Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.07.16 0 0 41992

Szentlőrinci átszállás ebben a formában viccnek is rossz, ahogy a Villányi is.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

szervusz.

 

Megleptél.

Fakuló emlékeim szerint a Sellye-Szentlőrinc-Pécs átszállásos kapcsolat volt az egyik minta mellékvonali megoldás.

 

Mi a baj vele?

 

Sellyéről (2900 fő lakos) napi 9 vonatpár megy Szentlőrincre ahol csatlakozásuk van a Pécs felé tartó vonatokra.

Emlékképeim szerint a 61-es vasúton Bz+Bzx vonatok járnak azaz vonatonként kb. 90 ülőhely.

Csak elégnek kell lennie.

A napi 9 pár eljutás se adhat okot panaszra.

 

Mi akkor a gond ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Vajszló 1600 lakosát naponta 16 közvetlen Pécsre tartó autóbusz járat szolgálja.

Menetidejük kb. 70-80 perc.

Dombvidéken 6-10 másik falut is érintve ez nem rossz eljutási lehetőség.

 

 

Előzmény: hory004 (41986)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41991

Tényleg?

 

az jó dolog.

 

Előzmény: Fizolti (41990)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41990

Átépítés alatt van a vonal. 

Előzmény: trizs77 (41989)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41989

Ott már hasítunk ?............

 

Előzmény: Fizolti (41988)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41988

A Kelebia-Soroksár vonal...És az se nagyon megy.

 

Ez ebben a formában nem igaz. 

Előzmény: trizs77 (41987)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.15 -1 0 41987

akkor nem lenne-e érdemes elgondolkodni azon , hogy Pécs elővárosában a kötött pályás közlekedést is fejlesszék, esetleg új viszonylatokat hozzanak létre.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem rossz ötlet.

Tényleg nem.

 

Sok hátulütője van.

Ahhoz, hogy Pécs elővárosi közlekedésében a vasút komolyabb szerepet töltsön be a mai 2-3%-os aránynál sok pénz kell.

 

Kb. 3x vagy 4x több pénz jó 10 éven át folyamatosan mint amennyi most egy évben a teljes magyar vasúthálózat fejlesztésére van.

 

Baranya megye nem túl sík terület.

 

Egyelőre olyan havasokkal küzdünk éveket mint szeged-Röszke, ahol ha helyi parasztbácsinak hasmenése van és kicsit nagyobb kupacot szarik akkor azt a környékbelek már hegynek hívják.

 

A Kelebia-Soroksár vonal se mérhető Baranya szintkülönbségeihez.

És az se nagyon megy.

 

Ha mégis rászakad a bank Baranya megyére, akkor közép távon a Pécs-Szentlőrinc második vágány megépítése lehet egy iciri fejlesztési lehetőség.

 

A többi ezirányú gondolat - józan állapotban - nem mérlegelhető.

Előzmény: bendeguz90 (41984)
hory004 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41986

Az elővárosi vasúthoz kellene pár dolog.

- Pontos, sűrű járatok. Szentlőrinc felé még esetleg.

- Megállóhelyek olyan pontokon ahol lehet utasforgalom. 

  Cserkúton egész nap van 5 db felszálló?

  Pécsbánya Rendezőnél az erőmű és az Ipari park nagyduzzogva adhat utast.

  Külvárost használják akiknek jó.

Kell a többször leírt megálló a Páfrány utca és a Szőnyi Ottó utca közé, amíg ez nincs felesleges is gondolkodni.

Villány felé Zsolnay úti Aldinál szerintem lenne forgalom.

DE!!!

ez két (három) útirány, Szászvár, Pécsvárad, Berkesd, Szederkény, Harkány, Görcsöny felé nem opció.

Sellyéről volt már szó, magában nem értelmezhető, Vajszlóval együtt már talán, de erre se eszköz, se ember.

Szentlőrinci átszállás ebben a formában viccnek is rossz, ahogy a Villányi is, Szigetvár jó lenne [ha át lehetne menni az úton ;) ] de évek óta nem foglalkozik vele senki.

Sásd és Dombóvár felé talán most jobb opció a vonat.

Előzmény: bendeguz90 (41984)
krisz768 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41985

Túl sok kisebb település van, vagy ahova megérné a domborzat nehezíti meg a dolgot. Mindent félretéve először a helyi közlekedésben kellene a kötöttpályát építeni és utána lehetne fejleszteni tram-train szerűen. Talán majd eljutunk egyszer ide, jeleneleg örüljünk, hogy foglalkoznak a 40-es vonallal és a szigetvárival.

 

Mostanában az eu elég sok támogatást ad kötöttpályára, kár hogy nem kapunk belőle egy forintot sem.

Előzmény: bendeguz90 (41984)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.15 0 1 41984

Azt azért félve merem megemlíteni (tudva reakciókat, meg a vasúti közlekedés jelenlegi helyzetét), hogy ha ennyire nagy kihasználtsággal közlekednek a buszok, akkor nem lenne-e érdemes elgondolkodni azon , hogy Pécs elővárosában a kötött pályás közlekedést is fejlesszék, esetleg új viszonylatokat hozzanak létre.

bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41983

Azért érdekes, hogy ezeken a járatokon ennyi utazó, holott azért mindig arról szól a fáma, hogy csökken a lakósságszám, miközben Pécs elővárosában a járatok túlnyomó része teli van. (persze az tudom, hogy országos tendencia, hogy az elővárosokban növekszik a lakósságszám)

Előzmény: HPR-120 (41981)
hory004 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41982

Nem mehetne, mert akkor a sofőr nem fog vissza érni a hosszú járatról, lásd pl. a győri forda pénteken Pestre megy.

 

Előzmény: bendeguz90 (41980)
HPR-120 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 41981

Van ilyen most is. 6:30-kor bejön Bonyhádról az a csodálatos nagybusz, 7:30-ig csak áll. 2023. aug. 11-ig elment rásegíteni Keszübe, ahol igen, ömlöttek az utasok, mert 6:55 és 8:40 között nem volt eljutás, és mindenki be akart érni időben. Aztán nem ért, mert 7:13 és 8:00 között malmozott. Azóta nem jár, mert az a járat 30 perccel később jár, de mehetne, mert mondhatod, hogy Gyód sem nagyobb, ami igaz, de Keszübe leérve a Zrínyi utcánál felszállók örülnek, ha állva felférnek, mert igen, ki van használva az a járat, mert valós igény van rá. Kicsi a bors, de erős... Vagy például Komló világváros órás ütemmel vasárnap. Nem, nem férnek fel az utasok, oda nem elég egy FLJ-027. Ha lenne rendszeres utasigény-felmérés, akkor kiderülne, hogy hova éri meg menni, de nincs aki felmérje, szóval eldöntik a klímás irodában. Egy Pécs - Vajszló/Sellye járat nagy kincs, munkanapokon megtelik az a nagybusz 12:30-kor már az állomáson. Ne félj, a 13:30-as sem kihasználatlan. :)

Előzmény: hory004 (41979)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41980

A nagybusz mondjuk mehetne Vajszló/Sellye felé, ahol az emberek nyomorognak a buszon pl.

Előzmény: hory004 (41979)
hory004 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41979

Kinek értelmetlen, az utasnak, vagy a szolgáltatónak?

Jobb lenne, ha állna a nagybusz az állomáson, és nem menne helyette semmi?

Mert még ha busz lenne is, sofőr nem nagyon.

Előzmény: HPR-120 (41978)
HPR-120 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41978

Szerintem itt senkit sem a jó szolgáltatás zavar, inkább az értelmetlen. :)

HPR-120 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41977

Pécs - Pogány - Pécs teljes forduló: 45 perc

 

Pécs - Nagykozár - Pécs: 48 perc

 

Pécs - Keszü - Pécs: 43 perc

 

Pécs - Kökény - Pécs: 45 perc

 

Pécs - Temető - Kozármisleny - Üszögpuszta - Pécs: 47 perc

 

Pécs - Üszögpuszta - Kozármisleny - Üszögpuszta - Pécs: 40 perc

 

Pécs - Pellérd - Pécs: 38 perc

Előzmény: hory004 (41976)
hory004 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41976

Mi a legrövidebb vonal a környéken, ami belefér még a vezetési időbe?

Hosszúheténybe járt az emeletes, Nagykozárba Irizar, Omniexpress Szentlőrincre...

Hidd el, hogy Keszüben pont jobban örülnek az ekenyélnek :)

Előzmény: bendeguz90 (41975)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41975

"szerintem a polgi pont leszarja milyen busz megy oda"

 

Azért valami oka csak, hogy arrafelé elég gyakran megy oda prémium busz (és nem, nem a jónak mondható szolgáltatás  zavar)

Előzmény: hory004 (41974)
hory004 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41974

Miért baj, ha egy Pécstől 4 kilométerre lévő faluba van egy normálisnak mondható szolgáltatás?

Kökény közel van, rövid forduló idő, az hogy nagy busz megy oda, inkább azért van, mert az fér bele a hosszú járat mellé, szerintem a polgi pont leszarja milyen busz megy oda (mióta nem ott van a rockmaraton, akkor azért sikerült csuklóst is találni oda)

Nagykozár: azt semmilyen statisztika se fogja kimutatni, hogy hányan járnak át újhegyre.

Előzmény: HPR-120 (41973)
HPR-120 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41973

Nem is a Neoplan, forda szerint a 934 és a 937 jár 5667-re is. 2021-ben úgy kellett kiharcolnia Keszünek, hogy szombaton is legyen mindig 9:30-kor és vissza 10:00-kor is busz, mert azzal senki sem volt előrébb, hogy 8-kor és 8.40-kor 2 busz járt. Én csak azt nem értem, hogy vasárnap miért kell oda elmenni 6-7 emberért másfél-kétóránként, amikor nagyobb településekre sokkal több utas van. Pár hónapja lekértem a jegyeladást az 5667, 5668-as vonalakra, 2023-ban a két vonalra 109 ezer jegy kelt el, ebben a vármegye- és országbérlet nincs benne. Ez egy napra alsóhangon 300 jegy, bérlet nélkül. Akkor mi a kihasznált igazán?

Előzmény: bendeguz90 (41972)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41972

Én már láttam Kökény felé Neoplant is menni szóval Kökény lobbiereje elég komoly lehet, hogy ha arrafelé olyan buszokat küldenek.

Előzmény: HPR-120 (41971)
HPR-120 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 41971

" Ha ez így folytatódik tovább, akkor megéljük még azt is, hogy a MÁV azért könyörög az utasainak, hogy a vonatok helyett inkább üljenek át buszra..."

 

Csak az a baj, hogy amire át kéne ülni, az már nincs. Május óta alig van BP. - Balaton busz, ott is a vonat prioritás. Néztem Abaligetet, nyáron megállhatna ott minden IC, IR és a Fenyves. Meg kéne csinálni, hogy nem 10 perccel a vonat érkezése előtt induljon a busz Abaliget - Orfű felé, és így mindjárt lenne egy nagyon jó ráhordás  nyáron. Ez korábban téma volt, hogy a busszal az a baj, hogy egyszerűen nem ütemes. Berkesd az 5636, 5637, 5638-as vonalakon "kötelező betérés", minden busz bemgy oda, holott csak 790 lakosa van. Nagykozár a menetrendváltás óta jobb helyzetben van, de még mindig van olyan járat, ami nem tér be, pedig Nagykozárban él vagy 2000 ember. Hogy ilyet mondjak még, Keszü - Gyód, a két településen összeszámolva annyi ember él, mint Nagykozárban, mégis, oda hatalmas többletigény vasárnap 9 járatpárt kirakni szeptember 15. után. Március 1. és szeptember 15. között nem, amikor Orfű, meg minden más elszívja a buszokat a sok többlet miatt. Télen amúgyis mindegy, kit érdekel, hogy 16:30 és 19:50 között nincs járat, minek utazik olyankor... Kökénybe járt már háromtengelyes, vasárnap egész évben van 9 járatpár, utas mondjuk nem. Legtöbb ember egy kökényi járaton max. 45 ember egyidőben, szerintem sokat mondok. Az 5667-esen sem folynak le az utasok, de valahogyan mégis meg tudnak pakolni vasárnap egy Neoplan-t reggel 10-kor, vagy egy Ekenyelt munkanapokon délután. Az a közös ebben a két esetben, hogy a fele annyi utasért dupla annyi buszt küldünk, mint kellene. 

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (41969)
vadparaszt18 Creative Commons License 2024.07.14 0 1 41970

Újpetrén az FLZ fordája.

Előzmény: HPR-120 (41962)
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 2024.07.14 0 1 41969

"A szili csak Szentlőrincig bírta. 1 óra kellett mire találtak végre valamit ami elhúzza Dombóvárig, ott kapott egy v63-t. Bár nem voltam a vonaton, de igen kellemetlen lehetett, tekintve, hogy a Szergej nem képes üzemeltetni a fűtést/légkondit."

 

 

Ha a közlekedésért felelős miniszter a Siemens által jó két éve megnyert 115 darabos villamosmozdony tender után - az aláírt keretszerződés ellenére - olyat merészel nyilvánosan állítani hogy "a siemens már nem jó barát", az ugye jó alap a mozdonyok lehívásának lefújásához. Egy normális országban ilyen nem fordulhat elő, ahogyan

az sem, hogy ugyanez az ember egy esőben megtartott helyszíni sajtótájékoztatón vizes hajjal azt mondja, hogy "a MÁV szakértői ne okoskodjanak, hanem tartsák be

az utasításaimat". Ha ez így folytatódik tovább, akkor megéljük még azt is, hogy a MÁV azért könyörög az utasainak, hogy a vonatok helyett inkább üljenek át buszra...

Ez azért biztosan nem fordulhat elő. Ugye nem?  :-) 

 

Előzmény: krisz768 (41965)
vt976 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 41968

Köszönöm az infót!

Előzmény: LSU 106 (41956)
krisz768 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 41967

Ha jól emlékszem 70-80p késést szedett össze, szóval nem.

Előzmény: trizs77 (41966)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 41966

A következő nem érte utol Dombóváron?

 

 

Előzmény: krisz768 (41965)
krisz768 Creative Commons License 2024.07.13 0 2 41965

A szili csak Szentlőrincig bírta. 1 óra kellett mire találtak végre valamit ami elhúzza Dombóvárig, ott kapott egy v63-t. Bár nem voltam a vonaton, de igen kellemetlen lehetett, tekintve, hogy a Szergej nem képes üzemeltetni a fűtést/légkondit. 

Előzmény: f_k (41964)
f_k Creative Commons License 2024.07.13 0 0 41964

Mi történt?

Előzmény: krisz768 (41959)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.12 0 0 41963

Attól függ, hol az a máshol. 
A magyarországi napi átlagosvonatozásban benne vannak a Flrtek és KISS-ek is, ami nem ritka és nem nosztalgia. 

 

A környező országok közül pl. Romániában mai napig üzemelnek az itteni BCmotok 85 év körüli leszármazottjai, de Csehországban, Szlovákiában is vannak az itteni Bz-k helyi megfelelői.

A fellelhető infók szerint a Horvát vasútnál is az 60-as és 70-es évekből származik a járműállomány nagy része. És ez csak 4 ország az EU-ból. 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (41961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!