Itt kívánom egybegyűjteni azokat az embereket, akiket érdekel-e magyar fejlesztésű és gyártású esztergagép. Ilyen géppel rendelkeznek, így egymást tudják segíteni helyreállítás, üzemeltetés és alkatrész pótlásában.
Elméletileg,ha a keresztszánt betekered akkor előbukkan egy téglalap alakú lemezke,amit 4-db csavar tart.Küldenék képet is ,ha küldesz egy mesenger elérhetőséget.
Szia esetleg ha a lakatszekrényt körbefényképeznéd,lehet hogy felfedeznék valamit,például a bal oldali részen ahogy van a vonóorsó behajtása,ott van egy körmös terheléskapcsoló,ha nagyon ki van tekeredve,akkor az is előfordul,hogy nem hajt,esetleg a bent levő rugó eltört,ilyennel,még nem találkoztam,de az ördög soha nem alszik.
Hallod az előtolás bekapcsoló kattanását?
Ha felülről belenézel akkor látnod kell egy kapcsolóköröm párt,azok összeérnek?
Lehet hogy az előtolás bekapcsoló csavarka ami beszabályozza a kart nincs benne (jobb oldalon recés fejű csavar),illetve találkoztam már olyannal,hogy a bekapcsoló villát eltörték,mert nem volt jól beállítva a kapcsolás,ebben az esetben nem működik az előtolás.
Szia! Személyesen merre vagy?Távgyógyítás is lehetséges,ha messze vagy.A lakatszekrény bal oldalán van egy hengeres alkatrész amiből egy kar áll ki,ha középállásban lefelé mozdítod,akkor lakatanya záródik,ha befelé tolod akkor kereszt irány,magad felé hossz irányú előtolást tudsz kapcsolni.Ilyenkor a lent lévő előrenéző legalsó kart felfelé kell húzni,akkor kapcsol be az előtolás,ha jól van beállítva.
Nálunk a munkahelyen a szívócsőnél csurog vissza elég sok. A szívócső körül a cső külsején. Én arra gondolok, hogy a szivattyú és a szívócső találkozásánál lehet tömítetlenség. Lehet nálad is hasonló a helyzet csak valami miatt nem ott, hanem az olajcseppek "elszakadva" a csőtől jutnak a szíjtárcsához.
Köszönöm a segítséget,valami ilyenre gondoltam én is , mivel volt több dugulas is (cserekerekeknél,nortonnál) azokat megszüntetve megszűnt az olajfolyás. Féltem lecserélni az olajat , nehogy újból előjöjjön a probléma.
Ha emlékeim nem csalnak akkor ott van szimering,lehet hogy ő,vagy a tengely sérült,és azért jön az olaj,szerintem ha leveszed az ékszíjtárcsát,akkor találni fogsz egy deknit,amin látható lesz a szimering,ha van benne.
Általában akkor fordul elő ilyen eset,ha visszafolyócső eldugul,és nem tud a tartályba visszafolyni a kenőolaj,ha az orsóházról beszélünk,és nem a lenti hajtóműről,mert M-es esztergát írtál.
Hello,Csikszeredaban lakom,sajnos meg a gepet javitgatom,nem tudom kie volt ,egy csurben talaltam ra,es aki dolgozott vele utoljara annak csak kalapacs volt a szerszamkeszlete,de lassan meglessz.Esetleg ha van valakinek a szijtarcsa feloli fedele puposhatura?
Mégis szétszedtem. Van egy arretáló szerkezet, ami a kar helyzetét adja, mögötte két nyomógomb belseje. Egyik irányba az egyiket nyomja, másik irányba a másikat.