Üdv látogató vagy sorstárs!
Nem nagy öröm, hogy így alakult de lehet jobbá és kényelmesebbé tenni a kerekesszéket vagy mopedet is!
Írj ha van valami hasznos ötleted karbantartásról, működtetésről vagy kérdeznél a témában!
Üdv! Érdeklődnék, van e valakinek tapasztalata abban, mi lehet a gond az elektromos mopeddel, ha nyikorgást hallok a bal első kerék felől? A válaszokat előre is köszönöm.
sziasztok! Van egy elektromos széket használó barátom. Több széket próbált már, de a legújabb szerzeménye egy Heartway HP6. azt mondja eddig ez a legjobb. Főleg, mert másként van a kerékelrendezése és gyakorlatilag egy helyben megfordul, ami elég hasznos tulajdonság.
Ismeri valaki az 50 Ah-s munkaaksikat? Két év alatt ötödére esett a két koreai aksim teljesítménye gondos ápolás és töltés mellett. Mit érdemes venni ami nem kerül egy vagyonba és többet tud? A régieket esetleg lehet valahogy regenerálni vagy regeneráltatni úgy, hogy visszajöjjön a művelet ára?
Tapasztalatom szerint a háromkerekűek stabilak akár egy közönséges kerekesszék és elég nehezek is úgyhogy sosem volt olyan érzésem, hogy ... mintha felborulnának ahogy kérdezte. A súlypont nem tudom hol van és mennyire befolyásolhatná a borulást (nem értek ehhez). Csak azt tudom, hogy olyan érzésem sosem volt rajta, hogy "majdnem felbolrulok". Mankókerekek: nem fordult elő, hogy úgy kellett volna mennem, hogy azokra hátradőlt volna. Megijedtem volna. Olyan lejtőkön felmentem vele, amire nem volt hitelesítve. Kicsit az akkutöltöttség jelzése inogott, néha nagyon - de helyrejött utána. A pár centis járdaszegélyre fel meg le mozgás is elég olyan, amit kerülni akarnék mindegyikkel. Most a 3 kerekűről egy 4 kerekű után az az érzésem, hogy nagyon kicsi, nem akarom azt írni, hogy vézna meg könnyű, mert az is lehet 80 kilós. A 4 kerekű sokkal robusztusabb, tényleg jobb érzés "vezetni". De ha az elromlana jó, hogy van egy másik.
Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalataidat. Kevés lehetőség van élőben megtapasztalni melyikre mi a jellemző és ha mégis adódik lehetőség egy egy beülésre, az sajnos nem mutatja meg mire kell számítani az utcán szegélyeken vagy szűk helyeken és kinek melyik lenne jobb választás.
Kérdeznék a három kerekűről.
A háború utáni német, angol és olasz gyártmányú, elől egy kerekű járművekre az volt jellemző, hogy ha kanyarban fékeztek felborultak könnyen.
Ezeknél a kis három kerekűeknél nem kell tartani a megbillenéstől ha kanyarodás közben fékezni kell vagy annyira hátul van a súlypont, hogy nem jelenik meg a borulékonyság?
Szerettem volna ilyen kormányozható kerekesszéket de nem tudtam rábeszélni az orvost, hogy ezt vezethessem mert nem működik a bal kezem. Így joystickos vezérlésű kerekesszékem van passzív körforgó első kerekekkel. Ezt sajnos elviszik az egy oldali burkolatsérülések minden irányba ha lassan haladok. Folyamatosan résen kell lenni vele. Ha van lendület nincs annyira gond.
Az is előfordul, hogy nagyobb felhajtón hátradől a kis mankókerekekre ami először ijesztő volt de az is megtörtént, hogy szegélyről lejövet felakadtam és billegtem. Rányomtam a "gázt", előre majd hátra hintáztam a székben. Amikor hátra lendültem megkapaszkodott a két hátsó kerék és szépen leugrasztott az akadályról két kerékre állva. Valami szelídebb dologra számítottam megmondom őszintén. Mivel nem tudok kiszállni és kiszabadítani a széket ilyen esetben, kényszerből begyakoroltam a dolgot és már tudom, hogy nem kell félni. Nem esek hanyatt, jó a módszer de gondolom meglepő lehet kívülről látni a kerekesszéket ahogy leugrik az akadályról és a hátsó kerekekre állva megtesz egy két métert.
Férjemnek egy RM-006/Ö típusú robbanómotoros moped- ja van /amit el szeretnénk adni/ mi azt vettük észre, hogy rettenetesen hangos, és jobbra ránt. Állítólag a zaj bejáratás után csökken,a másik problémánk, hogy a telken homok van, és megsüllyed a moped. Egy két láb amputáltnak lavírozni a homokban, nem veszélytelen, egyszer próbálkoztunk, azóta a faházban tároljuk.
Saját tapasztalatomat megosztom ezügyben hátha mást is érdekel.
Egy 3 kerekű EL GO-t és egy 4 kerekű Heartway Bolerot használtam.
A háromkerekűvel könnyebben meg tudsz fordulni akár egy kisebb területen is, mondjuk egy szupermarket két polcsora között meg tudsz fordulni ha éppen eléd tolnak valami rakodókocsit és nem tudsz egyenesen végigmenni, így nem muszáj tolatni.
Ugyanígy a háromkerekűvel amit használtam könnyebben veszed a magasabb fekvőrendőröket is, amit egy négykerekűvel (legalábbis ami Bolerot használtam annál így volt) jobban megérzed a fekvőrendőröket (igaz előre látod is) és örülsz, hogy van rajta lengéscsillapító, ami a háromkerekű EL GO-n ha jól láttam és éreztem, akkor nincs.
A háromkerekűvel vékonyabb sávon hátra ("vissza") tudsz fordulni, míg egy négykerekűvel egy másfél személyautó szélességű sávra van szükség ehhez (nem vészes ez se).
És visszapillantó tükröt is jó, ha adnak vele - ezt is nézd majd meg.
Mind megbízhatóak. Az akkumulátorok jelentik a bizonytalansági faktort sajnos. A legigényesebb töltögetés és ápolás sem képes életben tartani őket 3 évnél tovább. A nedvességre mindegyik érzékeny, még vizes burkolaton sem szabadna közlekedni velük és a szegélyekről való leugratás is megviseli őket.
A Heartway Boleronak sok verzióját gyártják. Alapvetően van 3 és négy kerekű kivitel de gyártanak összkerék meghajtásút is. A típusok, S33 Pinik, (3 kerekű,) PF2 Bolero, S11 Zen, PF6 Mirage, S19 szobai, S19 Lithiumos verzió, S16, S17, S8X4, S12, S12S, és az S15 mind ugyan azon a műszaki alapon épült fel, a kivitelük és a felhasználásuk jellege változik. A normál rokkant kivitelnek 160kg a teherbírása. Ez jó de csak 30 km a hatótávja új aksikkal. 4cm-rel szélesebb az ülése mint az EL GO-knak az amerikaiak közismerten nagy termete miatt. 450W-os villanymotorral készülnek. Érdekes, hogy korlátozás nélkül 9 km a sebessége szemben az EL GO típusok 14 km sebességével. A magyar törvények csak 8 km-es sebességet engedélyeznek, ezért az EL GO-ban a vezérlők számítógéppel vezérelve le vannak korlátozva. Ez kíméli a motort amiben nem melegszik annyira a tekercs és a vezérlő alkatrészei is hűvösebben üzemelnek. A Bolerót alig lehet korlátozni mert nagyon lassú lesz így jobban terheltek az elektromos alkatrészek.
Kellemetlen kicsit a Bolero kicsi akkumulátortartója. Két 32Ah-s savas akkumulátor fér bele maximum. Legalább 50Ah-s jó lenne. A második és harmadik évre is maradna kis tartalék aztán úgy is cserélni kell már ha hosszabb távra is eljárnál vele. Kicsit lehet segíteni a világítás LED-esítésével. Kíméli az aksit és ha nincs felétek jó minőségű járda és az úton kell közlekedned jó ha erősen világít. Így is sok autós akarja eltaposni a kerekes székeket és ezeket a kocsikat. Szét lehet szedni kétfelé ha szállítani kell. A legnagyobb súlyú darab az 18.5 kg szétszerelés után. Ez az ülés súlya a kartámaszokkal. Jól be lehet tenni csomagtartóba. Csak kilenc cm a hasmagassága, könnyen felakad de a többi típus sem sokkal jobb.
Mindent összevetve nagyjából mind ugyan azt tudja műszakilag leszámítva a Bolero nagyobb hőterhelését. Az ülés kényelme és a küllem alapján kell döntened.
Jók az EL GO-k is, nincs bóvelük gond ha nem kapnak vizet és ápolják az aksijukat. A fékek gyengülnek meg az idő során de nem balesetveszélyesen és a töltőket nem szabad egész télre rajta hagyni mint ahogy megteszik páran.
Tanácsot szeretnék kérni melyik TB által támogatott mopedet érdemes választani új "belépőnek". EL GO, EL GO/M vagy inkább várjak, hátha másik gyártó hasonló, 4 kerekű mopedje is bekerül a lehetőségek közé (van-e valakinak tapasztalata a Heartway Bolerojával), így is kérdezhetném.
Van-e tapasztalat, tanács a meghibásodás terén ezekről, statisztikákkal? Elóre is köszönöm a tanácsokat.
Lehet nem ez a legjobb téma, másikat keresve se találtam a kérdésemre.
Fontos, hogy a kerekesszékből kiszállva képes vagy fel és lemenni az 5 lépcsőn?
Ha igen akkor elmondom én, hogy oldottam meg kilenc lépcsőt.
Kell két érdesített lemez vagy öntött betonrampa a lépcső szélére a kocsi kerekeinek szélességében. ha van babakocsik le és feltolására szolgáló rampa az is megfelel.
Fölfelé menet azt a karfát függőlegesre állítva amelyiken a vezérlőkar van és a leglassúbb fokozatra véve a sebességet a rampák között lépdelek a kocsi mögött amíg fölérek. Minden lépcsőn megállok a kocsival, lépek és levezérlek egy lépcsőnyi előremenetelt.
Ezt ismétlem amíg fölérek. Hátulról kényelmesen elérem a függőlegesre felhatott karfát és rajta a vezérlőkart. Kényelmesen nekidőlök hátulról az ülésnek, nekem is biztonságot ad. Úgy néz ki mint ha tolnám de valójában semmit nem segítek a villanymotornak csak a vezérlőkart kezelem..
Lefelé menet lassan lépcsőnként hátrafelé lépkedek rátámaszkodva a szék karfájára és a vezérlőkarral irányítom a műveletet. Itt is megállok minden lépcsőnél. Egy két gyakorlás után nem volt gond levezényelni a le és felmenetelt. A rampa sajnos nagyon meredek és nem eléggé érdes. Ha vizes óvatosnak kell lennem de akkor is le és felmegy csak olyankor 1-2 cm-t megcsúszik minden megállásnál. Fölfelé nincs gond, olyankor hátrafelé dőlve ráterhel a hajtó hátsó kerekekre és nem csúszkál.
Ha jön valaki és segíteni akar, csodálkozik, hogy valójában az én fizikai erőfeszítésem nélkül maga megy fel és le a kocsi én csak vezérlem a műveletet mindezt béna bal kézzel és szerkezettel kimerevített béna bal lábbal.
Ha nem tudsz le és felmenni a lépcsőn akkor sokkal nehezebb a helyzet. A neten lehet drága lépcsőlifteket látni.
Ha van segítséged inkább rampát kell építeni ami betonból nem olyan nagyon drága és a segítőt kell megtanítani a rampán le és felvinni a kocsit a fentebb leírtak szerint.
Viszonylag új mozgássérült vagyok, így mégcsak ismerkedem... Budapest külső kerületében lakom. Nagy gondom a lépcsőházunk bejáratánál lévő 5 lépcső áthidalása.
Segítséget, javaslatokat és tanácsokat szeretnék kérni B 4220 akku meghajtású kerekeszéket használóktól.
B-4220SZ Egyszeri feltöltéssel megtehető távolság: kb. 19 km, Terhelhetőség: 125 kg, Kapaszkodóképesség: 17,5%, Beülőszélesség: 41cm-46cm, ------------------------------ B 4220 Egyszeri feltöltéssel megtehető távolság kb. 16 km. Kapaszkodó képessége 14%. Beülőszélesség: gyermek méretben: 35, 38 cm, felnőtt méretben: 41, 46 cm. --------------------------------- B-4220/V Egy feltöltéssel sík úton max. 32 km. Max. sebesség: 8 km/h, Terhelhetőség: 150 kg, Beülőszélesség: 47-60 cm között fokozatmentesen állítható, Kapaszkodóképesség: 15% Hosszúság : 107 cm, Szélesség : 63 cm. ------------------------------------ B-4220/VB villamos kerekesszék Max. sebesség: 8 km/h, Terhelhetőség: 150 kg, Ülés: szélesség: 46 cm, mélység: 47 cm, Max táv:32 km, küszöb magasság:7,62, Fordulási kör: 150 cm. ------------------------------------- BERKO jO-30 Egy töltéssel megtehető :16 km, Max. sebesség: 6 km/h, Terhelhetőség: 115 kg, Beülőszélesség: 45-62 cm, Szélesség: 59-78 cm, Legnagyobb leküzdhető emelkedő:(10,5%). Teljes súlya kiépítettségtől függően kb. 85 kg. --------------------------------------- Derby 1.433 (Meyra) elektromos kerekesszék Maximális teherbírása 120 kg. Kerekei, elöl 8” (200 x 50 mm), hátul 12 1/2” x 2 1/4” méretűek. 38-51 cm-ig beállítható ülésszélességgel (46cm széles ülőlappal), 42 cm-es ülésmélységgel. Teljes szélessége 63 cm. ---------------------------------------- Ortopedia Allround 900 C Az ülésszélesség 38 és 60 cm, Terhelhetősége 130 kg. ---------------------------------------- Invacare Tiger Az utazási sebesség 8 km/h. Hatótáv: 30 km. Ülés szélesség (cm) : 38 - 42; 42-46. ---------------------------------- Heartway HP6CL Max. sebesség: 8 km/h, Terhelhetősége 160 kg. Hatótáv: 30-40 km. Max. sebesség: 8 km/h. A kocsi teljes szélessége mindössze 62 cm. Beülőszélesség: 47-65 cm. --------------------------------------------- Strausz Primo kabinos kocsi Levehető zárt kabinos elektromos kisautó, kívánságra állófütéssel. Hatótávolság 80 km, 115 Ah akkumulátor, Fék kézzel. Teherbírás 175 kg. -----------------------------------------
Mozgáskorlátozottak elektromos közlekedőeszközeire vonatkozó KRESZ szabályok.
Nem minden közlekedési eszköz minősül "jármű"-nek a KRESZ-ben, ugyanis a mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék, ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, nem minősül járműnek.
Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
Amennyiben a járda burkolata alkalmatlan az eszközzel való közlekedésre vagy a fel és lehajtás nem biztonságos illetve nincs kialakítva, elektromos székkel lehet közlekedni az úttest jobb szélén.
Az általános gyalogosokra vonatkozó közlekedési előírásokkal szemben lakott területen kívül is a menetirány szerinti jobb oldalon közlekedhet a mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló eszköz.
Korlátozott látási viszonyok mellett az eszköz vezetője köteles a láthatóságát biztosítani.
Az utcai használatra is alkalmas eszközökre gyárilag felszerelt világítótestek használata esetén a láthatóság megfelelően biztosított.
Ha valakit érdekelnek, sikerült összeszedni adatokat.
B-4220/X Elektromos kerekesszék
ISO kód: 12 21 27 03 06 005 Egy feltöltéssel megtehető távolság: sík úton max. 34 km. Terhelhetőség: 180 kg, Beülőszélesség: 47-63,5 cm, Max. sebesség: 8 km/h, Kapaszkodóképesség: 15%. Az irányító egység igény szerint a jobb és a bal oldalon is elhelyezhető, oldalra kihajtható, s a használó igénye és szükséglete szerint programozható, karfák felhajthatók. Szétszedhető. Az utazás kényelmét szolgálja a több fokozatban dönthető ülés. A programozható vezérlő elektronika segítségével a fogyatékosság fajtájához és mértékéhez megfelelően állíthatók be az eszköz menettulajdonságai és a joystick érzékenysége. A beállítást könnyen kezelhető nyomógombok és egyértelmű szimbólumok teszik lehetővé. A biztonságos közlekedést jelzőfény, irányjelző és hangjelző segíti. A meghajtó energiát elhelyezett két darab akkumulátor biztosítja. Akku: Az ülés alatt. 12V, 50 Ah/20h x 2 db gondozásmentes, (ISO kód:12 24 24 03 06 003) 15 kg/db. Akkumulátortöltő berendezés 24V, 5A, egyenáramú. Irányítóegység: Dynamic Shark. Motor: 2db 24V 420W, 4600 ford/perc, kefés egyenáramú, 1-1 hátsókereket hajt. Teljesítmény 80%-ra korlátozva. Fékek: Automatikus mágneses, biztonsági tárcsafékek . Méretek Hosszúság:113,5 cm, Szélesség: 63,5 cm, Magasság: 130 cm, Hasmagasság: 8,5 cm Első kerekek 9” x 2,5”, Hátsó kerekek 14” x 2,5”, Üres súly (alapsúly) 51,4kg. Ülés 19 kg, szélesség: 47-60 cm, mélység: 46 cm, magasság: 58 cm, háttámla magasság: 50cm. Fordulási kör sugár: 57 cm, Maximális küszöb magasság: 5cm. Hasmagasság: 8,5 cm. Esőteszt Ez az elektromos kerekes szék megfelel az ISO 7176 "Rain Test" szabványnak. Zápor vagy vihar esetén húzódjon védett helyre és kapcsolja ki a kerekesszéket. Ha van rá lehetőség takarja le. Az eső elmúltával helyezze újra üzembe. Vizen átkelni tilos, nedves burkolaton lassan haladjon, hogy elkerülje a vízfelverődést ami meghibásodást okozhat. Ne tisztítsa az elektromos kerekesszéket folyó vízzel, zuhannyal. NE tárolja az elektromos kerekesszéket egy nedves területen vagy helységben.
EL-GO/M (HS-580), elektromos moped (négy kerekű) ISO kód: 12 16 09 03 03 002 Termék leírása: Termékünk segítségével nagyobb távolságot tehet meg, mint a hagyományos kerekesszékkel. Kis méreténél fogva mozgékony, ezért a lakásban és azon kívül, hosszabb távon is kényelmes közlekedési lehetőséget biztosít. A kényelmes be- és kiszállás érdekében a szék ülése kifordítható, kartámaszai felhajthatók. A kezelőszervek működtetéséhez mindkét karra szükség van, ezért alsóvégtag sérülteknek, vagy nehezen járóknak ajánljuk. Műszaki adatok: Gumiméret: Négy darab tömlős, 3.00 x 4 Beülőszélesség: 45-62 cm között állítható, fokozatmentesen Maximális sebesség: 8 km/h Kapaszkodóképesség: 12% Önsúly: 89,7 kg Motor: 1 db 24V, 600W, 20A, kefés. Teljesítmény 80%-ra korlátozva. Terhelhetőség: 135 kg , ebből a kosáré 15kg Egy feltöltéssel (a terepviszonyoktól függően) kb. 40 km-t tud megtenni. Méretei: 130,5 cm hosszú, 61 cm széles, 99 cm magas A biztonságos közlekedést biztosító elemek: akkumulátorról működő első világítás hangjelző automatikus motorfék Akkumulátor: REHAB 36 AH gondozásmentes akkumulátor (ISO kód:12 24 24 03 03 004)
EL-GO ELEKTROMOS MOPED (Három kerekű) Termék leírása: Termékünk segítségével nagyobb távolságot tehet meg, mint a hagyományos kerekesszékkel. Kis méreténél fogva mozgékony, ezért a lakásban és azon kívül, hosszabb távon is kényelmes közlekedési lehetőséget biztosít. A kényelmes be- és kiszállás érdekében a szék ülése kifordítható, kartámaszai felhajthatók. A kezelőszervek működtetéséhez mindkét karra szükség van, ezért alsóvégtag sérülteknek, vagy nehezen járóknak ajánljuk. Műszaki adatok: Motor: 1 db 24V, 600W, 20A, kefés. Teljesítmény 80%-ra korlátozva. Beülőszélesség: 45-62 cm között állítható, fokozatmentesen Maximális sebesség: 8 km/h Kapaszkodóképesség: 12% Önsúly: 89,7 kg Terhelhetőség: 135 kg , ebből a kosáré 15kg Egy feltöltéssel (a terepviszonyoktól függően) kb. 40 km-t tud megtenni. Méretei: 130,5 cm hosszú, 61 cm széles, 99 cm magas A biztonságos közlekedést biztosító elemek: akkumulátorról működő első világítás hangjelző automatikus motorfék
Nem tudja valaki véletlenül a B4220X kerekesszékben használt motorok paramétereit?
Tudom van rajta tábla csak szét kellene szedni a kocsit, hogy el tudjam olvasni a rajta lévő szöveget.
Azt is szeretném megkérdezni ha valaki járatos a dologban, hogy milyen módon korlátozták nálunk 8 km-re a sebességet? Idegen országokban ugyan ez a felépítésű kerekesszék a legkisebb részletekig megegyező alvázzal, burkolattal, üléssel de más néven, 12-vel megy. Gondolom a mieinkbe valami korlátot tettek a magyar KRESZ 10km-es max. előírása miatt.
Kösz a tippeket! A szelepsapka valóban nagyon fontos, még a por is árt a szelepben! Minden esetre egy szelepcserét megkockáztatok a két fúvott kerékben, hátha ott van a hiba. Nem normális ez, hogy hetente felét elveszti a 2.6-os nyomásnak. Kínai a külső-belső gumi, lehet, hogy nem a megbízhatóság volt az elsődleges szempont a szelep gyártójánál de félek, hogy a gumiknál sem!
Az csak legenda......a lassan leeresztő keréknél megoldás lehet a szelepgumi cseréje és egy alapos tisztítás. Egy kis megülő kosz miatt nem zár tökéletesen a szelep, így elszivárog a levegő. Ha a gumival lenne baj, a mikrolyukból előbb-utóbb (a hajlítgatások miatt) nagyobb lyuk lesz, ekkor már markánsan ereszt.
FONTOS! A szelepsapka használata!
eEélkül egyszer belemész a sárba, biztos, hogy kosz kerül (a következő pumpáláskor) a gumiba.
Sajnos a gumik sokszor már gyárilag retkesek és a pumpa sem patyolat...:((
Az derék szerszám, már a rómaiak is megmondták de én valami olyan dologra gondoltam, hogy pl. defektjavítót fújnák bele ami a kínai tömlőt kicsit feljavítaná. Csak azért nem tettem meg eddig, mert nem tudom, hogy segítene vagy van jobb megoldás.
Állítólag a széndioxid megállna benne de nem ismerek senkit aki a környéken megfújná.