Parttalan vita. Úgy tűnik számomra, hogy rajtam kívül itt a topicban mindenkinek megfelelnek a jelen áldatlan állapotok. Tudom, hogy ideiglenes állapot, de ha viszonylag evidens megoldással mérsékelni lehetne a felújítás által előidézett káoszt, akkor azt miért ne tennénk meg.
Szerintem az volt, hogy szinte egy időben érkezett a sok gyalogos és dugó alakult ki. Láttam a gyalogosok között kerékpárost is. Ez így ebből a szempontból normálisnak mondható, mert az aluljáró - az építkezés miatt - kicsi az áteresztő képessége.
tapasztaltam én is a sorbanállást, de egyszerűen nem értettem miért van, mire a szigetfelőli lépcsőhöz értem, simán fel tudtam menni a lépcsőn, semmi akadály nem volt...
Most a belvárosból metró+26-os lehetőség van. A budaiaknak valamivel el kell jutniuk a 3-as metróhoz, onnan már nekik is 26-os busz van. Ez nekik 2 db átszállás, míg a belvárosiaknak 1 db átszállás. Az én javaslatom megvalósulása után a belváros visszakapná közvetlen kapcsolatát a Szigettel, míg a budaiaknak nem kellene 2-szer, csak 1-szer átszállnia. Tehát mindenki jól járna.
Válaszuk szét, most Te gondolom a jelen, átmeneti megoldásra gondoltál. Az óbudaiaknak ott van a 134-es, más budaiakkal meg most is u.úgy ki van tolva, mint a belvárosiakkal.
"Ami a (Normafa -) Moszkva/Batthyány - Sziget - Újpest vonalat illeti.... Hát nem tudom. Lehet lenne értelme, csak a kérdés, hogy miért észak-pest felől menjen hegyre a busz? Nem Belvárosból kéne, hogy többen is egyszerübben mehetnének fel?"
Én úgy értelmeztem farigo82 topictárs felvetését, hogy a belvárosi kapcsolatot a 134-es busz adná a Nyugati térig, így a 26-os kvázi új útvonalon járhatna. De lehet, hogy én értelmeztem rosszul a topictárs felvetését.
"A mai helyzeten szerintem elsősorban sűrűbb, és Bp-bérlettel igénybe vehető kishajó járattal lehetne."
Akkor viszont legyen rá érvényes bármelyik BKV bérlet, és normál BKV jegy, és kb. 10 percenként járjon! (természetesen csak a felújítás alatt)
" Evezősként pedig kifejezetten örülök a Margit-hídi sorban állásnak, mert kiszűri azokat, akik nem a szigetre valók. Akik csak dohányozni, szemetelni, meg vandálkodni, járnak be a friss levegőre, azok ugyanis nem szeretik végigállni a sort."
Ne haragudj, de nagyon rosszul látod a dolgokat. Én pl. egyik általad említett csoportba sem tartozok, és utálok sorban állni egy olyan helyen, ahol ez korábban nem volt természetes. Vagy gondolj pl. az idősekre, kisgyerekes családokra, nekik sem egy elviselhető állapot, ami most van.
"26 Újpest -- Batthyány tér/Moszkva tér 134 Pünkösdfürdő -- Nyugati pu."
Az elv nem lenne rossz, csak nem buszokkal kellene megoldani.
Szerintem a szigeti buszjáratot nem kéne a 2-es metróhoz vinni. Mert ha kivisszük akkor jön a kérdés, hogy a 4-eshez miért nem megy (nem beszélve a földalattiról sem).
Ami a (Normafa -) Moszkva/Batthyány - Sziget - Újpest vonalat illeti.... Hát nem tudom. Lehet lenne értelme, csak a kérdés, hogy miért észak-pest felől menjen hegyre a busz? Nem Belvárosból kéne, hogy többen is egyszerübben mehetnének fel? (Bár a fejemben van a térkép, hogy "dél" felől a 212-es, "észak" felől a javasolt hosszú 26-osod és Belvárosból /igaz átszállással/ 2-es metró a megközelíthető járat.)
Én a 120-as járatot a 34-essel kötném össze, de ez itt ugye off. Az is off (igaz itt nem is volt téma), hogy a 15/115 Duna Plázáig vagy vasútig hosszabbítanám meg.
A 26-os járattal kapcsolatban, mint szigeti-járat (!) már kifejtettem korábban. (Ha kell belinkelem.)
A mai helyzeten szerintem elsősorban sűrűbb, és Bp-bérlettel igénybe vehető kishajó járattal lehetne.
Ami a szárazföldi közlekedést illeti, nem nagyon lehet jobb. Metró fölött még egy busznak nem lenne sok értelme. Az Árpád-híd felől (tehát délről jókora kerülővel) megvan az akadálymentesség. Felújítás idején ez szerintem egy szükséges rossz. Evezősként pedig kifejezetten örülök a Margit-hídi sorban állásnak, mert kiszűri azokat, akik nem a szigetre valók. Akik csak dohányozni, szemetelni, meg vandálkodni, járnak be a friss levegőre, azok ugyanis nem szeretik végigállni a sort. Emiatt még sose késtem el edzésről.
Idekapcsoló kérdés a környezetvédelem. A BKV ugyanis a buszsöfőröket sajnos nem szűri meg rendesen, ezért van tele cigicsikkekkel a Centenáriumi emlékműnél a végállomás. Azt nem a járó-kelők csinálják, hanem a buszsöfőrök. A trolisítás szvsz. jó ötlet, de előtte ezt oldjuk meg. Ki kellene rúgni az összeset, amelyik dohányzik. Legalább menet közben se füstölnek majd az utasok orra alá (hamár 9800 Ft a bérlet).
Abból a szempontból nagyon örülök ennek az új topiknak, hogy itt azt is megvitathatjuk, hogy hogyan menjen tovább a közlekedés a felújítás után. A 134-es ugyanis szerintem nagyon jó helyen van ott. Az óbudai kapcsolat ugyanis nagyon régóta hiányzott. Emellett jó hozadék: a Római-parttal jó kapcsolata lett a szigetnek (ahhoz a 34-es jobb lenne, de maradjon feladat a hajónak később is). Ugyanezt Észak-Pest felé is meg lehetne tenni a 26-120-147 összekötéssel.
Kérdés, hogy a Margit-hídon megmaradjon-e az eddigi állapot: - Buda felől nincs közvetlen kapcsolat - kifelé menet Buda érintésével lehet a Nyugati pu-hoz eljutni
Szerintem ne! Az aluljáró megszűntetése miatt lesz gyalogátjáró, tehát ott a lámpafázis a balrakanyarodáshoz. Csak a hely kellene még a busznak, amit nem terveztek oda. Ha lehetne balra kanyarodni, a 134-est budai kitérő nélkül lehetne a Nyugati felé küldeni, a 26-os pedig mehetne csak Budára, opcionálisan a metrókapcsolat miatt a Batthyány térre (ezt a hajó is tudja) vagy a Moszkvára (ezt a 4/6 is tudja), esetleg a 39-essel lehetne összekötni (bár azzal meghosszabbítva a 102-est és a 90A-t szeretnék néhányan kiváltani). Így végállomások és egy fölösleges kitérés szűnne meg, ami miatt a hosszabbítás nem igényelne többlet busz beállítását. Így nézhetnének ki a viszonylatok:
26 Újpest -- Batthyány tér/Moszkva tér 134 Pünkösdfürdő -- Nyugati pu.
Igen. Ezen van mit vitázni. Szükség van - normál keretek között -, kérdés: mennyire használják ki? Én azt mondom, ha valós tényekkel - amit most még nem tudjuk - tudjuk azt, hogy kihasználják a pesti szakaszt, akkor legyen, mert akkor valóban megéri. Próbát megér! :)
"Hamarabb jutna be az utas Árpád hídon át (akár M3-mal és átszállva 26-osra), vagy Margit hídon át gyalogosan?"
Szerintem hamarabb is, (hétvégén mindenképpen) de a kérdés itt már nem feltétlen az időről szólna, hanem a Margitsziget kultúrált, európai megközelíthetőségéről. Pl., ha én az Oktogonon lakok, akkor hadd ne kelljen már felszállnom a Nyugatiig a villamosra, onnan átszállni a metróra, majd a 26-os buszra. Ez teljes NONSZENSZ!
A Margit hídon át, gyalogosan az erősen felejtős, mert az már teljesen bebizonyosodott, hogy az minden, csak nem kultúrált, európai megoldás... És még hol van a főszezon?
Vagyis Nyugati - Váci út - Árpád híd - Margitsziget útvonal. Ez az elképzelése Combino topictársnak. (Igaz munkaszüneti napokra.) Ha itt lesz az Uszó VB, akkor abban az időszakban minden napról lenne szó.
Csak még mindig nem tudom hogy érdemes-e. Hamarabb jutna be az utas Árpád hídon át (akár M3-mal és átszállva 26-osra), vagy Margit hídon át gyalogosan?