Igen, ez valóban rekord volt abban az időben pár hónappal a forradalom után. Ekkor még csak a MAA vehetett részt benne, mert a MAB, MAC július nyolcadikán érkezett.
Jöhetnek a képek.
Nekem a szép piros Tango pasztás doboz volt a kedvencem, jól gurult. :)
1957-ben állítólag május 31-én kezdődött a BNV, a kiállításon lehetett megvenni a 10 perces sétajegyeket. Június 4-én már olyan hosszú sorok álltak a jegypénztár előtt, hogy a tervezett 40 helyett aznap 70 (!) járatot indítottak részben Il-14-essel is. Egyrészt többen fértek bele, másrészt jó volt a személyzetnek (landing) gyakorlásra, és persze reklám is volt egy kicsit. A nagy érdeklődés kapcsán a BNV után döntöttek arról, hogy szombatonként személyenként 100 Ft-ért ötfogásos ferihegyi vacsorával egybekötött, éjszakai sétarepüléseket is indítanak, szintén Il-14-essel. Bár ekkor talán még csak a MAA volt. Ha hinni lehet a korabeli sajtónak, ezek is telt házzal mentek. A személyzetek hiába vizsgáztak le (kaptak szakszót), kellett a gyakorlat is, így végül mindenki jól járt. Valami csoda folytán maradt erről pár újságcikkem, de most lusta vagyok fotózni vagy szkennelni. Majd egyszer átküldöm privátban, ha tényleg érdekel. Nyilván a korabeli sajtót is óvatosan kell kezelni (mint hiteles forrást), de talán ekkorát nem mertek hazudni. Speciel ebben az időben én még VIM-es dobozt tologattam a porban, és berregtem hozzá. Az aviatika csak jóval később jött…:-)
A nick nevedről eszembe jutott egy szeretett régi barátom, aki maga is a hazai sárkányosokkal kezdett, szintén a HHH-n.
A világ legjobb embere volt és csodálatosan rajzolt ráadásul. Hemike, Hemmert Laci. Mindig emberi barátsággal gondolok rá. A műhelyem közelében lakott, sokat járt nálunk. Sajnos jó pár éve örökre elszállt az égi termikek közé......
Ez érdekes. Nincs tudomásom arról, hogy Il-14-es is „sétált” volna a város felett 1961 augusztusáig, a katasztrófa miatti séták beszüntetéséig. 19 Li-2 volt erre a célra, a korszerűbb repülőgépeket a nemzetközi útvonalakra tartották. Esetleg egy kép, vagy valami más erről a repülésről?
Ráférne már legalább egy festés. Én benne 2002. június 18-án voltam. Akkor sem volt már jó állapotban. Az utasteret lambériával kezdték burkolni. Még élt az öreg Kukla, megmutatta az ott lévő traktormúzeumát. Sőt egy Hoffert be is indított. Azóta csak kívülről láttam.
A fotón látható gépnek enyhe sirályszárnya van, míg a Bü-180 a fotók szerint vonalzó egyenes szárnyú volt. Lajstromjelére nem dob semmit a gugli. Valaki DH Moth Minor hadizsákmánynak vélte, de ahhoz a függőleges vezérsík nem stimmel?
Pl. repülőgép címkére (ez a "kulcsszó") most ~1200 találat van, de van bőven címkézetlen fotó is, ahol még csak a leírásban szerepel a repülőgép szó, ezekkel együtt 1600 képet dob a keresés. Ha normálisan fel lenne minden kulcsszavazva/címkézve, lenne vagy 2500-300 körül. https://fortepan.hu/hu/photos/?q=rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p