Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

janijani Creative Commons License 2012.12.10 0 0 207

A régi traktormintázatú téligumik valóban hangosak voltak, de a mostaniak ha lekopnak a lamellái alig különböznek a nyári mintázattól. A gumi meg ahogy pár évet öregszik keményedik és az is majdcsak ott van mint a nyári, de ha valamivel gyorsabban is kopik akkor is mindenképpen spórolok ha nem eldobom az 50%-os téligumikat hanem elhasználom nyáron.

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (205)
janijani Creative Commons License 2012.12.10 0 0 206

Egyszer írhatnának 50%-os téligumikra is egy tesztet és kiderülne a valóság.

 

Atyavilág! 29 autó? Én csak most vettem a hatodikat (használtan) 30 év autózás után.

Előzmény: exhighand (204)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 205

"A puhább keverék mindent visz. Ezt vagy megérti valaki, vagy nem.

Ráadásul a téli mintázat sokkal nyitottabb."

:-(

 

 1.)  A puhább keverék erősebben kopik.

 2.)  A sokkal nyitottabb (vagyis nagyobb blokkokból álló) téli mintázat miatt a téli gumi mindig érzékelhetően hangosabb.

 3.)  A fogyasztás egy téli gumival szerelt kocsi esetében mindig magasabb, mint egy nyárigumival szerelt kocsié.

    :-)

 "Ezt vagy megérti valaki, vagy nem."

   :-)

Előzmény: exhighand (172)
exhighand Creative Commons License 2012.12.10 0 0 204

Én ezt úgy szoktam mondani, hogy a téli gumi nyárivá kopik.

 

Huszonkilenc kocsim volt eddig, de még új nyári gumit nem vettem soha.

Előzmény: janijani (181)
Murder Incorporated Creative Commons License 2012.12.09 0 0 203

További jó szórakozást. MM ESZ II/1/d

Előzmény: Törölt nick (202)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 202
Látom, hogy töröltetni akarod a modikkal a hszek egy részét. Azt javaslom, hogy inkább töröljék az egészet, ne ez maradjon utánunk az utókorra :-(
Előzmény: exhighand (195)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 201
Helló exhighand, több néven is nyomod? :-)

Na, komolyra fordítva a szót, igazad is lehetne (mert arrafelé van, csak éppen egy tök más fülön :-) ), de mivel hóban való fékezésről és hóban kifejtett vonóerőről is ad adatokat, ezért én kétlem, hogy tényleg nyárról lenne szó :-)
Feleslegesen ne! Creative Commons License 2012.12.09 0 0 198

És DMA jól világít.

Előzmény: DMA (193)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 196

OK, még utoljára!

 

Amit idéztél, az nem a nyári, hanem a téli használatra vonatkozik!

 

(Tudod, télen hideg van, nyáron meg meleg...)

 

Mégegyszer kérem, hogy olvasd el a teszted és ne magyarázd félre!!!

Előzmény: exhighand (195)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 195

TE Pista!

 

Az nem baj, hogy az ADAC tested teljes mértékben engem igazol, még abban is hogy nedves úton jobb a kopott téli az újnál?

 

 

 

Nass bremsen 

neuer winterreifen  100%

7mm winterreifen 103%

 

mekkora marhát csináltatok magatokból, te Jóisten. Ti csak rendőrök lehettek...

Előzmény: Törölt nick (194)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 194

Ezen kívül, a cikket újságírók írják, akik a seggemig sem érnek ebben a témában.

 

Utolsó hozzászólásom a témában, mert teljesen felsleges veled vitatkozni :-((

 

Az ADAC tesztjeit nem újságírók írják. Az ADAC európa egyik legnagyobb és biztosan a legalaposabb autóklubja. Két témában verhetetlenek, a gumitesztelésben és használt autók megbízhatósági statisztikáiban. A megállapításaikat komoly tesztek, felmérések előzik meg.

 

A közzétett tesztjeiket (rajtad kívül) senki sem kérdőjelezi meg, pedig eurómilliók múlnak azon, hogy egy gumitípusról mit írnak, vagy egy használt autó típust mennyire írnak megbízhatónak. Semelyik gyár, vagy kereskedő se próbálja meg a tesztjeik pontosságát, objektivitását megkérdőjelezni.

 

De most itt az index fórumon egy új titán emelkedik ki a vulkánok izzó magmájából, érkezik exhihand, aki félkézzel cáfolja az ADAC megállapításait. Ez az ADAC vége, mostantól senki sem fog hinni nekik.

 

Kedves olvasók, egy új világ eljövetelének lehettek a tanúi!!!

 

Ezzel én be is fejeztem, a síromra pedig az lesz írva, hogy a téligumi semmiben sem jobb nyáron, mint a nyárigumi, legfeljebb egyes dolgokban nem rosszabb nála!!!

Előzmény: exhighand (191)
DMA Creative Commons License 2012.12.09 0 0 193

DMA csak rávilágított, hogy az aquplaning és a felületi feszültség két különböző dolog. 

Előzmény: exhighand (191)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 192

mestertroll úr!

 

A vita még csak nem is ebben a topicban indult, így fogalmad sem lehet róla, miről szól.

 

Az állításaimat fenntartom, mivel azok saját tapasztalásokon alapulnak, továbbá a teljes autóversenyzői mezőny tapasztalatain.

 

Az UG7 pedig a legjobb példa az állításomra, zseniális vizes gumi és egy kalap szart nem ér hóban, egy orosz gumihoz képest.

 

Páááá

Előzmény: Törölt nick (190)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 191

Nedves úton

A vizsgálatok nem mutattak jelentős különbséget a fékezési teljesítményben nedves felületen különböző hőmérsékleteken. A téli gumi ugyanolyan jó fékezési jellemzőkkel rendelkezik a nedves tartományban mint a nyári gumik

 

Ezt idézted a cikkből az új gumikról korábban. 

 

 

Az aquaplaningról írja a cikk, hogy ebben rosszabb nyáron a kopott téligumi, az újnál.

 

.Nem a fékezési tulajdonságról

 

A vita nem az aquaplaningról szól, azt DMA próbálta idekeverni.

 

Ezen kívül, a cikket újságírók írják, akik a seggemig sem érnek ebben a témában.

 

na jó éjt.

 


Előzmény: Törölt nick (188)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 190

Az előzmény hozzászólás természetesen májusi használatra vonatkozik.

 

NEM!!!

 

Szabadbatthyany Béla olvtárs a te #8-as he-szedre, mint előzményre reagált!

 

Abban nem május hanem egyértelműen téli ÉS nyári használatról beszéltél!!!

Előzmény: exhighand (187)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 189

A teszt új gumiról szól.

 

A teszt nem csak az új gumiról szól, csak én csak azt idéztem be!!!

 

Olvasd már el az ADAC tesztet!!!!!!

Előzmény: exhighand (185)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 188

A kopott pedig egyértelműen jobb nedves úton.

 

Jajjjjj :-((((

 

Olvasd már el az ADAC tesztet!!!!!!

 

NEM JOBB A KOPOTT TÉLIGUMI NEDVES ÚTON!!!!

 

A száraz úton mutatott kezelhetőségbeli hiányosságai javulnak a kopott téliguminak, de a nedves úton mutatott tulajdonságai rosszabbak lesznek.

 

Ezzel pedig pont az a tulajdonsága romlik le, amiben csak kicsit volt rosszabb, mint a nyárigumi!

 

Tehát leírom, lassan, hogy értsd, hogy mi a helyzet nedves úton:

 

nem kopott téligumi: nagyjából ugyanolyan (DE NEM JOBB!!!) mint a nyárigumi,

kopott téligumi: rosszabb, mint a nem kopott (tehát a nyárinál is rosszabb).

 

Száraz úton:

 

nem kopott téligumi: egyértelműen rosszabb, mint a nyárigumi

kopott téligumi: jobb, mint az új, de még mindig rosszabb mint a nyári.

 

Olvasd már el az ADAC tesztet!!!!!!

Előzmény: exhighand (185)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 187

Az előzmény hozzászólás természetesen májusi használatra vonatkozik.

 

lekésted...

Előzmény: exhighand (185)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 186

Khmmm.

 

Én azt írtam, hogy nincsen olyan teszt, ahol a téli-nyárikat összehasonlítják téli és nyári körülmények között.

 

hol a te tesztedből a havas teszt?

 

Nem unod még, hogy a semmit markolászod?

Előzmény: Törölt nick (184)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 185

A teszt új gumiról szól.

 

még az új téli gumi sem rosszabb nedves úton, még az ADAC szerintsem, mint a nyári.

 

A kopott pedig egyértelműen jobb nedves úton.

 

Törődj bele.

Előzmény: Törölt nick (182)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 184

De ezt később írtad :-))

 

Ebben azt írtad, amit idéztem. Ráadásul a teszt létét is tagadtad, pedig van ilyen teszt, mint látható  :-))

Előzmény: exhighand (180)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 183

mestertollkám!

 

Ne hozd ide az összképet, a száraz tulajdonságokat, a karkasz miatti kisebb terhelhetőséget ( billeg megpakolva) 

 

Ez a vita kizárólag a nedves tulajdonságoról szólt és szól.

 

Idehoztad az ADAC tesztet és önmagatokat cáfoltad vele. 

 

Viseld férfiasan.

Előzmény: Törölt nick (178)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 182

Tehát az idézettel nem cáfolni, hanem megerősíteni sikerült azt, hogy még a nyár és a tél között, nedves úton, a használt téli gumi jobb lehet...

 

Lehet, hogy bennem van a hiba, de én ilyet nem olvastam :-) Azt írják, hogy nedves úton a fékezés szempontjából nagyjából azonosnak.

Előzmény: exhighand (175)
janijani Creative Commons License 2012.12.09 0 0 181

Én a kopottabb téligumikat fönnfelejtem nyárra és elhasználom, nem dobok el használható gumikat. Semmi hátrányát nem vettem észre sem szárazon, sem esőben.

Előzmény: exhighand (176)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 180

Mestertroll úr!

 

nem tetszik eléggé alaposnak lenni. Én ezt írtam:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122726644&t=9214156

Előzmény: Törölt nick (178)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 179

Én a kopottról írtam, hogy jobb, nem pedig az újról.

 

az a baj, hogy nem olvastok, csak átfutjátok a szöveget.

 

Az új téli guminak magasak még a lamellái, ezért nagyobb terhelésnél elfekszenek és lecsökken a tapadó felület. Ezért van, hogy száraz úton sokkal rosszabbak, mert száraz felületen sokkal nagyobb erők hatnak és elfektetik a lamellákat.

 

Azonban mivel a kevérék sokkal jobban passzol a vizes útra a télinél, ezért a nedves úton csak kisebb erőhatásokra kevésbé elfekvő lamellák csak a nyári gumi fékezési teljesítményére ( egyformára) rontják a jobb kevérék okozta előnyt.

 

Más a helyzet egy kopott mondjuk 50%-os téli guminál. Itt már a kopás miatt a lamellák általában nem is nyitottak ( már nem nevezhető lamellásnak), vagy annyira rövidek a lamellák, hogy a fékezés közben nincsen jelentős dőlésük, így nem csökken jelentősen a felület.

 

Tehát a kopott téli guminál tud érvényesülni a jobb keverék hatása.

Előzmény: DMA (177)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 178

Látom, hogy a tények ismeretében lassan finomítod a véleményedet :-)))

 

Mert mit írtál most:

 

Saját magadat cáfolod az ADAC idézettel. Mit idéztélj a nyári használatról? ( én azért óvatosan a májusi használatról beszéltem, amikor az út még nem annyira meleg, mint a levegő, ezt ne felejtsd el)

 

Mit írtál a #8 hsz-edben:

 

A már kopottabb téli guminak sokkal jobbak a vizes jellemzői télen is-nyáron is mint egy nyárinak

 

Szóval eredetileg NEM májusi használatról beszéltél, hanem téli ÉS nyári használatról!!! 

 

Ráadásul neked az a véleményed, hogy a kopott téli guminak sokkal jobbak a vizes jellemzői, mint a nyárinak. Ezt az ADAC teszt egyértelműen cáfolja! Ha olvasod tovább, akkor pont azt írják, hogy egyes tulajdonságai javulnak a téli guminak, ha nem új, hanem használt abroncsról van szó, ebben az esetben viszont a vizes úton mutatott kezelhetősége rosszabb lesz az alacsonyabb bordák miatt.

 

Szóval szó sincs már (a te írásaid szerint sem!!!) arról, hogy jobb lenne a téligumi nyáron, már csak arról van szó, hogy 8 vagy 15 %-al rosszabb az összképet tekintve!!!

Előzmény: exhighand (175)
DMA Creative Commons License 2012.12.09 0 0 177

Te azt írtad sokkal jobb mint a nyári. De nem...

Előzmény: exhighand (176)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 176

Te elolvastad egyáltalán amit beidéztél? mert teljes mértékben engem igazoltál...

 

Mit írnak a téligumik nyári használatáról:

 

 

 "A vizsgálatok nem mutattak jelentős különbséget a fékezési teljesítményben nedves felületen különböző hőmérsékleteken. A téli gumi ugyanolyan jó fékezési jellemzőkkel rendelkezik a nedves tartományban mint a nyári gumik és a négyévszakos gumik." 

Előzmény: Törölt nick (173)
exhighand Creative Commons License 2012.12.09 0 0 175

Pista!

 

Saját magadat cáfolod az ADAC idézettel. Mit idéztélj a nyári használatról? ( én azért óvatosan a májusi használatról beszéltem, amikor az út még nem annyira meleg, mint a levegő, ezt ne felejtsd el)

 

Szóval ezt te idézted:

 

"nedves úton a fékezés szempontjából nagyjából azonosnak"

 

 

Nos még az ADAC is elismeri, hogy még nyáron is nagyjából azonosak a fékezési tulajdonságok. Ráadásul ezeket új gumikrók írják, ahol a lamellák magassága még megvan.

 

Tehát az idézettel nem cáfolni, hanem megerősíteni sikerült azt, hogy még a nyár és a tél között, nedves úton, a használt téli gumi jobb lehet...

 

 

Azért köszi az idézetet, nekem nincsen cérnám ilyesmik után keresgélni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (173)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!