A régi kasztnik pörgetése nagyon is tetszik, csak ezt lehetne gyakrabban, akár a Hungaroringen! És nem csak Sennáét. Mondjuk hozzák Mogyoródra Hakkinen 1998-2000 McLarenjeit, azonnal mennék nézni.
Ham megint mártírkodott. Kiderült, ő nem kérte az új szárnyat.
"...„A csapat keményen dolgozott a gyárban, hogy hozhassunk fejlesztéseket az előző két hétvégére, és van fejlesztésünk ezen a hétvégén is, de csak egy. És azt George kapta. Szóval számítottam rá, hogy nehéz lesz legyőzni az időmérőn George-ot, mert az övé a fejlesztés… Mindenesetre jó látni, hogy érkeznek a fejlesztések” – célozgatott Hamilton.....
.........
Az Autosport megtudta, a Mercedes az igazságtalan helyzet miatt a hétvége előtt felajánlotta mindkét versenyzőjének, hogy használja az új szárnyverziót, ám Hamilton inkább nem kérte. Egyfelől azért, mert Monacóban nem akart variálni, fontosabbnak érezte az állandóságot és a folytonosságot; másfelől fennállt annak lehetősége, hogy ha sérül az egyetlen új verziójú szárny, és a parc fermé-időszak alatt cserélni kell, a specifikációváltás miatt az FIA megbünteti őket és a boxutcából kell rajtolniuk...."
Simán. Megcsinálták azt is, hogy fb-on boldog ramadánt kívántak. Rájuk írtam, hogy húsvétkor majd boldog húsvétot is? Persze nem jött válasz - és nem is kívántak. Szóval ez a tipikus polkorrelt angol maszlag.
De az is sokat elmond róluk, hogy 10 évente cserélik a színeket. Piros-fehér, fekete-szürke, narancssárga. De legalább ha így haladnak, akkor hamarosan a narancs is megy.
Azért ma Piastri tolja csak meg azt a narancsot, kapcsolom is!
mivel eső nem lesz, szerintem egy dögunalmas futam lesz, ha LEC nem rontja el a rajtot, akkor nyerhet, de a LEC faktort nem szabad figyelmen kívül hagyni
Nem is gondolom, hogy nyernie kell onnan, de nem is szabad ezzel az autoval ott maradnia vagy visszaesnie. Ha tenyleg olyan skilljei vannak, mint amit az egyhaz mantraz, akkor meg foleg. Elozest szeretnek latni tole.
jojjon a futam! Kivancsi vagyok VER mihrz kezd egy uber autoval hatulrol. A lecke fel can adva, a Merc szendvics szerintem most kemeny dio lesz neki. Remelem LEC vegre behuzza.
Emlékeim szerint az első hét futamon óriási Brawn előny volt, Angliában változott meg, akkor jött egymás után két RB 1-2, de a szezon rövidebb volt, elkapni Buttont meg szinte lehetetlen. Emellett ott is volt körbeverés, pl. Spaban sem a Brawn sem az RB nem volt túl versenyképes, illetve Monzában azért visszatértek a fehérek az élre. És ugye Hami is nyert kettőt, erőből.
Itt most az látszik, hogy a Meki és a Ferka is az RB elé került a csodás imolai visszafejlesztésekkel, 24 futam alatt elméletileg azért ledolgozható ez.
Nem hiszem, a Brawn-nak egyrészt közel sem volt ekkora előnye az év elején, másrészt nem volt pénzük fejleszteni, azt meg nehezebb volt akkor a semmiből pótolni, mint most Newey szerepét X másik mérnökkel. Harmadrészt akkor felállt ellenük a világverő RBR, amit nemcsak a Brawn nem tudott megverni 2009 második felében, de 2014-ig (a formula teljes és totális megújításáig) senki. Egyelőre nem látszik, ki tudná most hasonlóan dominálni nemcsak a RB-t, de az összes többi csapatot is.
Szerintem inkább az lesz, amit JT írt: a RB marad elöl, elkapják majd kevesebbszer vagy többször, de egymástól is bőven rabolják majd a pontokat, a vége meg nem is lesz kérdés. De hát majd meglátjuk.
Mondjuk ha azért adta ki a McLaren a sárga-zöldet, hogy felpumpálja a merchbevételeit, akkor tényleg pofátlan, mert egy halálesetből marketingelnek, fejik a gyásztehenet. (Mondom ezt mclarenesként.)
Mi azt hiszem 2004 óta sose értettünk egyet semmiben amikor én Fisico voltam, te pedig 1stperson. Sose bírtam Rajkót (ezzel gondolom nem mondtam új dolgot), Vettelnek drukkoltam Lajossal szemben, és Lajosnak virslivel szemben. És persze az egyebek, mint Perez, Fisichella. Elméletileg kicsi az esélye egymás után tízszer feketét pörgetni a ruletten, nálunk sikerült. :)
Senna viszonylag sokat szerepelt az újságokban, nyilván az autós lapokban, de a bulvár kedvence is ő volt. A Képes Hét, vagy hasonló című színes magazin, anyukám állandó olvasmánya több oldalas riportot hozott le Sennáról, emlékszem, az egyik képen a párjával gyalogolt, a vállán egy embernagyságú modellrepülővel. Egyszer csak megjelent apukám meglehetősen zaklatottan, kezében az újság és rábökött a képre: "Meghalt, bemondta a rádió."
Ezzel várjunk még (nem a kivevéssel), hanem hogy mi történik, ha esetleg valami isteni balszerencse folytán Verstappen behúz még öt címet (az ideit nem adtam neki egyelőre, hosszú az év, mint írtam, és az eddigi jelek szerint ez nem 2023), ami végül is úgymond "radír". Nem mintha sok mindenre számítanék, hiszen szerintük jelenleg is csak egyetlen "legális" hétszeres van, a hollandnak pedig tulajdonképpen még egy valódi címe sincs :)
Úgy "vezette" a versenyt, hogy aki előtte volt még nem jött ki kereket cserélni, mindenki várta az SC-t ami nem jött, így szépen mindenki jött ki előle, egyedül O'Sullivan maradt és mit ad isten mikor ő kijött, jött egy VSC és Hadjar bukta a győzelmet. Finoman szólva sem fogadta jól, már a verseny utolsó körét is végig ordibálta, majd a verseny után elküldött mindenkit a picsába és elmondta a csapatnak, hogy ők nem értenek hozzá, megmondta, hogy ez lesz. Már verseny közben is mondták neki, hogy sorry, de ez Monaco, ez benne van.
A Rajkós időkből megmaradt az "Úgysem lesz VB a kedvencünk" feeling. Én csak tudom.
Én ezt most Lökisként "élvezem". De mivel Löki is az "Úgysem lesz VB a kedvencünk" kategória, nyutottabb vagyok a többi pilótára. Eddig engem őszintén nem zavart, hogy Max elkente Hamilton száját, mert már nagyon untam az elmúttnyócévet, de öszintén, épp enyire élveztem anno, amikor Hami elkente Feta száját, mert már nagyon untam az elmúttnégyévet. Csak én nem vagyok nehézsúlyú képmutató.
"92-93-ban már szerintem a népszerűségét tekintve is kiemelkedett, abszolút a csúcson volt"
92: Prost kihagyta az évet, Piquet visszavonult ami F1-et illeti, (persze fénykorában sem ő volt a legnépszerűbb, de megosztó figura volt és egyéniség a maga módján) Hakkinen másodéves volt csak, szinte noname hozzájuk képest ekkor, Schumachernek az első teljes szezonja csak, maradt kb. Mansell.
1 Ferraris év után Alesi kultusz se alakulhatott még ki az olaszoknál, Berger meg mint Senna haverja volt elkönyvelve
vagy nézzük azt is, hogy a halála után a mezőnyben nem maradt világbajnok (pár futamra beugrós Mansellt kivéve) így a hiánya még nagyobb volt
94 május 1 után meg főleg beindult a legenda faktor. Valószínű ha 30 éve Prost nem lenne köztünk, más lenne a kettejük megítélése is, és a most 64 éves Senna kapná, hogy miket csinált anno, vagy a stílusából adódóan azért sokaknak odaszólogatna. Prost meg nem ilyen típus most se
Engem kivehetsz. Ugyanúgy idegesítettek Hami rinyái, meg a radír, meg a kettőkettő, mint most az emnégyiksz, Hatmi, Slimboy és társai. Utálom, amikor valaki a győztesek nyugalmával rugdossa a másikat, meg általában a győzteshez húzást. Annyiból Bate-éket meg kell védeni, hogy ők azért kitartanak valami mellett, nem lettek az új nyominanciás rajongói.
91-rol nem beszeltem, 92 teljes kuka, 93-nak meg a fele kb. A legendariummal kapcsolatban arra gondoltam, hogy a magukat Senna fanatikuskent sokszor inkabb pozbol beallitok nem tudnak felsorolni kb semmit a kozhelyszerusegig ismetelgetett mozzanatokbol, amik kb a Senna folklor/evangelium reszeive valtak mint a monacoi idomero, az utkozesek, meg donington. Meg az idezetek h a masodik az elso vesztes, meg nem vagy autoversenyzo ha nem mesz be a resbe. Ezek a tipikus toxikus faszkalapok szlogenjei szoktak lenni. Aztan kb ennyi amit a tobbseg fel tud rola sorolni. De nyilvan a sisakjanak szinet mindenki ismeri, meg azt tudja h Senna az isten. Annyit fejeztem ki h az en izlesemnek ez az egesz tul sok, es bzitos vagyok benne, hogy o is annak tartana. Foleg ezt a kulsoseget.
"Anno a Mercedes szingapúri teljesítménye előtt és után sem kérdőjeleződött meg, hogy a kocsi jó, csak kiderült, hogy valamiért nem feltétlenül minden pályán jó, és akkor sem jelentették ki rögtön, hogy a Mercedes pilótái nem érnek semmit, csak a kocsi vitte őket addig."
Itt a fórumban? Mert határozottan emlékszem, hogy igen. És a Nemhamifanok meg körmük szakadtáig védték.
Engem most a tendencia érdekel, hogy meg tudják-e szorongatni több futamon is a RB-t. Egyelőre ez a szezon nem arról szól, hogy Max 20+ másodperccel veri a mezőnyt. Kivéve Bahraint. Meg Japánt. Kínában Norris adott 20mp-t Pereznek.
A minap nyilatkozta Verstappen, hogy az imolai, de főleg a monacói pálya azért (volt) nehezebb nekik, mert az idei RB (is?) nagyon merev konstrukció, nem bírja a hepehupákat meg a magasabb kerékvetőket. Most vagy igaz ez, vagy nem, meg persze az is benne van/lehet, amit írtál a többiek fejlesztési görbéjéről, mindenesetre, 1-2 szarabb kvalifikáció és futam alapján nem jelenthető ki, hogy most már ez lesz a tendencia. Anno a Mercedes szingapúri teljesítménye előtt és után sem kérdőjeleződött meg, hogy a kocsi jó, csak kiderült, hogy valamiért nem feltétlenül minden pályán jó, és akkor sem jelentették ki rögtön, hogy a Mercedes pilótái nem érnek semmit, csak a kocsi vitte őket addig. Hosszú még az év.
Meg nagyon félrementek az imolai újításokkal. Perez azóta elfelejtett vezetni, de virsli is csak szélárnyékkal, ellenfelek bénázásával tudott nyerni Imolában, most meg ő is hátul.
"Ezekrol a momentumokrol szerintem a legtobb rajongo nem is tudott, mert nem volt akkor annyira minden az emberek arcaba tolva."
Nem volt az arcunkba tolva, viszont akkor a rajongók keresték azokat az infokat. Nem volt 88 internetes oldal, viszont volt helyette - mondjuk - 3 újság vagy 1-1 tv-s interjú.
Ugyanakkor az internet eltejedésével egyszerűbbé is vált a keresés. Ha egy mai gyereknek valaki azt mondja, h Ayrton Senna, akkor guglizik vagy yt-ozik egyet és azonnal az arcába dobja az összes sztorit.
"92-3ban valoban egyre erettebbe valt, de akkoriban a versenyzes nem nagyon hozta az eredmenyeket.
Szerintem akkor qrvára más adót néztünk. Soha nem vezetett annyira éretten, mint 91 második félévétől 93 végéig. Gyengébb autóval kellett beosztania 91-ben az előnyét, utána pedig kapaszkodni a williams-ek után. Közben futva 1-1 olyan versenyt, amit 40 év távlatából is csak megsüvegelni lehet.
"Szerintem kezdett epp kezdett hanyatlani a palyafutasa amikor sajnos megtortent a baleset."
92-94 között nem nagyon volt autója, így a nyers tempót megítélni nehéz, bár azért 93-ban, amikor volt autója, akkor kitolta a szemét is és elég szépeket autózott. És most nem csak a szokásos doningtoni versenyre gondolok.
"felistenne tettek ezekkel a legendariumokkal."
Ezek nem legendáriumok, hanem korabeli felvételek. Az sem legendárium, h a 89-es nyilatkozatai nagyobb publicitást és elismerést kaptak a halála után. A publicitás hiányát sokkal inkább a 89-es balestre politizálásnak és köcsögösködésnek tudom be.
"Ezzel egyutt valoban a sportag egyik legnagyobb alakja volt. "
Azt hiszem, értem a hozzáállásodat és ezért is próbálok más aspektust is megvilágítani. Ha nem így kezelnéd, nem reagáltam volna.
"Nekem egyebkent kicsit a mult heti Vetteles ”show” volt kicsit tul sok."
Nekem is. De hajlamos vagyok megbocsátani akkor, amikor éppen gyanúsan csillogó szemekkel magyaráz. :-)
Ezekrol a momentumokrol szerintem a legtobb rajongo nem is tudott, mert nem volt akkor annyira minden az emberek arcaba tolva. Az idezetek tobbseget meg szerintem a youtube terjesztette el. A Christopher Hilton konyvein kivul sehol nem voltak elerhetoek. 92-3ban valoban egyre erettebbe valt, de akkoriban a versenyzes nem nagyon hozta az eredmenyeket. Szokatlan hekyeken vegzett a futamokon tobbszor is. Szerintem kezdett epp kezdett hanyatlani a palyafutasa amikor sajnos megtortent a baleset. az igaz, hogy az elso sztar volt, akinek a palyafutasat kb a teven keresztul folyamatosan lehetett kovetni, es ez generaciok eletelmenye volt. Ahogy a halala is. Azert mondom h ez az un hype inkabb koszonheto ennek, mint a valodi szemelyenek. felistenne tettek ezekkel a legendariumokkal. Ezzel egyutt valoban a sportag egyik legnagyobb alakja volt. Nekem egyebkent kicsit a mult heti Vetteles ”show” volt kicsit tul sok. Dehat nemet es a nemetek mindent izombol tultolnak.