Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
majdnem*: a fegyveres topikokban továbbra sem javasolt (értsd: engedett) a politikai eszmék futtatása, agitálás, győzködés! Ilyenekre ott van a politika fórumcsoport. Köszönjük megértésed!
És látod --rengeteget köszönhetünk neki!Józan hang,nem hagyta magát a baromságok által felhergelni,rájadásul,most is,hogy "csak" beszélünk róla,máris szerénység borult az amúgy igen éles elmédre!;-D Ez a "szerintem" tőled---valami felüdülés!;-DDD
Amit írsz az igaz, de szemlélet kérdése, hogy mi az ok és mi az okozat.
Amikor a tartályból mindent kiszívtak, akkor nem a vákum fejtett ki szívóerőt, hanem külső légnyomás fejtett ki nyomóerőt. Az űrben megismételve a kísérletet, az üres tartállyal nem történik alakváltozás.
Hát pedig de. A hajtóművek kilépő oldalánál, vizet fecskendeztek a tűzre, és ezzel oltották el a tüzet. Nem mellesleg a kitörésgátlót is ezzel a vízsugárral hűtötték.
Ez volt a helyes válasz, én az oxigénre tippeltem. Már akkor is voltak kétségeim, hogy inkább a lángot távolítom el az éghető anyagtól. Amikor gázkitöréseknél MiG hajtóművekkel fújták el a lángot, talán akkor sem a hőmérséklet csökkenés volt a cél.
A lényeg, hogy mindig vannak érdekes dolgok amin lehet rágódni.
Ja, a lényeg! A tölcséres elfújásnál a tüdővel előállítható levegő mennyisége és sebessége elég nagy ahhoz, hogy a tölcsér falán maradjon az áramlás, de ha egy nagy teljesítményű légbefúvóra kötöd a tölcsért, bárhogy tartod a tölcsért, még a gyertya tartót is viszi a szél!:-))
A gyertya elfújásától eljutottunk az áramlás leválás, azaz az átesésig. Amit hevenyészve és pongyolán írtam, annak a lényege, hogy sokféle szárnyprofil és propeller profil van, amelyek csak egy bizonyos sebesség tartományban hatásosak, azaz van egy minimum és egy maximum. A propeller esetében valóban a másik akadály a végek kerületi sebessége.
A volt fizika tanárom szerint azért mozdul előre mert induláskor a belső levegő hátrafelé áramlik, így a ritkább levegő felé, azaz előre mozdul a léggömb. Kísérletben soha nem láttam, emiatt 4-est kaptam, mert 10-ből két rontásom volt, s ez az egyik. A másik, hogy miért alszik el a gyertya ha elfújod?
A szárnykörüli turbulens áramlásnak semmi köze az áramlásleváláshoz (=átesés) ami a felhajtóerő megszűnését okozza.
Egy átlagos szárnyprofilon a a belépőéltől a profil legvastagabb pontjáig lamináris az áramlás, utána turbulenssé válik, de a gép köszöni szépen jól van, vígan repül.
Az un. lamináris profilokat sem azért hívják így, mert körülöttük az áramlás tisztán lamináris.
A légcsavaros hajtás sebességkorlátjának megint csak köze sincs a turbulens áramláshoz. Itt arról van szó,
hogy a légcsavar hatásfoka romlik le drasztikusan a 800-900km/h-nál, tehát hiába raksz egyre nagyobb teljesítményt a légcsavartengelyre a nagyobb sebesség érdekében, abból egyre nagyobb rész megy "veszendőbe", miközben a leküzdendő légellenállás négyzetesen nő.
A gázturbina meg alapból tolóerőt ad (ami jellemzően növekszik a sebességgel) a légcsavar átalakítási vesztesége nélkül.
Másik légcsavar korlát volt hogy a lapátok kerületi sebessége meg sem közelítheti a hangsebességet.