Keresés

Részletes keresés

zimi78 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 91

Hú, de tök jó lenne, ha Fedémesen rendeznék a célraszálló versenyt!

A hazai pálya előnyei!
Meg persze ha hátimotorral mehetnék a versenyre. Elképzelem, ahogy leakasztom a motorról a Kantega-ernyőt, meg a motoros beülőt, kérek egy sisakot (a fülvédős sisak nem előnyös célraszálló versenyen és nyáron), aztán beállok versenyezni..

Nap végén meg haza-hátimotorozok..

Előzmény: .ZsL. (90)
.ZsL. Creative Commons License 2013.06.23 0 0 90

Na, a reggeli jóslásom jókora bukta lett, mert már 9-kor száraz kerékkel jutottunk fel a dombra (mivelhogy ketten inkább mégis délelőttre jöttek), aztán csak déltájban lett (aránylag hirtelen) túl erős a szél, addig kellemes DK-i volt, kezdőknek is repülhető. Aztán az illő "termikszünet" után, amikor délután 4-kor elkezdtük volna folytatni a napot, jött egy zivatarfelhő, és menekültünk. DE MEGINT CSAK A FALUBAN ESETT!!! A következő közelgő zivatar miatt nem volt célszerű visszamenni a dombra, hát nem mentünk, ezért a következő zivatar szétoszlott, mielőtt elérte volna a falut. Egy előnye mégis volt a délutánnak: a falu legbátrabb traktorosa a zivatarok fenyegetése ellenére békésen kaszálta a dombtető nagyra nőtt füvét. Vagyis ha jövő szombaton a célraszálló verseny szervezői úgy döntenek, hogy a Nagy Eged helyett nálunk rendezik meg (kettős előny: a kisebb szintkülönbség és a több irányú starthely miatt), akkor tiszta starthelyek és a már korábban lekaszált leszállók várják a versenyzőket. Nem beszélve a bejáratott felszállításról és a dombra felrendelhető ebédről, meg a mosakodási lehetőségről!

Előzmény: .ZsL. (89)
.ZsL. Creative Commons License 2013.06.23 0 0 89

Esik.
Fedémesre csak délután érdemes ma jönni repülési célból, ha még délelőtt eláll az eső, és addig se lesz sűrű, utána meg kisüt a Nap. Majd meglátjuk. Aki jönne (16 h után érdemes, mostanában 21 h-ig repülhető az alkony), előtte hívjon fel, hogy mi a helyzet! (0630-4178-447)

.ZsL. Creative Commons License 2013.06.22 0 0 88

"Hát így zajlott első motoros távrepülésem, röpke 25km megtételével."

 

-amihez máris gratulálok!

(Zivatar közelgése elől menekültem le a dombról nemrég, azért írhatom ezt éppen most, mert csak a másik közelgő zivatar elvonulása, és a még termikessé váló kora délutáni időszak elmúlása után megyek vissza a dombra.)

 

Bocs', hogy nem lábatlankodtam a startodnál segítő szándékom jeléül, de a DK-i oldalon (mert tényleg oda volt jó az a kevéske szellő), a kezdőkben tartottam a reményt, hogy repülni is fognak még aznap. És láttam, hogy Patkó Sanyi, meg Sebőkék amúgy is ott vannak, gondoltam, nemigen lehet olyan probléma a startod körül, amit meg ne tudnátok oldani. Persze félszemmel lestem, mit műveltek, meg azt is, nehogy valamelyik kezdő eléd ügyetlenkedjen a kupolakezelési földi gyakorlatai közben. És örültem a sikeres startodnak, mert tudtam, hogy még kevés rutinod van a motoros repülésben, de bíztam benne, hogy mégis megoldod így is a tervezett nagy repülést Egerig. Ha már motor nélkül el tudtál jönni Egerből Fedémesig tavaly, miért ne sikerülne az ellenkező irány is, pláne motorral? Azért megnyugodtam, amikor telefonon jelezted a sikeres célbaérkezést a leszállás után.

 

Előzmény: zimi78 (87)
zimi78 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 87

Múlt hét vasárnaap a fedémesi kisdombról startolva hátimotorral átrepültem az egri reptérre.

Erről a repülésről teszek közzé egy beszámolót.

Íme:

2013-06-16

Pesten voltunk a hét második felében a családdal, ebben a nagy kánikulában. Volt ott minden jó; Vidámparkolás, haverlátogató, Közlekedési Múzeumolás, Repülőmúzeumolás a Petőfi Csarnokban!

Ma reggel jöttünk haza, hogy a nagy hőség előtt hazaérjünk.

Amint lezajlott a vasárnapi ebéd rögtön előálltam a tervvel; Fedémesre megyünk, de ezúttal viszem a hátimotort. A család pedig amint elstartoltam elugrik Mikófalvára a nagyszülőkhöz, majd este felszed az egri reptéren, merthogy egy Fedémes-Apollo reptér volt a napi terv..
Valójában még annak is örültem volna, ha sikerül Fedémes felett pár kört repülnöm.

 

Fedémesen Patkó Sanyi fogadott, meg Sebők Laciék, meg jókora növendékes forgalom. Szerencsémre csak kevesen repültek, mert a termikes időszak kellős közepén bontogattam a szárnyamat.
Érdekes módon aki repült, az a DNY-i starthelyet részesítette előnyben, noha annyira D-ies volt a szél, hogy már inkább a DK-i starthelyre fújt az pici kis lötyike..
Nem vacakoltam, egyedül teregettem a kedvenc starthelyemen. Azazhogy segített Patkó Sanyi is, miközben szakértette kis motoromat. Ezenkívül egy-két kíváncsi tekintet, meg Laci bácsi tekintgetett felénk.

A moci indítása után az érdeklődés felélénkült. Kis családomnak meghagytam, hogy csak akkor induljanak el Mikóra, ha már szépen kiemelkedtem és láthatóan Eger felé veszem a kurzust.

A szél teljesen lecsökkent. Néha egy-egy termikpöfi lebegtette meg a pillangók szárnyait, de több semmi sem volt. Az első startomon fel se tudtam húzni az ernyőt. Sanyi nyugtatott; ez még nagyon erős szélcsend volt de segített, újra terítettünk, majd mikor valamennyi szellőcske elősomfordált a következő domb mögül, felhúztam a kupolát. Keményen kellett futnom, adtam a mocinak a gázt rendesen, végül csak ellibbentem. Megvolt életem negyedik motoros startja. Fura érzés kerített hatalmába, mikor a megszokott leszálló felé süllyedés helyett emelkedtem. Beültem a beülőbe, majd körül belülre betájoltam Egert, és felvettem az irányt. Irány az egri reptér! Nagyobb magasságban felélénkült a déli szél, ami pont ellenem dolgozott, de a GPS-sebességmérőm a földhöz viszonyítva így is 34-38km/h-t mutatott.

Távrepüléseken edződött szemmel vizslattam a vészleszállónak használható füves réteket, meg a dimbes-dombos erdős területeket. Balról már elhagytam Fedémes házait, mikor a következő völgyecskében feltűnt Bükkszék jobbról. Itt egy Dombos-erdős területet kerültem meg egy balkanyarral, majd innen kiérve tovább emelkedtem Hevesaranyos felé. Némelyik rét felett még 2-es emelésben is részesített némelyik termik. Incselkedtek, hogy tekerjek beléjük. Most nem! Most motorral vagyok, egyenlőre elég nekem a motor ereje, de talán eljön még az idő a motoros termikelésre.
Balról a messzi távolban már szépen látszott a Bélkő, alatta Bélapátfalva és a Mikófalvi kisdomb is hátulról, ami teljesen eltakarta szemem elől Mikófalvát. Előttem a Bükk erdős vonulata terült el, közötte Szarvaskő. Ez az az erdős sáv, amit vitorlázva, motor nélkül kb. 500m magasságvesztéssel lehet átrepülni. Azaz ha teljes biztonságban akarom érezni magam, közvetlen az erdős sáv eleje felett legalább 500m-en kell lennem, plusz persze az a 100-200m, ami a tengerszint feletti talajmagasságot jelenti.

Ekkor vettem észre azt a ronda nagy szürke felhízott Congestust az erdő felett. Hát errefelé már mindig ilyen izgalmas lesz az erdős sáv átrepülése? A felhő délről közelített, ezért kitérő manővert kellett végrehajtanom, DK-i irányba, Szarvaskő felé. Ekkor már az egerszalóki tó is jól látszott a távolban, de Eger épületei is teljesen kivehetőkké váltak.

A felhő közben NY-i irány felvéve Sirok felé vette az irányt, miközben tovább hízott. Ekkor 560m-en jártam, de már éreztem a felhő szívását is. Szerencsére ez semmi sem volt ahhoz képest, mikor tavaly efölött az erdős sáv fölött, csak jóval nyugatabbra 1400m-en egy ilyen felhő széle alatt repültem Fedémes felé. Akkor 1700m-ig szívott, mikorra sikerült kikecmeregnem a túloldalt a széle alól. Emiatt jött akkor össze a Fedémes-táv.
Ezúttal is nagyon figyeltem a felhőt, mert azért folyamatosan 0,5-1,5-es emeléssel porszívózott maga felé, pedig a motor már csak alapjáraton dohogott a hátam mögött. Már a menekülés gondolata is foglalkoztatott, pedig tudtam, hogy ezek a felhők nem 500m-ről fognak csak úgy magukba szippantani. Nagy bajban leginkább 1000-1500 m-en lennék. Ez a gyenge átlag 1-es emelés is megszűnőben volt, ezért beirányoztam magam a reptér irányába, aminek a környéke már kezdett előtűnni. Az Eged is szépen látszott balról, miközben én még mindig a felhőt tanulmányoztam. Az már látszott, hogy néhol kezd a szürke alapja átengedni a napfényt, Egerbakta pl. fényárban úszott alatta.

Úgy nézett ki, a felhő feloszlóban volt. Én pedig bőszen toltam a túrámat az erdős sáv fölött. Balról szépen látszott a szarvaskői kilátó, azzal a jókora füves területtel, ahol már tavalyelőtt szálltam le egyszer, szintén távról.
Ekkor feltűnt, hogy felhő bizony épp felettem a legszürkébb. De mire nyugtáztam észrevételem, feltűnt más is! Esőcsepp a szemüvegemen.
Affene! Számíthattam volna rá! Már szépen csepegett, ezért már-már egy balos kitérőmanővert fontolgattam az Eged felé, hátha az ottani leszállóban, vagy a környékén vészleszállhatok…
De aztán mégse tettem. Tartottam a reptér irányát.

Egyszerű okom volt rá; az a kis csepegés elállt. A felhő is elvonulóban volt a fejem felől. Most már a reptéri forgalmat figyeltem, miközben lassan behelyezkedtem fölé. Ekkor egy siklóernyősre figyeltem fel. Ő az Egedről jöhetett, mert nem volt motorja. Szépen leszállt a hangároknál, amit én nem vállaltam be. Legjobbnak a reptér közepére való behelyezkedést tartottam. Siklóernyősként, ha hosszúra, vagy rövidre sikerül a behelyezkedésem, mindig van lehetőségem pro és kontra változtatni a leszállásom helyét.

Ezúttal erre nem volt szükség. Szépen behelyezkedtem a kiválasztott helyre a reptér közepén, majd leszálltam oda. Gyorsan a pálya szélére hurcoltam cuccost, majd elkezdtem a nagy túrámat a hangárok felé. A motor súlya alatt roskadozva, most már átkoztam azt a precízkedő ökörségemet, hogy mindig középre szálljak.

Oké ez volt a legbiztonságosabb, de így kutyagolhattam a 23 kilós mocival a hátamon majd fél km-t a hangárokig. A jól megérdemelt behűtött sörig..
Ez utóbbi  végül megvárta a málhás menetemet és még jobban is esett!

Hát így zajlott első motoros távrepülésem, röpke 25km megtételével.

 

 

 

.ZsL. Creative Commons License 2013.06.07 0 0 86

Elnézéseteket kérem, hogy a starthelyen térdig ér a sűrű fű, de az elmúlt két hétben alkalmatlan volt az időjárás a kaszáltatásra. Remélem, egy hét múlva túl leszünk ezen a problémán.

Aki jön a hétvégén, legyen szíves, olvassa el a starthely ügyeleti kabinjának oldalára tett tájékoztatókat!

Az 1 köbméteres fekete tartályban levő víz mosakodásra használható, és aki elfelejtett ivóvizet hozni, a kabin mellé tett kis tartályokból fogyaszthat!

Ha beköszönt a kánikula, a kabin hátsó vége fölötti kis zuhanyozó tartályt érdemes reggelente feltölteni, hogy estére kellemes hőmérsékletű legyen a tartalma!

Táborozók szalonnasütéshez, nyársaláshoz, bográcsoláshoz a kabin mögötti tűzrakóhely vaskarikáját használhatják, de tűzrevalót egyelőre hozzanak magukkal, amíg az erdészetiektől nem kapunk egy újabb nagy kupac rőzsét, reméljük, hamarosan...

.ZsL. Creative Commons License 2013.05.26 0 0 85
Fedémesi helyzetjelentés:
Tegnap este zivatar járt erre, most vizes a terep.
Pillanatnyilag borús szélcsend van, és a jóslás szerint nem várható élénk szél, hanem újabb esők esedékesek. A szomszédban, a Kékesen most is esik...
Csak a legbátrabbak jöjjenek, akiknek nem számít, ha ronggyá áznak, vagy tudnak gyorsan menekülni, ha itt is esni kezd.

 

Az előrejelzés szerint a jövő hét erős széllel kezdődik, aztán esős-szeles napokkal folytatódik. Repülés gyakorlására alkalmas időjárásban legkorábban egy hét múlva reménykedhetünk.

.ZsL. Creative Commons License 2013.05.18 0 0 84
Fedémesi helyzetjelentés siklóernyős tanulóknak:
Szépen süt a Nap, de már a régi görög siklórepülők is tudták, hogy: "A szép idő nem feltétlenül jó idő is!" Az éjszakai zivatar miatt ronggyá ázott a terep, ami estére bizonyára felszárad az egész nap dühöngő délies széltől. A faluban ugyan nem feltűnő a szél a dombok árnyékolása miatt, de a szobám ablakából a távcsövön át jól látszik, hogy a szélzsákok vízszintesen kifeszítve lobognak. Alkonyatra talán remélhetjük a szél csillapodását, de inkább csak azért lenne érdemes ma estére megérkezniük a próbálkozni szándékozóknak, hogy egy jó alvás után holnap a kora délelőtti órákban (kb.8-10 óra között), a még nem túl erős szélben gyakorolhassanak egy kicsit...
.ZsL. Creative Commons License 2013.05.16 0 0 83
Az ünnepi hétvége nem tűnik a legideálisabbnak a repülésre, legalább is nálunk Fedémesen, a tanulóknak. Várható: eső, túl erős szél, felváltva és együtt. Csak több napra érdemes jönni (az eltökélten jönni szándékozók már le is foglalták a szálláshelyeket), mert leginkább az alkonyati és késő esti órák alatt bízhatunk a szél csillapodásában.

 

A távolabbi kilátások: 21-étől 23-áig, vagyis keddtől csütörtökig kiválónak látszik az előrejelzés, reméljük, hogy az Időjárás odafigyel, mit prognosztizáltak a szakemberek, és betartja az előírásaikat, az ünnepekben pedig nem tartja be.

.ZsL. Creative Commons License 2013.05.14 0 0 82
Aki ma jött volna Fedémesre repülni, halassza holnap délutánra! Az éjszakai eső miatt most sár, lucsok, vizenyő és dagonya jellemző a tájra. Ráadásul a szél is túl erős, aminek egyetlen előnye, hogy szárítja a sarat...
.ZsL. Creative Commons License 2013.05.07 0 0 81

Az elmúlt napok viharait szokás szerint megúszta a völgyben megbúvó falu, habár a hirtelen jött égi víz helyenként járatokat mosott a vetésbe.

A siklóernyős gyakorlódombot azért mégis óvatosan közelítsétek meg egy-két napig minden zivatar után, és ne akarjatok mindenáron 2 vagy 4 kerekű járművel fölmenni, mert csak a földutat teszitek tönkre, és lehet, hogy épp nem lesz kéznél traktoros, aki a kátyúba süppedt járművet kimenthetné. A földút helyett esetleg sikerül feljutni a füvön, és a szokásos domboldali út helyett a szomszéd domb felől kerülve, de inkább a gyalogsétát ajánlom. És persze a minél könnyebb felszerelés választását a legközelebbi vásárláskor...

turilla Creative Commons License 2013.05.02 0 0 80

Sajna a hétvégén megint..ismét dolgozom,de a hónap folyamán fel kellene menni kikapcsolódni,társadalmi munkázni 1-2 napot.Szállások infóit láttam a honlapon.Bizakodom...

 

Előzmény: .ZsL. (79)
.ZsL. Creative Commons License 2013.04.27 0 0 79

A most következő napokban, talán egy egész hétig is, erősen változékony idő várható, napközben túl erős széllel. A reggeli és alkonyati órák talán repülésre is alkalmasak lesznek, ezért a repülésre tervezett napok előtti este érdemes megérkezni, előzetes szállásfoglalással.

 

Elnézéseteket kérem, hogy lassan alakulnak itt a dolgok (de alakulnak!!!), és az új napernyők felállítása csak majális környékén várható. A mosakodáshoz használható víztartályok idei első feltöltésére is alighanem csak a jövő héten, esetleg május 1. után kerül sor, mert a szükséges szivattyú árammal működtetését is meg kell oldanunk...

Az új szélzsákok és légáramlás-jelző zászlósorok telepítése is május folyamán esedékes.

turilla Creative Commons License 2013.04.21 0 0 78

Itt a Tiszatónál 2napja őrült szél fúj folyamatosan....:-(Talán a jövőhét vége csendesebb lesz.

Jó lenne ismét felmenni...

 

Előzmény: turilla (77)
turilla Creative Commons License 2013.04.15 0 0 77

Tegnap végre eljutottunk Fedémesre.Laci bácsiról  olvastam már itt ott ,de élőben a legjobb.Amit tegnap Tőle kaptunk az szuper volt.Távozáskor láttuk ,hogy aznap reggel kezdett növendéke hatalmas juhéval siklott le először ,de még olyan távolról is látszott a vigyor az arcán a repülés hatásától.Remélem hamarosan visszatérünk.

Laci bácsi nagyon köszönjük a tegnapi napot!

Előzmény: .ZsL. (76)
.ZsL. Creative Commons License 2013.04.13 0 0 76

Mai helyzetjelentés:

 

Most még sáros a terep, mert a tegnap délutáni eső betett neki, de ha ma nem lesz újabb eső (amire azért van esély!), akkor holnap talán már járművel is föl lehet menni, legalább is jobbféle terepjáróval. Nyugodt szívvel leginkább hétfőtől szerdáig ajánlanám a fedémesi tanpályát kezdő siklóernyősöknek. Csütörtöktől lehet, megint jön egy front, esővel, hogy elrontsa a hétvégi lehetőségeinket...

kriszton79 Creative Commons License 2013.04.04 0 0 75

Nagyon szépen köszönöm az információkat!!! Ez így nagyon jól hangzik... Hogy nincs kötöttség, hisz mint említettem a "fiatalúr" állandóan úton van... átnyálazom a honlapon található infókat, és mindenképp jelentkezek!

Előzmény: .ZsL. (72)
zimi78 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 74

Ja, lemaradt a honlapcím, ahol mindent megtalálsz (beiratkozási tájékoztató, starthelyhasználati rend, jelentkezési lap, kedvcsináló képek, videók stb.):

http://paramania.5mp.eu

Előzmény: zimi78 (73)
zimi78 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 73

És még hozzátenném Laci bácsi gondolataihoz (bár ő is utalt rá), hogy:

De igen, amíg a tanfolyamot nem végzi el is siklóernyőzik, mert a tanfolyam gyakorlati része nem más, mint siklóernyőzés! Persze megfelelő lépésekkel haladva előre, megfelelő időben és szereléssel tanulva, de akkor is siklóernyőzés.

Tuti élvezni fogja, efelől kétségem sincs!

 

Laci bácsi pedig egyénileg oktat, max 1-2 főt.

 

Előzmény: kriszton79 (71)
.ZsL. Creative Commons License 2013.04.03 0 0 72

Szia!

Itt a helyetek bármikor, amikor ráértek (hétvégén, hétköznap, télen-nyáron), csak hozzátok magatokkal a megfelelő időjárást is (a szél ne legyen túl erős, a talaj se sáros), és nemcsak ingyenes próbanapra jöhettek, hanem szó lehet olyan, tanfolyamszerű képzésről is, amire alkalmanként jöttök, általatok választott időpontokban! Nálam nem kötelező tandíjat fizetni előre, elég a legvégén, a vizsga után, vagy egy-egy jól sikerült, repüléssel teli nap után a nap sikerének megfelelően általatok méltányosnak vélt összeget bedobni a Becsületkassza nevű bádogdobozba! A legalitás feltétele mindössze az egyesületi tagdíj befizetése (3000Ft az ASE számlaszámára: 65100149-11329466, megjegyzésként, hogy: "Fedémes"), mert csak az egyesületemhez tartozó tagokat oktathatom. A próbanap után, ha komoly a szándék, akkor a fenti körülmények közötti (alkalmankénti) képzéshez ki kell tölteni egy jelentkezési lapot, kell 2 db. igazolványkép, az elméleti tananyagot pedig e-mail mellékletként elküldöm, hogy a Növendék Úr bármikor tanulmányozhassa, ha épp ráér! Legelsőképp érdemes átolvasnotok ennek a topiknak első néhány hozzászólásában a helyszínre vonatkozó részleteket, és megnézni a Youtube "Fedémes" című oldalára föltett videókat. A többi részletkérdés, ha jöttök, megbeszéljük!

Előzmény: kriszton79 (71)
kriszton79 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 71

Sziasztok

Egy kis segítséget szeretnék kérni... Ha nagy hülyeséget írnék, kérlek nézzétek el nekem... nőből vagyok, és még szőke is vagyok hozzá :)

Szóval... a páromnak nemsokára lesz a 45. születésnapja. Állandóan azt hallom tőle, hogy a nagy álma, hogy ő sikló ernyőzzön .... Próbáltam most egy kicsit utána olvasgatni, és azt látom, hogy tanfolyamok vannak... rövidebbek és hosszabbak is.... A nagyon kötött tanfolyamok nekünk nem jók, mert sajnos kiszámíthatatlan, hogy mikor van itthon - kaminos - jelenleg még azt sem tudom, hogy a hét végén merre lesz. Így nagyon nehéz keresnem bármit is... Tudtok valamit javasolni, ahol egyedileg foglalkoznak valakivel? Illetőleg jól értelmeztem, hogy amíg a tanfolyamot nem végzi el, addig nincs lehetőség arra, hogy ezt a sportot kipróbálja? Előre is köszönöm a segítséget....

turilla Creative Commons License 2013.03.29 0 0 70

:-(

Előzmény: .ZsL. (69)
.ZsL. Creative Commons License 2013.03.29 0 0 69

Húsvéti repülésre egyáltalán nem ajánlom Fedémest!

Kevés hó esett, az is olvadozik, a talaj meg sáros! Gyalog is nehéz fölmenni a dombra, start és leszállás közben maximális az elcsúszás veszélye. Az ernyőknek is nagyot árt a fagypont körüli lucskos hó. Várnunk kell legalább egy hétig akkor is, ha a Nap hirtelen kisüt és az erős szél is segíti a talaj száradását. Az időjárás kitolt velünk.

.ZsL. Creative Commons License 2013.03.20 0 0 68

Fedémesi helyzetkép

2013. március 20.

 

A szél talán épp jó lenne a kezdő siklóernyősök gyakorlásához, de a talaj állapota egyáltalán nem. Az összes hó elolvadt tegnapra, emiatt most vastagon dagonyás, iszapszerű a talaj. (Persze főleg azért, mert a tavalyi aszályban nem nőtt rendesen a fű, ami a talajt borítaná rendes körülmények közt.) Ez a talaj most veszélyes! Még „előző életemben”, amikor a fővárosban laktam, az akkor még használható kesztölci tanulódombon hárman sérültek meg egyazon napon, startkísérlet vagy földet érés közbeni elcsúszás miatt (egy kézközépcsont repedés és két bokahúzódás), mert gyenge szélben az intenzív belefutáskor ugyanolyan hátrányos, ha lábunknak nincs biztos talajfogása, mint amikor élénkebb szélben küzdünk ernyőnk startpozícióba húzásával. Mellesleg a dombra feljutás is nehézkes, és járművel a világért sem szabad ilyenkor megkísérelni, mert csak a földutat tesszük még jobban tönkre, és a kátyúba csúszott jármű kihúzásához nem biztos, hogy hamar akad kihívható traktoros. (Végszükség esetére az ilyesmiben már gyakorlott traktorosunk telszáma a dombtetőn levő ügyeleti kabin oldalán lelhető az egyéb hasznos infók között, de lehet, hogy a szakember csak este érhető el; jobb nem kockáztatni.)

Egyébként még a szél sem biztos. Egy elvonult és egy nap múlva közelgő újabb front között legtöbbször a jóslás ellenére sem csillapodik le a szél, továbbá érdemes figyelembe venni, hogy a Windguru által „előírt” szélsebesség duplája szokott lenni errefelé (a Dunántúlon meg gyakran csak feleannyi, mint a jósolt érték), aminek oka a szélsebesség kiszámolására szolgáló szoftver valamilyen, a Kárpát-medence sajátosságait figyelembe vevő korrekció hiánya lehet.

Ha nem lesz újabb, számottevő mennyiségű csapadék, akkor szombatra talán alkalmas lesz a gyakorlódomb talaja a használatra, de figyeljünk oda, hogy a szél nem lesz-e túl erős.

.ZsL. Creative Commons License 2013.03.18 0 0 67

A közeli kisvárosban levő Pétervásárai Rendőrkapitányság tagjai szabad idejükben és civilben, időnként siklóernyős továbbképzésen vesznek részt nálunk, hogy a bűnösöket majd a levegőből is figyelhessék.

 

.ZsL. Creative Commons License 2013.03.18 0 0 66

A szomszéd falu, Bükkszenterzsébet.

(Fedémes a kép jobb felső sarkánál, a dombok közül nemigen látszik ki, csak a templomtornya azonosítható.)

 

 

A szakosztály vezető helyettes Utassy Gyuri tavalyelőtti fotója.

 

Előzmény: lédús lárva sarja (10)
.ZsL. Creative Commons License 2013.03.18 0 0 65

Nem volt sikeres a hétvége. A haladók még éppen hogy tudtak néhányat repülni szombat reggel, de aztán a kezdők számára túl erős lett a szél, ami megmaradt vasárnapra is. Az olvadozó hófoltok közötti földfelület fagya kiengedett a napsütéstől és sárba lépett, aki nem a hóra. A déli lejtőkről el is tűnt a hó, és az ílymódon tarkává lett terep eregette a kisebb temikbuborékokat, lökdösődőssé téve az erős szelet. A fedémesi terep használatával várni kell néhány napot, mire a hó teljesen eltűnik, és a talaj felszárad.

.ZsL. Creative Commons License 2013.03.15 0 0 64

A fővárosi siklóernyős és régi ejtőernyős cimborák, akik mai kezdettel tervezték a Fedémesre utazást, idei "égboltnyitó hétvégére", ne kapkodják el az indulást! Pillanatnyilag itt is szakad a hó!

Javaslom, hogy nyugodtan ebédeljenek meg, aztán pihenjenek egyet, és ráérnek elindulni délután, amikor a havazás enyhül, talán meg is szűnik, és az útviszonyok is jobbak lesznek. Nem kell sietni, a szálláshelyek várják a Vendégeket! Holnap és holnapután alighanem annyira rendeződnek a dolgok, hogy a domb repülésre is alkalmas lesz. Habár gyalog kell majd fölmennünk a starthelyre.

.ZsL. Creative Commons License 2013.03.09 0 0 63

A 15-és hétvége alighanem rossz lesz, pedig sokan jöttek volna. Már minden szálláshely foglalt a faluban, még a starthelyen levő ügyeleti kabin is. A rá következő hétvége időjárását egyelőre kiválónak jelzik, de csak a szombat jöhet szóba, mert vasárnap a művelődési házban lesz dolgom, a "közgyűlésen" segíteni, ugyanis a szakági főnök csak akkor ér rá lejönni Bp-ről, mert mindig megy valamelyik szakosztályhoz évadkezdő adminisztrálásra. A húsvétos hétvége meg olyan messze van, hogy semmilyen előrejelzést nem lehet komolyan venni, és arra a három napra már többen bejelentkeztek, mint ahány szálláshelyünk van, még fővárosi oktatók is a tanulóikkal. Én meg attól tartok, hogy épp akkor ér ide a következő esős légtömeg nyugat felől.

 

Egy kissé elvetemült hipotézis szerint a periodikusan hétvégékre eső rossz idők oka az, hogy véletlenül épp akkora távolságra van a Kárpát-medence Angliától, mint amekkorára. Emiatt aztán az Angliában hétvégékre leállított rengeteg üzemi kazán hétfői újraindítása akkora hő- és páralökést ad az ottani levegőnek, hogy a hatása 5-6 nap múlva nálunk csapódik le. Persze csak akkor, ha az Európa fölötti légmozgás nyugatias. Ha pedig délies, akkor mediterrán eredetű melegfront okoz nálunk hétvégéken esőt, keleti és északi áramlás esetén pedig lehülés jön erős széllel a hétvégéken. Eléggé pesszimista hipotézis, mert ezek szerint pechje van annak, aki hétközben nem ér rá repülni. De a sok éves tapasztalatom alapján azért néha mégiscsak a hétvégére esik a jó idő.

Előzmény: turilla (62)
turilla Creative Commons License 2013.03.08 0 0 62

Sajnos a hétvégén mindkét nap melóztam,és most is ez vár ,inkább a 15ikei 3napos on szabadulhatok el,bár akkorra meg telet jósolnak nem tavaszt.Dea remény hal....

Előzmény: .ZsL. (56)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!