Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
akkor nem lenne-e érdemes elgondolkodni azon , hogy Pécs elővárosában a kötött pályás közlekedést is fejlesszék, esetleg új viszonylatokat hozzanak létre.
Ahhoz, hogy Pécs elővárosi közlekedésében a vasút komolyabb szerepet töltsön be a mai 2-3%-os aránynál sok pénz kell.
Kb. 3x vagy 4x több pénz jó 10 éven át folyamatosan mint amennyi most egy évben a teljes magyar vasúthálózat fejlesztésére van.
Baranya megye nem túl sík terület.
Egyelőre olyan havasokkal küzdünk éveket mint szeged-Röszke, ahol ha helyi parasztbácsinak hasmenése van és kicsit nagyobb kupacot szarik akkor azt a környékbelek már hegynek hívják.
A Kelebia-Soroksár vonal se mérhető Baranya szintkülönbségeihez.
És az se nagyon megy.
Ha mégis rászakad a bank Baranya megyére, akkor közép távon a Pécs-Szentlőrinc második vágány megépítése lehet egy iciri fejlesztési lehetőség.
A többi ezirányú gondolat - józan állapotban - nem mérlegelhető.
- Pontos, sűrű járatok. Szentlőrinc felé még esetleg.
- Megállóhelyek olyan pontokon ahol lehet utasforgalom.
Cserkúton egész nap van 5 db felszálló?
Pécsbánya Rendezőnél az erőmű és az Ipari park nagyduzzogva adhat utast.
Külvárost használják akiknek jó.
Kell a többször leírt megálló a Páfrány utca és a Szőnyi Ottó utca közé, amíg ez nincs felesleges is gondolkodni.
Villány felé Zsolnay úti Aldinál szerintem lenne forgalom.
DE!!!
ez két (három) útirány, Szászvár, Pécsvárad, Berkesd, Szederkény, Harkány, Görcsöny felé nem opció.
Sellyéről volt már szó, magában nem értelmezhető, Vajszlóval együtt már talán, de erre se eszköz, se ember.
Szentlőrinci átszállás ebben a formában viccnek is rossz, ahogy a Villányi is, Szigetvár jó lenne [ha át lehetne menni az úton ;) ] de évek óta nem foglalkozik vele senki.
Sásd és Dombóvár felé talán most jobb opció a vonat.
Túl sok kisebb település van, vagy ahova megérné a domborzat nehezíti meg a dolgot. Mindent félretéve először a helyi közlekedésben kellene a kötöttpályát építeni és utána lehetne fejleszteni tram-train szerűen. Talán majd eljutunk egyszer ide, jeleneleg örüljünk, hogy foglalkoznak a 40-es vonallal és a szigetvárival.
Mostanában az eu elég sok támogatást ad kötöttpályára, kár hogy nem kapunk belőle egy forintot sem.
Azt azért félve merem megemlíteni (tudva reakciókat, meg a vasúti közlekedés jelenlegi helyzetét), hogy ha ennyire nagy kihasználtsággal közlekednek a buszok, akkor nem lenne-e érdemes elgondolkodni azon , hogy Pécs elővárosában a kötött pályás közlekedést is fejlesszék, esetleg új viszonylatokat hozzanak létre.
Azért érdekes, hogy ezeken a járatokon ennyi utazó, holott azért mindig arról szól a fáma, hogy csökken a lakósságszám, miközben Pécs elővárosában a járatok túlnyomó része teli van. (persze az tudom, hogy országos tendencia, hogy az elővárosokban növekszik a lakósságszám)
Van ilyen most is. 6:30-kor bejön Bonyhádról az a csodálatos nagybusz, 7:30-ig csak áll. 2023. aug. 11-ig elment rásegíteni Keszübe, ahol igen, ömlöttek az utasok, mert 6:55 és 8:40 között nem volt eljutás, és mindenki be akart érni időben. Aztán nem ért, mert 7:13 és 8:00 között malmozott. Azóta nem jár, mert az a járat 30 perccel később jár, de mehetne, mert mondhatod, hogy Gyód sem nagyobb, ami igaz, de Keszübe leérve a Zrínyi utcánál felszállók örülnek, ha állva felférnek, mert igen, ki van használva az a járat, mert valós igény van rá. Kicsi a bors, de erős... Vagy például Komló világváros órás ütemmel vasárnap. Nem, nem férnek fel az utasok, oda nem elég egy FLJ-027. Ha lenne rendszeres utasigény-felmérés, akkor kiderülne, hogy hova éri meg menni, de nincs aki felmérje, szóval eldöntik a klímás irodában. Egy Pécs - Vajszló/Sellye járat nagy kincs, munkanapokon megtelik az a nagybusz 12:30-kor már az állomáson. Ne félj, a 13:30-as sem kihasználatlan. :)
Miért baj, ha egy Pécstől 4 kilométerre lévő faluba van egy normálisnak mondható szolgáltatás?
Kökény közel van, rövid forduló idő, az hogy nagy busz megy oda, inkább azért van, mert az fér bele a hosszú járat mellé, szerintem a polgi pont leszarja milyen busz megy oda (mióta nem ott van a rockmaraton, akkor azért sikerült csuklóst is találni oda)
Nagykozár: azt semmilyen statisztika se fogja kimutatni, hogy hányan járnak át újhegyre.
Nem is a Neoplan, forda szerint a 934 és a 937 jár 5667-re is. 2021-ben úgy kellett kiharcolnia Keszünek, hogy szombaton is legyen mindig 9:30-kor és vissza 10:00-kor is busz, mert azzal senki sem volt előrébb, hogy 8-kor és 8.40-kor 2 busz járt. Én csak azt nem értem, hogy vasárnap miért kell oda elmenni 6-7 emberért másfél-kétóránként, amikor nagyobb településekre sokkal több utas van. Pár hónapja lekértem a jegyeladást az 5667, 5668-as vonalakra, 2023-ban a két vonalra 109 ezer jegy kelt el, ebben a vármegye- és országbérlet nincs benne. Ez egy napra alsóhangon 300 jegy, bérlet nélkül. Akkor mi a kihasznált igazán?
" Ha ez így folytatódik tovább, akkor megéljük még azt is, hogy a MÁV azért könyörög az utasainak, hogy a vonatok helyett inkább üljenek át buszra..."
Csak az a baj, hogy amire át kéne ülni, az már nincs. Május óta alig van BP. - Balaton busz, ott is a vonat prioritás. Néztem Abaligetet, nyáron megállhatna ott minden IC, IR és a Fenyves. Meg kéne csinálni, hogy nem 10 perccel a vonat érkezése előtt induljon a busz Abaliget - Orfű felé, és így mindjárt lenne egy nagyon jó ráhordás nyáron. Ez korábban téma volt, hogy a busszal az a baj, hogy egyszerűen nem ütemes. Berkesd az 5636, 5637, 5638-as vonalakon "kötelező betérés", minden busz bemgy oda, holott csak 790 lakosa van. Nagykozár a menetrendváltás óta jobb helyzetben van, de még mindig van olyan járat, ami nem tér be, pedig Nagykozárban él vagy 2000 ember. Hogy ilyet mondjak még, Keszü - Gyód, a két településen összeszámolva annyi ember él, mint Nagykozárban, mégis, oda hatalmas többletigény vasárnap 9 járatpárt kirakni szeptember 15. után. Március 1. és szeptember 15. között nem, amikor Orfű, meg minden más elszívja a buszokat a sok többlet miatt. Télen amúgyis mindegy, kit érdekel, hogy 16:30 és 19:50 között nincs járat, minek utazik olyankor... Kökénybe járt már háromtengelyes, vasárnap egész évben van 9 járatpár, utas mondjuk nem. Legtöbb ember egy kökényi járaton max. 45 ember egyidőben, szerintem sokat mondok. Az 5667-esen sem folynak le az utasok, de valahogyan mégis meg tudnak pakolni vasárnap egy Neoplan-t reggel 10-kor, vagy egy Ekenyelt munkanapokon délután. Az a közös ebben a két esetben, hogy a fele annyi utasért dupla annyi buszt küldünk, mint kellene.
"A szili csak Szentlőrincig bírta. 1 óra kellett mire találtak végre valamit ami elhúzza Dombóvárig, ott kapott egy v63-t. Bár nem voltam a vonaton, de igen kellemetlen lehetett, tekintve, hogy a Szergej nem képes üzemeltetni a fűtést/légkondit."
Ha a közlekedésért felelős miniszter a Siemens által jó két éve megnyert 115 darabos villamosmozdony tender után - az aláírt keretszerződés ellenére - olyat merészel nyilvánosan állítani hogy "a siemens már nem jó barát", az ugye jó alap a mozdonyok lehívásának lefújásához. Egy normális országban ilyen nem fordulhat elő, ahogyan
az sem, hogy ugyanez az ember egy esőben megtartott helyszíni sajtótájékoztatón vizes hajjal azt mondja, hogy "a MÁV szakértői ne okoskodjanak, hanem tartsák be
az utasításaimat". Ha ez így folytatódik tovább, akkor megéljük még azt is, hogy a MÁV azért könyörög az utasainak, hogy a vonatok helyett inkább üljenek át buszra...
Ez azért biztosan nem fordulhat elő. Ugye nem? :-)
A szili csak Szentlőrincig bírta. 1 óra kellett mire találtak végre valamit ami elhúzza Dombóvárig, ott kapott egy v63-t. Bár nem voltam a vonaton, de igen kellemetlen lehetett, tekintve, hogy a Szergej nem képes üzemeltetni a fűtést/légkondit.
Attól függ, hol az a máshol. A magyarországi napi átlagosvonatozásban benne vannak a Flrtek és KISS-ek is, ami nem ritka és nem nosztalgia.
A környező országok közül pl. Romániában mai napig üzemelnek az itteni BCmotok 85 év körüli leszármazottjai, de Csehországban, Szlovákiában is vannak az itteni Bz-k helyi megfelelői.
A fellelhető infók szerint a Horvát vasútnál is az 60-as és 70-es évekből származik a járműállomány nagy része. És ez csak 4 ország az EU-ból.