Üdv ! Vegyes puffer komboból bármilyen meleg vizet kitudsz venni egy Vta szeleppel! Nem ez a jó irány, de ha szigetelés rendben van ,akkor kár per pillanat bármilyen hőszivattyú napelem rendszerbe beletolni sok millió forintot !:-)
ELŐRE hogy számolsz költséget? Azt legfeljebb jelen áron tudod valószínűsíteni, de nem az a lényeg. A lényeg, hogy a szilárd tüzelés és a padlófűtés nem barátok. Erre próbáltam felhívni a figyelmet. Persze össze lehet barkácsolni a kettőt, csak PERSPEKTIVIKUSAN teljesen értelmetlen és felesleges pénzkidobás. Felületfűtéshez alacsony előremenő kell, kb. folyamatosan. Ehhez képest a szilárd tüzelés magas hőmérsékletet állít elő, szakaszosan. De ezt gondolom mindannyian tudjátok, nem is értem, mit nem értetek? :D
Egyrészt télen is termel a napelem. Másrészt én nem azt mondtam, hogy felejtse el a gázt és azonnal telepítsen hőszivattyút. Azt mondtam, hogy a szilárd tüzelést felejtse el a padlófűtéshez és inkább azon gondolkodjon, hogy a MAJD a gáz helyett hőszivattyús, napelemes rendszert építsen ki. A napelem csak opció, anélkül is elmuzsikál egy hőszivattyú, nagyon szépen.
Üdv ! Télen lesz napelem termelése ? Mennyi lesz az annyi mire átáll?Szigetelni ,szigetelni ,és remélhetőleg a padló alatt is van 20-25 cm szigetelés ,mert akkor az a kevés gáz ami elfogy az akár drága is lehet ,de nem lesz szerintem !:-)
A helyedben azon gondolkoznék, hogy idővel milyen hőszivattyúra cseréljem a gázkazánt és ahhoz milyen napelemrendszert telepítsek. Ha már új építés, ne visszafelé menj az időben, hanem előre... :)
Az, hogy vegyes kazánt csak akkor tegyél padlófűtésre, ha....Nem tudom, hogy létezik-e ilyen eset. :) A létező legmesszebb állnak egymástól üzemeltetésben, feleslegesen bonyolítod a rendszered egy olyan hőtermelővel, amit jó eséllyel (gondolom) tartaléknak szánsz és kb. soha nem fogsz használni...
épp kialakítás alatt van a padlófűtésünk, egy kombi kazán és egy totya vegyes kazánnal. Egy WATTS osztódobozban fut össze a rendszer, a szelepeket Watts 22CX szelepfejekkel szeretnénk szabályozni. Minden helyiségben termosztát van (Legegyszerűbb Computherm Q3), ezek a terv szerint befutnának egy Computherm Q10Z zónavezérlőbe. A terv az, hogy a kondenzációs kazánt használva a termosztátok szabályozzák a fejeket, de vegyes kazánra átváltva a rendszer hagyja figyelmen kívül a termosztátokat. Ilyenkor (szerintem) az összes szelepnek nyitnia kellene, ezért a fent említett watts fejekből az NO, alaphelyzetben nyitott változatot venném. Ez az én logikám, viszont a kivitelező anno az ajánlatban az NC, alaphelyzetben zárt változatot írta fel. Szeretném megérteni az egészet, nektek mi a véleményetek erről?
a kb 40 fokot nem a padlófűtéscsőre írt határ miatt kell (ami sokkal magasabb) betartani,
hanem az aljzatbeton/estrich tágulása/repedése, csemperagasztó, falszélnél a dilatácó és az emberi láb által egészségesen elviselhető hőmax miatt javasolt erősen.
beküldesz 60-70 fokot, mint egy radiátorba: megreped az estrich, felugrik a járólap, "égeti" a talpadat
Mondanék egy ellentétes irányt. Nem hogy összezavarjalak, de hogy megfontold.
A mostani fűtésed szuperül elmegy 40fokos vízzel. A mostani kazánod eddig jól elfűtött 40fokkal, és a kéményed sem ázott szét.
Egy hagyományos kazánnak ez nem ideális, lerövidíti az életét. A tiednek kezdődik a problémás utolsó szakasz.
A) költesz keverőszelepre, plusz szivattyúra, szakemberre. Ezzel pár évvel meghosszabbítod a mostani kazánod élettartamát. Amikor ez a kazán kuka, akkor muszáj kondenzációst vegyél, ami simán fűt 40fokkal, és az egész keverőszelepes miskulancia feleslegessé válik.
B) amibe a cucc kerülne, azt félreteszed és elkezdesz gyűjteni a kondis kazánra, elkezdesz utánnajárni hogyan megy a csere. Amikor a mostani végleg kampó, akkor megléped.
nem az én szakmám.. meg nem is tudom a pontos rendszeredet, meg a méretét, így majd a profik megírják. de a google rengeteg mintaábrát ad ("padlófűtés háromutas keverőszelep bekötése")
próbálj a legegyszerűbbre törekedni, mert lesz 500l-es puffertartályos terv is, 3 vezérlővel, 3 szivattyúval.. amitől olcsóbb venni egy hőszivattyút :)
lényege: nem engedi rá a kazán 60 fokját a padlóra, hanem a padlóból visszatérő hidegebb vizet hozzákeveri a kazán forró vizéhez mielőtt a padlóba menne, így maximálja a padlóba menő vizet)
egy "rendes" vezérlés nem is engedne a padlóba 60 fokos vizet, hanem a kazánból jövőt összekeverné egy keverőszeleppel max 35 fokig. azon kívül lenne egy termosztát is, ami korlátozza a betonpadló hőmérsékletét. ezek szerint akkor a tiétek nem ilyen.
ne engedd, hogy a padló felmelegedjen35 fok fölé, szétreped az egész. adilatációs hézagokat nem erre méretezték
Családiházban padlófűtésünk van, kéményes kombi gázkazánnal (nem kondenzációs), a kazán egy kicsit betegeskedett mostanában. A kazánt évek óta 36-40 fok előre menő fűtési vízhőmérséklettel használjuk, tökéletesen megfelelt, jól fogyasztott. Nincs se puffer, se keverőszelep, semmi egyéb, mi így vettük.
A kazánszerelő viszont, aki most megjavította, feltekerte és azt mondta, hogy ha a kazánt nem használjuk 60-65 fok közötti tartományba fűtésre, akkor nem ad neki sok időt. De ilyen melegvizet nem szeretnék beletolni a padlóba, 2 éve lett az új padlólap lerakva, nem örülnék ha tönkre tenné, felválna. Érezhetően jóval melegebb a padlónk így, nem is annyira komfortos.
Kondenzációs kazán vásárlása, telepítése most anyagilag nem opció sajnos (ugye 1,2-1,6 millió nagyjából amiket olvasok), nekem csak a kéményem bélelése 10-12 méter lenne.
Milyen egyéb lehetőségek, megoldások lehetnének szerintetek? És ezek nagyságrendileg mibe kerülhetnek?
Nekem 1989-ben tekerte le a mester. Van 4db 16m²-es szoba, ahol két kör van letekerve. A csövek távolsága 7,5cm-re van. Ahol 1kör van, ott is 7,5cm csőtávolság van. Két szint, alul 7 kör, felül 6 kör. A fűtési előremenő vízhőmérséklet 26-32 fok között mozog, külső hőmérséklettől függően.
Viszont födém és alap hőszigeteléssel mekkora csökkenéssel számolsz ? Nagyon optimistán , legyen 40% , akkor ugye lesz 7,8 kW . Az 1nm-re számolva 87 Wattot feltételez . Benti 20°C tartásához kinti +4°C-nál kell tudnia 40 Wattot . Benti 23°C és kinti 0°C esetén már 57 Watt 1nm-re . Szerintem rövidebb köröket kellene letekerned vastagabb csőből , hogy a tömegáram ne okozzon a keringetőszivattyúnak gondot . Milyen lesz a padlórétegrended ?
Szia! Köszönöm az infót, megnézem. A 13kW jelenlegi állapot, alap és födém szigetelés nélkül. Szeretném majd ezt a 13kW csökkenteni, illetve azt is figyelembe vettem hogy ez a 13kW ugye -15 foknál jelentkezik.
Hosszokat tekintve úgy rajzoltam a köröket, hogy 75-85 méter között legyenek.