Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Szeretném kicserélni a gyári cd rádiót,egy fejegységre.Megvettem mindent azt hiszem,próbálom berakni, de marad egy köteg vezeték /18 tűs/ amin nem tudom mi van, ebben tud vki segíteni?
megtaláltam a kiosztást,csak nem tudom mit jelentenek a rövidítések, be kell kötni őket?
Ilyen hibáról még nem hallottam. A GPS antenna leválasztása esetén egyébként normálisan működik a készülék? Ha van rá lehetőség, talán érdemes lenne egy másik antennával is próbálkozni.
Az alábbi link néhány, Witsonnal kapcsolatos problémáról szól:
Továbbra is azt javaslom, hogy a fejegységet kiszerelve, egy stabil tápról üzemeltetve kellene ellenőrizni a működését. Amennyiben akkor is hasonló – instabil – jelenségeket produkál, akkor nagy valószínűséggel, valóban szoftverhiba okozhatja. Ebben az esetben felvenném a kapcsolatot az eladóval, s részletesen beszámolnék a hibáról. Általában korrektek, s küldenek frissítést is, mellékelve (szöveges és videó) a végrehajtás leírását. Pár éve, nekem is volt hasonló esetem, de sajnos a frissítés sem oldotta meg a problémát. A kereskedő végül visszautalta a fejegység árát.
Köszönöm a válaszod. Az a legnagyobb gondom, hogy ez a menete, mikor reggel beülök az autóba: beindítom, indul a fejegység is, aztán pl. ma reggel 11 szer indult újra egymás után. Ilyenkor olyan, mint ha resetet csinálna, nem csak a rádiókat felejti el, hanem mindent, illetve az újraindulások között sem vesz semmilyen parancsot, tehát bármit nyomok, nem reagál. Aztán mikor úgy dönt, hogy végzett a folyamatos újraindítással, aztán elkezd tökéletesen működni és nem indul újra utána. Nagyon, nagyon csalódott és ideges vagyok már miatta.Ez lehet bekötés miatti hiba??? Nem lehet, hogy szoftveres hiba? Előre is köszi a válaszod.
A beszerelés előtti próba alkalmas arra, hogy a készülék üzembiztos, továbbá az alapvető beállításainak, funkcióinak működéséről meggyőződhessünk. Feltehetően, ez nem történt meg, pedig csupán egy 1-2 A-t biztosító 12 V-os tápegység, továbbá egy hangszóró szükséges hozzá. Ezzel sok későbbi kellemetlenség is elkerülhető.
Alapvetően meggyőződhetünk a fejegység stabil működéséről, ki-és bekapcsolás (+ 12 V/sárga, illetve kapcsolt 12 V/piros vezetékek bekötésének megváltoztatása), navigáció, USB aljazat(ok) üzeme, WiFi és Bluetooth működése stb., kivéve a kormánytávirányítót.
A beállítások felejtésének (pl. rádió programok) az oka általában a helytelen bekötésből származik (piros és sárga vezetékek felcserélése).
Javaslom a kiépítés utáni próba elvégzését, amivel kizárható a fejegység hibája, vagyis a továbbiakban az autónál szükséges behatárolni a probléma okát (például bekötés).
Egyáltalán nem akarom az érdemeid, tudásod, hozzáértésed+ segítőkészséged csökkenteni, vitatni !!
Nagyok sok embernek segítettél , és gondolom fogsz is, sokan sokat köszönhetünk neked ! Már az előző autómba, majd a mostaniba is a te segítségeddel szereltem be a készüléket ,és segítettél a beállításoknál is .
Tehát sehol ,semmi hiba ,téves információ, félrevezető információ ,sajnos ,,látatlanban" ez nehézkesebb volt, de sikerült .
A -Prohardver fórum- on kaptam ezt az ötletet, hogy ..internetkapcsolat, majd frissítés !!
Csak így tovább már eddig is sok fórumtársnak segíttettél , és még sokunknak lesz szüksége a segítségedre !!! Minden jót neked ,és kellemes húsvéti ünnepeket !!
Hát igen, sokszor nehéz távolról „bölcselkedni”, mert többnyire nem ismertek a használat körülményei, az előzmények, s esetenként a jelenség leírása sem pontos. No, meg azért a tanácsadónak is vannak ismeretbeli hiányosságai.
Örülök, hogy sikerült feltárni a hiba okát, s megoldani a problémát!
Annyit fűznék még hozzá a témához, hogy egyik autómban levő Android fejegység (korábbi sem!) sem volt még soha netre kapcsolva, de hasonló gond nem jelentkezett. Persze, mint a példád is mutatja, ez nem lehetetlen.
Helo..stefi 001 : Ez volt a hiba 2021.03.11 -én !! ---- ,,2 din android fejegység ( a-sure ) miért nem mutatja a pontos időt dátumot? Van hogy beállítom, de másnapra valami teljesen más időt ,és dátumot mutat a pontos helyett. Ez a jelenség Kb 1 hete van ( 2 évig jól működött!!).....már volt visszaállítás a gyári értékre, de semmi javulást nem mutat ! "-------------------------------------
----
A megoldás: Mivel ez a készülék ugyanolyan android operációs rendszer mint az adnroidos telefonoké, időnként frissíteni kell ( ez a készülék 1 éve nem volt fent a neten!!!!). Tehát internet kapcsolat+ rendszer frissítés, és egy ideig minden működik jól, az IGO térkép frissítés+ google maps frissítés is megtörtént egyben !! Újra működik minden , mint újkorában .
Kb két napja került be a Mondeo Mk4 autómba egy androidos fejegység. Sajnos mikor beindítom az autót és bekapcsol a fejegység, akkor jobb esetben egymás után újraindul kétszer, rosszabb esetben ötször. Olyan nincs, hogy bekapcsol és úgy is marad. Mikor újraindul, minden beállítást is elfelejt. MIért van ez? Csatolok képet az adatairól.
Véleményem szerint, a kábelkötegeknél a Power Cable és az USB antenna jelölése fel van cserélve, vagyis a 15 az USB csatlakozó, a 14 pedig a Power köteg. Az USB dugó jelen esetben csak a DAB antenna csatlakoztatására szolgálhat. A hirdetés tartalmazza is opcióként az antennát.
Tehát, ha nincs szükség DAB vételre, figyelmen kívül kell hagyni az USB csatlakozót.
Sziasztok kérdésem lenne beszereltem az autoba egy rádoit ha áll az auto akor szol szépen de ha elindulok velle akkor ki be kapcsol de ha megállok velle akkor müködik valaki találkozott már ilyen problémával?
Annyit sikerült begyűjteni a témával kapcsolatban, hogy a 9191-es kódot nem ajánlatos használni, mert törli az aktiválási szoftver kódját, ami csak egy speciális fájl révén aktiválható újra. Arról is hallottam, hogy Reset-tel sem szüntethető meg a hiba.
Talán ismételten kérni kellene a forgalmazó segítségét. Ha akar, többnyire tud is segíteni.
Köszönöm a tanácsot! Kipróbáltam, de egyik kódra sem tűnt el az inaktív felirat. Sajnos én voltam a hunyó, mert próbálkoztam a rádió beállításain változtatni. Jeleztem, hogy gond volt a rádióval (bekapcsolás után jött az adás 2 másodpercre utána elhallgatott - az adó - megint jött az adás, megint semmi, váltakozva) szóval bementem a settingbe mint az a bizonyos elefánt a .... Megpróbáltam az érintőképernyőn 5 újjal plusz a resettel egyszerre, de erre vmi kínai szöveg jött és egymás után piros körben a számok, melyeket meg kellett érinteni, de megint a kínai szöveg. Azt hiszem úgy el.... ahogy kell. Meggyilkoltam, vszínű. Az egész lavina azért indult, mert azt gondoltam, hogy a gyári beállításokra visszatérve eredeti állapotába tudom vissza terelni. Hát iskolapéldája a balf.... Bocsánat,de csak magamat hibáztatom. Nincs más csak a kuka jó pénzért. Talán más okul belőle! Köszönöm a türelmet ! Üdv!
Ne túlozzunk, csak egy amatőr vagyok, s amiben tudok, szívesen segítek. Hizpo készülékekkel a gyakorlatban nem találkoztam, ezért valószínű, nem is tudok kielégítő, és egyértelmű válasszal szolgálni. Jócskán van belőlük, ami bizonyára eltéréseket is okoz az egyes eszközök tekintetében.
Mi indokolta az említett kód használatát?
Már olvastam róla, hogy a 9191-es kód beírása után a fejegység újra indításakor hasonló hibajelzéssel találkoztak.
Hizpo esetében az alábbi kódokat ismerem:
(1) Speciális beállítások: 8888
(2) Car logo: 5678
A magam részéről először is a reseteléssel kezdeném. Általában a készülékek jobb vagy bal alsó részén található a Res(et) gomb (kb. 5-10 s-ig nyomva tartani). Süllyesztett Res gomb esetén egy gemkapocs is megteszi.
Egy 2019-es írásában (921 alatt) tanácsot adott egy kollégának fejegység kodokkal kapcsolatban. Nem zavarnám, ha találtam volna beszélgetést az én hasonló problémámmal kapcsolatban, de semmi. Ha megengedi arra kérem, adjon nekem is tanácsot (ha létezik megoldás, mert Ön profi). A készülék egy 2 dines Hizpo. Eltoltam a beálításokat és beírtam a 9191 és a 9090 kódokat. Erre inaktív lett a masina, legalábbis azt irja ki, hogy "device is not activated". Érdekes, hogy indításkor az android betöltődik, az ikonok látszanak, stb. de a rádió bedobta a törölközőt, elment a navi. szóval használhatatlan lett a készülék. Egy éve próbálkozom a különböző web oldalakon, vagy nagyon bonyolult leírásokat kapok, vagy semmit. A gyárnak hiába írtam, válasz nem jött. Köszönöm türelmét és ha lehet segítségét! Üdv B170-
Üdv mindenkinek. Új vagyok a fórumon,és segítség kellene. Px5 fejegységem van,a vele járó iGO navihoz a rádió be van állítva hogy mikor utasít a navi a rádió halkul. Más telepített navigációhoz ezt hogy tudom beállítani? Előre is köszönöm!
Szia...Köszönöm a választ ! Ma használtam a GPS ..is az is ezt a ,,hamis" időt mutatja.....amint lesz időm utána nézek ,hogy mi okozza a hibát !! Jelzem neked ,hogy mire jutottam !!!
Előre bocsátom, hogy sok okosságot nem tudok mondani, azért én végig játszanám az alábbiakat.
Óra beállítása minden lehetséges módon megtörtént?
Bizonyára ismert, de azért megemlítem, hogy általában a következő beállítási lehetőségekkel találkozhatunk:
Automatic date & time
– use network-provided time;
– use GPS provided time;
– OFF
Automatic time zone
(Use network-provided time zone)
Set date
Set time
Select time zone
Use 24-hour format (bekapcsolva)
Mivel korábban nem volt gond az idő kijelzésével, és ahogy emlékszem, az órán kívül minden beállított érték megőrződött/megőrződik, a bekötéssel nem lehet probléma.
Ismételten végig próbálnám a lehetséges beállításokat, hátha…?
Említettem, hogy nem találkoztam ezzel a hibával, de olvastam/hallottam – bár annak igaz voltáról nincs ismeretem, de minden lehetséges –, hogy ha a motor leállítása előtt történik a rádió kikapcsolása, az esetben – állítólag – az újbóli bekapcsoláskor nem jelentkezik az idő alapra történő visszaállása. Az idő, a beállítástól függően, a hálózattal vagy a GPS idővel szinkronizálódik. Számomra kissé furcsa, de bizonyára megér egy próbát.
Egy kérdés: AKKU rendben van? Azzal is kapcsolatban lehet.
Helo..stefi 001 : 2 napig nem volt indítva a kocsi......eddig bírta nem 2 évig !! 1 órát siet és a dátum visszaáll 2001 07. 30. ra......most már a reset se segít !! ???