Én nem tekeregtem azokkal a gépekkel, de a VTR250-et a szívembe zártam. Minden hibája ellenére vennék még egyet belőle. Ha lett volna keret két motorra, akkor nem adtam volna el :(
Beszéld le őket róla. Angliában nincs mit megmotorozni.
Az első értelmes cél Wales, az csak 400 km Londontól. A másik értelmes cél Skócia, az 700 km Londontól.
Forgalom, sebességmérő és piroslámpás kamerák, vidéken szűk utak kanyarok és látnivaló nélkül.
Én azonnal kigurulok a szigetről, ahogy időm engedi. Skócia pont olyan messze van, mint az Alpok.
Az új gép remek, mentem vele egy 5400 km hosszú túrát, nagyon bevált. Sokkal kényelmesebb és erősebb, mint a VTR és ami meglepő volt nekem, hogy utassal és 3 dobozzal sem lesz szar a futóműve, szépen fordul.
Asszony mondta, hogy egy motor maradhat, ezért is lett eladva.
A másik meg az, hogy magyar rendszámos volt, Angliában pedig nem használhatom így. Ha elkaptak volna, 500-1000 font körüli összegre megvágtak volna + ügyintézés.
Ha pedig átrendszámoztattam volna, akkor itt egzotikus motornak minősült volna, éves biztosítása (csak third party) 1200 font lett volna... A DL éves biztosítása 300 font most (third party, fire and thieft)
Megértelek hogy cseréltél...VTR elég karcsú hosszabb túrákhoz 2 személlyel, viszont ideális egyszemélyes rövidebb utakra, városba.
Viszont lehet megtartottam volna másodmotornak, főleg, hogy újonnan vetted.
Én viszont nagyon beleszerettem a VT-kbe, úgyhogy maradnak, eszem ágában sincs más gépre váltani.
Persze könnyen vagyok, hiszen van egy Xelvisem az asszonnyal túrázni, múlt évi Tátra-kört élvezettel teljesítettük mindhárman.
Van egy VTZ-m, amikor egyedül akarok csapatni, mert abban olyan bika van, hogy asszony fel nem ülne rá.
Megy mint a bolond, 140nél még nyúlik a karom gázra, és még csak 4.-ben vagyok....6gangos...még nem tudom hol a vége. Kilóhetvenet már mentem vele.
Meg buliból vettem egy Spada-t, ami ugye legközelebb áll a VTR-hez, 140 kiló, de 40LE, 6sebesség, aluváz.
Mint egy bicikli, városban nincs ellenfél...de menni nagyon megy országúton is, ugyanúgy mint a VTZ, csak annál rövidebb az áttétele, kb. 160 lehet a vége.
Viszont egyszer mentem vele egy napos túrára, egyszemélyes, 500km,....háát örültem a hazatérésnek.👍😁.
Most, hogy van a DL, gondolkozni kezdtem egy robogó beszerzésén, mert a londoni dugóba nagy ez a motor. Felcuccolva van vagy 240 kiló, nem egyszerű centizgetni a tükröket. VTR-el sokkal egyszerűbben átfűztem magam, néha a kevesebb több.
Viszont ezen a motoron legurulok 300 km-t úgy, hogy nem kell megállnom kinyújtózni. Ezt azért írom le, mert mint ha panaszkodnék, de nem. A DL tényleg egy túramotor.
Egyébként kezd kihalni a 250-es kategória, helyette jönnek a 300-400 köbcentis motorok. A2 kell mind a kettőhoz, nem sokkal drágábbak.
Szerintem ez jó hír, mert ezek már erősebbek, mint a VTR250 és talán elegendő az erejük az autópálya belsősávjához. A VTR250 22kW és 22 Nm.
BMW G310R (egy henger, 25 kW 4300 font)
Honda CBR300R (egy henger, 23 kW 4000 font)
Honda CBR500R/CB500X/CB500F ( két henger (sor kettő), 35 kW, 5800 és 5300 font)
Ez az A2 kategória nagyon mostoha, folyamatosan esnek ki a forgalmazásból egyes modellek (pl ki emlékszik a Suzuki Inazumára? Annak a bukásában is biztos voltam) A Honda CBR300R, KTM Duke390 és a BMW G310R nagyon kilóg a mezőnyből az egy henger miatt. Ha naked motort vennék ebben a kategórában, egyértelműen a Yamaha MT03-t venném, míg sport motor kinézetűből a Kawasaki Ninja 300-at választanám. Ha pedig mindenképpen egyhengeres naked motorral szeretném magamat büntetni, akkor a KTM Duke 390-ot vennék, fényévnyivel modernebb és technikailag sokkal jobb, mint a másik kettő egyhengeres, közel azonos árért. (WP teló, csúszókuplung, kapcsolható módok)
A gyorsulás és a vége már engem s(n)em érdekel (50+).
A meghiúsult vásárlás azóta maradtam robogós, talán jobb is így. Egyébként éppen tegnap adtam le a 6 hónapos 250-est, és fizettem ki az új (x-max) 300-ast. Még 3-at aludni kell az átvételig.
Én jellemzően csak megyén belül járok, ha tovább merészkednék, elvisz az asszony az új autójával :-)
A közlekedéshez választottam, egykerekezni sosem sikerült igazán megtanulnom '81 óta, csak a bizsergés esett jól ifjú koromban, a nagyobb gépeken.
Igaz 2014-ben egy CTX-el mentem fél szezont, de annál is a D állást preferáltam, a Sport állás szinte zavart.
Sajnos egyre több a felelőtlen közlekedő (szerintem többségében autós) az utakon.
Ezen döntöttem el, hogy kell egy másik motor, mert az igazán nagy Európa túrákra már kicsit kevés. Autópályán külső sávos, 2500 méter felett meg kezd erőtlenedni.
Ha nem kezdtem volna el ilyen nagy túrákra menni, akkor soha nem cseréltem volna le. Országon belül, városon belül, egy-két napos túrákra tökéletes. Még a mai napig hiányzik néha a könnyedsége, ahogy átdobom egy S-kanyarban a motort. 6 év alatt egy nyomorult index izzó nem égett ki rajta.... Semmi. Aksi, gumi, láncszett, fékbetét, olaj, olajszűrő, gyertya, légszűrő. Normál kopóalkatrészeket kellett cserélni.
A DL650XT egy más kategória. Nagy, nehéz és szerintem gyenge a féke. (A VTR250 Brembo szinter betéttel iszonyatot harapott). Viszont kényelmesebb, mint a VTR és felmegy rá két oldaldoboz: 36 és 45 liter.
Egy hónap múlva megyünk vele egy hetes Alpok túrára és valószínűleg nem kell vinnem tanktáskát, mert a három doboz elég lesz (36, 45 és 45 liter). Van rá bukócső és mindenféle kiegészítő, mert európai tucatmotor, ennek minden előnyével és hátrányával együtt.
Nagyon erős motor, 130-nál hatos fokozatban még szépen gyorsul. Elvileg a 0-100 4 sec, vége 195 km/h. Ezeket nem próbáltam, mert annyira nem izgat.
Majd a túra után leírom a véleményemet, hogy megérte-e.
Belenéztem a HAHU-ba, nagyon drágán mérik a VTR-ket, nem hiszem, hogy valaki megveszi annyiért. Annak idején 1,3 millió Forintért vettem, most láttam használtakat 1,5 millióért. Normális? :D
A VTR Mo-i megjelenésekor nagyon evett a fene érte. Gondolom olvastad akkor Csikós tesztjét. Kifejezetten vonzóvá tette. Sajnos csak a - lakóhelyemtől ~100km-re lévő - szalonban tudtam ráülni. A kereskedő az alig 1 éves (szintén) Honda robogóm betudásától mereven elzárkózott, így elestem a vásárlástól.
Azóta volt több más gépem, de a "kis" VTR belémégett.
YTZ7S kell. 2 éve a "gyári" 18e, az olcsó savas ennek fele volt, középáron Varta 13e-ért. Az előbbi elvileg picivel tovább bírja, Honda szalonokban biztos kapsz. Nem valószínű, hogy utánajárással annyival olcsóbban megkapod, hogy megérje az időráfordítást. Az olcsót elég sok motorosboltban árulják, vagy be tudják szerezni, ennél neked kell betöltened a savat az akksiba, ami nem nagy ördöngősség.