Nekem is 80W90-es típusú olajat ajánlott a szerelő, és én sem találtam olyan típusú olajat, mint amilyet a kézikönyv írt.
Az akksival kapcsolatban nem tudok túl okos lenni, de ha 12 Volt alatti értéket mutat miután már mentél vele egy ideje akkor az az akksi nem jó. Ha 14.4-14.6 Volt körül mutat akkor az teljesen jó. Indításnál nekem 11 körül mutat, de nem megy nehézkesen az indítás, minden rendben van. Mindenesetre ebben a témában nem vagyok túl jártas, szóval ezt ne tekintsd 100%-ig helyes információnak.
Ha valakit még érdekel, ezzel a csavarral állítható a fényszóró magassága. Óra járással megegyező tekerés felfelé, ellentétes irányban lefelé állítja kompletten a fényszórót. (tompítottat és reflektort együtt állítja). Ha nincsenek leszedve az idomok, akkor is hozzáférhető a csavar, csak nehéz megtalálni. 🙂 De ott van.
Köszi szépen a segítséget, ezen az első telón elgondolkodtam rendesen. :) Mondjuk én tuti szervizessel fogom megcsináltatni, mert ennyire már nem értek hozzá/nem merek hozzányúlni.
... A cserét mi csináltuk... Nem lenne nehéz, ha a gyárban a Yamaha nem húzná rá a teló tetején a záró kupakot úgy, mint az atom... Gyári értéke 23Nm lenne könyv szerint ... Na ezt melegíteni kellett, meg bika erősen húzni, apám közben a motoron ült, de így is elhuztam motorral együtt... Elmehet a p... ba a Yamaha szakembere. Olajat külön vettem hozzá, azt itt Magyarországon rendeltem, Öhlins full szintetikus, a számát fejből nem tudom... De minden cég olaja más és más, hiába írják rá a viszkozitást, ugyan azzal az értékkel sem ugyan olyan. Ezért tettem hozzá a gyárit. Száranként 200-200ml, így a literből még egy adag futja majd.
wrs.it.... Annyi, hogy sokat vártam rá, de korrektek, rendesek, jó áron van... (legalább 2 hónappal később jött, mint amit ígérték). De hát mindennel így van mostanság.
Wow, ez nagyon szuper! Belföldön vetted, vagy a hivatalos Öhlins oldalról rendelted? Ott most €264, ami azért a hátsó lengéscsillapítóhoz képest nem olyan drága, mint amire számítottam.
Mondták már, hogy ahogy olajat cseréltek benne, már a gyári is jobb lett, na meg az általad említett sötét, szinte már fekete szín is előkerült, természetesen csere után a rugóút is hosszabb lett.
Én Öhlins Fsk 131-re cseréltem ki a gyári első rugókat a hozzá való Öhlins olajjal együtt... Hosszabb és feszesebb lett a rugó, ráadásul állítható rajta az előfeszítés. Most már elől hátul Öhlins van rajta nekem... Sajnos nem olcsó, de jobb mint amivel árulják. Érdemes megnézni, 5200km után mennyire fekete volt a gyári olaj a telóban. Időnként nem árt legalább az olajat cserélni benne. Üdv Mindenkinek!
Én anno tettem fel ilyen Oxfordot, de nem ezt "scooter" verziót, hanem amelyikhez volt szabályozható vezérlőegység (OF690, OF691 v 692 talán) és amelyik méretben pont jó volt. Tökéletesen működött.
Sziasztok, markolatfűtést esetleg valaki tett már fel a gépre? Konkrétan ezt a típust néztem, de nem tudom az idomok stb miatt elférne-e: Oxford HotGrips Essential-Scooter
Lehet az lesz. Ezt a szezont még kihúzom vele, aztán csere. Csak azért sajnálom, mert a profilmélysége bőven megvan, de mint tudjuk nem csak ettől függ a gumi tapadása.
Nekem 2018-as a gumi (4X. héten lett gyártva) kicsit elkezdett repedezni, de körömmel még azért be tudom nyomni, szóval nem tűnik olyan vészesnek. Ha úgy érzed, hogy nagyon bizonytalan lett a motor miatta akkor érdemes már lecserélni.
Igen, abban igazad van, hogy meleg időben, amikor már az aszfalt is kellőképpen átmelegedett, kevésbé hajlamos megcsúszni. Eleinte azt hittem, hogy az útburkolaton volt valami szennyeződés, amin megcsúszott a kerék, de aztán egyre gyakoribbá vált. A gumiabroncs felületét is elég keménynek érzem, ahogy a körmömmel megnyomkodom, mintha elkezdett volna "műanyagosodni", bekeményedni.
Nekem a motorom 2019-es, a gumi nem tudom milyen évjáratú, de City Grip van rajta.
Én elégedett vagyok vele, viszont hideg időben tényleg hajlamos csúszkálni, tegnap is voltam egy ~220 km-es túrán és igen nagyot csúszott a hátulja egy mellék útról kihajtva (alacsony sebességről kicsit túlságosan magabiztosan gyorsítottam ki) ami elég meglepő és szokatlan volt.
Még annyit hozzátennék, hogy én nem rég cseréltem le YSS hátsó lengéscsillapítóra a gyárit és a hátulja nekem stabilabb lett, kevésbé lett csúszkálós, ellenben csak-csak becsúszik egy. :)
A kopást középen én már kezdem látni, pedig csak ~8600 km van benne. Nemzetközi fórumot olvasva a City Grip 2 még jobb lett, főleg nedves úton, szóval ha addig nem jön ki egy újabb verzió, akkor maradok a Michelin-nél (nálam már bizonyított). A keréknyomással én is próbálkoztam, de nekem sem segített.
Nem tudom milyen hőmérsékleten használod és jelentkezik ez a csúszkálás, de késő tavasszal, nyáron én szinte egyáltalán nem tapasztaltam ilyet (csak ha nagyon mélyen döntöttem a motort, húztam a gázt és az aszfalt is hepeupás volt, akkor voltak apróbb csúszások).
Gyári Michelin gumi van a 2019-es évjáratú Xmax-on. Fene tudja, de nekem egyre kevésbé tetszik. Eddig 11 ezer km-t mentem a motorral, a gumi alig kopott valamit, most kezdi a gyárilag felszerelt gumiabroncs a negyedik szezont (télen nem motorozok). Kérdezném mindenkitől, hogy mi a tapasztalata a gyári Michelin gumikkal kapcsolatban? Nagyon gondolkozom, hogy lecserélem jövőre, mert a frász kerülget, ahogy még normál városi tempónál is csúszkál alattam a gumi. Főleg oldalirányú megcsúszásra hajlamos (kanyarban, körforgalomban). Próbáltam a keréknyomást alacsonyabbra-magasabbra állítani, ugyanúgy csúszik. Van ötlete valakinek?
Rajta vannak a súlyok, igen. 2 hete van a szervizben, rendeltek új tárcsát és betétet. Annyit mondtak egyelőre h azzal van a probléma. Majd kikérdezem őket részletesen, ha megyek érte. Csak anyaghibára tudok gondolni. 2021 júliusi a robogó....
Hmmm .... nekem is 2019-es a járgány, de nem találkoztam még ezzel a problémával. Felnin rajta vannak a kiegyensúlyozó kis fém súlyok? Mondjuk az is igaz, ha lerepülne egy ilyen kis súly, akkor fékezés nélkül is szitálna a kormány. Ha nem a fék a ludas, akkor vagy egy centrirozás kellene, vagy kormánycsapágy probléma lehet. Legutóbbi szerviz során (tavaly nyáron) a szerelő nagyon nézegette a kormánycsapágyat, de azt mondta rendben van. Tipp volt, nem vagyok szerelő.
Nálam ugyanez a helyzet! Mentem vele télen mikor kisütött a nap, semmi baja nem volt, majd eltettem aludni egy hónapra, elővettem és ezt a remegést produkálta. Nálam annyi az eltérés a tiédhez képest, hogy nekem már az első fekezesnel is csinálja. Mindig. Minél jobban húzom be az első féket annál jobban remeg. Nekem most a Harmatinál van szervizben emiatt egy hete. Pénteken felhívtam őket, mondták h garanciában rendeltek hozzá tárcsát meg betétet. De a csávó szavaiból azt vettem ki, hogy nem találtak semmi rendelleneset... Ugyh nagyon kíváncsi leszek! 3500 km van a gépben úgyhogy teljesen érthetetlen az egész.
Egy nemzetközi fórumban feltettem a kérdésemet a hátsó rugóstaggal kapcsolatban és igen érdekes válaszok érkeztek (itt megtekinthető a téma hozzászólásai: New Xmax 300 ! | Page 421 | Adventure Rider (advrider.com)), miszerint nem csak a hátsó rugóstag a probléma, hanem inkább az első lengéscsillapítók?!
Számomra ez meglepő, mert persze, elég feszes az egész futómű, azonban én személy szerint nem tapasztaltam problémát, sőt! Amiért nem ül össze az eleje a motornak annyira fékezésnél, így a hátsó fék is igen effektíven tud működni!
Mindenesetre elkezdtem szemezni a YSS gyártó termékeivel (Search results for: 'yss xmax' (bikerzbits.com)) amelyek elérhető árú alternatívát képviselnek, ráadásul a nemzetközi fórumban van, aki már 4 éve nagy megelégedéssel használja...
Nem tudom, mivel van tapasztalatod, de szerintem jól választottál.
Túl vagyok az 500km-en, ami a bejáratás (nem 1600km).
Még hirtelen gyorsítást nem próbáltam, de érezhetően erősebb. 90km/h-nál is megindul.
Gyakran vigyorgok, ha megyek vele.
Cserébe 3,8 a fogyasztása. De megéri. :)
Használtam pár hétig NIU GT-t, ne élveztem, sőt!
ADV-nél azt érzem, hogy "megérkeztem". Nem kell több/más.
Hogy rosszat is írjak róla: még nincs kezelési útmutató (Eng. pdf-et szereztem), gyengébb szélvédelem, nem fér be a hátizsákom az ülés alá, mert nem olyan széles az ülés.
Igaz, cserébe leér mindkét talpam.
Gyári 2db kulcs, megvilágított kapcsoló, 20mp-ig aktív marad (van idő leszállni, ülést nyitni, stb...