényszórót, akkor 

lejjebb veszi a műszerfal villágítását? 

KsGr41 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 2991

Jó a dísztárcsa ! Kíváncsi vagyok neked lessz e guminyomási hibajelző lámpa kivilágosodás.

 

Üdv

 

Előzmény: Törölt nick (2990)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 2989

Kinek mi az eszköztára ugye😉. 

Előzmény: gesszti (2988)
gesszti Creative Commons License 2018.11.13 0 0 2988

yt videók helyett én szívesebben hagyatkozok a gyári szerelési utasításokra. Sok hibás eljárást töltenek fel önjelölt yt sztárok.

Előzmény: Zoli550 (2987)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 2987

Arra gondoltam,mert nem tudtam pontosan ,hogy most ez a csapagy egység egy tengely csonkra feltolható komplett agy,pl VKBA 3540.  Vagy egy totál kompakt egység  VKBA 6828 a “hidhoz” rögzítve. Mert ha az első,akkor olyan kényelmetlenül van megoldva,hogy nem ritkán le kéne húzni a csonkról a csapágyas-agyas részt és ilyenkor van az hogy a belső gyűrűje fent marad/ragad a tengelyen. Az a leg egyszerűbb ha pár yt videóval edzi magát ilyenkor az ember és azzal is előrébb lesz. 

Előzmény: gesszti (2984)
KsGr41 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 2986

Szia GrG !

 

Nem tudom azóta meddig jutottál a kerékcserével nekem ma került fel a téli szett. Tapasztaltam pár érdekességet leírom röviden.

Nem okozott problémát az új felni szett , nem kapcsolt be a guminyomásos hibajel  a csere után ! Mikor jöttem el a gumistól már feltűnt , hogy nincs hibajel de ott voltak a nyári kerekek a csomagtartóban . Gondoltam  ha lepakolom a kerekeket és elindulok egy próbaútra majd akkor lesz "hőbörgés-villogás " a műszerfalon a keréknyomás miatt . Semmi nem volt , pedig az olyan kicsi rádióadókat mint amiket a TPMS szenzor is tartalmaz 1Km  távolságból már nem lehet érzékelni. Több Km-es úton pedig végképp elő kellett volna jönnie egy hibajelzésnek. Semmi nem volt !

Viszont egy hűvösebb októberi reggelen bejelzett a guminnyomás lámpa és fújtatni kellett a kerekekbe ,hogy kialudjon újra.

A kocsi 2017-es gyártás , de a 2016-os modell év szerinti kialakítású. Hátul is tárcsafék van rajta és gyárilag könnyűfém felnikkel szerelten vettem , most a téligumikkal acél felni került rá.

 

Üdv

 

 

Előzmény: GrG (2969)
5738g Creative Commons License 2018.11.12 0 0 2985

Sziasztok!
2003/12 Yaris 1,4D hátsó fékbetétet (tárcsa)kellene cserélnem.

Mi a külömbség a Sumitomo, és az Akebono rendszerek között?

Köszi.

gesszti Creative Commons License 2018.11.12 0 0 2984

"kerékagy" - arra gondolsz, hogy a kerékagyról lejön-e a fékdob?

 

Renaultok után nagyon tetszik a toyotának az a megoldása, hogy leveszem a kereket, és azzal a lendülettel leemelem mindenféle csavarozás, feszegetés kalapálás nélkül a fékdobot is, és ki tudom porolni az alatta levő cuccokat. Praktikus, és hasznos kialakítás. Aki ezt a takarítást minden évben 1x megteszi, nem hiszem, hogy érheti bármi meglepetés Pl. yaris hátsó féknél.

Előzmény: Zoli550 (2983)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 2983

Értem,egyet azért vegyél le szerintem úgy elő tanulmany képen. Munkahenger porvédők alá benézni,rugó készlet kell/nem kell,ilyenek,sokszor a kerékagy miatt nehézkes vagy lehetetlen féket cserélni,kérdés az is lejön e...?

Előzmény: gospipa (2982)
gospipa Creative Commons License 2018.11.11 0 0 2982

elvileg igen, azt majd kiderül.

Előzmény: Zoli550 (2981)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.10 0 0 2981

A fékdobod marad a régi?

Előzmény: gospipa (2975)
Frinyi Creative Commons License 2018.11.10 0 0 2980

Nincs mit,szívesen.

Előzmény: gospipa (2979)
gospipa Creative Commons License 2018.11.10 0 0 2979

köszi még egyszer

Előzmény: Frinyi (2976)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.10 0 0 2978

Igen,az az alsó motorvédő burkolat,vagy a légterelő.Férfierő van a háznál? Ő könyebben boldogul a megoldással.Gyorskötöző is megtenné,de félő kiszakadt a csavar helye a műanyagból.Ezt meg kellene nézetni valakivel,aláfeküdve.

Előzmény: Marianna Magyarné Bór (2977)
Marianna Magyarné Bór Creative Commons License 2018.11.10 0 0 2977

Sziasztok!Nemrég lett meg a jogosítványom és vettünk egy kisautót Toyota yaris 2002-est!Az lenne a kerdésem hogy az aljan elöl van egy műanyag borítás ami lóg valószínű par csavar vagy amivel rögzítve van azt elhagytak róla!Engem kicsit zavar mert előröl nagyon látszik hogy az félig le van jőve!Tud valaki tanácsot adni hogy hogy rögzítsem újra vagy hol tudok hozza venni csavarokat!Előre is köszönöm.

Frinyi Creative Commons License 2018.11.10 0 0 2976

Szia.
A YarisII-n gyárilag Ate fék van,ha jól emlékszem,én mindig azt mondom,hogy olyat,amilyen a fékrendszer,én azt tennék bele,előre és hátra is.
Amivel már dolgoztam,és jók még,előre:textar,trw,bosch,hátulra a dobfékhez ha nem ate,akkor a trw-t javasolom.

Előzmény: gospipa (2975)
gospipa Creative Commons License 2018.11.10 0 0 2975

Szia Frinyi,lenne egy kérdésem milyen típusú fékbetétet, és pofát, javasolsz YarisII D4d-hez.

Válaszod köszönöm

Frinyi Creative Commons License 2018.11.06 0 1 2974

A toyota a bevezetés óta direkt rendszerű,kerekenként elhelyezett szenzort használ,ami a szeleppel együtt került kialakításra,rádióhullám alapján küldi a jeleket a vevőegységnek.Ebből kivétel az aygo,mert az indirekt rendszerű,vagyis nincs külön jeladó a kerekekben,hanem a kerékfordulat alapján határozza meg a guminyomás eltérését az ABS segítségével.Ez egyszerűbb,de nem olyan pontos,mint a direkt rendszer.Ehhez nem kell tanítást végrehajtani,csak kerékcserekor megnyomni a guminyomás reset gombot,és ezt veszi alapul a továbbiakban.

Ha biztos akarsz lenni,hogy tud e kezelni 2 kerékszettet,akkor azt sajnos csak a szervizben tudják megmondani,ha a gépet ráteszik.A gumis műhelyben csak 1 szett feltanítását tudják megtenni,mindig az aktuálisat.

Előzmény: kisfo (2970)
FeriPapa52 Creative Commons License 2018.11.06 0 1 2973

A felnibe épített nyomásszenzoros szelep volt a 2016-osban is. Meg az újakba is az van. Egyedi azonosítóval vannak ellátva. Ezeket figyeli a rendszer, bizonyos nyomás változás esetén jelez. Volt egy 2016-os Cliom abban már ABS-es nyomáscsökkenésre figyelmeztető rendszer volt - TPW. Előtte azok is szelepjeladósak voltak. A TPW jóval felhasználó barátabb megoldás. Szerintem.

Előzmény: kisfo (2970)
Frinyi Creative Commons License 2018.11.06 0 0 2971

Pontosan így van,de egy gumisműhely is rá tudja tanítani,egy perc alatt.Nyilván,ahol van kerékkód olvasó/tanító,de szerintem ez már alap egy ilyen műhelyben.

Előzmény: GrG (2967)
kisfo Creative Commons License 2018.11.06 0 0 2970

köszönöm. (motorfejlesztö autogepesz mernök vagyok, ezert kerdezek tovabb)

 

TPMS sokfél jelen alapulhat, extra szenzor nelkül pl. ABS jelre.

 

A Toyota a bevezetes óta mit hasznal ?  ...az elejen nyilvan nem ABS-t vagy egyeb hasonlot, hisz az a kerekfordulaton alapul, az elvileg tanithato kellene barmennyi kerekhez es barmikor. 

 

NZN rendszamrol van szo, gondolom 2016-os atvetelü, akkor a felniben volt egy külön valami, ami a jeladáshoz kell ? vagy hogyan ? 

Előzmény: Frinyi (2966)
GrG Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2969

:-)) köszi 

Előzmény: KsGr41 (2968)
KsGr41 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2968

Szia !

 

2017-augusztusában újonnan vettem a Yarisomat gyárilag könnyűfém felnivel nyári gumi garnitúrával . Természetesen benne van a 4db tpms szenzor is.  A téli szett-ben amely acél felnikre kerül nem lesz szenzor. A hiba LED világít majd egész télen  én meg teszek rá jó magasról. Mivel a műszakija mindíg augusztusban jár le , úgyis a nyári szett lesz fenn , oszt csókolom.  A szenzorok kb 4 évente mehetnek a kukába , ugyanis amikor lemerül az elem bennük , nincs lehetőség az elemcserére. Aki szerencsés annak a műszaki vizsga másnapján tojik be az elem a szenzorában , így kaphat 2 év haladékot a cserére. Egy humbug egy lehúzás az egész. Több mint 30 éve van jogsim és vezetek is autót. Soha nem éreztem szükségét , hogy valaki  vagy valami helyettem észre vegye ha kisebb a nyomás a gumikban. Oda kell rá figyelni ellenőrízni rendszeresen ... Ja , az esőt is érzékelem ha kell , tudom magamtól mikor illik letompítani egy fényszórót , a kesztáblákat is képes vagyok felismerni... sőt ami a legmegdöbbentőbb a járművet képes vagyok a megfelelő forgalmi sávban tartani huzamosabb ideig is akár. Aki az előbb felsorolt extrák nélkül nem tud autót vezetni az inkább ne is próbálkozzon vele.

Kicsit elkalandoztam a nyomás szenzoroktól de remélem senki nem haragszik meg érte.

 

Előzmény: GrG (2967)
GrG Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2967

Sziasztok, most vettünk egy 2014es Yarist, amin kereket akarok cserélni. Ha jól értem, akkor ha a gumit cserélem csak akkor nincs gond, ha a felnivel együtt cserélem akkor minden évben kétszer újra kell tanítani a szervizben

Előzmény: Frinyi (2966)
Frinyi Creative Commons License 2018.11.05 0 1 2966

Ha 2 éves az autó,akkor feltanítható mindkét szett kerék,így otthon is átváltható.Sajnos,amikor ezt a guminyomásvisszajelzőt bevezették(2014 környékén),csak 1 szettet tudott kezelni az autó,így minden esetben kell a gép hozzá,de belátták,hogy szar az egész,így megoldották,hogy 2-t is tudjon kezelni,ez már az újabbakban benne van.Nem tudom megmondani pontosan,de 2015 utániak elvileg tudják már a 2 szettet,de ez függ a gyártás dátumától.

Előzmény: kisfo (2961)
kisfo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2965

az ujratanitas, inicializalas, reset - ki hogan hivja - rendben, hogy elvegzendö.  mas tipusoknal viszont nem kell ehhez bemenni a szervizbe ...és gondolom ezen Toyotak eseten fizetni is kell, amelyiknel csak szervizben vegezhetö el.

Előzmény: FeriPapa52 (2964)
FeriPapa52 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2964

Igaz, nekem egy éves, de nem hiszem, hogy különbözne. A téli garnitúrán nincs jeladó, így a sárga jelzés világított az egész szezonban, most is. A nyári szett visszaszerelése után anélkül, hogy bármit is kellet volna csinálni megszűnt a jelzés. Egy helyi gumiszerelő végezte a cserét. Ha a téli szetten is van másik négy jeladó akkor viszont újra kell tanítani nyilván. Egyedi azonosítójuk van.

Előzmény: kisfo (2961)
kisfo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2963

köszönöm.   nekem ez durva.  a szerviz gondolom nem ingyen csinalja (ha igen: melyik az ?)

Előzmény: csabesz666 (2962)
csabesz666 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2962

Közelemben van kétéves, igaz Auris Hybrid, de,igen , szerviz kell hozzá!

Előzmény: kisfo (2961)
kisfo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2961

ismerösnek van kb. 2 eves Yaris hybridje.  letezik az, hogy pl. nyari gumi teli gumi atcsereleskor a TPMS-et csak Toyota szervizben lehet "resetelni", azaz, hogy kerekcsere utan a felhasznalo nem tudhatja megoldani, szerviz kelljen hozza ?

 

ö laikus, Neki azt mondtak, hogy igen epp ezen 2 ev körülieknel sajnos igy van (allitolag RAV4-nel is)

en kivülallo vagyok a Yarisban, de erösen csodalkozom, csodalkoznék, ha ez tenyleg igy lenne.

 

tutti info erdekelne - pl. olyantol, akinek ilyesmi 2 ev taji Yarisa, plane Yaris hybridje van. köszönöm.

jozsibacsika Creative Commons License 2018.11.03 0 0 2960

Tisztelt Syracusa és hugoapi - nagyon szépen köszönöm a hozzászólásotokat -- amit küldtetek linket ---már beszéltem vele telefonon --- holnap leszerelem a kocsiról és megnézem hogy hány fogas és mennyi még az agy mérete és utána egyeztetünk mégegyszer. Az 1KW gondolom elég a meghajtásra --28100-oJ020   MS228000-9540. De azért egyet még mindig nem értek

Mégpedig ezeket a számokat:0J010-020 030 050 070. Remélem sikerül a művelet.

Mégegyszer köszönöm nektek.

Majd beszámolok a cseréről még.

Syracusa Creative Commons License 2018.11.03 0 0 2959

Persze, nincs is vita, azzal tudott továbblépni amit kikerestél neki.

Előzmény: Törölt nick (2958)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.03 0 0 2958

Ne menjünk tényleg mélyebbre, mert nincs is hova. Én a kérdező által beírt azonosító alapján írtam, hogy az milyen gyártmány, milyen paraméterekkel. Megjegyeztem, hogy ezt az autót vagy ezzel, vagy ilyennel szerelik. Ez volt az alapkérdés.

Előzmény: Syracusa (2957)
Syracusa Creative Commons License 2018.11.03 0 0 2957

Nem akarom magam jobban beleásni mert a másik gépen van a progim, de az MkII. Yarist ugye csak 2005-től gyártják, szóval előtte nemigen lehetett benne más bármi. Nekem ezt az alkatrésszámot adta ki az alap 1.3-ra, persze van mellette két vagy három másik is, ahogy minden alkatrésznél. De nem néztem hogy ezeknél a beszállító más, vagy csak a színe vagy változtattak lényegi dolgot is és hogy mikor, vagy szerelték ezt is, azt is.

De mivel az autó amiből a konkrét, belinkelt önindítót bontották 2006-os és ez a cikkszámú cucc volt benne, szerintem res ipsa loquitur. Oszt' hogy elméletben mi lehet benne, az ezek után meg nagyon mindegy. :)

Előzmény: Törölt nick (2956)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2956

2005-től ezekbe az 1,3-as Yarisokba már az erősebb motort tették és a gyári cikkszáma sem ez ... már ha jó a keresőd.

... de írtam, azért helyettesíthető vele. Egyéb paraméterei mechanikai paraméterei passzolnak.

Előzmény: Syracusa (2955)
Syracusa Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2955

Hát, ha a gyári alkatrészkatalógus szerint szerint elég jó volt amikor gyártották az autót, akkor ma is jó. :)
Elég korrekt ára van, nincs vele olyasmi macera mint egy későbbi/utángyártott gyártmánynál, hogy pl. nem passzol a bendix csatija.
És én pl. egy 12 éves autónál ennél többet nem szívesen költenék egy önindítóra, akár felújítás, akár csere.

Előzmény: Törölt nick (2954)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2954

Helyettesíthető, bár ez csak 1,0 kW-os.

Előzmény: Syracusa (2951)
csiriprelek Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2953

Sziasztok! 1999-es Yarisomban a hibajelző, a műszer szerint a lambda szonda miatt világított. Ki lett cserélve a szonda, de pár nap után ismét világít. Szerelő ismerősöm szerint a hőgomba lehet a kiváltó ok. Vagy valami más?

 

noory89 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2952

Leginkább üresben gázadáskor érzékelhető a rezonancia. /Bár volt olyan korábban, hogy menet közben is érzékelhető volt kb.  1500-as fordulatszámnál furcsa kaparó hang. De csak indulás elején, aztán ha bemelegedett a motor utána már nem csinálta. Sőt mostanság menet közben ezt a furcsa hangot nem is hallom, vagy csak már annyira megszoktam, hogy fel sem tűnik. / Egyébként 102 ezer km van benne. Tehát arra vagyok kíváncsi, hogy ez a motor háromhengeres mivoltából adódik, vagy valami rendellenesség okozza? Pl. motortartó gumibak , vagy mi más lehet!? 

Előzmény: Törölt nick (2948)
Syracusa Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2951

Itt egy megfelelő, gyári bontott, négy évet futott 15e-ért, teljesen jó vétel:

 

https://auto.jofogas.hu/pest/Toyota_yaris_onindito_28100_0J020_85166300.htm

Előzmény: jozsibacsika (2940)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2950

A GTIN szám alapján látom milyen van benne. Felújítottat pl. a Bárdinál jelenleg Japanparts és Elstock utánygyártottba látok. Áruk 25 és 36 ezernél mozog. Denso újat eBay-en 45-50 ezer forint között tudsz venni, az autoalkatreszek.hu-n pedig 72 ezerért. Eurotech van 55 ezerért, ez viszonylag bevált utángyártott.

 

Pl: 

EZ

Előzmény: jozsibacsika (2949)
jozsibacsika Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2949

Hugóapi.

Azt mondod a cikkszám alapján hogy 9 fogas Denso.

Akkor had kérjek még egy szivességet, egy felujitottat hol lehetne kapni, ahol utánvéttel vissza küldeném a használtat?

Gondolom a Denso minőség kizárt ha egy más minőséget választanák.Egy elfogadható új öninditó milyen árban van?

Ha van cimed szivesen fogadnám.

Köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (2946)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.02 0 0 2948

Kicsit bővebben légyszi. Egyhelyben állva gázadásra,vagy indulásnál kupplung felengedés közben.(utóbbi sujosabb,lehet kopott kuplung is.) Km ?? Mennyi bennt?

 

Előzmény: noory89 (2947)
noory89 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2947

Sziasztok! 2007. évjáratú, 1000 cm3-es Toyota Yarisom kb. 1500-as fordulatszámnál berezonál. Valaki találkozott már ilyen problémával? Előre is köszönöm a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2946

Ami kódsort előző postodban írtál, az egy Denso 9 fogas, 12 V-os, 1,3 kW-os önindítót takar.

Előzmény: jozsibacsika (2944)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2945

Merthogy nem vagy benne biztos hogy a bele való van a tiédben? Vagy miért kérdezed? Nincsenek kötött gyártók,aki nyeri az árversenyt az a beszállító pl. Ha írsz egy teljes alvszszámot (végig nagybetükkel)abból a gyári számot ki lehet nagy valószínűséggel nyerni,utána egy alkatrész program vagy egy szaküzlet fordító programja meg mondja a fogszámot,forgás irányt,teljesítményt stb. 

Előzmény: jozsibacsika (2944)
jozsibacsika Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2944

Még egy kérdés válasz nélkül maradt---Egy 2006-os 1.3-as Toyota Yarisba milyen teljesitményű öninditó kell? Hány fogas és milyen gyártmány?

Köszönöm szépen a válaszokat.

Előzmény: Zoli550 (2943)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2943

A leírt dátumtól kiindulva úgy gondolom nem kínai vacak,hanem egy már felújított készülék,tehát vagy továbbra is javítható vagy mostanra lett kuka. Vagy így beviszi,vagy szétszedi,bátorság/hozzáállás/technikai háttér függő minden. 

Előzmény: gesszti (2942)
gesszti Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2942

Én is a felújításra szavazok. Fervill, vagy környékbeli autóvillamosságis cég. Szedd szét, nézd meg, hogy mi baja. Ha nincs szétrágva a forgórész, vagy a bendix előtti csapágyház, akkor fel lehet újítani. Amúgy nem egy ördöglakat az önindító felújítása, ha csapágyazni nem kell. Legó.

Előzmény: jozsibacsika (2940)
Zoli550 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2941

Pl a fervillben vannak új utángyártottak vagy felujitottat is kapsz,esetleg ezt megjavítják ha lehet/érdemes stb. Első körben ez jutna eszembe hirtelen. 

Előzmény: jozsibacsika (2940)
jozsibacsika Creative Commons License 2018.11.01 0 0 2940

Üdvözlöm a kollégákat.

Sajnos segitségre szorulok és ha tudtok adjatok tanácsot.

Vettem egy toyota Yarist 2006-os évjáratú 1.3-as . és sajnos az öninditója furcsa hangokat hallat.

Az öninditón a következő számokat olvastam le: 26.01.2017

                                                                      8056224032589

                                                                      201308M

Se márka név se más nincs rajta:

Kérdésem milyen fajta öninditó ez?

Sajnos azt sem tudom hogy egyáltalán milyen fajta és nagyságú öninditó stimmelne bele,

Tudnátok segiteni ebben mert inkább vennék egy felújitottat Denzót vagy amivel kibocsátották.

Sok fajta van az interneten de nem tudom mi való bele.

Várom a hozzászólásotokat.

Köszönöm.

radio100jozsi Creative Commons License 2018.10.31 0 0 2939

Nekem már majdnem 11 ezer km van az 1.5-ös Yarisban, amit február végén vettem, de az elején kijött egy idegesítő gond, hogy az A oszlop burkolata nyöszörög. Ha megkocogtatom mindkét oldalt érezni is, hogy nem fix, van egy lötyögése. Hát a 14 éves Fabiámban nem volt soha nyöszörgés a belső műanyagok miatt, így ez most kicsit csalódás számomra. A másik, hogy nyár óta hektikus a guminyomás kijelzős, aminek a funkcióját sem értem, hogy minek, ha hazug infót mutat. Szóltam a gyári szervizben, ahol azt mondták a hideg idő miatt van ez. Feltettem az új téli szerelt kerekeket, de ott is ez van, 20 km után azért elalszik, de ha csak rövidet megyek, folyamatosan jelzi a guminyomás elégtelenséget. 

 

Az ilyen apró dolgok vehetik el sok esetben az ember kedvét, és én pl. utálom, ha a kijelzőn világít valami hibajelző lámpa, mert onnantól kezdve kb. számomra bizonytalan, hogy ugyan akkor melyik kijelző mond igazat, vagy sem?

Syracusa Creative Commons License 2018.10.28 0 1 2938

Nem vagyok oda a márkaszervizekért, de nem az a sztenderd üzemmódjuk, hogy átverjék az ügyfeleiket. Amíg nincs reális okod feltételezni, hogy egyrészt kamuztak, másrészt nem oldották meg a problémát, addig ne görcsölj ilyesmiken. Szakemberek látták, azt mondták hogy megoldották, az elvégzett munkára pedig van jótállás. Mi kell még? A következő esős hónapokban kiderül hogy rendben van-e vagy sem. Ha nincs, vissza kell menni. Sima ügy.

Ha valami zsiráf behordott némi fészekanyagot, vagy az autóból gyűjtött ilyesmit, előfordulhat hogy eltömítette a kivezetőket, esetleg lenyomott a helyéről egy gumicsövet, vagy az utastér légcsatornájába pakolt be valamit ami bevitte a vizet. Talán nem lett volna rossz, ha a szerviz megmutatja szétszerelés közben, mármint hogy ne idegeskedj rajta tovább .


A vadriasztók nagyjából placebók, elkattognak egy darabig, kicsit merítik az akkut, aztán szépen bedöglenek. Városi zajszennyezettség mellett egyik állatot sem érdeklik különösebben, sokkal durvább ingerek érik őket folyamatosan amíg a parkolókban mászkálnak. Eladni jó üzlet, de ennyi.
A nagyfeszültségű kimenetekkel szereltek picivel jobbak, de jobban is merítik az akkut, ami télen nem feltétlenül jó. Ezeket viszont elég pár hétig üzemeltetni, amíg a konkrét állat le nem lép, de ehhez túl drágák és macerás a bekötésük, elhelyezésük.

Egy fertőtlenítős befújkálás segíthet eltüntetni a feromonokat ill. a vizeletnyomokat, ehhez semleges kémhatású vagy alkoholos vegyszert használj. Ha fészekrakás vagy anyaggyűjtés volt az elkövető célja, vagy épp csak betévedt és elbújt egy éjszakára, akkor úgyis csak egyszeri eset volt, a már nem biztonságos helyre nem fog visszamenni.

 

Előzmény: Yaris15 (2935)
KsGr41 Creative Commons License 2018.10.27 0 1 2937

Az is lehet egy összeszerelési hibát - amely rejtve maradt eddig - próbáltak a rágcsálókra fogni. Kijavították és védve a "világelső" márka becsületét kitaláltak valami banális dolgot. Ugyanez a tipusú yaris  van nekem is . A nyáron Szeged közelében akkora zivatarba kerültünk , hogy az ablaktörlő a legnagyobb fokozatban sem tudott mit kezdeni a lezúduló vízzel , ezért kénytelen voltam megvárni a végét az út szélén . Egy csepp víz sem került az utas térbe. Nem gondolnám , hogy tipus hiba volna a beázás.

 

Előzmény: Yaris15 (2935)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.27 0 1 2936

Hát nem egy tipusbetegsége a yarisnak ez a beázás,az biztos.Valahol valami vizlevezető lehet eldugulva,csak annak kellene utánajárni,merre lehet a te tipusod esetében.Pollenszürő környékén nézelődj,valamint szélvédőperem alatti résznél(első).Esetleg klimakifolyó kondenzviz kivezetőt ellenőrizd,nincs e eldugulva,ami visszafolyatja a vizet.De ne kérdezd merre van,e tipust nem vágom annyira fejből.Látni kellene.

Patkányrágás hülyeség,sztem.Nyoma lenne.

Előzmény: Yaris15 (2935)
Yaris15 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 2935

Tisztelt Fórumozók!

 

Beázással kapcsolatban kérem hozzáértők, sorstársak véleményét, tanácsát.

2014-ben gyártott, 1,33 dual VVT-i Yaris gépkocsim ez év augusztusi esőzés során, nagy mértékben beázott. Az anyósülés alatt állt a víz. Nagy nehezen kiszárítottuk. A Toyota szervizben megvizsgálták az esetet. A végén azt közölték, hogy valamilyen állat-patkány, vagy nyest- megpróbált befészkelni, és elmozdította a szigetelést. Ez volt a beázás oka. Ezt a hibát elhárították. Javasolták, szerezzek be és alkalmazzak az autóban vadriasztót.

 

40 éve autózok, de még nem tapasztaltam hasonlót, ezért furcsállom a szervizben kapott magyarázatot. Én a szélvédő alatt, a motortérben lévő vízelvezető csatornák esetleges eltömítődésére gondoltam. Konstrukciós probléma kizárt?

A vadriasztót már beszereztem.

 

Járt már közületek a Yarisával valaki így? Lehet ezt a szigetelést, vízelvezető alkatrészeket otthoni körülmények között ellenőrizni, tisztítani, helyre tenni, vagy csak szerviz szakembere tud, vagy végezhet ilyen ellenőrzést, munkát? Mikor, milyen időközönként?  A vadriasztó megoldja  a problémát?

Mit célszerű megelőzésképpen tenni?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

 

KsGr41 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 2934

Köszönet  a válaszokért !

 

A firestone lesz a befutó , máshol mások is azt javasolták , ráadásul az ára miatt a lelkemnek is kedves :))-

 

A felnik még agyalás tárgyát képezik mert azt a kis rozsdát le lehet festeni egyrészt , másrészt  ha már új autóra nem sajnáltam a pénzt akkor.....

Félek kicsit a neten vásárolni felnit mert azért azok a fotók nem helyettesítik azt amikor kézbe veszi az ember úgy nézi át. Ha valamelyik deformálódott vagy egyéb gond  van  akkor a felni lesz az olcsó hús aminek híg a leve.

 

Üdv

 

FeriPapa52 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 2930

Tavaly ősszel vettem a Használtautó hirdetésen magánszemélytől 80 eFt-ért, egy télen használt kerekeket Barum gumikkal. Anyákkal együtt mert, ha alu felnis a nyári, azt is cserélni kell.

Előzmény: KsGr41 (2928)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.24 0 0 2929

Ha már filléreskedés,akkor a firestont nagyon tudom ajánlani neked !

Tavaly rakattam télire nekünk is,nagyon jóó .Teszteken nagyon jól szerepel,nevesebb márkákat is megelőzve.

Legujabb fejlesztése a fire..nek.Ár-érték arányban verhetetlen.

Felniben meg döntsd el nézed a használt rozsdásat,v az uj ami esztétikusabb.Bár disztárcsával rozsda eltakarható.

Előzmény: KsGr41 (2928)
KsGr41 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 2928

Sziasztok !

 

2017-08 hónapban újonnan vásárolt 2016-os modell év (xp13m) Yarisom-hoz keresek téligumi garnitúrát acél felnivel. Ha tud valaki valami hasznos tippet adni mit hol érdemes vásárolni megköszönném. Amit eddig összekukáztam a neten az alapján új felnit 11...17 eFt között lehet beszerezni , a használtat pedig 6..7000Ft/ db áron kínálgatják. A gumikkal kapcsolatban sem döntöttem még , csak egy ami biztos , hogy újat veszek rá . A fillérba..ó természetem miatt viszont a legjobbat a legolcsóbban akarom megvenni :) .

Belinkeltem néhány hivatkozást , érdekelne a véleményetek.

 

Felnik :

https://olcsogumik.hu/termek/imp_13_7615.html

https://olcsogumik.hu/termek/imp_7_7615.html

https://olcsogumik.hu/termek/imp_13_7615htoyota.html

https://www.marso.hu/termek/felni/acelfelni/atmero-15-coll/5x15-4x100-et39-toyota-50217

 

https://hasznaltgumik.com/hasznalt_acelfelnik/4345/toyota_acelfelni_15_coll

A fenti cégtől haza is tudna hozni ide a tiszán túlra egy garnitúrát egy közeli rokonom... Különösen érdekelne ha van valakinek tapasztalata a céggel kapcsolatban.

 

Gumik :

https://www.marso.hu/termek/szemelygepkocsi-abroncs/firestone/szemelyauto/teli-gumi/winter-hawk-3/175-65-r15/66047

https://www.marso.hu/termek/szemelygepkocsi-abroncs/nokian/szemelyauto/teli-gumi/wr-d3/175-65-r15/35857

 

Válaszaitokat előre is megköszönöm.

 

/*  off :

A francia összeszerelésről volt szó előzőleg , az enyém is fr. összeszerelés (Dunlop gumikkal) .

Ha a minőségbiztosítás megfelelően működik egy gyárban , és a beszállítókat is ellenőrzik folyamatosan akkor lényegében mindegy , hogy a világ mely táján állítják elő azt a terméket . Az ipari elektronikában (amihez értek is egy keveset) az összes nagy név szinte semmilyen gyártókapacitással nem rendelkezik , a teljes gyártásukat már régen kiszervezték ún. bérgyártó cégekhez.

Azon sem lepődnék meg ha a nem túl távoli jövőben például ugyanabban az üzemben ugyanazon a futószalagon ugyanazok a munkások páros héten Renaultokat szerelnének össze , páratlan héten meg Toyotákat .  Mondjuk a francia (!) Valeo pedig szállítaná nekik azokat a generátorokat amelyeket a Lengyelek tekercselnek és a Magyarok szerelik össze a Törökországban készült elektronikával melyet az angliában , kínai alkatrészekből  gyártott ECU felügyel aminek a szoftverét Indiából szerkeztették on-line a programozók . Manapság az elektronikai ipar már így működik.

Előző példánál maradva kérdem én  ha Pistabá másnapos volt és véletlen kihagyott egy rugós alátétet összeszereléskor abból a Valeos generátorból melyet a franciák raknak majd egy Toyotába  és kb 15000Km után a fellazult csavar miatt nem tölt majd a generátor akkor miért is sz.rok fr. szerelésű Toyoták ?

Mert Pistabá vasárnap úgy beba..ott , hogy hétfőn délelőtt a munkahelyén még azt sem tudta milyen rendezvényen van...

*/

Bocs ha  hosszú voltam.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (2927)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.22 0 0 2926

Nekünk 133e.ig sem.Csakhogy jött egy teljes kuplungszett csere,ezt is a rengeteg utánfutózás miatt ezres motorral.Na meg a női lábak (anya). Az a 24 ropi érte nem pénz(anyag). Többit meg a fórumot látogatók tudják.

Előzmény: paddyjoe (2925)
paddyjoe Creative Commons License 2018.10.22 0 0 2925

Ez a Yaris már nem az a Yaris. Szép új világban élünk, amiben mindent túlkomplikálnak és leolcsósítanak.

Francia szerelésű MkI Yarisom volt, nem volt vele sose gond 60e km alatt, a fogyón kívűl. Pedig állítólag a japán jobb volt...

Előzmény: Törölt nick (2916)
Syracusa Creative Commons License 2018.10.22 0 0 2924

Márkakereskedésben, Toyota-Lexus boxban adták. Gyárinak néz ki a doboz, de olyannak, amit eladótérbe tesznek, nem a szerelő polcára. Utóbbi nem ilyen csicsás, sima zacskó felcímkézve.

 

Előzmény: Padre540 (2923)
Padre540 Creative Commons License 2018.10.22 0 0 2923

Hol vetted?Toyota dobozban volt?

Előzmény: Syracusa (2922)
Syracusa Creative Commons License 2018.10.19 0 0 2922

Ez a gyári jelölés, ami a gyárin van, a most kapott "gyári" karon meg nincs:


Persze nincs semmi baj, ha OEM vagy utángyártott a lapát, de akkor ne "eredeti gyári alkatrész"-ként adják el. Ti. azt vettem papíron és doboz szerint, tehát még csak nem is valami kompatibilis Bosch vagy akármilyen lapátot. A kínai noname izét meg pláne ne adják el nekem így, mert azt én is meg tudom venni pont tizedannyiért, de nem fogom, mert szemét.
Ez amúgy UNI lapát, kettős törésű, nincs belőle normális külső gyártású. Ha tényleg az, aminek gondolom, akkor lecserélem Bosch-ra, ezt meg visszaviszem a márkakereskedésbe.

Előzmény: Törölt nick (2919)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.19 0 0 2919

 " semmi OEM  "

 

Nah ezen van elvileg,még hologramm is.Amiről irtam.Hamarosan megy fel 2-3 évre. (Long-life).

 

 

És az élvédő igényesen:

 

 

Előzmény: Syracusa (2911)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.19 0 0 2918

Még egy  "francia cucc " talán kimaradt,amit szivesen be is vállalnák , :Michelin gumi.

De valahogy minden ugy van ,hogy régen minden jobb volt.És ezt érzik az emberek,de kell mindenből az uj meg a jó.Persze fejlődni kell.

Viliapu nem neked ment !!! Ne vedd sértésnek.

Előzmény: Zoli550 (2917)
Zoli550 Creative Commons License 2018.10.18 0 0 2917

Tudom nem vigasztal,de a franciák rég bent vannak az iparban,tudod ezt te is,a márkákban,hol felszinesen,hol igen mélyen. Lassan az összes gyujtaskapcsolo(ha még lesz ilyen egyáltalán) Valeo,klíma kompresszorok sanden és egyéb francia csodák,generátorok nem is kérdés honnan jönnek,olajszűrő házak szintén,bajusz kapcsolok vezérlő blokkok50-50%,műszer egységek,üzemanyag ellátó egységek sűrűn franciák és így tovább. 

Előzmény: Törölt nick (2916)
czoli4 Creative Commons License 2018.10.18 0 0 2915

Szerdán csökkent 7 Ft-tal, holnap meg ujjabb 5-tel lesz olcsóbb.

Előzmény: Törölt nick (2914)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.18 0 0 2914

Ma voltam molon,hát nem láttam eus cimke feliratokat.Pedig nagyon figyeltem direkt.Fene se tudja most mi van.

Ár: én képzelődöm,vagy tényleg ennyire lement a benzinár.(már régen voltam ezelőtt tankolni).Mintha jóval több lett volna.

Syracusa Creative Commons License 2018.10.17 0 0 2913

Ez nem grafitpor, szürke a gumi. És ugyanaz az egész, mint az a két pár Alin vagy Ebayen rendelt szemét, amiket az Octaviára és az előző Yarisra raktam egy napon és szétszakadtak anélkül, hogy megértek volna két esőt, úgy egy hét különbséggel. Ez ugyanaz az anyag, ugyanaz az élvédő, ugyanaz a feliratozás az élvédőn - megnéztem, megtartottam kínaiakat, ugyanolyan igénytelen a váz is.

Csak azok 2e körül voltak párban, ez meg 8e és egyedül van.

A gyáriban akartam gumit cserélni, de naná hogy nem volt 700mm-es Bosch betét.

Előzmény: Törölt nick (2912)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.17 0 0 2912

Tipikus szürkés gumilap, "- az finom grafitpor,a kenés miatt,ne tapadjon .

Nekem a goodyear lapátok jöttek be,2éve tescoba vettem.Előtte meg a 10éves lecserélt focus lapátai szolgáltak még a yarison 2 évet.Igaz bosch volt.Felkeményedett csak,még nem is csikozott.

Össz : bosch, vagy esetleg good.....r 

Bár a mostani b9sch nemtudom a régi minőséget garantálja-e.(gyanitom nem).

Előzmény: Syracusa (2911)
Syracusa Creative Commons License 2018.10.17 0 0 2911

Nem vett valaki mostanában 2011 utáni Yarishoz első ablaktörlőlapátot? Az érdekelne, mit adtak/raktak fel gyáriként a cserekor és hogyan néz ki.

 

Van egy erős gyanúm, hogy nekem gyári csomagolásban ugyanazt az olcsó kínai sz*rt adták a márkakereskedésben, amiről korábban két autómon is másfél hónap után leszakadt/lerothadt a gumi.

Tipikus szürkés gumilap, műanyag védősínnel, de semmi OEM vagy Toyota jelölés a lapáton (az eredetin lézergravírozott gysz. , logo és modellszám van), igénytelen műanyag test, sorja.

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 0 2910

Áááá ! Nem vagy képben látom.

E= etanoltartalomra utal benzinesnél,

B= Bio összetevőkre dieselnél..

Meg vannak a gázok...élére állitott négyzet.

 

Nah valami ilyesmivel fogunk találkozni üza.. tankolás közben.

Még szokni kell,darabig marad a régi jelölés.(vagy mindig).

Előzmény: Töck Jenő (2909)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.10.13 0 0 2909

Az "E" az essence azt értem, de hogy jön ide a "B"?

Előzmény: Törölt nick (2908)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 0 2908

Mit szóltok az uj üzemanyag jelölésekhez??? Eu norma szerint.

 

E benzines   B diesel

 

Még nem voltam tankolni,de már él a kutakon állitólag.

Meg egy darabig marad a régi jelölés is .

Syracusa Creative Commons License 2018.10.13 0 0 2907

Hát igazad van, ez kezd olyasmi lenni.

El kéne engedni ezt a dolgot skacok.

Előzmény: Töck Jenő (2906)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.10.13 0 0 2906

Két kutya forog körben és kergeti a saját farkát...

gesszti Creative Commons License 2018.10.11 0 0 2904

...amire én annyit írtam, hogy "nem véletlenül árulom felni árában" Kettőnk közül nem én voltam, aki hangnemet váltott. ...de legyen tiéd az utolsó szó, ha már annyira ragaszkodsz hozzá.

 

Előzmény: Törölt nick (2903)
gesszti Creative Commons License 2018.10.10 0 0 2902

Amellett, hogy részvétem, továbbra sem értem a kirohanásod...

 

 

Fényképek/feltételezések alapján ítélsz meg valamit - tévesen - és anélkül bírálsz, hogy pontos információk tudatában lennél.

Ennél sokkal-sokkal rosszabb gumikon járnak nagyon sokan az utakon. Nézz már körül egy bevásárló központ, mondjuk tecskó parkolóban. Ha eddig nem tetted, nagyon meg fogsz lepődni.

 

Te cserélni fogod az autódon 3 évente a gumikat függetlenül a minta nagyságától? Kíváncsi leszek... Babettádon pl. hány éves gumi van?

Előzmény: Törölt nick (2901)
gesszti Creative Commons License 2018.10.09 0 0 2900

Te fordítva ülsz a lovon, de nagyon...

Előzmény: Törölt nick (2899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!