Keresés

Részletes keresés

Zsalu53 Creative Commons License 2023.03.16 0 0 8350

"zöld út" már "kérvényezve". Amint van engedély jelentkezem.

Előzmény: Ep128 (8349)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.11 -1 0 8349

"Ezzel" mi a helyzet azóta, van valami remény rá, hogy idén tavasszal történik előrelépés az ügyben...?

Előzmény: Zsalu53 (8306)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.03.01 0 2 8348

Az új motor a helyén. Azért még van mit tenni.

 

Zsalu53 Creative Commons License 2023.02.05 0 0 8347

A repülőgép a HM Hadtörténeti Múzeum tulajdona, nem kereskedelmi célt szolgál, hanem a történelmet. Az anyagi kérdést ebben a tekintetben nem is vetném fel.

 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8345)
XANTIi Creative Commons License 2023.02.05 0 1 8346

Az oldtimer repülőkben pont az eredeti állapot megőrzése a cél.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8345)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.02.04 -2 0 8345

Nem lenne egyszerűbb PT6-osokat tenni a helyükre, Turbo DC-3 módjára? Azok 6-8 ezer órát mehetnek generálozás nélkül és az üa. kérdés is könnyebb lenne.

Előzmény: Zsalu53 (8343)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.02.03 0 2 8344

A 2023-as frissített adatbázis letölthető.

AirHistory.net - Soviet Transports Data Files

 

Zsalu53 Creative Commons License 2023.02.01 0 0 8343

Téli munkák a Goldtimer alapítványnál.

A HA-LIX is a hangárban. A jobb oldali motor üzemidős cseréje van folyamatban, és persze még az esedékes éves munkák, mint például a kerekek, fékek ellenőrzése.

Itt is van róla szó.

https://www.youtube.com/watch?v=OV58KNvFleg 

  

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.31 0 2 8342

OLDTIMER vitorlázórepülés. (ha ismertek a videók, úgy elnézést)

 

Én persze nem éltem akkor, de "szájtátva" nézem elődeink tevékenységét

 

1. Ez a "filmhiradós" oldal tele régi repülős riportfilmekkel.... itt csak 2.

 

Hefty Frici viszi a gyermeket :-)

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9537

 

Méray-Horváth Róbert tragikus sorsú rekorderünk,

33 órát repült egyben a HármasHatárHegyen.

Itt FarkasHegy-Belgrád útvonalra indul csúzlistarttal.

A Kranich két személyes volt, nem tudom volt -e vele utas ?

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5086

 

 

2. Ez Rotter Lajos magángyűjteményéből van, 040 másodpercnél kezdődik a repülés.

 

A helyszín a HármasHatárHegy a két v.háború közötti időben.

Csupa magyar gyártmányú vitorlázógép (összesen kb 40 volt),

döbbenetes a nagyszámú csapatlétszám, a hatalmas aktivitás,

és ha jól látom még "lőttek ki" gépet a Duna irányába is,

tehát nem csak az ÉNy -i szeles lejtőt használták ki a Hegyen, hanem az ellenkezőjét is (?)

https://www.youtube.com/watch?v=CvMDoPpQoGY

 

 

3. Ez már 2012 -es "oldtimer", a lengyelek kilövik a Mucha -t retro gyanánt.

A létszám minimum 2x 3 csúzlis, 1 szárnyvég, 1 a svancnál és a pilcsi. Amúgy költséghatékony is :-)

(én 4 minimumot éltem meg 1x csörlésnél, 1x vontatásnál)

https://www.youtube.com/watch?v=2jSXntYuB-0

 

 

Remélem másnak is tetszett.

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.27 0 1 8341

Bánhidi Antal " A Gerle 13 útja "

könyv le is tölthető PDF, "Download (117MB)" 

http://real-eod.mtak.hu/6904/

 

Előzmény: Zsalu53 (8340)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.01.22 0 0 8340

Február 19-én lesz 90 éve, hogy a Gerle 13 elindult Földközi-tengeri útjára.

Részleteket Zainkó Géza 10 éve megjelent cikkéből tudhatunk meg.

https://kepesrepules.wordpress.com/2013/02/19/a-gerle-13-al-a-foldkozi-tenger-korul/

viricsi Creative Commons License 2023.01.06 0 3 8339

Utolsó földi útjára kísértük az égi krónikást.
Isten veled Foltos!

Előzmény: viricsi (8329)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 8338

Igen, ez valóban rekord volt abban az időben pár hónappal a forradalom után. Ekkor még csak a MAA vehetett részt benne, mert a MAB, MAC július nyolcadikán érkezett.

Jöhetnek a képek.

Nekem a szép piros Tango pasztás doboz volt a kedvencem, jól gurult. :)

 

 

Előzmény: altset (8337)
altset Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8337

1957-ben állítólag május 31-én kezdődött a BNV, a kiállításon lehetett megvenni a 10 perces sétajegyeket. Június 4-én már olyan hosszú sorok álltak a jegypénztár előtt, hogy a tervezett 40 helyett aznap 70 (!) járatot indítottak részben Il-14-essel is. Egyrészt többen fértek bele, másrészt jó volt a személyzetnek (landing) gyakorlásra, és persze reklám is volt egy kicsit. A nagy érdeklődés kapcsán a BNV után döntöttek arról, hogy szombatonként személyenként 100 Ft-ért ötfogásos ferihegyi vacsorával egybekötött, éjszakai sétarepüléseket is indítanak, szintén Il-14-essel. Bár ekkor talán még csak a MAA volt. Ha hinni lehet a korabeli sajtónak, ezek is telt házzal mentek. A személyzetek hiába vizsgáztak le (kaptak szakszót), kellett a gyakorlat is, így végül mindenki jól járt. Valami csoda folytán maradt erről pár újságcikkem, de most lusta vagyok fotózni vagy szkennelni. Majd egyszer átküldöm privátban, ha tényleg érdekel. Nyilván a korabeli sajtót is óvatosan kell kezelni (mint hiteles forrást), de talán ekkorát nem mertek hazudni. Speciel ebben az időben én még VIM-es dobozt tologattam a porban, és berregtem hozzá. Az aviatika csak jóval később jött…:-)

Előzmény: Zsalu53 (8332)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8336

Személyesen Rogallóst senkit nem ismertem, persze O.Mártonról tudtunk.

Opitz Nándi, akire alaposan felnéztünk, A Legenda, egyszer kiharcolt egy startot magának,

és rögtön tört Ő is, a gép is, szerencsére nem volt súlyos. 

(a nick nevem kényszer, egy "m" -mel szerettem volna, de az már foglalt volt)

 

Üdv

Előzmény: XANTIi (8335)
XANTIi Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8335

OFF

A nick nevedről eszembe jutott egy szeretett régi barátom, aki maga is a hazai sárkányosokkal kezdett, szintén a HHH-n.

A világ legjobb embere volt és csodálatosan rajzolt ráadásul. Hemike, Hemmert Laci. Mindig emberi barátsággal gondolok rá. A műhelyem közelében lakott, sokat járt nálunk. Sajnos jó pár éve örökre elszállt az égi termikek közé......

Előzmény: Törölt nick (8334)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 1 8334

Aug. 20 -án akkoriban reptilalom volt a sportreptereken, de a Rogallósok ügyesen

repkedtek a fű alatt, ment a kiképzés a Vöröskővárról (Buló), mi meg néztük,

(majd megünnepeltük 1-2 korsó sörrel lent az 56 -os villamos végállomásnál).

Egyszer a Lejtőn egyikük hátulról beleszaladt egy Góbéba felgyűrve annak oldalkormányát,

a pilcsi észnél volt, ügyesen megoldva egyenesből leszállt. A PK a teljes rakéta készletet

elhasználta dühében szegény Rogallósra, aki jó messze szállt le biztos ami biztos.

Vendég voltam a Hegyen, ott 5 óráztam termikben, de többször lejtőztem is max 40 percet

kb 8-10 vitorla között, de előfordult, hogy fölöttem vigyorogva elsuhant 1-1 bakancs is  :-)

A szakszóvizsga repülésünk FaHegyen volt, de ott (Szekrényes...) nem láttam ilyesmit.

A Pirátból a Mátra fölött már csak siklóernyősöket láttam odalent, az "ős" Rogalló eltűnt.

Előzmény: XANTIi (8302)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8333

Pedig biztos vagyok benne, bár nagyon kicsi voltam és csak emlékképeim

vannak, (nem volt fényképezőgép), de utólag könnyű volt azonosítani a típust.

Az esemény a BNV -hez kötődött, tömeges volt az érdeklődés, és valószínűleg

az igények miatt állítottak hirtelen csatasorba egy IL-14 -est. Mellette ott volt egy Li-2 is,

elég egyértelmű volt, hogy mi az orrkerekes gépbe szálltunk be és nem a farokfutósba,

(amibe egyébként előzőleg egy családtagom bekerült és "összehasonlítottuk" a 2 típust..hi)

 

Előzmény: Zsalu53 (8332)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8332

Ez érdekes. Nincs tudomásom arról, hogy Il-14-es is „sétált” volna a város felett 1961 augusztusáig, a katasztrófa miatti séták beszüntetéséig. 19 Li-2 volt erre a célra, a korszerűbb repülőgépeket a nemzetközi útvonalakra tartották. Esetleg egy kép, vagy valami más erről a repülésről?

Előzmény: Törölt nick (8331)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.02 0 0 8331

Az IL-14 volt az első "amivel" repültem ... mint utas persze.

A LI-2 mellett a másik típus volt ami ment Ferihegy - BNV és vissza úton.

Szüleim "préseltek" bele, a második (valódi) felszállásom már egy Góbé első ülésében talált,

hátul SINYA, a feladat 1/1 .... Nyugi, nem folytatom az életrajzomat  :-) Jó Leszállást !

Előzmény: Zsalu53 (8304)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 8330
viricsi Creative Commons License 2022.12.23 -1 0 8329

Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 8328

Hétvégénkén a felajánlás az Aeropark boltjában is megtehető.

Előzmény: Zsalu53 (8322)
viricsi Creative Commons License 2022.12.20 0 0 8325
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.19 0 0 8324

Köszi, tényleg Klemm 35!

 

Egyéb: HA-LIX motorja

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-MW9abVNaeTJGcmFTSCtnVzNkMlB4UT09

mindenev Creative Commons License 2022.12.17 0 0 8323

Klemm KI-35

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8316)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 8322

Megjelent az éves falinaptár!

 

Felajánlás tehető az alapítvány e-mail címén: info@goldtimer.hu

illetve Endrénél, a zsaludek@yahoo.com

 

 

Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.13 0 2 8321

Ráférne már legalább egy festés. Én benne 2002. június 18-án voltam. Akkor sem volt már jó állapotban. Az utasteret lambériával kezdték burkolni. Még élt az öreg Kukla, megmutatta az ott lévő traktormúzeumát. Sőt egy Hoffert be is indított. Azóta csak kívülről láttam.

 

Előzmény: még1MbR (8319)
GYA Creative Commons License 2022.12.13 0 0 8320

Klemm-35 ?

Előzmény: Zsalu53 (8317)
még1MbR Creative Commons License 2022.12.12 0 1 8319

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!