Mondom, a lengyel camrysnek kibírta Makarskáig.... Sokáig mentem mögötte (nem a Camry-vel), ... sasoltam nagyon. Nekem is hiányzott a köztes/ hosszanti tetősín. Nem tetszett annyira a közvetlen érintkezés a tetővel/ fényezéssel, még ha gumírozva is van a rögzítés. Végül ezért nem is vettem, - pedig csak a márka-specifikus adaptert kellene megvásárolnom, mert egyébként megvan a teljes szettem.
Máshol találtam, nem a kezelésiben..., de hitelesnek (legalább is hihetőnek) tűnik:
"If You have a roof rack on Your Toyota Camry and it is the OEM one that was made available from the manufacturer then You're going to have a capacity of 165 pounds. If You're using an after market roof rack then the weight is going to vary between 100 to 200 pounds and You're going to need to look up Your specific type to see just how much it is. If You're not using a rack at all then it's suggest to not put more than 100 pounds on Your roof to avoid causing damage and denting."
Ezek szerint, kb. egy átlag felnőtt súlya (tömege) pakolható fel rá: 75-max.90 kg.
Elnézést mindenkitől! Régebben olvastam ennek a topiknak az elejét, de már nem emlékeztem arra, hogy erről szó volt. Akkor még nem foglalkoztatott ez a tetőtartó ügy.
Érdekes, hogy a Thule autó típus szerinti keresője szerint nincs termék a Camryhez.
Mióta - kb. 15-20E km-rel ezelőtt - kitapasztaltam, hogyan lehet néha manuálisan is vissza-s-fel váltani, azóta nem csinálom ;) Tényleg felesleges... Inkább a fékerővel igyekszem az optimális rekuperációt elérni. (Látszik a műszerfalon/ a bal oldali órán.)
A korábban leírt, gyorsításkor jelentkező kellemetlen, furcsa szag - jelentem- eltűnt! Tényleg a katalizátor kiégéséből/ "éréséből" eredhetett.
Zavar egy kicsit, hogy:
- nincs az automata ablaktörlő fokozatnak visszajelzése (why?)
- a vezető oldalán szerintem semmi szükség kapaszkodóra az ajtó felett/ Sokkal jobban örülnék egy szemüvegtartónak (Orlando), vagy akár egy kis oldalsó napellenzőnek is (Mini Cooper); Igaz, ez utóbbi nem annyira elegáns, mint inkább sportos.... Viszont hasznos....
- Szerintem keveset tesztelik az autókat sötétben / éjszakai viszonyok között. Éjszaka, ha állítgatom a rádió hangerejét, - egy bántóan világító (és túl nagy) fehér csík jelenik meg a középső képernyőn..., csak azért, hogy - tök feleslegesen - tudassa: 13-asról pl. 16-osra felhangosítottam a jobban tetsző zeneszámot, vagy híreket... Ezt bezzeg kijelzi. Nem bánom, tegye! De minek kell kisütni vele a szememet???
- Ha akkor hívnak telefonon, amikor éppen a tolatóradar képe elfoglalja a középső kijelzőt, akkor eléggé körülményes felvenni a telefont. Nem lehetetlen, de nekem zavaró. Na ilyenkor feljöhetne a fehér csík pl. erre a célra ( FELVESZ / ELUTASÍT)
- Az sem a legjobb ötlet, hogy a "MUTE" (némítás) egy jelöletlen gomb a hangerőszabályzó közepén... De O.K, megtanultam. Viszont visszajöhetne a hangerő "sima" hangosításra, mint más autókon. Így a kormáyn elengedése nélkül lehetne visszahangosítani. De nem.... (Why???)
Nálam ezek a kicsit bosszantó dolgok. Semmi több :)
Kb. a 30-egynéhányadik hsz-ig van róla szó. Valaki meg is rendelte, de azután sajnos nem számolt be a tapasztalatokról. De, - mondom - láttam a saját szememmel, hogy cipelték a tetőn.
Én inkább megtartottam egy málházós Chevy Orlando-t, "teherautós célokra".
Vonóhorgot valóban nem lehet rá tenni, de tetőcsomagtartót / "Thule"-boxot biztosan igen. Első hsz-aim egyikében le is írtam a gyári számokat (kódokat?). Mindjárt belinkelem.
Nyáron Horvátországban láttam is Camry-t (lengyel rendszámmal), Thule boxszal a tetején. Igaz, jómagam lemondtam erről, mert azért nem "Dacia Dusteres" a tető kialakítás = magyarul nem erre találták ki.... Viszont csak elrugdosta a lengyel - valahogyan - Makarskáig/ nyilván gond nélkül.
Az utóbbi hónapokban nézegettem a Camryt a neten, majd a mai napon egy Toyota szalonban is. Alapvetően japán autó párti vagyok, viselem pl. az idétlen extra csomagokat, az európai szemnek itt-ott szokatlan külső és belső formákat, Camrynél a sebesség limitet, stb. A Camry méretre és műszakilag bejön, az ár-érték aránya is rendben. A négyajtós formával sincs bajom, viszont borzasztóan nem praktikus. Persze erre lehetne megoldás egy SUV, de az szóba sem jöhet nálam. Lehet(ne) "szépségtapasz" egy diszkrét levehető/behajtható vonóhorog és/vagy egy tetőtartó. Nem arra gondolok, hogy egy Camryval utánfutóban kellene trágyát vagy sódert hordani. Azt is gondolom, hogy a Camry nem igazán luxus autó. A Camry tulajnak szerintem lehet igénye, hogy magával vigyen sílécet vagy bringát. Ok, a vonóhorog csak a bringára meg némi csomagtér liter növelésre lehet megoldás, ezt el is tudom engedni. A tetőtartó/tetőbox dolgot viszont nem tudom befogadni. A szalonban azt mondták, hogy nem lehet rá tetőtartót tenni, a neten sem találtam igazán megnyugtató választ erre, bár nem kutattam át mindent. A tengerentúli verziókra úgy látom lehet tenni tetőtartót. Ezt a helyzetet megértem egy Lexus LS-nél, de pl. a Merci az E osztályig, a BMW a 6-os sorozatig ad a nem SUV-okra tetőtartó felszerelési lehetőséget. Azért ezek nem Camry kategóriás autók.
Valakinek sikerült itt "megfejteni" ezt a problémát vagy a Camry "ilyen és kész"?
90%-ban autópályán használom a Camry-t, de az utóbbi időben, illetve pár napban többször "budapesteztem" vele. Szentendre/Leányfalu -PestSzt.Lőrinc/Liszt Ferenc Rep.tér környéke oda/vissza, - tehát át a városon/ keresztül-s-kasul:
4.9-5.1 literes fogyasztás....(pedig néha, városon belül is odaléptem neki.) Megértem, hogy miért szeretik a taxisok.
A Lexus-szal viszont láthatóan nagyon betalált (akár M.o-on, de szerintem EU-ban is) a Toyota. Ezért pláne nem szükséges a belső konkurencia, - amit a Camry már "alulról pedzegetett". Jómagam is úgy voltam vele, hogy jó, jó a Lexus, de "szinte" ugyanazért nem fogok 5-6M-val többet fizetni. Nyilván van különbség, de nem ennyi...
Tehát, megint csak a patikamérleg: ha többre/jobbra tervezték/alkották volna meg a Camry-t, akkor már valódi, potens Lexus vásárlókat is veszítettek volna. (Én nem lettem volna az, mert a Camry árazása a lélektani határon belül volt...)
Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy az USA-ban más (nem hibrid) motorral is kapható Camry. Sőt, - úgy tudom - amerikai gyártósora is van a Camry-nek. A NASCAR-ban pedig több csapattal is jelen vannak:
Nyolc generáció alatt pedig már szépen el tud terjedni, hogy egy nagyon megbízható technika. Most még adtak hozzá egy egészen pofás dizájn-t is.
Semmi más nem történt csak az, amit szoktak csinálni, bepróbálkoznak a hülyeségeikkel, majd amikor látják, hogy még mindig nem működik, feladják.
Én ezt nagyon másképpen látom. Elég erre vetni egy pillantást: https://www.goodcarbadcar.net/2021-us-vehicle-sales-figures-by-model/ Azaz az USA-ban (ami nyilván "igénytelen, autóhoz csöppet sem értő" piac), a 4. legnagyobb számban eladott autó, és magasan a legjobban menő No1. szedán. (274.460 db autó/év... ráadásul növekedtek az eladások 16,99%-kal. Pl. Volvo-ból kb. a nyolcadát-tizedét adják el.)
Európa - Camry szempontból, egyszerűen nem érdekli őket. Jogosan.
Esetleg el kéne gondolkozni azon, amit leírtam a Camry hibáiról, a csomag politikájukról, mint tulajdonos és vásárló.
Nézd; Attól, hogy Te másképpen terveznél pl. egy csomagtér-fedél zsanért, az nem azt jelenti, hogy ők "hülyeségből" képtelenek kitalálni* egy jobb megoldást. Egyszerűen elégségesnek találták ezt a megoldást. (És szerintem is az.) Sőt el tudom képzelni, hogy a tervezőasztalon/ prototípusban jobban meg volt tervezve, de jött a költséghatékonyságért felelős csapat és kihúzott/ áthúzott/ egyszerűbbre cserélt egy pár megoldást. (Vagy esetleg előre kiadták, hogy ezt mennyiből kell megoldani.) "Az autó árát ennyi-és-ennyi USD alatt akarjuk tartani; Ennyi-és-ennyi nyereséggel számolunk (per szgk.)... ehhez ezt-és-ezt egyszerűbbre kell cserélni...." Ilyen mindegyik autógyártónál van, talán a luxusautók kivételével.
Látott valaki Toyota Camry reklámot, vagy csak fű alatt "árulják"?
Na, ez pont a fentiekből következik, ... mármint hogy miért nem. Ellenreklámot viszont annál inkább láttam. Írtam is ezekről korábban. A legkorrektebb magyar tesztelő (majd visszakeresem) viszont nagyon helyesen meglátta, hogy a "Toyota patikamérlegen kiszámolta, hogy mi a fontos a Camry vásárlóknak és mi nem az." Nálam ez pontosan betalált.
A német piac végképp nem tűri el azt a balfaszságot, amit a Toyota megenged magának... a magyarhoz képest 3-5x nagyobb vásárlóerővel bíró, ráadásul lokálpatrióta nép. (kiemelés - tőlem)
Na látod, erre jött rá a Toyota. A német, (és a magyarok többsége is) akkor is német autót fog venni (12M körül és afelett), ha a japánok a fejük tetejére állnak. De ezt pont lexarják a Toyotánál, ameddig az USA-ban (és Kanadában is) az van, amit fentebb linkeltem.
Valahol olvastam, hogy 2019-ben még Németo.-ban is a legjobb taxi-nak választották a Camry-t. Ennek ellenére azért a német utcaképet valószínűleg a német-gyártású taxik uralják. (Állami szubvenció? Vám-kedvezmény?, vagy csak valónban a lokálpatriotizmus; Mely utóbbit egyáltalán nem ítélek el!)
Én folyamatosan érzékeltem egy határozott félelmet - német részről - pl. a német tulajdonú autós-újságokban/ - média felületeken, amit úgy tudnék jellemezni: "beszédes hallgatás" a Camry-ről.
*Nyugi, ahol a Toyota le akarja verni a konkurenseket, ott simán le is veri őket, mint a sínszöget: Le Mans, Rally VB, vagy a valóban "zöld" üzemanyaggal hajtás (ráadásul nagyon nagy hatótávon).
Az egyszerűség kedvéért: mondj egy jobb autót; Lehetőleg szedánt, de ez sem szükséges feltétel. Figyelembe veheted az ár/érték arányt is/ de ez sem fontos.
Hosszan akartam válaszolni, de előtte lenne egy nagyon egyszerű kér(d)ésem: mondj egy nagyon jó (kortárs) autót! Ami mentes ezektől a tervezési "hülyeségektől".
Semmi más nem történt csak az, amit szoktak csinálni, bepróbálkoznak a hülyeségeikkel, majd amikor látják, hogy még mindig nem működik, feladják.
Esetleg el kéne gondolkozni azon, amit leírtam a Camry hibáiról, a csomag politikájukról, mint tulajdonos és vásárló.
Látott valaki Toyota Camry reklámot, vagy csak fű alatt "árulják"?
A német piac végképp nem tűri el azt a balfaszságot, amit a Toyota megenged magának... a magyarhoz képest 3-5x nagyobb vásárlóerővel bíró, ráadásul lokálpatrióta nép.
Sajnálom a szitut, a legkiválóbb autó lehetne, minimális változtatásokkal és hozzáállással.
Amúgy napi használatban minden alkalommal bizonyít a Camry a hajtásláncával, ugyanakkor ismételten egy értelmetlen hibába futottam bele.
Bazi nagy a csomagtere, de nagyon rosszul pakolható. A feleslegesen túl ível csomagtér nyílásnak(lámpák miatt) köszönhetően, és persze az idióta zsanéroknak.
Lehetne a pereme alacsonyabb is, és esetleg a hátsó ablak átalakításával is nyerhetnének 1-2 centit a nyílás szélességen úgy, hogy az alakja, légellenállása nem változik.