Bocs, hogy ennyire későn válaszolok, nem néztem az index fórumot.
A csatlakoztatás lépései:
1. töltő piros vezeték az akku pozitív (piros) kapcsához. (ehhez el kell távolítani vagy fel kell hajtani a pozitív pólust védő piros színű műanayagelemet.)
2. töltő fekete vezeték az akku negatív kapcsához vagy az arról kialakított földponthoz ( az akkuról a fekete vezeték itt van rögzítve a karosszériához).
3. Csatlakozttajuk a 230V-os hálózathoz a töltőt.
4. Ellenőrizzük, hogy a töltő a megfelelő beállításban van e. Az általam javasoltnál a normál, autójel. (nem AGM). Ha a motokerépár jelet látod az is jó, de sokkal hosszabb ideig tart a töltés, regenerálás.
A folyamat végén sok sárga LED mellett a zöld is világít, ami a csepptöltést jelenti. Ebben az állapotban akár hónapokig is az akkun maradhat a töltő.
Lecsatlakoztatás:
1. Megszakítjuk a 230V-os betápot (kihúzzuk a konneltorból a töltőt.
2. Lecsatlakoztatjuk a fekete vezetéket
3. Lecsatlakoztatjuk a piros vezetéket ÉS visszatesszük a helyére a piros a pozitív csatlakozót védő műanyag elemet.
Remélem így már érthető, hogy mit és milyen sorrendben kell csinálni.
Hibázni nem nagyon tudsz, mivel az MXS-5 redelkezik olyan beépített védelemmel, ami a póluscsere vagy rövidzár esetén lekapcsolja a kimenetét és egy piros LED jelzi a híbát.
Az szép lesz - szerinetm egyébként márkaszervízt kéne megkérdezni - plusz beletörődni abba is, hogy a felszerelést egy komplett műszaki vizsga kell, hogy kövesse.
Van esetleg köztetek, akinek gyári vonóhoroggal szerelt az autója?
Szülők "idősödése" miatt a tetőről a horogra tennénk át a szállítási módot a bicajokhoz. Garis még a kocsi, márkaszerviz gondolom csak gyári vagy azzal megegyező technológiát, beszállítót fogad el. Mennyi lehet ezeknek a horgoknak a függőleges terhelése?
Abban még tudnál segíteni, hogy kétféle csatlakozási módot láttam a fekete vezetéknek.
Egyik leírás szerint: 1. Csatlakoztassa a töltőt az akkumulátorhoz. 2. Csatlakoztassa a töltőt a fali csatlakozóaljzathoz. A bekapcsolás jelző lámpa világít
Egy másik leírásban ezt találtam: Járművön belül felszerelt akkumulátorok esetén 1. Csatlakoztassa a piros szorítósarut az akkumulátor pozitív pólusához. 2. Csatlakoztassa a fekete szorítósarut a jármű karosszériájához az üzemanyag-vezetéktől és az akkumulátortól távol. 3. Csatlakoztassa a töltőt a fali aljzathoz
A interneten található videókban is vagy az első vagy a második formában töltik az akkumlátort. Hova kell a fekete vezetéket csatlakoztatni?
Én utána mennék e helyedben. Egy zárt rendszerből nem természetes hogy eltűnik néhány deci folyadék. Nem gondolom hogy nagy baj lehet, de valahol szivárog az biztos.
Igen,csend van. Most járok 33 000 km-nél, eddig semmi gond. Víz se fogy, a fogyasztás is viszonylag jó 5,6-6,5 között van vegyesben persze benzinből :). Én kb 10 ezrenként cseréltetem benne az olajat, januárban megyek is Bercelre megint. Még mindig úgy érzem , hogy nem kellett kompromisszumot kötnöm a vásárlásakor (szép is jó is). Mindenkinek Kellemes Ünnepeket, gondtalan sok-sok kilométert kívánok az Ecosporttal.
Nálam egyelőre minden ok, bár a víz még mindig fogyogat, 1 év alatt kb. 3 deci, eléggé bosszantó, Januárban 1 éves olajcsere meg miegymás, akkor szólok újfent, mert ebből nagyobb baj is lehet!
Hogy jártam...én acélfelni+dísztárcsa kombóval vettem a kocsit, amit téli gumival használok, nyári alufelnis. Eljött az idő a cserére, elvittem gumishoz, de a dísztárcsákat itthon akartam feltenni, NAGY hiba volt. Olyan dísztárcsák vannak hozzá, amiket először fel kell tenni a felnire, aztán fel a gumit, elképesztő! Tudom én, hogy ez azért van, hogy ne hagyjam el a tárcsákat, de bosszantó...ez már így marad, 6ezerért nem fogom megint le-fel! :/
Ezt azért meséltem el, hátha másnak is ilyen, és ne legyen olyan balek, mint én! :)
Nagyon párásodnak az ablakok reggelente a hidegben. Az oldalsó ablakokon kilátni pár km után szinte lehetetlen, hiába van ráirányítva a légrács nem sokat segít, ráadásul közben már megpusztulok olyan melegem van+ az oxigén is fogy!
Fiam Nissan Almera-ján van négy évszakos gumi, számomra teljesen ismeretlen márka, de semmi rossz tapasztalat nem volt vele eddig. Nyáron nem volt "nyúlós", télen hó hiányában nem kellett bizonyítania. Szerintem, ha elkopik az enyém, én is azt fogok venni.
Télen jobb, mint a nyári, nyáron jobb, mint a téli, de még a prémium négyévszakosok is csak átlagos szintet ütnek meg az évszaknak megfelelő abroncsok között.
Elvileg jó lehet (ott a tipus+gyártási év lista, és ha lenyitod, akkor szerintem benne van a 2020-as modellév is) Egyébként Petrányiéknál ~11E Ft/db áron láttam a webshop-ban, amivel annyival vany "bentebb", hogy VIN (alvázszám) alapján tudják, hogy mi a jó hozzá.
Honnan tudnék 12V-ot venni, ha frontkamerát tennék az autóba. Rejtve szeretném a vezetéket elvezetni,ezért a szivargyujtó felejtős. Valaki esetleg tett már bele?
Sziasztok! Nem tudom, nem látom a hátteret, de tudjuk mi folyik a fórumunk névadójánál...ergo, ha megszűnik mi itt tudunk még eszmét cserélni vagy keresni kell más platformot? Sok jó dolgot tudtam már eddig is meg, jó lenne ezt folytatni...
Szintén "zenész", azaz a dobra heftelt kampó nálam is rozsda marja, nem ragyog állapotban van - ha lesz érkezésem, kap némi Evipass-t passziválás/rozsdátlanítás okán, utána meg jóféle kályhafestéket.
A netre fel tud csatlakozni itthon az autó. Kerestettem vele frissítéséeket,de nem talt még egyszer sem. Akkor majd a szervíz elintézi. Legalábbis remélem!