A mozgatásról jutott eszembe. Sokszor, a leállási esetek kb. felében úgy tűnt nekem, hogy már a gázadás előtt, a fék kioldásakor leállt a gép. Eddig azért nem írtam, mert a Hq márkaszervizben azt mondták, hogy ez lehetetlen, nem lehet összefüggés a fék kioldása és a leállás között.
Köszönöm, ezeket el tudom végezni. A kuplung levétel rendben, ezt már néhányszor kellett a csillagkerék cseréhez. Ugyanaz a kuplung megoldása a 350-esen és az 545-ön. A lendkerék levétel kérdéses. Akkor hogyan indítom be?
Megcsinálom a féktisztítós tesztet és a gép forgatását is. Ha elvégeztem, jelentkezek.
Nincs valaki a közeledben aki tudna segíteni ? Amiket Csiga is ír nem bonyolult dolgok a lényege hogy pontosan fújd és a karburátor torokba ne jusson . Célzottan kell fújni kis adagot . Érdemes a csövét meghosszabbítani egy 10 cm akár kábel műanyag burkával is hogy csak a célterültre legyen fújva .
Egy féktisztítót veszel 1.000 Ft-ért és működés közben ( alapjáraton) ráfújsz a karbitorokra, hengertalpra, lendkerék mögé. Ha azonnal megáll, akkor ott falsol.
Mondanám, hogy a kuplungot szedd le és úgy fújj mögé, de nem tudom le tudod-e szedni.
Amikor falsol, összezavarja az elektronikát. Emiatt tippelek egy karbitorok, vagy talptömítés hibára.
A karbi és szimeringcsere ténylegesen meg volt? Igazából én úgy kezdeném, hogy lendkerék +kuplung le, szimeringre menet közben fújok. Ha nem reagál, akkor jó.
Ha elektronika lenne a ludas, akkor gázadásra sem reagálna szerintem.
Még egy tipp. Tankold tele, üzem közben, amikor van alapjáratod, akkor forgasd a gépet úgy 90 fokot, pl mintha tankolnád, hagyd így pár mp-et, aztán másik oldalra ugyanez, aztán lógasd lappal lefelé.
Ha érezhetően reagál, felpörög, vagy leáll, el kezdjük keresni a hibát. pl benzincső, szimering, stb,.
Az 545-öt gyárilag is 1,5-ös lánccal adták. De megfontolom a keskenyebb láncokat, ki is fogom próbálni. Talán éppen a 91VXL-lel, bár azt az Oregon csak 42 cm3-ig ajánlja. De hát az alap problémám nem ez volt.
Köszönöm az átalakítási javaslatokat, de én nem profi motorfűrész szerelő vagyok, nem tudom (nem merem?) megcsinálni. Szakszerviz pedig nem hiszem, hogy vállalkozik rá.
A VXL-t én kifejezetten szeretem . Több gyártótól is van láncom de azok nem haladnak úgy ,lasabbak ,nekem úgy tűnnek, bár méréseket nem végeztem velük .
Én a 440 husival vágtam a 325 lánccal a karburátor csere után is de nem bírta rendesen vinni érezhetően fogta a gépet ,és vágás közben halt lefelé a vágás készlet csere után ugyanazon fában ez nem volt tapasztalható ,sőt inkább gyorsult a vágása . Oregon VXL lánc lett rá véve . A gazdája azt mondja még sose volt ilyen jó a gép . Előtte ha fűrészelt vele a nyekergéstől a környék a falra mászott ,a javítás után nem vettük észre hogy fűrészel !!!!!! Mi több szólni fogok neki kicsit nagyobb gázon járassa mert félek a kuplungját leégeti az alacsony fordulattól .
Keress rá a neten, én is külföldi videóról lestem a trükköt. A másik "megoldás", hogy a tűszelep rugójából vágják le azt a 2-3 menetet, ami egymás melett sűrűn van az egyik végén.
Vannak szétszedős videők is a neten 550 xp, 560xp, ott láthatod, miről beszélek.
A hosszú távra biztos alkatrészellátás miatt valamelyik nagyobb gyártótól keresnék kiváltó típust. A Stihl MS 261-ben gondolkodom. Ha jól látom, ennek van hagyományos karburátoros változata. A Husqvarnánál nem találtam ilyet. Vagy van?
Lánc kérdés: Nekem mindegyik gépemhez az Oregon láncok, vezetőlapok, csillagkerekek váltak be. Az MS 660-hoz a 75-ös (3/8" 1,6 mm), a Hq 350-hez a 20-as (0,325", 1,3 mm), Hq 545-höz a 21-es (0,325", 1,5 mm) láncot használom. Tényleg érdemes áttérni a 3/8-osra a középkategóriás gépeknél is? Bár a váltás nem lenne gyors, mert tekercsben veszem a láncot, és még mindkét típusból van. Nem vagyok nagy felhasználó, évi 200-300 órát mennek a fűrészeim. A nagy Stihl még ennyit sem.
Maga az X torg is egy retek de ha még az elektronika is van benne egyenesen kataszrófa ! Még a Stileknél is a régebbi normál karburátoros gépek a jobbak . A stilekhez nagyon drága az alkatrész a Husqvárna mai gépei meg a gagyi kategória . Jóformán a 40-45 cm3 kategóriában amivel könnyű volna dolgozni a ledöntött fán nem is létezik profi gép . Váltsál egy ECHO -ra szerintem más típus nem létezik ,ez megbízhatóbb mint az európai társai . És ha jót akarsz a vágókészlet az 3/8 1,3 legyen . Nemrég volt itt nálam egy husi 440 ami gyárilag 325 1,5 lapal volt szerelve na leszórtam róla a kukába és átszereltem egy 3/8 1,3 készletre és meglepően jó lett miután a karburátort lecseréltük róla mert az is fulladozott ,terhelésre és gonosz volt mert nem mindig csinálta ,hidegen ment indult is de ahogy bemlegedett megkergült . Falsolt a pillangószelep tengelye ,meg valami gyorsító szivattyú is van benne ami megszorult ,vagy elkopott ,nem találtam más megoldást rá . De az biztos hogy a falsolásra vizsgálnod kéne a gépet kitudja hol szív + levegőt magának . Pont tegnap néztem egy filmet ahol még a karburátor gumi csatlakozó is lyukas volt .
4 éve vettem, már a garanciális idő alatt is vittem szervizbe ezzel a hibával: 20 perc használat után alapjáratról gázt adva az esetek jó részében lefullad. És ilyenkor nehezebb is újra indítani. Pont úgy viselkedik, mintha a szivatót húztam volna rá melegen. Hidegen könnyen indul, és kb 20 percig tökéletesen működik. Folyamatosan húzva a gázt melegen is rendben van, erős. Frissítettek rajta szoftvert, cseréltek már gyertyát, karburátort, elektronikát, főtengely szimmeringet. Használtam 98-ös és 100-as benzinnel is. Semmi nem oldotta meg a problémát.
Nagyon bosszant, mert erdőn, gallyazás, vékonyabb rönkök darabolása közben nem szerencsés pörgő lánccal ugrálni az ágak között.
Semelyik másik fűrésszemmel nincs ilyen gondom: 19 éves Hq 350 (ezt akartam leváltani az 545-össel, de még használom), 15 éves Stihl MS 660 (döntés, 30-40 cm fölötti rönkök darabolása, hosszanti vágás Logosol padon), 6 éves Stihl 170 (ezt a kertben, a gyümölcsfáimnál használom).
Nem tudok másra gondolni, hogy az elektronikus karburátor típushibájával találkoztam.
Már azon gondolkodom, hogy lecserélem egy hagyományos karburátorú fűrészre, még van egy-két típus mindkét komoly gyártó profi gépei között. Vagy másik típusoknál nincs gond az elektronikus karburátorral?
A forrasztó ónos tesztet 1 -es és 2-es vastagságúval megtettem, az 1 mm-es semmi akadás, a 2-es nél épp megakad, picit vissza húzom fordul , nem lapul az ón.
Kompressziómérőm darabokban .Csak a betekerhető szeleptest van meg .
Ma hoztam egy más tipusú gyertyát ,Champion J17 LM. Ezzel könnyebben átforog:Kisebb a porcelán , nem is lóg ki annyira .
A Husqvarna 45 hez áll a legközelebb de a netes keresőben nézd meg a hasonlóságot a beleseje az kb azonos lesz . Ha szorul valamilye azt érdemes lesz megkeresni mitől van ,pl a csillagkerék környékét is érdemes megvizsgálni a a lapot láncot is . Szét kell szedni és az okot megkereni mi leli .https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=o2dQ0AtYixk
Az emelt kompresszióról én is csak olvastam valahol,De régen is elég "szögletes , akadozó volt " a berántás! De addig nehezen ,de ment az átforgatás, indítás.
Miután visszakaptam csak az új gyertya feltünő , állapotra. kicserélték.,Ngk bpmra 7a van benne,
Kézzel könnyen ,de lassan átforoatható,
Tettem rá vastagabb zsinórbol több menetet , hogy nagyobb átmérőn induljon a berántás , ez némileg javitott rajta, de igy sem megy egy fordulat fölé., csak a félig kitekert gyertya segít.