Keresés

Részletes keresés

etniez Creative Commons License 2017.09.09 0 0 1184

Én nem tekeregtem azokkal a gépekkel, de a VTR250-et a szívembe zártam. Minden hibája ellenére vennék még egyet belőle. Ha lett volna keret két motorra, akkor nem adtam volna el :(

 

Jó volt a látogatás? Alpokban merre voltatok?

Előzmény: foxbed (1183)
foxbed Creative Commons License 2017.09.06 0 0 1183

Rokonlátogatás volt a fő csapásvonal...

Visszafelé az Alpokon keresztül hosszában:))

 

Azért nyilván nem egy kategória a két gép, azon kívül, hogy V2.

Én is letettem a Spadakat, pedig azokat egyedül használtam.

Most szólóban VTZ, párommal meg a Xelvis...

Előzmény: etniez (1182)
etniez Creative Commons License 2017.08.05 0 0 1182

Beszéld le őket róla. Angliában nincs mit megmotorozni.

Az első értelmes cél Wales, az csak 400 km Londontól. A másik értelmes cél Skócia, az 700 km Londontól.

Forgalom, sebességmérő és piroslámpás kamerák, vidéken szűk utak kanyarok és látnivaló nélkül.

Én azonnal kigurulok a szigetről, ahogy időm engedi. Skócia pont olyan messze van, mint az Alpok.

 

Az új gép remek, mentem vele egy 5400 km hosszú túrát, nagyon bevált. Sokkal kényelmesebb és erősebb, mint a VTR és ami meglepő volt nekem, hogy utassal és 3 dobozzal sem lesz szar a futóműve, szépen fordul.

Előzmény: foxbed (1181)
foxbed Creative Commons License 2017.08.05 0 0 1181

Azért majd várjuk a beszámolódat az új gépről is.

Haverék, 3fő,3motor,  jövő szombaton indulnak angliába rokonylátogatóba. DL650, CB500, FJ600.

Előzmény: etniez (1180)
etniez Creative Commons License 2017.07.01 0 0 1180

Asszony mondta, hogy egy motor maradhat, ezért is lett eladva.

A másik meg az, hogy magyar rendszámos volt, Angliában pedig nem használhatom így. Ha elkaptak volna, 500-1000 font körüli összegre megvágtak volna + ügyintézés.

Ha pedig átrendszámoztattam volna, akkor itt egzotikus motornak minősült volna, éves biztosítása (csak third party) 1200 font lett volna... A DL éves biztosítása 300 font most (third party, fire and thieft)

Előzmény: foxbed (1179)
foxbed Creative Commons License 2017.06.27 0 0 1179

Etniez...

Megértelek hogy cseréltél...VTR elég karcsú hosszabb túrákhoz 2 személlyel, viszont ideális egyszemélyes rövidebb utakra, városba.

Viszont lehet megtartottam volna másodmotornak, főleg, hogy újonnan vetted.

Én viszont nagyon beleszerettem a VT-kbe, úgyhogy maradnak, eszem ágában sincs más gépre váltani.

Persze könnyen vagyok, hiszen van egy Xelvisem az asszonnyal túrázni, múlt évi Tátra-kört élvezettel teljesítettük mindhárman.

Van egy VTZ-m, amikor egyedül akarok csapatni, mert abban olyan bika van, hogy asszony fel nem ülne rá.

Megy mint a bolond, 140nél még nyúlik a karom gázra, és még csak 4.-ben vagyok....6gangos...még nem tudom hol a vége. Kilóhetvenet már mentem vele.

Meg buliból vettem egy Spada-t, ami ugye legközelebb áll a VTR-hez, 140 kiló, de 40LE, 6sebesség, aluváz.

Mint egy bicikli, városban nincs ellenfél...de menni nagyon megy országúton is, ugyanúgy mint a VTZ, csak annál rövidebb az áttétele, kb. 160 lehet a vége.

Viszont egyszer mentem vele egy napos túrára, egyszemélyes, 500km,....háát örültem a hazatérésnek.👍😁.

etniez Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1178

Szerintem a legjobb robogó tulajdonosa vagy :)

Most, hogy van a DL, gondolkozni kezdtem egy robogó beszerzésén, mert a londoni dugóba nagy ez a motor. Felcuccolva van vagy 240 kiló, nem egyszerű centizgetni a tükröket. VTR-el sokkal egyszerűbben átfűztem magam, néha a kevesebb több.

Viszont ezen a motoron legurulok 300 km-t úgy, hogy nem kell megállnom kinyújtózni. Ezt azért írom le, mert mint ha panaszkodnék, de nem. A DL tényleg egy túramotor.

 

Egyébként kezd kihalni a 250-es kategória, helyette jönnek a 300-400 köbcentis motorok. A2 kell mind a kettőhoz, nem sokkal drágábbak.

Szerintem ez jó hír, mert ezek már erősebbek, mint a VTR250 és talán elegendő az erejük az autópálya belsősávjához. A VTR250 22kW és 22 Nm.

 

BMW G310R (egy henger, 25 kW 4300 font)

Honda CBR300R (egy henger, 23 kW 4000 font)

Honda CBR500R/CB500X/CB500F ( két henger (sor kettő), 35 kW, 5800 és 5300 font)

Yamaha MT03 (két henger (sor kettő), 31 kW, 4900 font)

Kawasaki Z300 (két henger (sor kettő), 30 kW, 4350 font)

Kawasaki Ninja 300 (két henger (sor kettő), 29 kW, 4900 font)

Kawasaki Ninja 250SL és Z250SL (két henger (sor kettő), 21 kW, 3850 és 3650 font)

KTM Duke 390 (egy henger, 32 kW 4600 font)

Suzuki GSX250R (két henger (sor kettő), 18 kW, 4300 font)

 

Ez az A2 kategória nagyon mostoha, folyamatosan esnek ki a forgalmazásból egyes modellek (pl ki emlékszik a Suzuki Inazumára? Annak a bukásában is biztos voltam) A Honda CBR300R, KTM Duke390 és a BMW G310R nagyon kilóg a mezőnyből az egy henger miatt. Ha naked motort vennék ebben a kategórában, egyértelműen a Yamaha MT03-t venném, míg sport motor kinézetűből a Kawasaki Ninja 300-at választanám. Ha pedig mindenképpen egyhengeres naked motorral szeretném magamat büntetni, akkor a KTM Duke 390-ot vennék, fényévnyivel modernebb és technikailag sokkal jobb, mint a másik kettő egyhengeres, közel azonos árért. (WP teló, csúszókuplung, kapcsolható módok)

KTM Duke 390: http://www.ktm.com/gb/naked-bike/390-duke-1/

Honda CBR300R http://www.honda.co.uk/motorcycles/range/super-sport/cbr300r-2014/overview.html

Yamaha MT03 https://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/hyper-naked/mt-03.aspx

Kawasaki Z300 http://www.kawasaki.co.uk/en/products/sports/2016/z300/overview?Uid=08F3Cw1ZDlxcWl1RWF8JXApRWwkOWg5RCVBdC18JW1wMWws

Kawasaki Ninja 300 http://www.kawasaki.co.uk/en/products/supersport/2016/ninja_300_/overview?Uid=08A0CVtcXQsMDF0NDQ5RXA5aCVBbCV9fW1BdXF1cXQpcXV4

Kawasaki Ninja 250SL http://www.kawasaki.co.uk/en/products/supersport/2015/ninja_250sl/overview?Uid=096CWlpRWV4OCQ4MXApRXF5dUQlfDgldUQ4NDAkNDl5cDlA

Suzuki GSX250R https://bikes.suzuki.co.uk/bikes/sport/gsx250r/

Előzmény: Hestia1 (1177)
Hestia1 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1177

Persze, hogy olvastam anno. Naprakész voltam. :D

A gyorsulás és a vége már engem s(n)em érdekel (50+).

A meghiúsult vásárlás azóta maradtam robogós, talán jobb is így. Egyébként éppen tegnap adtam le a 6 hónapos 250-est, és fizettem ki az új (x-max) 300-ast. Még 3-at aludni kell az átvételig.

Én jellemzően csak megyén belül járok, ha tovább merészkednék, elvisz az asszony az új autójával :-)

A közlekedéshez választottam, egykerekezni sosem sikerült igazán megtanulnom '81 óta, csak a bizsergés esett jól ifjú koromban, a nagyobb gépeken.

Igaz 2014-ben egy CTX-el mentem fél szezont, de annál is a D állást preferáltam, a Sport állás szinte zavart.

Sajnos egyre több a felelőtlen közlekedő (szerintem többségében autós) az utakon.

Óvatos "túlélést"!

Előzmény: etniez (1176)
etniez Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1176

Asszonynak kellett kispárna :D

Előzmény: etniez (1175)
etniez Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1175

Régen elég volt ennyi hely 6 napra :D

 

Előzmény: etniez (1174)
etniez Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1174

Én nem bántam meg, hogy azt vettem. Sokan mondták, hogy 250-es kis szar, bla-bla.

Ha láttad a blogomat, akkor olvashattad, hogy elég sok mindenre jó.

 

Szerintem a legszebb 250-es azóta is.

 

Ha nem, akkor itt az utolsó Alpok túrám vele: 

http://indafoto.hu/etniez/2_alpokturank

 

Ezen döntöttem el, hogy kell egy másik motor, mert az igazán nagy Európa túrákra már kicsit kevés. Autópályán külső sávos, 2500 méter felett meg kezd erőtlenedni.

Ha nem kezdtem volna el ilyen nagy túrákra menni, akkor soha nem cseréltem volna le. Országon belül, városon belül, egy-két napos túrákra tökéletes. Még a mai napig hiányzik néha a könnyedsége, ahogy átdobom egy S-kanyarban a motort. 6 év alatt egy nyomorult index izzó nem égett ki rajta.... Semmi. Aksi, gumi, láncszett, fékbetét, olaj, olajszűrő, gyertya, légszűrő. Normál kopóalkatrészeket kellett cserélni.

 

A DL650XT egy más kategória. Nagy, nehéz és szerintem gyenge a féke. (A VTR250 Brembo szinter betéttel iszonyatot harapott). Viszont kényelmesebb, mint a VTR és felmegy rá két oldaldoboz: 36 és 45 liter.

Egy hónap múlva megyünk vele egy hetes Alpok túrára és valószínűleg nem kell vinnem tanktáskát, mert a három doboz elég lesz (36, 45 és 45 liter). Van rá bukócső és mindenféle kiegészítő, mert európai tucatmotor, ennek minden előnyével és hátrányával együtt.

Nagyon erős motor, 130-nál hatos fokozatban még szépen gyorsul. Elvileg a 0-100 4 sec, vége 195 km/h. Ezeket nem próbáltam, mert annyira nem izgat.

Majd a túra után leírom a véleményemet, hogy megérte-e.

 

Belenéztem a HAHU-ba, nagyon drágán mérik a VTR-ket, nem hiszem, hogy valaki megveszi annyiért. Annak idején 1,3 millió Forintért vettem, most láttam használtakat 1,5 millióért. Normális? :D

Előzmény: Hestia1 (1173)
Hestia1 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1173

Ahh...

Belefér a zsebébe :-)

A VTR Mo-i megjelenésekor nagyon evett a fene érte. Gondolom olvastad akkor Csikós tesztjét. Kifejezetten vonzóvá tette. Sajnos csak a - lakóhelyemtől ~100km-re lévő - szalonban tudtam ráülni. A kereskedő az alig 1 éves (szintén) Honda robogóm betudásától mereven elzárkózott, így elestem a vásárlástól.

Azóta volt több más gépem, de a "kis" VTR belémégett.

Az írásaidat jó volt róla olvasni.

 

 

Előzmény: etniez (1172)
etniez Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1172

:)

VTR szebb volt szerintem, de ez egy jobb motor.

Nem jobbkormányos, még a lámpa is egyenesen világít, a mérföld pedig egy gombnyomásra átvált km-re.

Szempont volt, mert jövőre valószínűleg magyar rendszámot fog kapni.

 

Odaállítva a VTR mellé, nagyon komoly méretű:

 

Előzmény: Hestia1 (1171)
Hestia1 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 1171

Majdnem olyan szép, mint a VTR volt. Jobb-kormányos? :D

Előzmény: etniez (1170)
etniez Creative Commons License 2017.06.03 0 0 1170

Szia!

 

Ez most az új gépem:

 

Elment két hét alatt, 650.000 volt az ára. Majdnem a legolcsóbb volt akkor.

Előzmény: Khoi (1169)
Khoi Creative Commons License 2017.04.09 0 0 1169

Szia,

 

Olvasgattam a blogodat, nekem is VTR-em volt korábban. Mit vettél helyette?

Pedig gyorsan elmehetett, mert nem láttam a hirdetésedet, és figyelem az eladó VTR-eket.

Előzmény: etniez (1166)
etniez Creative Commons License 2016.09.30 0 0 1168

Még sehol, alig van benne 3000 mérföld. 1300 mérfölddel az órájában vettem, egy éves a motor.

Egyelőre ismerkedünk :)

Előzmény: Törölt nick (1167)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.29 0 0 1167

Nem ment el könnyen, sajnálom (tényleg). A nagyvasról hol írsz?

Előzmény: etniez (1166)
etniez Creative Commons License 2016.09.29 0 0 1166

Eladva.

Előzmény: etniez (1164)
etniez Creative Commons License 2016.09.29 0 0 1165

2. Alpok-túránk VTR250-el

Egy év késéssel összeszedtem a publikálható fotók egy részét, itt tudjátok megtekinteni:   http://indafoto.hu/etniez/2_alpokturank   Tovább »

forrás: Blog.hu

etniez Creative Commons License 2016.07.27 0 0 1164
etniez Creative Commons License 2016.07.08 0 0 1163

Motul 5100 10w40

Előzmény: Riko88 (1162)
Riko88 Creative Commons License 2016.07.08 0 0 1162

Köszi! olajat milyet raktál bele ?

Előzmény: etniez (1159)
etniez Creative Commons License 2016.05.09 0 0 1161

Ez onnan jutott eszembe, hogy most fogok olajat cserélni, 54.000 van már a motorban. Tavaly készült a videó, csak elfelejtettem feltölteni :)

Előzmény: etniez (1159)
etniez Creative Commons License 2016.05.09 0 0 1160

Úgy értem, zárt aksit tegyetek motorba.

Előzmény: foxbed (1158)
etniez Creative Commons License 2016.05.09 0 0 1159

Olajcsere, én csináltam:

 

foxbed Creative Commons License 2016.05.02 0 0 1158

Minden motoraksi savas:)

VTZmben nem tud felborulni,patyolat a fészke.

Előzmény: etniez (1157)
etniez Creative Commons License 2016.04.22 0 0 1157

Semmiképpen ne vegyél savas aksit motorba. Felborul és szétb*sz mindent.

Előzmény: p3z (1156)
p3z Creative Commons License 2016.04.20 0 0 1156

 

Szia Mónika!

 

 

YTZ7S kell. 2 éve a "gyári" 18e, az olcsó savas ennek fele volt, középáron Varta 13e-ért. Az előbbi elvileg picivel tovább bírja, Honda szalonokban biztos kapsz. Nem valószínű, hogy utánajárással annyival olcsóbban megkapod, hogy megérje az időráfordítást. Az olcsót elég sok motorosboltban árulják, vagy be tudják szerezni, ennél neked kell betöltened a savat az akksiba, ami nem nagy ördöngősség.

 

Előzmény: bamoka (1155)
bamoka Creative Commons License 2016.04.17 0 0 1155

Sziasztok Fiúk, segítenétek?

 

Akksi kellene a VTR-be! A mostani már ősszel is döglődött, de mostanra teljesen feladta :( Milyet és hol vegyek??


Köszönöm: Mónika

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!