Ezt a topicot azért hoztam létre, hogy a Motowell robogó tulajdonosok megoszthassák egymással tapasztalataikat, véleményeiket, segítsenek egymásnak tanácsaikkal, információikkal, stb...
Üdv. Kb egy hete vettem egy crogen rs 21 et 2800km el, es sokallom a menet kozbeni toltest. Nyelgazon 14.8-15v a toltes bekspcsolt ledekkel, es azt hiszem lampavsl is. Kicsit sokallom ezelott volt ket sr factorim azok 14.5v al toltottek. Amugy nem csapdossa ki az izzokat, es az aksi sem forr. Meg a mai nsp multimeterrel is ramerek hogy egyezik e az ertek azzal amit a muszerfalon latok. Egyebbkent olyan 300km t tettem bele minden ugy mukodik ahogy kell. Ha esetleg masnal is hasonlo ertekeket produkal akkor nem aggodom emiatt :D
Ha gyári a karbi akkor a tűszelepet cseréld ki gumisra. Gyárilag bizonyos szériákban fém a fémen zár a tűszelep... és a túlfolyón csepeg, ezt ellenőrizd. Illetve a membrános benzincsapot is ellenőrizd, hogy megfelelően működik-e.
Megvolt a hajtás karbantartás. A kuplung rugó csere jó nagy szívás, de beleerőszakoltam. A brenta kuplungon is olyan hitvány seeger gyűrűk voltak, hogy leszedéskor törtek, komolyan a gyári kuplungon jobb minőségű volt. Nem csak a motor minősége hitvány, de még normális alkatrészt sem lehet hozzá kapni... Jónak tűnik amúgy, beindítottam, de menni nem mentem vele.
Persze, csakazsír, abból is kevés. Az olaj a centrifugális erő miatt kirepül a kuplungharang belsejébe. A zsír is ha megmelegszik a kuplung és sokat rakok rá.
Nekem ma jön a kuplung rugó. :) Ezt szeretem a motowellalkatresz.hu-ban, hogy mindig is rendes volt. Megszakadt a menet az egyik dekni csavarnál amelyik a sárvédőt is fogja, raktam bele helicoilt és szerettem volna csavart meg olyan perselyt ami a sárvédőt fogja. Mondta hogy a webshopban nincs, de egy bontott motorból szed ki és ajándékba elküldi. Na a webshopban aminek a nevét nem mondjuk ki ilyen kiszolgálás nincs.
Egy tanács !: ha már leveszed a seegert akkor inkább zsirral kend a tengelyét.Az tartósabb.Az olajzást inkább a lustábbaknak,mivel nem kell szétszedni,de lefolyik a tövéig (talán).
Csomag összeállitva,elv hoonap megjön a hengerszett.Beszerelés meg kitudja mikor,neki nem állok ebben a 8 fokban.
Okés, adok neki. Majd leszedem a seeger gyűrűt és a tengelyre, ahogy forog nehogy kiverődjön.
Tudom milyen érzés, legszívesebben én is eladnám, de kb fele annyit kapnék érte, mint ráköltöttem. Helyette vennék egy derbi senda-t vagy hasonlót, de azt ugyan úgy rendbe kellene tenni, ez meg már meg van csinálva. Azon is gondolkoztam hogy leteszem a 125-ös jogsit, aztán rájöttem, hogy igazából ez az 50-es tuningolt 2T nem sokkal megy rosszabbul, mint egy 125-ös 4T. Mentem már 125-ös Honda XL-el, annak ugyan így kellett kapaszkodni a kormányba, hogy nagy gáznál ne guruljon ki alólam. :)
Na akkor a bíztatásodra csak megrendeltem azt a malossi rugót. Egy szettet rendeltem, majd a kéket rakom bele.
Egyébként arra a 3 tengelyre, amin a kuplung pofák mozognak nem kell egy minimális zsírt tenni? Ahogy mozgattam úgy éreztem szárazon fut.
Na sok sikert, reméljük jó lesz! :) Bár én a helyedben lehet, hogy egy 70-eset raktam volna rá és a főtengely csapágyat is cserélném hozzá. Ha már úgyis venni kell egy normális hengerszetthez képest nem sokkal drágább, a karburátorod meg el tudja látni a 70-es hengert is benzinnel.
Neked is Brenta van? Ugyan ilyen mint amit én rendeltem?
Most kikaptam a rugót lemérni, 31mm a teljes hossza.
Viszont a kuplung minősége nem győzött meg. Ahova összezárás után visszatérnek a kuplung pofák (pl nyulgami állapotban ahogy összehúzza őket a rugó) egy kis gumi ütköző van, ami szerintem kb. 500km után rommá kopik. Nem tudom, hogy ezt a gyáriban hogy oldhatták meg, majd megnézem. Egyenlőre nem rendelek rugót sem, lehet visszarakom inkább a gyárit, nehogy az legyen, hogy még rugót is veszek hozzá, és 500km után elkezd zörögni és rakhatom fel a gyárit. A gyári nekem pont ideális fordulaton kezd el zárni, kb. 4500-5000-nél.
Most már csak a hossza a lényeg,ne hogy azmiatt mellényúlj.Jó lenne rendelés előtt infózni.Én stage 6 rugónál csesztem rá,más a méret a gyárihoz képest.3 szettet rendeltem....külön.Szopás.
Mégva malossinak van megeggyező hosszú rugói:zöld-kék -piros szinben.Na az jó a gyárihoz.És ez kékkel üzemel legmegfelelőbben
A kuplungot meg az egütől rendeltem, a képen amit felraktak kék rugóval van, de zölddel küldték... jeleztem nekik és megköszönték az építő jellegű kritikát... kicsit már nekem visszataszító ez a kommunikáció.
Ha az egü nem szivat meg, most nem kéne még kuplung rugót is rendelnem.
Én is belefáradtam már a karburátor hekkelésbe, most jó, a dellorto meg a polcin pihen, kidobni sajnálom, de pár év kérdése és az lesz a vége... eladni sem akarom csak annak aki ért hozzá, és kipróbálta, hogy neki jó-e.
Persze, alap a 100-as benzin, mást nem is rakok bele, az autóba sem.
Hú ez egy jó kérdés, nem emlékszem sajnos, hogy hová raktam a súbert, de arra emlékszem, hogy állítottam rajta. Szerintem felülről a 3.-ban van ha tippelnem kellene.
Pont én irtam,nekünk viszonylag stabil a dellorto.Nem szeretnék kisérletezni..belefáradtam már én is.
Súbered hol áll jelenleg? Felülről akkor hányadik rovátka?
Nekem valszeg henger+dugószett kell .Hordósra lehet kopva,elég gyenge már,és alul sem akar menni.Ez van tizen év után.Nem tudom az idén rendeljem e vagy csak jövőre szezonra.
70es meg huzós lenne már ,meg főtengely nemtudom birná e 20e fölötti km-el.Ez van...
Ja és 100assal rakd el,azzal nem lesz gond szezoni inditásnál !!
Egyébként Xxxmadden, Te vágod a dellorto karbim sztoriját. Ha esetleg érdekel és szeretnél vele kísérletezni, a Dellorto karbit a súbertű készlettel, szívató mechanikával együtt el tudjuk bizniszelni nagyon baráti áron, ki fizetni sem kell csak ha elküldtem és kipróbáltad és azt mondod hogy kell... írj egy mailcamet ha érdekel.
A Mikuni karbival lekopogom semmi bajom nincs, nagyon jól sikerült beállítanom, azóta is patika, nem hörög, nem fullad, hidegen jól indul, veszi a lapot, alapjárat perfekt. 3-4 nap állás után indul nehezebben, szerintem a karbi házból elpáraolog a benzin (én szezonban a faházban tárolom, van ott egy hőmérőm, nyáron egyszer 42 fokot is mért). Csak az alapjárati fúvókát cseréltem ki egyékbént a mikuniban, a gyári 27-ről asszem 32 vagy 34-re már nem tudom, meg az alapjárati 80-as.
Korábban egy próbára felraktam, de nagyon csúszott, már nem emlékszem nem is tetszett a fordulat, aminél elindult, szerintem a gyárinál alacsonyabb fordulaton indult meg (zöld rugós a brenta kuplung).
Kell idő amíg bekopik, ugye?
Elsősorban tapasztaltabbakat kérdezek, érdemes felraknom ezt az új kuplungharang mellé? Kb. 5km-t mentem ezzel a brenta kuplunggal.
A szíj 1000km alatt kb. 0.5mm-t kopott, ki is vettem a hézagolót, még egy szezont lazán elmegy.
Motoforce Racing variátorom van, a tapasztalataim megosztanám. A gyárihoz képest óriási ugrás, amikor felraktam nagyon fickós lett. Most látom, hogy egy szezon alatt a görgők kb. 0.3mm-t megkoptatták a házát, úgyhogy tudom elvileg a görgőket nem szabad megkenni, most egy kis szilikon spray-el raktam össze, hogy valmai kenése mégis legyen. Egüék is így szokták szerelni.
Az jóval kevesebb, mint 80. Sajnos hihetetlen, hogy mekkorát csak az órája. Szerintem ezeknél a kínai csodáknál marketing is, hogy azt hidd milyen jó a gép...nekem 80-nál kb 50-et mutatott a gps.
Adott egy Motowell Crogen Rs, az a problémám vele hogy, lassan gyorsul fel, van úgy hogy a fordulat felugrik, de lassan gyorsul fel, de olyan is van hogy a fordulat is lassan megy fel a gyorsulással együtt. ha már eléri a sebesség a 40-50 km/h utána jól húz. Nem tudom hogy gyári-e mert használtan került hozzám. A végsebessége max 80 km/h óra szerint. Valakinek volt már ilyen tapasztalata?
Szedd szét és nézz rá. Szerintem semmit sem fogsz látni. Azt tudom elképzelni, hogy egy kicsit esetleg magasabb az alapjáratod (pl nekem szándékosan 3000 környékére van állítva de a kerék nem forog) vagy hogy silány minőségű az új kuplung. Én amúgy mindenképp három pofásat raknék be, nagyobb felületen fekszik fel.
Van egy Magnet City 2T motorom! 2017-ben vettem szalonban. Azóta beletettem 12 ezer kilométert gond nélkül. A múlt héten a piros lámpánál meg kellett állon, és azt vettem észre, hogy valami gond van vele.Úgy éreztem mintha jobbra-balra járna alattam a motor. Leálítottam és félre álltam vele. Fel állítottam sztenderre és beindíottam. Azt tapasztaltam, hogy a hátsó kerék forog, se kézzel, se lábbal nem tudtam leállítani, csak ha behúztam a féket. Akkor leállt. Utána néztem a neten és azt írták erre a hibára, hogy a kuplungban eltörhetett egy rúgó és nem kapcsolja szét a hajtást. Szétszedtük a variátor részt és tényleg az egyik rúgóakasztó fül le volt törve és a dekli alján ott volt a kiesett rúgó. Rendeltem egy új kuplungot és tegnap össze is raktuk a motort. Hidegen beindítottam és jó volt. Utána mentem vele kb. három kilométert de az után újból jelentkezett az hiba, alapjáraton forog a kerék. Nem tudom mit tegyek? Mondjuk most kézzel le tudom fogni a forgását a keréknek, de ha elengedem akkor tovább forog. Azt hozzáteszem, hogy a leszerelt kuplung és az új nem teljesen egyforma. A régi három pofás, és a kuplung harangra van egy mágnes, az út kuplung csak két pofás és nincs rajta az a mágnes. Mit lehet tenni ebben az esetben, hogyan lehet kiküszöbölni ezt a hibát? Mi a szerepe a harangon lévő mágnesnek?
A harang nemrég volt takarítva. A malossi kontrasztrugót próbáltam ki nemrég, aztán persze ment vissza a gyári ami ezerszer jobb volt, és azóta csinálja. Nem vészes, más észre sem venné, majd ha felerősödik foglalkozok vele.
Fárad a rugód.Vagy csere gyárira,vagy a malossi leggyengébbet megveszed,azzal picit magasabban indul meg a gép.Aztán megint minden tökéletes.Ferrodolt csiszpapir,majd féktisztitózd le.Haranggal együtt.😉
- A Mikuni karburátor ilyen hidegben tavaly már töketlenkedett (kb. 15 fok), jelenleg pöc-röff indul. 2-4 nap állás után nem szeret azonnal indulni, az úszóházból szerintem elpárolog a benzin, mert nyáron a faházban 40 fok felett is van. Egyébként újra lett fúvókázva a Mikuni, olyan 30-34 körüli alapjárati és 80-as főfúvóka van benne. Teljesen jól megy, nem fullad, semmi, mint a golyó.
- A csodálatos minőségű olajtartájt kicseréltem egy újra, ami már nem ereszt...
- Most a kuplunggal lesz valami. Ha a motoron ülök adok egy kisebb gázfröccsöt, ahogy elkezdene összezárni ugye rögtön el is engedi. Ezt nagyon-nagyon apró rántások követik előrefelé irányba.
Egy ismerősöm Magnet Sportjával szívok. Ha ráadom a gyújtást, akkor az első két index villog, hátul egy sem.. ( bár a bal hátsó mintha halványan felizzana..). Szétszedtem az index kapcsolót de jól működik, a relé is jó mert szaggat rendes intenzítással. kiszedtem a kábelköteget, de nincs rajta sérülés. Teljesen váratlanul jelentkezett a hiba.. Egyszerűen nem értem, hgy villoghat egyszerre az első kettő. Kapcsolásai rajzzal elvileg stimmel minden..
Nem tudom mit kellene kimérnem..Más minden tökéletesen működik rajta ( duda, műszerfal, indítás, féklámpa, világítás).. Esetleg vmi ötlet? Köszi.