Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2016.11.03 0 0 290

Ne higgy neki! A birsalma soha nem zavarosodik meg! :-)

Előzmény: pityy palko (287)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 289

khmmm... gondolom birsalma akart lenni. Azt én is ismerem :) Sőt! szerintem ez egyik legcsodálatosabb gyümölcs. Imádom minden formában. Ismeri itt  valaki a birsalmás tejes/tejfölös bablevest?

Előzmény: pityy palko (287)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 288

Dehogy ejtem! Egy ilyen fontos tárgy eltörését nem fogom megkockáztatni!

Előzmény: pityy palko (287)
pityy palko Creative Commons License 2016.11.02 0 0 287

Én meg most tettem az egyik demijonba (ejts: demizsón), pár darabka birs alma szeletet a friss alma pálinkába.

Azt mondta a pálinka főzős néni, hogy 2-3 hét után igyam le a birsről a pálinkát, mert egyébként zavaros lesz!:-)))

Előzmény: Törölt nick (286)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 286

Hiszem, ha látom :) Én ma fejtettem/bontottam meg egy 140-es fehéres hordót, én most éppen azt kezdtem el szedni :)

Előzmény: L_áma (285)
L_áma Creative Commons License 2016.11.02 0 0 285

Be volt gurulva a gyógyszerom a szekrény alá. Most szedem. :)))

Előzmény: pityy palko (284)
pityy palko Creative Commons License 2016.11.02 0 0 284

Úgy látom, hogy a szobatársak eltávot kaptak a hosszú hétvégére!:-)

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.30 0 0 283

Na, az biztosan nem én :)

Előzmény: pityy palko (282)
pityy palko Creative Commons License 2016.10.30 0 0 282

:-)

Hát nem te írtad, hogy egy óvodába jártál avval a lengyel fiúval, aki később katona tiszt lett? :-))

Előzmény: Törölt nick (280)
pityy palko Creative Commons License 2016.10.30 0 0 281

http://www.futas.net/hungary/kresz/sebesseg-tullepes-birsag-2010.pdf

 

Remélem sikerült bemásolni a másik kedvenc témát!

Ha jól értelmezem a táblázatot, akkor a megengedett sebeségre rátesznek 3 km/h-t, nyilván a műszer pontatlansága miatt.

Ezután már büntethetnek, de ami nekem furcsa, hogy csak a helyszínen egy bizonyos határig, tehát az objektív felelősség, azaz ha simán lefotóznak, akkor csak egy jóval magasabb értéknél indul.

Azaz, autópályán ha 135-el megyek akkor a helyszínen már büntethetnek, de ha csak fénykép készül és nem állítanak meg, akkor csak 155-től jön a csekk.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.30 0 0 280

Bácsi az ángyod térgye kalácsa :) Egyénként igen. 

Előzmény: pityy palko (275)
Barbabianka Creative Commons License 2016.10.30 0 0 279

A németeknél egy terepjáró az önsúlyának akár 1,5 szörösét is vontathatja. http://www.auto-motor-und-sport.de/news/marktuebersicht-gelaendewagen-als-zugfahrzeug-die-staerksten-fuer-den-anhaengerbetrieb-1928310.html

Ha kint megveszed, behozod, üzembe helyezésekor a magyar papírokba a német papíron szereplő vontatható öszsúly kell szerepeljen. (lásd Haka Landroverét). Akkor a & 21/4 helyett a & 22/2 lép életbe.

Na még ráadásnak!

Ha a vontató szgk. (+/vagy az utánfutó) légfékkel van felszerelve, akkor a vontató az önsúlyánál  több mint 1,5 húzhatja.

Ilyen légféket lehet kapni a pl BEKA-nál (http://www.beka.ch/routier.asp?nlng=De&rd=8) vagy No.-ban a Wabco-nál

Néhány példa futó gépkocsikról:

Toyota:

https://auto.ricardo.ch/kaufen/fahrzeuge/autos/suv-gelaendewagen/toyota-hj-61-station-g-td/w/an800533749/ (Schweiz)

Dodge:

http://www.offroads.ch/home/anhaengelast-von-vogels-offroads/index.html

 

bb

Előzmény: matchbox (267)
pityy palko Creative Commons License 2016.10.30 0 0 278

Minek a nyilvánvalót kiírni? Normális ember még csak nem is fórumozik!!! Azon meg kár izzadni, hogy melyik topikba írogatnak a leghülyébbek!:-)))

Előzmény: baal (276)
gezaFater Creative Commons License 2016.10.30 0 0 277

...és idióták.

 

Így sem? 

 

:)

Előzmény: baal (276)
baal Creative Commons License 2016.10.29 0 0 276

dooodi!!!!

az egyéb hülyék már nem fér a topic címébe mert túl hosszú

na most mi legyen?:-)))))

pityy palko Creative Commons License 2016.10.29 0 0 275

Borla bácsi, mohácsi? :-)

 

Előzmény: Törölt nick (274)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.29 0 0 274

A vizes képek 90%-a Mohácson forgott :)

Előzmény: pityy palko (273)
pityy palko Creative Commons License 2016.10.29 0 0 273

Na.

matchbox Creative Commons License 2016.10.27 0 0 272

Amit idéztem a rendelet mai napon hatályos verziója. Az általad idézett 326/2011. (XII. 28.) rendelet a személyi feltételeket tárgyalja. Elkülönül egymástól a személyi és tárgyi feltétel. A konkrét esetben mindkét feltétel meglétét kell vizsgálni.

Azt, h egy állami hivatalnok mit gondol vagy vél tudni olyan szinten nem érdekel,  h az elmondhatatlan.

Én csak azt szeretném ha itt a topikban nem maradnának fél igazságok.

Előzmény: Törölt nick (269)
lapar Creative Commons License 2016.10.27 0 0 271

Lehet, hogy ez a jogszabály idejét múlt, de akkor is érdekes:

 

21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.

(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt

a) személygépkocsi össztömegét,

.......

 

......

(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.

 

Szerintem itt a 2 pont (2) (4) között ellentmondás van, hacsak nem átmenőfékes a szerelvény, de olyan meg nem nagyon szok lenni szgk-nál.

Előzmény: matchbox (267)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 270

Félreértés ne legyen, le lett szegezve, hogy BE esetén a forgalmi engedélyben szereplő vontatható össztömeg az engedélyezett, a vonatkozó járműszerelvény-össztömeg megszorítás figyelembe vételével. 

Előzmény: matchbox (267)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 269

Ne kezdd - vagy ne folytasd! 1990 régen volt, sok minden megváltozott. Az érvényes, EU jogharmonizált törvényt a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendeletben találod.

Botor dolog feltételezni, hogy ott ül valaki az NKH közlekedési főosztályán, akinek ez a dolga, munkája, hivatása, s nem ismeri a rendeletet.

De ne velem vitatkozz 1990-es idejét múlta jogszabályt citálva, hívd fel bátran az illetékest és mondd el neki, hogy nem ért ahhoz, amit csinál. Tárcsázz bátran, aztán majd számolj be az eredményről: +36-1/477-1551 - közvetlen szám oda, ahol válaszolnak neked.

Ugye nem baj, ha részemről én ezzel befejeztem itt az utánfutós témát?

Előzmény: matchbox (267)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 268

Ez egy balatoni, vízi utánfutó :) Az ember azt tartja magára nézve érvényesnek, ami jobb neki. Még akkor is, ha esetleg biztosra tudja, hogy az nem helyes, de papírja van róla. Valahol ez is megérthető. A hatóság ha téved, az az ő sara. Elvileg. Mert van egy olyan is, hogy a törvény nem ismerete ... a folytatást mindenki tudja. Aztán, ha egy másik ellenőrző szerv meg nem úgy gondolja, akkor nem tudom mennyit ér a papír lobogtatása. Valamit talán ... szóval ez van, alakulnak ilyen szituk, amikor az sem tudja a törvényt, akinek azt be kellene tartatnia. De igazad van. Ez már tényleg legyen az ő bajuk. Ne csak mindig a polgár szívjon.

Előzmény: baal (266)
matchbox Creative Commons License 2016.10.27 0 0 267

Akkor az NKH-s emberke is rosszul tudja.

A gépkocsival való vontatást a 6/1990 (IV.12.) Köhém rendelet szabályozza.

 

21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.

(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt

a) személygépkocsi össztömegét,

b) autóbusz össztömegének a felét,

c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,

d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,

e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak.

(3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét.

(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.

 

Idáig stimmel nem haladhatja meg az össztömeget. De jön a 22 §. és annak is a 2 pontja.

 

22. §93 (1) Az 5-8., 17., 18., 21., 33. és 34. §-okban említett adatok, a gyártó által közölt és a forgalomba helyezés engedélyezése során megállapított adatok, valamint a pótkocsi csatlakozásához szükséges szerelvények meglétének, illetőleg felszerelhetőségének a figyelembevételével kell meghatározni, hogy a jármű vontathat-e pótkocsit, illetőleg hány pótkocsit vontathat és azt a jármű hatósági engedélyében fel kell tüntetni.

(2)94 Európai típusbizonyítvánnyal rendelkező járművek esetében a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (2) és (4) bekezdésében meghatározott feltételek figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani.

 

 

Úgyhogy lehet vontatni a gépjármű össztömegénél nagyobb pótkocsit, ha az alkalmas rá.

Persze ez a gépkocsi képessége, a vezető képessége (B vagy BE kategória) más tészta.

Előzmény: Törölt nick (223)
baal Creative Commons License 2016.10.27 0 0 266

lehet hogy világos és érthető

csak az a gond, hogy a balatoni vizirendészet meg más, írásos állásfoglalást adott ki

és ők büntetnek, vagy nem..tehát én biztos hogy ezt fogadom el

Előzmény: Törölt nick (261)
baal Creative Commons License 2016.10.27 0 0 265

egyetértek

de ez van

 

Előzmény: Törölt nick (260)
lapar Creative Commons License 2016.10.27 0 0 264

Most viccen kívül, a nyár még istenes, mert fürdünk, de a május, júni eleje tényleg szar tud lenni, mert még fürödni hideg a víz. Én a hűtővíz ellenőrző alá szoktam tartani a szapoly helyettesítő szivacsot, és azzal nedvesítjük magunkat. (olyankor a zasszonyt is kell :-))

Előzmény: Törölt nick (263)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 263

Igazad van, nyáron nagyon meleg tud lenni egy nyitott hajóban, kell a klíma :D

Előzmény: lapar (262)
lapar Creative Commons License 2016.10.27 0 0 262

"lesz egy alibi hűtőszekrény a csónakban"

És a klíma, az smafu? :-)

Előzmény: Törölt nick (261)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 261

Nos. Ahogyan az utánfutós kérdésben is rövidre zártam a témát azzal, hogy felhívtam az NKH közlekedési főosztályát, azt tettem az imént az aggregácsos kérdésben is. A helyzet a következő: van, létezik a nautikai főosztálynak egy ezzel kapcsolatos hivatalos állásfoglalása, amelynek lényege, hogy amennyiben a fedélzeten robbanómotoros áramfejlesztő üzemel, az általa termelt áramnak a hajtásra való felhasználásban minden formája tiltott, külön rákérdeztem, az esetben is, ha nem direkt a rákötés, hanem "csak" akkut tölt a fedélzeten. Summázva: a termelt áram semmilyen formában nem végezheti a hajó hajtását szolgáló egységben.

Ez elég világos és érthető.

Ezzel azt akarják elkerülni, hogy tele legyen a tó felszíne lebegő füsttel, amit az áramfejlesztők pöfögnek ki.

Más kérdés, hogy ha egyszer van kiskapu, a találékony magyar megoldja. Ide dugni, vagy oda dugni egy csatlakozót nem tart semeddig. Maximum lesz egy alibi hűtőszekrény a csónakban.

Nem könnyű jó szabályokat hozni egy kifejezetten találékony nép "féken tartására" :)

Előzmény: Törölt nick (260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!