Keresés

Részletes keresés

facsega Creative Commons License 2012.12.10 0 0 99

A jobb kezed nagyon alacsonyan van végig (mondjuk a másik is), ez nekem inkább negatívnak tűnik, mint csukásnak. Viszont nem lehet, hogy feljebb van kötve a féked a gyári beállításhoz képest?

Jobbulást!

Előzmény: Tradiator (96)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.12.10 0 0 98

Csak nem a szembejövő árnyék gazdájával találkoztál?

 

Előzmény: Tradiator (96)
Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 97

Uhh mitörtént? Kezed lábad gerinc egyben?

Előzmény: Tradiator (96)
Tradiator Creative Commons License 2012.12.10 0 0 96

Balesetem:

Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 95

A lényege tömören, hogy az Antea 2 vel 9 hónap alatt 5 baleset történt németországban, amiből egy halálos kimenetelű, másik 3 pedig a pilóta sérülésével járt. Az ernyő németországban nem gyakori, ezért különösen magasnak mondhatóak a számok. A gyártó szerint más országokban nem volt tapasztalható ennyi baleset. A balesetekért az ernyő csukódása játszott közre, illetve a magas számát eredményezhette a nem megfelelő repülési magatartás is.

Előzmény: .ZsL. (94)
.ZsL. Creative Commons License 2012.12.10 0 0 94

Egy balesetveszélyes ernyőtípussal kapcsolatos levelet továbbítanék, melynek pontos fordítását mindannyiunk érdekében rábíznám a nyelvet jobban ismerőkre:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Date: Wed, 5 Dec 2012 16:29:01 +0100
Subject: Question regarding accidents with Antea 2

Dear Collegues,  

I have a question regarding the paraglider Sky Paragliders Antea 2, EN/LTF C. (identical construction from MCC is called Insignia)

 

Within 9 month we have registred 5 accidents caused by asymmetric collapses with this modell. 1 fatality, 3 serous injured pilots, 1 uninjured pilot (reserve). (see accident report in German: http://www.dhv.de/web/fileadmin/user_upload/files/2012/sicherheit/Unfallberichte/Liak_2012.pdf )

 

The modell ist not very common in Germany, so the number of 5 accidents due to similar reasons is high.
I have spoken to the manufacturer and he says, that in other European countries no accidents became known. I had a discussion with him, because he did not agree with a part of the above called accident report, where I stated out, that apart from the fatality, 4 further collapse-accidents are known from German pilots. And yes, the number of accidents could be the result of the gliders behaviour, but just as well a result of a "statistical coincidence", we do not know it.
 

 

Could you please tell me, whether accidents, especially caused by collapses, with this modell (or the identical modell Insignia from MCC) are known in your country. I would like to be fair to the manufacturer and I would add it to the accident report, if no other accidents are known in Europe.  

 

Thank you and best regards   Karl  

P.S: Our European Accident database is on a good way. Further informations coming soon.
           

Karl Slezak DHV-Ausbildung/Sicherheit

++49-(0)8022-9675-32  

  

istvan1023 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 93

Ez nem trájkal történt?Egy ismerősöm volt nem régen repülni arra felé mint utas.

Előzmény: paragabika (91)
paragabika Creative Commons License 2012.09.24 0 0 92

természetesen, ismerősöm

Előzmény: paragabika (91)
paragabika Creative Commons License 2012.09.24 0 0 91

Ha egy siklóernyős baleset történik, több ismerődöm is legalább egy életjelet kér tőlem :-)

 

Sajnos, ma is volt ilyen kötelezettségem :-(

zimi78 Creative Commons License 2012.08.12 0 0 90

Ja, erről jut eszembe, a legutóbbi ilyen akciónk az Egeden. Mi merülőspirállal játszadoztunk, az ordas 7-8 m/s-os szélben. Az is beteges játék volt..

Előzmény: elpazarolt tehetség (89)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.11 0 0 89

Nekem egy hülyegyerek élményem van csak ebben a kategóriában, amikor a Pilisről nem gyalogoltunk le, hanem az én rossz példámat követve, lesiklottunk. Én egyenesen megcélozva a leszállót, fülcsuk gyorsítóval félútig vagy kettővel emelkedtem, aztán csökkent az emelés,és az izgalom :)

Előzmény: zimi78 (88)
zimi78 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 88

Én is csak a szélébe kóstoltam bele, de ott mindenhol emelt, meg vadul dobált. Egyből fület csuktam, de még akkor is emelt. A Blade-en nincs fülezőheveder, ezért az A-heveder külső zsinórját jó mélyen lehúztam. Elég ronda volt felettem az ernyő, de így már itt-ott sikerült enyhén merülnöm.

Így menekültem meg.

Előzmény: elpazarolt tehetség (87)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.10 0 0 87

Viharfelhőt még nem próbáltam :)

Előzmény: zimi78 (86)
zimi78 Creative Commons License 2012.08.10 0 0 86

Végülis, ha belegondolok, igazad van. A gyakorlatban sosem húztam felhő alól menekülve B-t. Leginkább a fülcsuk-gyorsító volt terítélen, és pont a gyorsasága miatt.. Csak ritkán van rá szükség és más mikor ott vagyok és megint más, mikor itt ülök a négy fal között és süketelek a merülőmanőverekről, mikor a gyakorlatban én is inkább fülezek.. Persze ez addig igaz, ha akkora a felhő, hogy ki tudok menni belőle.

 

Az persze megint más helyzet, ha egy viharfelhőben mindenhol emelés van, akármerre mész. Ez viszont ritka eset, volt már szerencsétlenségem hozzá (szerencsére csak gyenge változatával, amit jókora fülcsukással, meg ügyeskedéssel még le tudtam küzdeni - életemben nem láttam olyan rondának az ernyőt a fejem felett). Igazi gatyatelerakós-pánikolós ügy volt. Én erre gondoltam, mikor a Béről írtam. Itt már vészesebb emelések vannak, ráadásul mindenhol. Ez már Bés kategória.

De ilyenbe sose kerüljünk!

Előzmény: elpazarolt tehetség (85)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.10 0 0 85

Úgy tűnik nekem is, és másoknál is előkerült ez a szempont hogy a lemenekülésnél fontosabb szempont hogy vízszintesen haladva, kikeveredj az emelésből, mint az hogy mennyivel merülsz.

A fülcsuk gyorsító nem azért vált a legelterjedtebb manőverré, mert gyorsan sűlyedsz, hanem mert gyorsan távolodsz a veszélyes zónától.

Gondolj csak bele. Ha baj van,akkor gyorsabb feláramlás van mint 8m/s. Bár Bstallal kevésbé emelkedsz, de benne maradsz az emelésben, fülcsuk gyorsítóval pedíg emelkedve ugyan, de távolodsz a veszélyzónától.

Lejtőn, hegyközelben méginkább használhatatlan a Bstall, mert hátrasodródsz, miközben merülsz.

Persze, ha csak hamar le akarsz jutni,és nem szeretsz játszadozni, a Bstall egy kényelmes, és igen hatékony módszer,sokkal jobb, mint a fülcsukás, tehát megvan a saját hasznos helye a műveletek között, de ritka hogy vészhelyzetben ne kelljen haladni, akárcsak gyorsan elérni a leszállót...

Gondolj bele, ha beerősödik a szél, egy viharfelhő miatt, örülsz ha eléred a leszállót, de távrepülés közben se biztos hogy a véletlen pont oda sodor, ahova le lehet szállni biztonságban.

Előzmény: zimi78 (83)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.10 0 0 84

Én csak általános gondolatot fűztem tovább,nincs szándékomban találgatni.

Előzmény: sbandi75 (82)
zimi78 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 83

Érdekes gondolatnak tűnik a féloldalas csukás, mint a felhő alól menekülés, egy módja. A Blade-em úgyis szert csukni, ráadásul elég jól irányítható a kupola félcsukásban (ezt még Fedémesen kísérleteztem ki, a három "A" zsinórból kettő lehúzásával). Vajon aktív időben ez mennyire produkálhat egy esetleges komolyabb vészhelyzetet? Vagy túllihegem a dolgot és használhatom a Blade esetében? (tapasztalatom szerint a Kantegánál valószínűleg a B-stall lesz favorizálva)

 

Előzmény: .ZsL. (78)
sbandi75 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 82

Arra próbàltam célozni,hogy sok variáció nincs,kàr talàlgatni,hogy vajh' mi lehetett,de ezt az itt jelenlévök úgyis tudjàk,vagy túlfékezte(hiba) vagy lee (hiba),ennyi.

 

Előzmény: elpazarolt tehetség (81)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.09 0 0 81

Azért önnmagában ez nem sokat jelent, egy kezdő biztonsága szempontjából, sőt a versenyzőknél sem...

Az persze megnyugtató hogy az ernyő maga biztonságos, de hiába, ha te nem vagy biztonságos :)

Ennek a sportnak pont az a legnagyobb veszélye hogy a kezdő számára túl egyszerűnek tűnik, túl biztonságosnak, és nem látják a valódi veszélyeket. Ehhez társul még hogy minden tudás nélkül a levegőbe lehet emelkedni - ami egyedülálló tulajdonsága a siklóernyőnek, erre semmi más eszköz nem képes - és ha egy szar oktató felteszi az íre a pontot....

Előzmény: sbandi75 (80)
sbandi75 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 80

"Az az igazság,hogy én pont bent voltam a lakókocsiban,mert kezdödött egy jó film..." :-))))

 

màs:minden ilyen baleset pilótahibából következik be.

Előzmény: zimi78 (73)
.ZsL. Creative Commons License 2012.08.09 0 0 79

"...a médiák csak a balesetekről számolnak be, az oktatás és általában a felkészülés módjáról és szempontjairól nemigen."

 

Ezzel függhet össze a hozzáállás másik véglete is: aki túl fiatal ahhoz, hogy elrettentse egy-két baleset, ha ernyőhöz jut, autodidaktaként, sőt minden előzetes megfontolás nélkül elkezdheti a repülési kísérleteit. A médiáknak itt nagy szerepük lehetne a megelőzésben, pl. úgy, hogy időnként beszámolnak a korábban beharangozott balesetek szakmai körülményeiről, azok kivizsgálása után. Hogy mindenki levonhassa a valódi tanulságokat: az időjárási körülményeknek, a terep sajátosságainak, a felszerelésünknek és saját képességeinknek / korlátainknak megfelelő ismerete nélkül jobb, ha nem kezdünk bele a repülésbe, de megvan a bejáratott útja, hogy ezeket a feltételeket megszerezzük. Ennek, vagyis a szervezett oktatásnak az időnkénti ismertetése azonban már nem a szenzációk, még csak nem is a közérdekű ismeretterjesztés, hanem a fizetett reklám kategóriájába tartozna a jelenlegi médiafelfogásban...

Előzmény: .ZsL. (78)
.ZsL. Creative Commons License 2012.08.09 0 0 78

Klasszikus fogás féloldalas csukásban tartott ernyővel visszaszállni a starthelyre, amikor a túl nagy emelés nem ereszt...

 

Egyszer a beiratkozni szándékozók mire megérkeztek, annyira elromlott az idő, hogy inkább a szálláshelyemen maradva bemutattam az érdeklődőknek "A siklóernyőzés ábécéje" tk. CD-mellékletén levő filmeket. A látott "szörnyűségektől" (félcsukás, B-stall...) úgy megijedt mindegyikük, hogy azóta se láttam őket. Nem voltak képesek megérteni, hogy az már nem az alapfokú tananyag, hanem biztonságtechnika a haladóbbaknak. Mások meg épp a biztonságtechnikázást tartják őrültségnek, mármint azt, hogy "kihívjuk magunk ellen a sorsot", és nehezen hiszik el, hogy épp ez a biztonságunk alapja. Tulajdonképpen érthető a kívülállók értetlenkedése, merthogy a médiák csak a balesetekről számolnak be, az oktatás és általában a felkészülés módjáról és szempontjairól nemigen.

Előzmény: elpazarolt tehetség (77)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.08 0 0 77

Én már arra is gondoltam hogy jól be kéne perelni az ilyen gazdagabb csatornákat rossz hír keltés, vagy hitelrontás, ki tudja mi ez pontosan, de nagyon lejáratják ezt a sportot.

Az egyik haverom, akit vitorlázórepülővel már vittem, ernyővel nem mer velem repülni, mert az veszélyes! Még a többi szakág művelőinek fejében is iszonyú tévhitek vannak gyakran az ernyőzéssel kapcsolatban. Hallottam sárkányost, aki érdeklődő laikusnak azt mondta hogy ha becsukódik az ernyő, akkor több száz métert zuhan! Megkértem hogy ilyen f.szságot ne terjesszen.Sanyibá fia egyszer hülyeségből úgy lejtőzött, nívó +50-en hogy féloldalas csukásokkal fordulgatott...

istvan1023 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 76

Ez a sport nem veszélyes, ha az ember betartja a levegő és a siklórepülés írott, vagy íratlan szabályait.

Mondjuk 10 emberből 9 soha ki nem próbálná, 1 pedig talán......

Kezdem különcnek érezni magam, a többi különccel együtt! :D Most akkor aberált vagyok, mert csak akkor símulnak ki igazán az arcvonásaim, ha a lábam már nem éri el a földet, és a sejhajom alatt ott a beülő? :D

Előzmény: zimi78 (75)
zimi78 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 75

akkor megint csak a nagy hűhó volt belőle.

A kollegáim már elkezdtek lebeszélni a siklóernyőzésről. Engem! Mintha azt kérnék, hogy vágjam le az egyik karom!

Előzmény: istvan1023 (74)
istvan1023 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 74

Az FB-n írták, hogy a pilóta nagyon megütötte magát, de nem lett komoly baja és saját lábán távozott a kórházból.

zimi78 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 73

A balesettel kapcsolatban: http://www.agriatv.hu/?p=8137

Előzmény: zimi78 (72)
zimi78 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 72

Erre én is kíváncsi vagyok. Én még ma reggel tudtam meg, a munkahelyemen az Egri Rádióban mondták be.

Előzmény: .ZsL. (71)
.ZsL. Creative Commons License 2012.08.05 0 0 71

Ki lehetett?

Előzmény: X ANTI (70)
X ANTI Creative Commons License 2012.08.05 0 0 70

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!