És ilyenkor jön a kérdés, hogy akkor mit vegyen az ember. Olyanra nem látom értelmét lecserélni a Vw Polomat, ami kb ugyanannyit eszik és nem is nagyon nagyobb, gondolok itt egy újabb Polora vagy ilyesmi. Suzukira látom értelmét, mert ott azért jóval olcsóbb minden alkatrész + szerviz. Na meg a Celerio esetében tényleg a lehető legkevesebbet kéne költenem üzemanyagra, emiatt tudok eltekinteni a mérete mellett, meg a talán puritánabb felszereltsége mellett. Csak ahogy írtam, vannak a magyarországi példányok 2,5m-tól, és vannak a behozott csodák 2m-tól. 2,5-től meg majdnem hybrid yarist kap az ember, szóval jó kérdés.
Lényeg, hogy akkor használtan már annyira nem jó üzlet ez a celerio.
Olcsó, újszerű kisautót sokan akarnak venni, eladni meg kevesen. Ezért a páréves példányok ára irreálisan magas. Ehhez hozzájön, hogy ilyen olcsó kisautót újonnan már soha nem fogsz kapni sajnos. Minden kisautó hibrid, az meg bonyolult és drága emiatt.
Látom a topik kihalt már, de megpróbálok azért írni.
Szóval így 4-5 év távlatából, megéri ezt az autót használtan megvenni? Legnagyobb problémám, hogy olyan vagy még drágább árakon mennek, mint újkorában! Így már annyira nem jó vétel, mert olcsóbban kapni jobb swiftet is, viszont egy dolog miatt nem tudok róla "lemondani", az pedig a fogyasztása. Mivel javarészt egyedül használom városban, és ritkán havi 1x vagy 6-7 hetente egyszer autópályán egy 400km-t, így az én fogyasztásom szerintem 5 liter alatt lenne. Ezt pedig nem sok autó tudja, a swift is városban inkább lenne 7 liter (a 2011-től gyártott), egy hybrid toyota pedig aránytalanul drága. Na meg a másik, hogy nagyon gyér a használt kínálat, nem tudom mennyi pénzt érne meg ez az autó, én max egy 2.2m-t adnék ki érte, ha már újonnan is 2.6m volt. Viszont sok a külföldi autó, aminek ráadásul ugye azt hiszem a K10C a motorkódja és abban van start stop rendszer is.
Aki 5 év alatt megy 80ezer kilométert, ennek majd felét télen, annak ok a két garnitúra gumi. de azért megvenni két garnitúrát, hogy kidobjam, amikor az egyikben 20ezer van, a másikban meg 10ezer, az elég értelmetlen.
Ha kétévente veszek egy garnitúra négyévszakost, még akkor is olcsóbban jöttem ki, mert nem kellett felni meg cserebere.
Én saját tapasztalataimat tudom megosztani, azzal, akit érdekel. 1979-töl vezetek (B) kat. 1990-től (D) hivatásos ként naponta. Első autómon (S-100) még diagonál gumik voltak, (terhelhetőségük miatt ezeket használták teherautókon és buszokon is). Fiatalon azért tetszettek, mert a legkisseb sebességnél is kanyarodáskor csikorgó hangot adtak. De ránézésre mindig laposnak tűntek, pedig megvolt bennük a megfelelő nyomás. Hamar elkoptak, de télen is lehetett vele közlekedni a diagonál jellege miatt. Később a radiál gumik élettartamuk és biztonságosságuk miatt átvették az uralmat. Kipróbáltam a csak nyári, a kétévszakos és a nyári téli változatokat. A nyári téli vált be. MIÉRT: A gyári előírás szerint egy gumi 5 évet bír ki, állaga megváltozik, keményé válik. Ez tény, így van! CSAK NYÁRI: (5 évesen) Lehet, hogy a mintázat miatt még a gumi jónak néz ki. De nyáron csúszkál vele a jármű, télen meg már veszélyessé válik. Ránézésre jó, de cserélni kell. KÉT ÉVSZAKOS: Ezek nem érték meg az öt évet, hamarabb kellett cserélni. Vagy kopás, vagy keményedés miatt. Itt megjegyezném azt is, hogy ezekkel a gumikkal szereztem a defektek többségét. NYÁRI TÉLI:. Nem csúszkálok annyit az úton, nyáron és télen is biztonságosabb az elindulás és a megállás, nem beszélve az oldalszelekről, kanyarokról, amik okoznak néha váratlan meglepetéseket. ANYAGILAG: Ötévente, ha kell, ha nem én cserélem, mind a két készletet. Nem veszem meg a leg drágábbat. A közepes, de még az olcsóbbak közül is van, ami elmegy öt évet. BIZTONSÁG: Külön felniken téli nyári, ezért szerelés nincs. Gumishoz elviszem centríroztatni, majd magam cserélem, így tudom nyomon követni melyik hol, mennyit fut. Csere, mosás, ápolás, átnézés így tisztába vagyok az állapotukkal. Van, aki havonta 100 000-et megy? Az havonta jár gumishoz és nincs szüksége tanácsokra, ad neki a szakember! Nekünk, akik munkába, boltba, szórakozni és A B eljutni használjuk a kocsinkat, elég évente kétszer szakemberhez fordulni és ötévente gumit cserélni a járművön a biztonságos közlekedés érdekében. ÉRDEKESSÉG: Téli baleseteknél a hatóság jegyzőkönyvben szerepelteti a téli gumi állapotát és gyártását. Lehet, hogy valaki pont az nap vett és cserélt gumit. A gumin pedig az látszik, hogy azt öt éve vagy több gyártották. Ez a tény hátrányosan befolyásolja a baleset megítélését. A végeredményben szerepelni fog az elhasznált gumik szerepe, a baleset bekövetkeztének megítélésénél. VÁSÁRLÁSNÁL! Meg kell nézni a gumi oldalán, mikor gyártották. Vannak, akik hordják be az új, nem használt, de már rég gyártott gumikat. Mert egyes országokban ez már selejt. Selejtként megvenni, nálunk újként eladni, nagy haszonú üzlet! VIGYÁZZATOK! FIGYELJETEK! Ahogy kezdtem! saját tapasztalat
Sok mindentől függ... Ma mar olyan autók vannak, mint az űrhajó: rálépsz a gázpedálra, és fel akarnak szálni - ezeken nem olyan sokat bír ki egy gumi. A Celerió könnyű, a motorja sem olyan erős, szerintem egy teli szett 40ezret, a nyári 50-et elmegy rajta, ha rotálod őket rendesen, illetve az élettartam felénél megfordítja a gumis a fenin (nekem minden szezon fordítva kezdődik: a hátsóból első lesz azonos oldalon, így megakadályozható a hátsók fűrészfogassá kopása. Amikor a gumis a felnin megfordítja a gumit, akkor az a másik oldalra kerül, hogy a forgásirány megmardjon - erre azért van szúkség mert a külső szelén minden abroncs jobban kopik a kanyarok és körforgalmak miatt) Általában minden gumi elöreggszik, minthogy elkopna... A 4évszakos ilyen szempontból jobb, az elkopik mire elöregedne.
ez tűnik logikusnak. A mostanit meg olcsón csak elviszi valaki.
Ezt a szenzor dolgot komolyan mondod? Eddig kétszer volt levéve kerék a kocsiról defekt miatt, mindkétszer csak a szervízben sikerült eloltani a lámpát. Pénzért. Loser vagyok?
Illetvehogy (most jutott el a tudatomig) évi 4500 km-re óriási pazarlás két külön gumiszett. Remekjó négyévszakos gumik vannak már, ha nem fogsz ennél jelentösen többet menni a jövöben sem, akkor vegyél azt.
Még ha világítana is a lámpa (ha rendesen beállított nyomás volt a nyári és lesz a téli kerekekben akkor nem fog). nyomva tartod a gombját pár másodpercig és már el is alszik.
De azért akkor én megnézném a guminyomásokat.
Amúgy nem nagyon tudják a gumisok, hogy kicsit feljebb kell pumpálni a Celerió kerekeit, mint a megszokott...
Nem fog világítani semmi, a Celeriónál nincs jeladó a szelepekben. Az ABS-szenzorok sebességjelét használja a TPMS, ez egy ún. indirekt kialakítású rendszer. Veszel négy jó gumit, felrakatod, örülsz.
Régóta agonizálok a téligumi témán, de most fontos lett. (a másik kocsinak mindig is volt rendes téligumija, és eddig azon a pár kritikus héten nem jártunk zellerrel)
Szóval van rajta a 4 gyári nyárigumi, kb 9000km, két év.
a) veszek négy téligumit, négy felnit. cserélgetem. télen világít a guminyomás lámpa, ha visszarakom a nyárit, esélyes hogy akkor sem alszik el. Kb 130 ezer forint.
b) ugyanaz mint az a), de veszek négy szenzort is. alsóhangon plusz 40ezer, és egyelóre senki nem igérte meg hogy a kocsit nem kell minden cserekor újratanítani.
c) veszek négy négyévszakost, felrakatom a gyári felnire, és kész. Ez kb 100ezer. mit kezdek a négy nyárival?
d) veszek négy téligumit, és évente kétszer gumishoz megyek. ez csak kb 100ezer, de évi 16ezer a cserebere.
elvesztem a variációkban, valaki mondja már meg mit csináljak.
Csak tökéletesen illeszkedő kereszthornyú csavarhúzóval csavarhúzóval szabad nekifogni. A fedelet nem feszegetni mert kiszakad a csavarfejnél. Minőségi elemre cseréljük mert 2 hét múlva már nem lesz jó.