A zörejjel nem lenne bajom, csak általában olyan zörejeket hallok, ami megbízhatóság kárára megy. Mikor kihúztatok az árokból (a románok meg toltak) megszakadt egy csavaron a menet a bukócső első bekötési pontjánál, egy nagyon szar nyikorgó hangot hallatott a gép hazáig meg aztán is. Elöször azt hittem valami hengerfej.
Aztán nagysokára kiderült, hogy ez a menet nem tart, megtákoltam, nagyon boldog voltam, hogy nincs új baja a gépnek, biztos voltam benne, hogy ez volt csak. De aztán ugyan úgy nyikorog bizonyos fordulaton.
Remélem nagy baját nem találok, meg az ismert hibák is javíthatóak lesznek.
Mindig bennem volt a félsz mikor mentünk, hogy ritkán is jövök, megkotlik alattam a tekknika, nemisakármelyik hanem a _legnagyobb_ hogy logisztikázom én azt ki, nincs egy ismerősöm aki értem tudna jönni.. pláne ha valahová a bakkecskék közé kellene elnavigálni.
De ismerem a traktort annyira, hogy tudtam nem hagy ott. Most a szelepek szerintem már tulipán alakúak, vagy beverődik a fészek, mert kb 500 kmenként elment a szelephézag nullára.
Igazad van .Ilyenek nincsenek már.Most én eladnék XT blokkokat amik vagy bontatlanok vagy bontható mert nincs benne a dugó.A tisztelt vevők(hogy így nevezzem őket)A km futással és az állapottal baszakszanak,pedig csak el kellene jönniük és megnézni a cuccot:)))Nincs pénzük a sutykóknak és beszélgetni akarnak valszeg mert mást már nem tudok gondolni róluk.
Ami használt az használt.ami új azt meg meg kell fizetni.Sajnos ez van.
Pld vezérműtengely az nincs normális, bontottban is vashulladék jellegűeket találok. Talán egyet láttam 250ért ami jó lett volna, de körülbelül annyit ér a motorom kompletten :-D
Tegnap előtt Szélpál Gabi látogatott meg:)Nagyon örültem neki...nem is tudom mikor találkoztunk utoljára..talán amikor az üléseket vittétek Dani.Több éve.
Én bízom a régi gépekben(meg persze az újabbakban is)Januárban vettem egy Transalp 600-ast.(kb a 90'évek óta vágyam volt ez a motor.)Most ezt csinosítgatom.
A duplalámpásom (3aj) valszeg eladó lesz...Egyszerűen nem használom.Vagy 5 éve már nem járok vele.
Marad a 34L a TT ,a Transalp,..meg van egy két újabb masina is ami nem clasic,de nagyon jó gép:)
Alkatrész van dögivel mindenhez.Nem is értem hogy mit nem találtok.Persze lehet hogy nem Japán már de alkatrész.
Ami ebayen sincs az nála sincs. Ami ebayen van, azt ő 2x esen árulja, de pld dugó olyan van nála ami csak a 750esbe jó egyéni kényszerképzeteim alapján. A 800asokba így az enyémbe is másfajtát rakott a gyártó. Tehát vele nem vagyok kisegítve. Meghátugye csapszegje sincs.. nekem meg van :-) igazából fütyi voltam mert mikor tavaly rendelgettem a Hondához az apróságokat akkor még a Suzukinál volt gyári csapszeg de pld dugó gyűrű már nem. Azt hittem azért van még csapszeg mert más tipusba is való és van sz@rásig. Vagy így volt vagy nem de elfogyott mire kitaláltam, hogy na akkor DRre kezdek szedelőcködni össze. Pedig már tavaly is kellett volna a csapszeg. És akkor gyári lett volna...
Nem baj ez van de van. Legalább.
Egyre nehezebb lesz suzuki classicolni
De még nem nézegetem az új aprilia tuareget :-D se az új Afrikát. Pláne, hogy abból az adventure sportsot visszabutították vagy hogyismondjam. Használtat meg még egyszer nem veszek, de újatse mer minek... :-) tehát DRBIG.
Azt sejtettem, hogy a német polcokon lévő készlet árait nem a mi pénztárcánkhoz igazították, de végszükség esetére, ha sehol máshol nincsen, akkor talán még jó lehet...... hogy menjen a motor......... :-)
Most átfutottam, úgy látom nincs csapszeg a webshopjában. Egy (1!) szívó szelep 20 ezer nála egy (1!) a kipuffacsból 27 ezer én meg valami 25 vagy 35 ért vettem meg a 4 szelepet lengyelországból postával. Mondhatnánk, hogy a hesszleré jobb, csak ugyan az a vesrah márkájú szelep jött a lengyelektől mint tőle.
De találtam olyan ami nem 4x annyiba kerül, hanem csak 2x..
Én ugye sajnos nem értek a motorok szerelgetéséhez, bár régesrégen 25 éve egyszer csutkára szétszedtem egy 34L-es Tenerét, lefestettem a vázat szép piros színűre, majd utána össze is tudtam építeni újra a járgányt.......... szóval már többször is írtad, hogy a BIG-hez nem nagyon van alkatrész........... Suzukiban én is érintett vagyok egy 94-es DR 650 RSE-vel........... no hát az fordult már meg többször is a fejemben, hogy ha a régi masinákhoz ennyire kétséges az alkatrész ellátottság, akkor pl. a Hessler bácsi honnan szerzi be a veterán gépek felújításához az alkatrészeket......... a webshop-ban rendelni is lehet tőle mindenfélét a régi masinákhoz is..........
Én megcsíptem a világ utolsó 2db új dr800 dugattyúcsapszegét a cmsnl.com ról, de kiderült róla, hogy nem gyári, hanem utángyártott.
Mostmár van egy pár használt hengerem, 2 új dugóm egy alap meg egy +1mm, szerváltam rájuk gyűrűket, az alap 105ösre wisecot, a 106osra meg valami német cég gyárt után gyűrűt. Az méretben jónak kell lennie a dugóra, a wiseco alsó gyűrű 3.00mm vastag a dr gyári meg 2.8 ott ki kell dikheltetnem a dugót :-)
Vettem 4 szelepet is, mert beverődnek, azzal még nemtom mi lesz.
CR egyben van de nem tudom úgy bekarburálni ahogy kellene; középen van egy kis gebasz de így is úgymegy leesik a fejem :-)
Vettem kínából pár ledes csíkot a DR dobozzaira, mert a biztonság a legfontosabb. Majd biztos motorozok még vele. Akár 20kmnél messzebbre is. Voltam is már egyszer 15kmre, túrtam egy kis földutat, beszélgettem a semmi közepén kecskéket legeltető bácsival, meg a nap is sütött, nagyon jó volt imádom ezt a 2 motort. De az emlékeket én sosem fogom elfelejteni.
.......... lassan egy évvel ezelőtt lesz, hogy Manóúr szólt, hogy már láthatóak felvételek a 2023. évi Sandraiders marokkói etapjairól....... Neki köszönhetően így tudtam akkor én is követni az eseményeket............ most én jelzem, hogy hamarosan kezdődik a 2024. évi megmérettetés:
Kb. 25, max 30 sátor volt felállítva. Több sátorban is ketten aludtak, szóval 40-45 résztvevő lehetett összesen úgy, hogy nem minden időben volt ott mindenki (mert néhányan szombaton már hazamentek a közelgő eső miatt). A kemény mag szerint nagy volt a tumultus. A szervezők szerint nem cél, hogy tömegek jelenjenek meg a party-n. A hideg a legjobb szelektáló. Idén meleg volt, ezért sok volt a résztvevő.