Balesetek a hazánkon kívüli vasutaknál, egykoron és most.
Szemléltető jelleggel, tájékoztatásul, akárhogy.
(A Balesetek a magyar vasút történelmében, http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121587 "testvéreként".)
"Ahogy látszik, a személyszállító a "helyén" ment, a tehervonat pedig a "helytelenen". Ha ez így van, és ez a vonal jobbjáratú, akkor nem tudom, hogy Larissában (ami az esemény helyszínétől Délre található) hová kellett volna a váltót állítani."
kibicként kérdezem: ha ez jobbjáratú, akkor nem a személyt küldték a szembevágányra/helytelenbe?
segélyv. fotója északról készült, de ebben a kérdésben ez mindegy.
ez még nem a vasúti nagyalagút, csak egy közúti felüljárója az autópályának
Megint csak turai eset: kétvágányú pálya középállomása volt, helyben forduló vonat nincs, mégis volt lett olyan szituázió, hogy a vágánykapcsolat váltói egy bejáró vonatnak kitérőbe kerültek, és utána úgymaradtak. E mellé jön, hogy Larissa vasútilag kicsit komolyabb helynek tűnik, mint egy sima középállomás. A linkelt vonalvideóban is áttér a vonat a másik irány vágányára.
További furcsaság, hogy a videó alapján egy állomás még van az eset helyszíne és Larissa között.
De benéztem, a jobb oldali alagút "nem tartalmaz" vágányt.
Ahogy az indexképeket nézegettem, elsőre úgy tűnt, hogy a két vágány két különböző alagútban fut, de nem így van.
Ahogy látszik, a személyszállító a "helyén" ment, a tehervonat pedig a "helytelenen". Ha ez így van, és ez a vonal jobbjáratú, akkor nem tudom, hogy Larissában (ami az esemény helyszínétől Délre található) hová kellett volna a váltót állítani.
Nincs elég infónk, hogy ezt így fotelből rekonstruáljuk.
Abból, ami van, azt gondolom, hogy valamiért egyvágányú volt a közlekedés, Északról elküldték a tehert helytelenben, Larissa meg kiengedte a személyszállítót vele szemben.
De ez csak az itteni sablonjaink ráhúzása valamire, amiről (még) nincs részletes tudásom. Remélem hamarosan lesz.
Utaztam a vonalon, jó régen (2008, talán?), a hírek szerint sok változás azóta nem történt. Akkor nem nagyon láttunk kezelt jelzőt, de mentünk 160. Tekerőssorompó, rózsafüzér, szentkép.
Ha egy kétvágányú pálya középállomásáról van szó (arról van szó), akkor az ellenkező irányú vonatok más-más vágányt használnak, és alapesetben nincs szükség váltóállításra.
A képek alapján valamit építkezhettek a másikon. - Nekem eddig nem tűnt fel ilyesmi, melyik képekre gondolsz?
A többi részét (kikapcsolt berendezés) több helyen is említik.
És akkor a google fordítottnak tűnő szöveg, ami engem a helytelen állásban maradt váltókra emlékeztet: "Az állomásfőnök azt állítja, azért fordította el a kulcsot a balesetet megelőzően, hogy a személyvonat ne ugyanarra a vágányra kerüljön, mint a kereskedelmi, de ez végül nem történt meg, vagyis szerinte műszaki hiba történt, nem emberi hanyagság. A TLive című műsor tudósítása szerint viszont a parancsnok nem fordította el a kulcsot a vezérlőpulton, ezért ütköztek össze a vonatok."
Onnantól, hogy a bizber, és az ellenmenetkizárás nem aktív (a cikkek, pl. a TheNYTimes-é, ahol az egyik szerző görög nevű, arra utalnak, hogy gyakorlatilag lekapcsolt bizberrel, rádiókommunikációval közlekedt(n)ek), pedig már kódolva van a balhé. Idő kérdése mikor, szerencse kérdése, hogy mekkora esemény lesz belőle.
Egyvágányozás mindenhol van, rendszeresen, mert hát épp azért egyvágányozunk (kerülőzünk, járunk alternatív útvonalon, stb.), mert a másikon karbantartanak (javítanak, átépítenek, ergo dolgoznak).
Igen jó eséllyel egyvágányoztak valamiért. - Esetleg korábban a állomásra bejáró vonat után rossz állásban maradt váltók (turai szembeközlekedés esete) - Magyar nyelvű cikk van, ami erre utal, de erősen google-fordítottnak tűnik, az eredeti cikket meg nem linkelték be.
Az EU-ban (megsúgom, a paradicsomi Magyarországon is) van egy - általában állami tulajdonú - infraüzemeltető, az ő sínein meg gurul kismillió vasútvállalat n-szer kismillió vonata.
A vonatot közlekedtető vasútvállalat (menetvonaltulajdonos) pedig nem szólhat, és nem is szól bele abba, hogy a vonata melyik vágányon közlekedik.
Emberöléssel és gondatlanságból elkövetett testi sértéssel is vádolják azt az állomásfőnököt, aki a szerdára virradóra történt láriszai vonatbaleset idején volt szolgálatban. A görög média szerint a férfi korábban portás volt, és mindössze néhány hónap alatt képezték át az állomásfőnöki teendők ellátására.
Ezren tuntetnek Athenban, a Vasut irodajara koveket dobalnak mig a rendorok konygazzal oszlatjak oket... a vasutasok sztrakba kezdenek csutortokon amiutan a Vasut bejelentette hogy nem indit vonatokat...
Az Olasz Vasut (FS) nemzetkozi bailout csomag reszekent 2017-ben szerezete meg a Gorog Vasut uzemeltetesi jogat.
But experts and critics quickly raised their voices on Wednesday.
“Nothing works,” Kostas Genidounias, president of the association of Greek train drivers, told state television. “Everything is done manually,” he said, adding that neither the signals nor the traffic control system worked.
“If they had been working, the drivers would have seen the red light and the trains would have stopped 500 meters away from each other,” he added, noting that he and colleagues had frequently reported malfunctioning systems recently.
The country’s railway officials have been aware of the issue.
“Preventive maintenance has been a problematic issue for years now,” Spyros Pateras, the president of the Hellenic Railways Organization, the body that oversees rail infrastructure in Greece, told a transport conference last year.
He said that while the government had allocated 25 million euros, about $26.5 million, for maintenance, funding and staff have “been lacking in recent years.”
Greece had already stood out in Europe for the lack of safety on its rail network. From 2018 to 2020, the country had the highest railway fatality rate among 28 European countries per million train kilometers, according to a 2022 report by the European Union Agency for Railways.
In 2019, the European Data Journalism Network, a group of media organizations, reported that from 2010 to 2018, 137 people had died and 97 were seriously injured in railway accidents in Greece, with an average of more than 15 deaths and 11 serious injuries per year.
Ellensúlyos sorompó, rózsafüzér, szentkép, ez volt a bizber, meg a vb.
160. Meg egy kicsi.
Vörös mellett bátran. Sok vörös mellett.
Én sem tudom, változott-e valami, de annó egy Katherini-Paleofarszalosz (-Kalampaka, és vissza) menet a villanydezasztró üvegfala mögött ülve itteni szemmel qrva hajmeresztő volt.
Az útvonalat az elmúlt években korszerűsítették. A görög vasutakat (Görög vonat) a Ferrovie dello Stato Italiano (FS) olasz államvasút üzemelteti.
A vasúti dolgozók a Real FM görög műsorszolgáltatóban elmondták, hogy a korszerűsítés ellenére jelentős problémák adódtak a forgalomirányítás elektromos koordinációjával. "A vonal egyik szakaszáról a másikra közlekedünk rádión, mint a régi időkben. Az állomásvezetők zöld utat adnak nekünk" - mondta Kostas Genidounias, a mozdonyvezetők szakszervezetének elnöke az állami rádióban. Nem tudta megmondani, miért történik ez, és miért nem működik egyetlen modern vezérlőrendszer sem.
Én nem tudom hogy biztber fronton még most is olyan siralmas a helyzet, mint ezen a videón (azaz szinten minden jelző mellett vörössel mennek el), de el tudom képzelni hogy ennek is köze lehet a baleset bekövetkeztéhez.