Keresés

Részletes keresés

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 3268

https://www.facebook.com/kozlekedjokosan2019/photos/a.111812263536277/148519923198844/?type=3&theater&ifg=1

 

Itt aztán leírtak mindent:

Jármű kategóriák hivatalos jogszabályok szerint

Első körben kezdjük az alapoktól. Mi a kerékpár fogalma a KRESZ szerint?

28. § (2) Az R. 1. számú függelék II. fejezet r) és r/1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép (A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak):
r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Itt két fontos dolgot lehet kiemelni. Az emberi erőnek kell hajtania a kerékpárt, a motor csak segítheti. Ha a motor képes emberi erő kifejtése nélkül is hajtani a járművet (PL: gázkart húzzuk) onnantól kezdve a jármű nem sorolható kerékpár kategóriába.
Összegezve az az elektromos vagy benzines kerékpár sorolható kerékpár kategóriába, amikor a jármű elektromos rásegítése csak tekerés hatására lép életbe.
Fontos kiemelni, hogy a jogszabály nem tesz különbséget a hajtó motor működési elvére, tehát lehet benzinmotoros és elektromos üzemű is, a szabály ugyan az mindkettőre.
Sokak elgondolkoznak, hogy akkor milyen elektromos kerékpár felel meg ennek a követelménynek. Jelenleg kizárólag a pedelec kerékpárok sorolható a hagyományos kerékpárok közé. Ezek az elektromos kerékpárok gázkar nélkül vannak szerelve, 25 km/h –ig segíti a tekerést a motor, majd ha eléri ezt a sebességet lekapcsol. Ezekhez a járművekhez nincs szükség típusjóváhagyásra sem. De erről még lentebb írni fogunk.

Lépjünk tovább a segédmotoros kerékpárokra. Sokan nem tudják, hogy az L1e kategóriát két alkategóriára lehet bontani. L1e-A és L1e-B.
Nézzük meg mi is az L1e kategória:
L1e: max. 50 cm3 belsőégésű motorral, vagy max. 4 KW elektromos motorral szerelt kétkerekű motorkerékpár.

(326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 2. melléklet)
"AM" kategória (korhatár 14. életév):
Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
a) kétkerekű típusnál a motor:
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy
– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;

A kormány rendeletben szerepel egy fontos rész: tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik.
Ezek a járművek az L1e-A kategóriájú járművek, hivatalos nevükön „motoros kerékpárok”
Ezekhez a járművekhez nincs szükség jogosítványhoz, de kötelező biztosítással és bukósisakkal rendelkeznie kell a használójának. Vásárlás előtt érdemes a kereskedéstől megkérdezni, hogy a vásárolt jármű milyen járműkategóriába tartozik, mivel igazoltatáskor kiderül, hogy ha a kerékpár L1e-B kategóriába tartozik, akkor a hatóság jogosan kérheti a vezetői engedélyt is.

L1e-A kategória:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE

• elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
• a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
• legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá
Összegezve az L1e-A és L1e-B kategóriát:
Itt nincs leszűkítve 300 W-re a teljesítmény, lehet akár 1000 W is, de a segédmeghajtás 25 km/h-nál megszűnik. L1e-A ra nem kell jogosítvány, de biztosítással és bukósisakkal kell rendelkezni.
L1e-B Kétkerekű segédmotoros kerékpárra már jogosítvány is kell, de ott nincs a sebesség lekorlátozva 25 km/h-ra.

Ami még nagyon fontos: TÍPUSJÓVÁHAGYÁS
KöHÉM rendelet írja elő a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeit. Az okmány előírja, hogy csak azzal lehet közlekedni, ami rendelkezik Európai Típus Jóváhagyással, azonban a rendőrök tapasztalatai szerint a forgalomban haladó elektromos biciklik és triciklik egyikének sincs ilyen.
A kormányhivatal szerint a típusjóváhagyással rendelkező jármű típustábláján fel kell tüntetni a következő részekből álló jelölést: kis „e” betű, amelyet annak a tagállamnak az azonosító száma vagy jele követ, amely a jóváhagyást végrehajtotta; jogi aktus száma; típusjóváhagyási szám; járműazonosító szám.
Ha ezekkel nem rendelkezik, akkor egyik kategóriába sem sorolható be, így közúti forgalomban jogszerűen nem vehet részt.

A következő kritériumú járműveknek viszont nincs szükségük típusjóváhagyásra:
„a 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;”

Ez konkrétan az első pontban leírt kerékpár KRESZ szabállyal egyezik meg, ezeknek a feltételeknek kizárólag a pedelec kerékpárok felelnek meg.,

 

 

 

 

Zoli Horváth Creative Commons License 2019.11.01 0 0 3267

hello segicséget szeretnék kérni mert szét szedtem a blokot és sajnos valamit roszul raktam ösze és valami szorul benne a válaszodat elöre is köszönöm ha valami elérhetöséget adnál tiszteletel horvath zoli

Előzmény: nat3712 (3116)
pézsé69 Creative Commons License 2019.10.30 0 0 3266

Nemtom. Pintér Sándor?

Előzmény: Törölt nick (3265)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.30 0 0 3265

Most akkor még ki lesz a hibás a kamionoson kívül?

  

Előzmény: pézsé69 (3264)
pézsé69 Creative Commons License 2019.10.30 0 0 3264

.....46 éves a kapitány.    De mi is volt a kérdés?

Előzmény: Törölt nick (3263)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.29 0 1 3263

Szia! Én is mondok egyet: Tegyük fel hogy 250 wattos elektromos kerékpárral közlekedik egy illető, jogsival, sisakban, biztosítással.

A kerékpárúton megállítja a rendőr, és kiküldi a vele párhuzamos közúti útra, mivel gázkar van a kerékpárján,így ez (van ahol) segédmotornak minősül ami kerékpárúton lakott területen nem közlekedhet. Kimegy az illető a közútra és nyomban elgázolja egy szabálytanul közlekedő kamion, azonnal szörnyethal.(ilyenkor szokták mondani rosszkor volt rossz helyen) A helyszíneléskor kiderül hogy Pintér Sándor közeli hozzátartozója.  Most akkor .......................?

 

 

 

 

Előzmény: pézsé69 (3261)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 3262
Kozbe utana neztem mindenkinek kotelessege informalodni mi minek minosul. De jo peldat hoztal
pézsé69 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 3261

Üdv! Tegyük fel az alábbi szitut: Bemegyek egy teherautó kereskedésbe,  ahol veszek egy nagy kamiont. Elkezdek vele furikázni, pedig nincs rá jogsim. (van, de mondom tegyük fel!) Ezért megbírságol a rendőr. Visszamegyek a kereskedésbe reklamálni, mert azt hittem ez a cucc 3500 kg. alatti össztömegű így  ,,B"-vel, sőt akár jogsi nélkül is vezethetnem.  Ki lesz a hibás?

Előzmény: Kovacsikbela23 (3260)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 3260

Ezt facebokoon láttam gyors lementtem, egyik ember rakta ki egy kereskedő oldalára, hopgy megbüntették és ilyenkor mi van. csak gyorsan letörlte az üzlet a posztot, de sikerült még lementenem. akkor mégis büntet a rendőrség? ITT pont 110 ezerrel..

 

 

peti.olah Creative Commons License 2019.10.27 0 1 3259

Persze, hogy segédmotornak írja a biztosító, mert más kategóriára (pl. kerékpárra) nem tudsz biztosítást kötni.

 

Mint ahogy a Keevay X-Blade-re kötöttem biztosítást, és kijött a kötvény Benelli tipusmegjelöléssel.

Előzmény: Kovacsikbela23 (3253)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.25 0 1 3258

Itt is  egy érdekes cikk: https://www.feol.hu/loero/megbuntethetnek-ha-bukosisak-nelkul-szaguldunk-25-kilometer-per-ora-felett-3211381/?fbclid=IwAR1CMT0wB7_ygsMNF3sZsdI7AO4J8_xYnbmn6Cc-KBeHDrNSjwZNGpVKhrQ

 

Nem minősül kerékpárnak az eszköz, amellyel lábmozdulat nélkül haladunk

A közelmúltban egy kedves olvasónkat megbírságolta a rendőr, mert elektromos kerékpárral haladt, és nem volt bukósisakja. Értetlenül állt a rendőrrel szemben, nem tudta, mi is történik, hiszen ő csak biciklizett. Azt már szinte mindenki tudja, hogy a jogszabályok nem ismerete nem mentesít senkit azok betartása alól. Válasszuk hát szét a kategóriákat! Ahogy az egy tavaly nyári cikkünkben is megjelent, az elektromos kerékpárokra vonatkozó szabályok 2010-ben jelentősen megváltoztak. A kezdetektől 2009 végéig úgy szólt az ide vonatkozó törvényi szabályozás, hogy az a két- vagy háromkerekű jármű, amit emberi erő hajt, illetőleg egy 300 watt teljesítménynél nem erősebb motor, az elektromos kerékpár. Aztán történt egy módosítás 2010-ben, mely szerint elektromos kerékpár az, amit emberi erő hajt és egy maximum 300 wattos motor segít. Tehát nem hajt, csak segít!

A nagy változás óta alig-alig büntettek meg ilyen eszközökkel közlekedőket a rend türelmes őrei, de azért voltak ellenpéldák is. Olyanokra kell gondolni, mikor a közúti ellenőrzés alá vont állampolgár kifejezetten kötekedett a szolgálatot teljesítő rendőrrel, aki figyelmeztette, hogy nem a jogszabályokban foglaltak szerint használja a kerékpárt. De sokan estek abba a hibába is, hogy kisunokát szállítottak – maguk elé állítva – az akkumulátoros eszközön, és természetesen az sem ritka, hogy valakit a járdáról terelnek félre, mert az illető úgy gondolja, mehet ott harminccal, hiszen kerékpárral közlekedik.

Akkor a legkönnyebb eldönteni, hogy milyen kategóriába tartozik az adott akkumulátoros jármű, ha nincsen rajta pedál. Vagy ha van pedál, de annak hajtása nélkül is halad a járgány: akkor biztosan elektromos robogónk van, nem kerékpárunk. Ebben az esetben nincs kérdés és vita. Kilenc éve nemcsak, hogy bukósisak kell ezekhez, hanem vezetői engedély és érvényes felelősségbiztosítás is.

A jogszabályi környezet megváltozását követni kell, és a KöHÉM rendelet úgy írja elő a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeit, hogy csak azzal az eszközzel lehet közlekedni, ami rendelkezik európai típusjóváhagyással. Azonban a rendőrök tapasztalatai szerint a forgalomban haladó biciklik és triciklik egyikének sincs ilyen.

Pedig van jelentősége, ugyanis a kormányhivatal álláspontja szerint a típusjóváhagyással rendelkező jármű típustábláján több jelölést is fel kell tüntetni. Ezek között van az „e” betű, amit annak a tagállamnak az azonosító száma vagy jele követ, amely a jóváhagyást végrehajtotta, de szerepelnie kell rajta az erre vonatkozó jogi aktus számának, valamint a típusjóváhagyási és a járműazonosító számnak is. Ezek nélkül a jármű egyik kategóriába sem sorolható be, így közúti forgalomban jogszerűen nem vehet részt.

Vannak kedvező jogszabályi változások is, ahol a jogalkotó enyhít kicsit a szorításon, ilyen például az, hogy a rendőr saját hatáskörében dönti el, hogy egy ittas kerékpáros befolyásolt-e vagy sem. Ha keveset ittunk, és a rendőrben is van jóindulat, akkor enged minket „hazakacsázni”, de ez nem igaz a fent taglalt, elektromos robogóra, hiszen az nem kerékpár, tehát nulltolerancia vonatkozik rá.

Amivel biztosan haladhatunk, az az a közlekedési eszköz, amit hajtani kell, mint az összes többi, hagyományos biciklit, és ha szükséges, a beépített 250 wattos motor rásegít az emelkedőn fáradó izmainkra. Ezek az eszközök védve vannak sebességtúllépés ellen, így 25 km/óra felett leszabályoznak, nem gyorsulnak tovább. A határoló kütyü eltávolításával, illetve erősebb akkumulátor használatával fokozható a sebesség, de nem érdemes kockáztatni.

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.24 0 0 3257

na ezt nézétek ez szerint elég egyértelmű

Péter2. Creative Commons License 2019.10.21 0 0 3256

Itt is egy ZT-35 papírja , pár rendőr kezében volt  és rendben is találták , meg most is ! A személyes adataimat szándékosan " vágtam le a számláról , ugyan is ezt a papírt adták hozzá !   

Előzmény: Kovacsikbela23 (3254)
független- Creative Commons License 2019.10.20 0 1 3255

A papírját mutasd meg, amit az üzletben kiállítottak,azon rajta van hogy robbanómotoros vagy segédmotoros kerékpárként adták el.

Tavaly már ezeket már segédmotorként árulták fojtás nélkül. Ha jól látom akkor ez 2018-as.

Előzmény: Kovacsikbela23 (3253)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 3254

itt a papírja azt-35 nek

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 3253

Itt a zt-35 robbanómotoros kerékpárnak biztosítási papírja. A zt-35 nem robbanómotoros kerékpár, hanem segédmotoros kerékpár ez van a papíron is...

független- Creative Commons License 2019.10.12 0 1 3252

László Rácz 2 hónapja Nos a következő: L1E kategória, ahogy a rendőr is mondta, segédmotor kerékpár Ezt ismerjük. L1E-A kategória az olyan jármű, amelyet gépi erővel képes haladni, de a gyári gépkönyve alapján a max. sebessége nem haladja meg a 25 km/órát. Ezekhez nem kell jogsi, viszont kell kötelező biztosítás, és bukósisak. Kerékpár pedig az, amelyik rendelkezik hajtókarral, pedállal, és ezek RAJTA IS VANNAK.Itt sebességhatár nincs, de van teljesítmény határ, ami szintén a gépkönyvvel igazolandó, 300W. Ez az uniós törvények alapján van így, és ezeket az Unióhoz való csatlakozásunkkor elfogadtuk, és vállaltuk, hogy a törvényeinket harmonizáljuk az uniós törvényekhez. Sajnos - tapasztalatom - hogy ahány rendőrkapitányság, annyiféle értelmezés. Amit nálunk a városban engedélyeznek, mert így értelmezik a szabályt, azt pl. tőlünk 13 km-re már nem, és büntetnek érte. Amikor pedig bemutatja az illető az engedélyt, vagy inkább az értelmezését a járműnek, azt válaszolja az illetékes, hogy ez ott érvényes ahol kiállították, náluk nem. Elég jó ugye? Veszprémben pert nyert a Z-Tech, egy ilyen értelmezés, vagy inkább félreértelmezésből eredő büntetés eltörlése érdekében. A bírónő a Kúria hasonló ügyben hozott döntése alapján adott igazat a megbüntetett járművezetőnek a RENDŐRSÉGGEL SZEMBEN. A rendőrség kétszeri felebezése után is helybenhagyták az ítéletet. Ennek ellenére fújják ezt a kártékony hülyeséget. Állam az államban, ahol minden helyi rendőrkapitány kiskirály.

 

Pest megyében is hasonló a helyzet.

 

Előzmény: Imre Pataki (3251)
Imre Pataki Creative Commons License 2019.10.12 0 0 3251

Sziasztok. Pest megyébe mi a helyzet Robbanó motoros kerékpár  ügybe valakit igazoltattak már érdekelne.

BillyJoe45 Creative Commons License 2019.10.11 0 1 3250
Nem en nyilatkoztam ezt, nem en irtam ezeket a cikkeket, nem en keszitettem a videokat. Kerdezd meg oket. Nekem mindegy hol mennek, csak lenne mar egyertelmusitve es ne legyem az hogy van akit buntetnek van akit nem.
Előzmény: Törölt nick (3249)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.11 0 1 3249

Meg is tettem, megkérdeztem a helyi körzeti megbízottat. Ő ilyen gázkaros törvényről nem is tud, újságban ugyan olvasott ilyet de eligazításon  szó sem esett ilyesmiről.

 

Ismerek olyan idősebb személyt aki gépkocsivezetőként élte le az életét,és most már forgalomba nem is mer vezetni, elektromos 250wattos kerékpárral közlekedik a kerékpár úton. Akkor te ezt a személyt  visszaküldenéd a forgalomba, mert gázkar van a kerékpárján és segédmotornak számít ami lakott területen kerékpárúton nem közlekedhet?

Előzmény: BillyJoe45 (3248)
BillyJoe45 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 3248

Kérdezd meg erről a rendőrt, de gondolom úgy értette ezt, hogy amennyiben gázkarral szerelt úgy képes emberi erő kifejtése nélkül is menni. vagyis így már nem felel meg a kerékpár kategóriának, mivel ott úgy van felírva, hogy a motor csak segíthet. A hajtás meg az emberi erőnek kell biztosítani. Ha már gázkart húzza és úgy megy azzal nem segít azzal hajtja a járművet és az emberi erő meg kimaradt. 

Előzmény: Törölt nick (3247)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 1 3247

Rendőrség: ha gázkar van a villanybringán, akkor jogsi kell hozzá.

Keresd már ki mikor hozták ezt a törvényt (dátum szerint),csak azt ne mond hogy 2010- ben.

 

Előzmény: BillyJoe45 (3246)
BillyJoe45 Creative Commons License 2019.10.10 -1 0 3246

Összegyűjtöttem az elmúlt pár hétben megjelent cikkeket, közleményeket és facebookos anyagokat. Hát  ezek alapján nem tűnik úgy, hogy jogsi nélkül lehet az elektromos kerékpárokat és robbanómotoros kerékpárokat vezetni... De mineki maga felelősége, de azért nem árt szerintem érdeklődni mindenkinek a rendőrségen ha tutira akar menni.

Elektromos motor, vagy elektromos kerékpár? Nem mindegy, melyiken ülsz, amikor megállít a rendőr!

https://motorjogositvany.com/blog/elektromos-motor-vagy-elektromos-kerekpar

 

ELEKTROMOS ÉS ROBBANÓMOTOROS KERÉKPÁROKRÓL MINDENKINEK

https://www.youtube.com/watch?v=B992nu9SSYM&t=92s

 

Rendőrség: ha gázkar van a villanybringán, akkor jogsi kell hozzá

https://hegylakok.hu/2019/07/rendorseg-az-elektromos-kerekpar-szabalyai-kresz/?fbclid=IwAR0rrhoggnB71MQirI3tH5zp3HQ8x8-z5Nkkfr6R5d6E9-6o_j28vdUNHnQ

 

Nagyon nem mindegy, hogy kerékpár vagy segédmotor

https://haon.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/nagyon-nem-mindegy-hogy-kerekpar-vagy-segedmotor-3478024/

 

Csak akkor kerékpár a kerékpár, ha a motor csak segíti a haladást

http://www.automotor.hu/aktualis/csak-akkor-kerekpar-a-kerekpar-ha-a-motor-csak-segiti-a-haladast/

 

Minden, amit tudni érdemes az elektromos kerékpárok használatáról

https://sarospatak.hu/2019/02/05/54015/

 

Ha magától is megy, akkor az már nem bicikli

https://www.delmagyar.hu/szeged-es-kornyeke/ha-magatol-is-megy-akkor-az-mar-nem-bicikli-4540902/

 

Az utak fiatal elektromos ördögei

https://www.feol.hu/loero/az-utak-fiatal-elektromos-ordogei-2776498/

 

Egyre erősebb motorokkal szerelik fel a gyártók az elektromos bicikliket és rollereket, ami miatt azok már kismotornak minősülnek. Ráadásul, ha nincs rajtuk pedál, akkor is más szabályok vonatkoznak ezekre a járművekre, mint a sima kerékpárokra. Ezeket viszont sokan annak ellenére sem tudják, hogy ilyen eszközöket használnak. A rendőrség ezért azt kéri, mindenki informálódjon, mielőtt kétkerekű elektromos járművet vásárol.

https://youtu.be/k00lI1cb3PA

 

Érthetetlen, hogy a magukat szakértőnek nevezők is sületlenségeket írnak az elektromos hajtású bringákról és motorokról. Pedig mindössze öt sort kéne elolvasni a KRESZ-ből…

https://hegylakok.hu/2019/09/ogre-bubi-e-roller-elektromos-kerekpar-vagy-segedmotor/

 

NEM MINDEN KERÉKPÁR, AMINEK KÉT KEREKE VAN

http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/nem-minden-kerekpar-aminek-ket-kereke

 

Az ózdi bácsi azt hitte a motorra, hogy bicikli

https://borsodihir.hu/helyben-jaro/2019/04/az-ozdi-bacsi-azt-hitte-a-motorra-hogy-bicikli

 

A nyári időszakban is rendszeresek a közúti ellenőrzések Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, amelyek során a motorkerékpárosok, kerékpárosok biztonságára különös figyelem hárul. Jó tudni azt is, hogy nem minden kerékpár, aminek két kereke van.

https://boon.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/felborult-a-tallyai-ferfi-3664460/

 

Figyelemmel arra, hogy a kerékpár fogalmában az ember általi, illetve a legfeljebb 300 W teljesítményű motor általi hajtás nem vagylagosan szerepel, ezért csak az olyan eszköz minősülhet kerékpárnak, amelynek rendeltetésszerű használatához az emberi erő kifejtése elengedhetetlen. Amennyiben a motor teljesítménye ennél nagyobb, vagy emberi erővel történő hajtás nélkül, kizárólag motor hajtja a járművet, úgy az nem minősülhet kerékpárnak, hanem meg kell vizsgálni a más járműkategóriába (pl. segédmotoros kerékpár, motorkerékpár) történő besorolását. Ebben az esetben csak érvényes kötelező gépjármű biztosítással és vezetői engedéllyel valamint bukósisakot viselve vehetünk részt a közúti közlekedésben.

https://sarospatak.hu/2019/02/05/54015/

 

potykás Creative Commons License 2019.10.08 0 0 3245

4-5 nick nevet használni nem sportszerű

kisferenc75 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 3244

Itt egy nagyon jó cikk ami tisztán elmagyarázza mi micsoda...



https://motorjogositvany.com/blog/elektromos-motor-vagy-elektromos-kerekpar

 

 

egy részlet a cikkből:

"miből születik akkor a sok félreértés?

Ha pedál van rajta, akkor valószínűleg kerékpár, ha nincs, akkor valószínűleg motor – ennyire egyszerű.

Miért fordulnak elő akkor olyan esetek, hogy valakinek egy rendőri igazoltatás során kell rádöbbennie: neki bizony bukósisakban kellett volna mennie erre az útra?

Van egy csavar a dologban: könnyen lehet, hogy Te elektromos bringát vásárolsz, de olyat, amivel nem is kell egyáltalán pedálozni, mert egy gázkar van rajta: ezt a verziót is elektromos kerékpárként árulják, viszont amikor a rendőr megállít vele, már nem olyan könnyű kimagyarázni, hogy miért nincs se jogsid, se rendes védőfelszerelésed.

Vannak itt tehát olyan apró kiskapuk, amikre mindenképp figyelni kell, mert a törvény őrei résen vannak, és figyelik az árulkodó jeleket nem csak a nagyobb motorokon, de a kerékpárokon is."

BillyJoe45 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 3243
BillyJoe45 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 3242
BillyJoe45 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 3241

Csináltam egy új topikot, hogy ez ne legyen már tele jogosítványos kérdéssel, akinek kérdése van, hogy kell e a robbanómotoros kerékpárra jogsi

az itt tegye fel:

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9241834&la=152634499

pézsé69 Creative Commons License 2019.10.03 -1 0 3240

Van egy Babetta segédmotoros kerékpárom. Ha nem indítom be, csak pedàlozom rajta (gyökkettővel), attól még nem fog visszaminősülni biciklivé. Ha rásegítőmotoros kerékpárt tekersz semmi gond, nem kötelező a motor hajtást igénybe venni.

Előzmény: potykás (3239)
potykás Creative Commons License 2019.10.03 0 0 3239

Szia!

Én csak mostanában akadtam erre a fórumra. Az volna a kérdésem , hogy ha leveszem a gyújtást és tekerve megyek akkor ez kerékpár,ha meg ráadom a gyújtást akkor meg segédmotor kerékpár? Egy jármű nem lehet két kategóriába. Vagy még is?

Előzmény: BillyJoe45 (3238)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!