A következő topikot azért hoztam el, hogy mindenki megoszthassa álláspontját a kialakult helyzetet illetően, hogy kell e jogosítvány az elektromos kerékpárokra. Természetesen robbanómotoros kerékpárosok is írhatnak.
Akkor nálatok jó megszigorították. Mondjuk nálunk az a baj, hgoy nincs egyértelmű álláspont. Így mi vásárlók nem tudjuk mit lehet és mit nem. Egyik rendőr azt mondja nem lehet használni a másik meg nem érti miért nem lehetne ha van rajta pedál. Én írtam orfk-ba ott azt a választ kaptam, hogy ami önálló működésre képes úgy hogy nem tekersz az segédmotoor
Dehogy nem! Ugyan olyan törvények vonatkoznak az elektromos és a robbanó motoros robogókra is. De így már nincs értelme tartani elektromos robogót, mert nálunk minden évben kell vinni műszakira a benzines robogókat ami nem kevés pénz. Ha még ehhez hazzáadódik az aksik ára is amit időnként cserélni kell, akkor már inkább egy ócska füstölő benzinfaló robogó a jobb választás ami ráadásul messzebb is gurul és azokat apró pénzért lehet venni használtan. A villanyrobogók meg sajna mehetnek a kukákba szinte újonnan vásároltan.
A kormányhivatal szerint a típusjóváhagyással rendelkező jármű típustábláján fel kell tüntetni a következő részekből álló jelölést: kis „e” betű, amelyet annak a tagállamnak az azonosító száma vagy jele követ, amely a jóváhagyást végrehajtotta; jogi aktus száma; típusjóváhagyási szám; járműazonosító szám.
Ha ezekkel nem rendelkezik, akkor egyik kategóriába sem sorolható be, így közúti forgalomban jogszerűen nem vehet részt.
Nem kell ilyen okmány egy 250 wattos motorral ellátott eszköz esetében, ami pedálos rásegítéssel működik. Ezek fokozatosan elveszik, majd megszüntetik a hozzáadott teljesítményt, a 25 km/h átlépésekor. A pedálforgás nélkül száguldó járműtulajdonosok kivétel nélkül mindig az üzletre hivatkoznak rendőri igazoltatás során. A rend jóindulatú őre kérheti a típusjóváhagyási dokumentumot, mert annak megléte megmentheti a kerékpárost a büntetéstől, feljelentéstől, azonban ilyet nem adtak még ki. Az viszont már igazi csemege lehet a rendőrnek, amikor még pedál sincs az eszközön.
Az előírásoknak jelenleg az a kerékpárfajta felel meg, amelynél csak akkor működik az elektromos rásegítés, amikor teker a vezető. Nem rendelkezhet gázkarral, mint a motorok, hanem vagy a pedál fordulatát figyeli egy szenzor vagy a pedálozási nyomatékot.
Az utakon egyre több olyan járművet látunk, amelyről a fentieket szemrevételezés alapján nehéz megállapítani, a rendőrség illetékese viszont megerősítette, hogy többük elektromos és robbanómotoros járműként került forgalomba, pedig nem felelnek meg a hatályos közúti közlekedési szabályoknak.
Bacsó Attila rendőr alezredes, a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője megerősítette, hogy azok a járművek, amiket általánosságban használunk kerékpárként, de bármilyen motorral rendelkeznek, azok már segédmotoros kerékpárok, tehát nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk, mintha kerékpárral közlekednénk.
„A köztudatban az terjedt el, hogy 300 wattost meg nem haladó erősségű motorral felszerelt kerékpár az egy úgynevezett rásegítő motoros kerékpár, és a kerékpárra vonatkozó szabályokat kell betartani. Ez nem így van! Azok a járművek, amelyek önerejükből képesek haladni, úgy, hogy nem tekerjük, azok nem felelnek meg a kerékpár kritériumának, hanem valamennyi esetben segédmotoros kerékpárról beszélünk. Ez esetben használni kell bukósisakot, kell vezetői engedéllyel és kötelező felelősségbiztosítással rendelkeznünk” – mondta a szakértő.
Itt Szarbijában is kellene jogsi, bicó papírjai és jogosítvány az elektromos kerékpárokhoz. Ez benne van a törvény könyvben, de nem büntetnek egyenlőre a rendőrök. Az elektromos kerékpárok is papírok nélkül gomba módra szaporodnak az országban. Már rengeteg villany robogó van az országban, de ha egyszer büntetni fognak értük és a jó emberek le is szeretnék regisztrálni őket, akkor se fogják tudni, mert hiányozni fog hozzá a kerékpár papírjai amit vásárláskor kellene kapniuk a vevőknek. Szóval az elektromos bringásokat kedves országunk jól csőbe fogja húzni nemsokára. Ilyen apróságok, mint például hogy környezet barát közlekedés meg hasonlók magasról le fogják itt tojni! Majd mindenki áttér lassan a robbanó motoros közlekedésre mert elveszik a kedvét az elektromosoktól. Lessz majd egy nagy rakás bringa meg robogó ami majd a szemét dombon fogja végezni.
Californiában kell. Csak lefotózod, csatolod a regisztrációhoz, és már van is jogod használni. Nagyon helyes! Ne használja minden hülyegyerek, akik nem ismerik a kreszt.
Én összeszedtem pár oldalt, ami alapján azt mondják, hogy ami képes haladni emberi rásegítés nékül az nem lehet kerékpár. Ezek vonatkoznak az elektromos kerékpárokra és a robbanómotoros kerékpárokra is. Mindenki aki tud valamit légyszíves írja le.