Csak azért írom ide is be a válaszomat, mert hátha másnak is érdekes lehet egyszer:
"Ha pálcával nézve jó a szintje, akkor nem kell ráönteni. Talán jeladó-, kábel-, csatlakozó hiba vagy szoftver gond miatt írja ki. A szervizben majd nézess rá legközelebb ! "
Hívd fel a váci Peugeot szervizt - alvázszámmal felkészülve - és mond egy közelítő árat konkrétan a te autódra, még ha nem is viszed oda, látni fogod... vidéken olcsóbb, pest környéke brutális drága
Közben néztem az árakat (egy virtuális alvázszámmal) nekem olajcsere 74 eft, aktivszenes pollenszűrő 25 eft, fékfolyadék csere 22 e Ft. Ezek tényleg valós árak?
egy hozzávetőleges infóra lenne szükségem (az alvázszám nincs a birtokomban itt a gép előtt). Szóval használtautó vásárlás, a vételár alkudozása folyik. Kérdés, hogy mit képvisel egy 100.000 km-es szerviz ára márkakereskedésben jelenleg (Peugeot 3008, II gen. 1.6 Hdi , manuális 6 sebességes váltó). Ezt beépítenék az árba mint kedvezményt (kérdés nem-e jobban járok, ha kevesebbet többet enged és én független szerizben csináltatom meg.
Meg az a baj, hogy az Adblue folyadék kristályosodik mint a fene és az sem használ a szivattyújának. Pár hónapja a Total kiadott egy új adalékolású Adblue folyadékot, pont a sűrű problémák miatt. Állítólag abban sokkal jobb adalékok vannak már a kikristályosodás gátlására. Még nem sikerült kipróbálnom, de kíváncsi lennék rá mennyire igaz a dolog.
Még annyit, hogy igen, én is pont ezen gondolkoztam, hogy az elmúlt 3 év kötelező szervize alatt azért megemlíthették volna ezt a problémát!!! Ma viszem a 4 évesre, finoman rákérdezek, de nem várok őszinte választ tőlük...
Ha jól értem, akkor ez a régebbi első generációs, de már SUV-os 5008-ra (biztos) vonatkozik, mert, valamikor rájöttek a problémára és változtattak rajta.
Igen, az egyik azt mondta, hogy soha nem töltik tele a tartályt, a másik - ahol végül kicserélték - pedig azt, hogy nem az az oka, hanem az, hogy túl agresszív az AdBlue folyadék és ez teszi tönkre a szivattyút/elektronikát! Az új már nem fog emiatt elromlani - ezt mondta, direkt rákérdeztünk.
Szia, Jól értem, azt mondta a Peugeot szerelő, hogy max 8-9 litert töltsünk bele? Mert ez elég lényeges információ - tekintve hogy talán ez a fő hibája ennek az autónak. (Az én autóm 5 éves múlt, 100ekm, eddig nem volt gond semmivel, szeretném, ha az adblue-val sem lenne, mert az húzós.) Egyébként 20 literes adblue-t szoktam venni és egy év alatt, két részletben töltöm bele - tehát most úgy néz ki hogy szerencsém volt. :-)
Bruxk an der Murban egy Peugeot szerviz szerzett egy tankot es ma kicsereltek. Ingyen - 3+2 ev garis az auto - garanciaban... Ritka peldas hozzaallassal.
Ez itt bizony nem magyar hozzaallas - meg mindig.
Mar masfajta (kialakitasa, anyaga ?) az uj beepitett tank, hogy ne romoljon el ismet.
Ma Ausztriaba jottunk egy hetre... tegnap feltoltottem az Adblue tartalyt, mert egy het mulva lesz a 4 eves szerviz.
Meg Sopron elott kigyulladt a piros szervizkulcs, a sarga motor es az Adblue ikon! -> infarktust kaptam. Meg levezetesnek "Motorhiba..."
Sopron Inicial Peugeot szerviz: 13 elott ertunk oda - nem er ra, majd 16:00-ra tud idopontot adni. Eljottunk.
Atjottunk es Kismartonban a Peugeot Nemeth szervizben azonnal elokerult egy magyarul tudo szerelo, azonnal mwgvizsgalta: Adblue tartaly csere, mert a szivattyu elektronoka elromlott - 5 bart kellene nyomnia, de csak 0,5-ot tud!!! Sokat csereltek mar, tipushiba, az elektronika - ha jol ertettem - az adblue folyadekba kerul, ha teletoltjuk a tartalyt! WTF?
Garanciaba ingyen megcsinalnak, de 1 honap a beerkezese, hianycikk...
Kitorolte a hbakodokat, de a celunkhoz kozel ismer kigyulladt minden ikon.
A szerelo azt mpndta, hogy csak 8-9 litert szoktak emiatt betolteni.
Ezt én is tapasztalom új kora óta. Valószinűleg még hideg a motor és talán a kettős tömegű kezd dolgozni, hogy csökkentse a vibrációt. Ha nagyobb gázzal indulok, akkor ez nem jelentkezik.
Viszont meleg motornál (150km után) eddig még nem tapsztaltam. Sőt, amikor leállítottam a motort, rázkódott az egész. Ez pár hete történt, azóta viszont nem. Érdekes...
Érdekes kérdés, mert ezt a jelenséget szintén 1.5D 2019 55000km esetén most télen tapasztaltam reggel, amikor balra nagy ívben álltam ki az udvarról...
Sziasztok, Újabban, ha jó meleg a motor (vagy hosszabb út után), induláskor rángat a kupplung. Van hasonló tapasztalata valakinek? Hidegen nincs gond, vagy alig érezhető.
1.5D, 2019-es, 90ekm, nem gyilkolom, start-stop sosem volt aktív, alig használom városban - szóval még korainak tartanám, ha esetleg a cserélni kellene. Egyébként hidraulikus kupplungot lehet/kell utána állítani?
Apple iPhone-t használóktól szeretnék némi segítséget kérni.
Most váltottam közel 15 év Android használat után iPhone-re és még még nagyon más minden. A telefon egy 14 ProMax 16.3-as IOS-el.
Kérdéseim: 1) Hogyan lehet egyszerre használni a Carplay-t és a mypeugeot app-ot? Mivel az istenért nem tudom beállítani azt, hogy ha kábelen rákötöm a 2017-es évjáratú 3008-amra és elindítom a carplay-t akkor ne kapcsolja le a BT-ot, ami ugye kommunikál a mypeugeot app-al. Ha nem használom a carplay-t akkor csatlakozik a mypeugeot app gond nélkül. Az elég hülye megoldás lenne, hogy megállok lehúzom a telót elindítom a peugeot app-ot várok 2-3 percet, hogy csatlakozzon és letöltse az adatokat. Sajnos az én 3008-asom még nem tudja a vezeték nélküli carplay-t :(
2) Wifi megosztás: Hiába kapcsolom be a hotspot-ot az autó nem látja a telefonom. Bluetooth-on persze meg tudom osztani a netet, így tudom használni a Connected Navigation Pack-ot.
3) Mypeugeot által mentett utakat Android-ról tudtam importálni ez rendben is van. Régi androidos telefonon rányomtam a vezetési adatok exportjára és generált egy *myp file-t, amit felraktam a drive felhőbe ezt tudtam importálni is. Minden hónapban biztos ami biztos alapon szoktam csinálni egy mentést. Nos az iPhone baromira nem hozza létre ezt a file-t. Csak egy 1kb-os szöveges dokumentumot hoz létre.
Ezzel meg sokra nem megyek :( Próbáltam mail-ba elküldeni hátha ott van csatolmányban, de nincs csak a képen látható szöveget küldi el mailba.
Remélem tudtok némi hasznos infóval szolgálni, mint pl. minek cseréltem le a jó ki androidos telefont almásra :D
Kapásból azt mondanám, hogy nem normális, de a mai, fiatalabb autóknál ennél sokkal rosszabb futásteljesítménnyel is találkoztam már úgy, hogy nem egyedi eset volt, mert céges flottánál mind a 4 autónál kb. hasonló időben ment szét a kuplung más-más sofőrnél. (Kia Ceed és 40e !!! km-nél, de minap csináltam egy Ford B-maxot, abban 107e volt és már vége volt.)