khmmm... gondolom birsalma akart lenni. Azt én is ismerem :) Sőt! szerintem ez egyik legcsodálatosabb gyümölcs. Imádom minden formában. Ismeri itt valaki a birsalmás tejes/tejfölös bablevest?
Ha jól értelmezem a táblázatot, akkor a megengedett sebeségre rátesznek 3 km/h-t, nyilván a műszer pontatlansága miatt.
Ezután már büntethetnek, de ami nekem furcsa, hogy csak a helyszínen egy bizonyos határig, tehát az objektív felelősség, azaz ha simán lefotóznak, akkor csak egy jóval magasabb értéknél indul.
Azaz, autópályán ha 135-el megyek akkor a helyszínen már büntethetnek, de ha csak fénykép készül és nem állítanak meg, akkor csak 155-től jön a csekk.
Ha kint megveszed, behozod, üzembe helyezésekor a magyar papírokba a német papíron szereplő vontatható öszsúly kell szerepeljen. (lásd Haka Landroverét). Akkor a & 21/4 helyett a & 22/2 lép életbe.
Na még ráadásnak!
Ha a vontató szgk. (+/vagy az utánfutó) légfékkel van felszerelve, akkor a vontató az önsúlyánál több mint 1,5 húzhatja.
Amit idéztem a rendelet mai napon hatályos verziója. Az általad idézett 326/2011. (XII. 28.) rendelet a személyi feltételeket tárgyalja. Elkülönül egymástól a személyi és tárgyi feltétel. A konkrét esetben mindkét feltétel meglétét kell vizsgálni.
Azt, h egy állami hivatalnok mit gondol vagy vél tudni olyan szinten nem érdekel, h az elmondhatatlan.
Én csak azt szeretném ha itt a topikban nem maradnának fél igazságok.
Lehet, hogy ez a jogszabály idejét múlt, de akkor is érdekes:
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
.......
......
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.
Szerintem itt a 2 pont (2) (4) között ellentmondás van, hacsak nem átmenőfékes a szerelvény, de olyan meg nem nagyon szok lenni szgk-nál.
Félreértés ne legyen, le lett szegezve, hogy BE esetén a forgalmi engedélyben szereplő vontatható össztömeg az engedélyezett, a vonatkozó járműszerelvény-össztömeg megszorítás figyelembe vételével.
Ne kezdd - vagy ne folytasd! 1990 régen volt, sok minden megváltozott. Az érvényes, EU jogharmonizált törvényt a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendeletben találod.
Botor dolog feltételezni, hogy ott ül valaki az NKH közlekedési főosztályán, akinek ez a dolga, munkája, hivatása, s nem ismeri a rendeletet.
De ne velem vitatkozz 1990-es idejét múlta jogszabályt citálva, hívd fel bátran az illetékest és mondd el neki, hogy nem ért ahhoz, amit csinál. Tárcsázz bátran, aztán majd számolj be az eredményről: +36-1/477-1551 - közvetlen szám oda, ahol válaszolnak neked.
Ugye nem baj, ha részemről én ezzel befejeztem itt az utánfutós témát?
Ez egy balatoni, vízi utánfutó :) Az ember azt tartja magára nézve érvényesnek, ami jobb neki. Még akkor is, ha esetleg biztosra tudja, hogy az nem helyes, de papírja van róla. Valahol ez is megérthető. A hatóság ha téved, az az ő sara. Elvileg. Mert van egy olyan is, hogy a törvény nem ismerete ... a folytatást mindenki tudja. Aztán, ha egy másik ellenőrző szerv meg nem úgy gondolja, akkor nem tudom mennyit ér a papír lobogtatása. Valamit talán ... szóval ez van, alakulnak ilyen szituk, amikor az sem tudja a törvényt, akinek azt be kellene tartatnia. De igazad van. Ez már tényleg legyen az ő bajuk. Ne csak mindig a polgár szívjon.
A gépkocsival való vontatást a 6/1990 (IV.12.) Köhém rendelet szabályozza.
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak.
(3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét.
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.
Idáig stimmel nem haladhatja meg az össztömeget. De jön a 22 §. és annak is a 2 pontja.
22. §93(1) Az 5-8., 17., 18., 21., 33. és 34. §-okban említett adatok, a gyártó által közölt és a forgalomba helyezés engedélyezése során megállapított adatok, valamint a pótkocsi csatlakozásához szükséges szerelvények meglétének, illetőleg felszerelhetőségének a figyelembevételével kell meghatározni, hogy a jármű vontathat-e pótkocsit, illetőleg hány pótkocsit vontathat és azt a jármű hatósági engedélyében fel kell tüntetni.
(2)94 Európai típusbizonyítvánnyal rendelkező járművek esetében a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (2) és (4) bekezdésében meghatározott feltételek figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani.
Úgyhogy lehet vontatni a gépjármű össztömegénél nagyobb pótkocsit, ha az alkalmas rá.
Persze ez a gépkocsi képessége, a vezető képessége (B vagy BE kategória) más tészta.
Most viccen kívül, a nyár még istenes, mert fürdünk, de a május, júni eleje tényleg szar tud lenni, mert még fürödni hideg a víz. Én a hűtővíz ellenőrző alá szoktam tartani a szapoly helyettesítő szivacsot, és azzal nedvesítjük magunkat. (olyankor a zasszonyt is kell :-))
Nos. Ahogyan az utánfutós kérdésben is rövidre zártam a témát azzal, hogy felhívtam az NKH közlekedési főosztályát, azt tettem az imént az aggregácsos kérdésben is. A helyzet a következő: van, létezik a nautikai főosztálynak egy ezzel kapcsolatos hivatalos állásfoglalása, amelynek lényege, hogy amennyiben a fedélzeten robbanómotoros áramfejlesztő üzemel, az általa termelt áramnak a hajtásra való felhasználásban minden formája tiltott, külön rákérdeztem, az esetben is, ha nem direkt a rákötés, hanem "csak" akkut tölt a fedélzeten. Summázva: a termelt áram semmilyen formában nem végezheti a hajó hajtását szolgáló egységben.
Ez elég világos és érthető.
Ezzel azt akarják elkerülni, hogy tele legyen a tó felszíne lebegő füsttel, amit az áramfejlesztők pöfögnek ki.
Más kérdés, hogy ha egyszer van kiskapu, a találékony magyar megoldja. Ide dugni, vagy oda dugni egy csatlakozót nem tart semeddig. Maximum lesz egy alibi hűtőszekrény a csónakban.
Nem könnyű jó szabályokat hozni egy kifejezetten találékony nép "féken tartására" :)