Van egy alapvető tévedés abban amit írtál. Az emig egy belső üzleti alkalmazás. Nem hasonlítható a flightradarral, ami már indulásakor hobbi célokat szolgált.
A Startnak ott a publikus vonatkövető alkalmazása, a Vonatinfó, ami az emigre is épül.
Igen, a flyghtradar szépen kinőtte magát, elérhető az egész világon hatalmas a reklámpotenciálja és gondolom élnek is vele mert nem csak a kis Mmm'B' Mokele Bisu nézi a tehénszaros sárputrijából ahogy apja a zamundai mészáros csörtet Európába finom holland nunust vagy inkább más fajtájú kecskéket hágni...
Szóval van rá fizetőképes kereslet ? Mármint az itthoni lehetséges körből....
Élénken el tudom képzelni, hogy a Szilícium völgyi yuppyék gerjednek az emigre mert valami retek Csörgő vágtat Bánrévére...
Marketing...Jujj de sokan megélnek az ilyen prezi, marketing, meg a többi trendy marhaságból...
Olyan emberekre kellene bízni akik utaznak eleget ismerik mind két oldalt. Magyarán józan paraszti ész...-
Voltak a vasútnál elegen mindenféle "szakemberek"az eredményét láthatod te is..
"Ha van egy alapvetően rossz reputációval rendelkező céged, ugyanakkor van egy réteg akik érthetetlen módon rajonganak a céged szolgáltatásaiért, neked pedig van a kezdeben egy olyan eszköz amivel minimális beruházás mellett a kedvükre tudsz tenni, hát akkor azt ROHADTUL TEDD MEG, mert sokszorosan vissza fog jönni az ára."
Szerintem ez elég egyértelmű.
Kokolaja írta lejebb, hogy közel 1000 regisztrált felhasználó van, ami nem kis szám, főleg, hogy regisztráció nélkül is igénybe vehető. És mindezt, úgy, hogy sehol nincs hirdetve.
Az EMIG alapú Vonatdroidot pedig a Play Store alapján több mint 50 ezren töltötték már le, szóval elég jól látszik, hogy "igény az volna rá".
A Flightradar egy millárdos bevételű vállalkozást húzzott fel a "repülős EMIG"-re, csak mondom. Ok, az nemzetközi, ez meg magyar, de itt se tiltja semmi, hogy reklámokat tegyenek bele vagy pénzt kérjenek plusz dolgokért.
Az az egy biztos, hogy egy népszerű szolgáltatás leállítása egy népszerűtlen vállalattól, minden csak nem jó üzletpolitika.
Lehet ilyen hozzáállásal is szolgáltatni, legalábbis addig, amíg az adófizetők állják a veszteségeket.
Csak aztán nem kell "picsogni", hogy miért nincs fizetésemelés, mert ahhoz ugye több bevétel kellene, a több bevételhez több utas, a több utashoz meg magasabb szolgáltatási színvonal. Igen, ezek része a fedélzeti Wifi, a kultúrált utazási körülmények meg az EMIG is, vagyis minden, amivel utast lehet behozni és bevételt termelni. Ezek közül kb a publikus EMIG jár a legkisebb költséggel. Elég jól látszik a számokból, hogy ahol a Sajt fejlesztett ott nőtt az utasszám is.
Mindenkinél máshol van a pont amikor azt mondja, hogy köszi, elég a MÁV-ból és más miatt választja mégis a vasútat. Én azt látom, hogy 10, korábban vonattal utazó ismerősömből 8 már inkább vagy saját autóval, vagy Oszkárral jár. Nyilván nem az EMIG miatt, hanem az összkép miatt, amit tök jól összefoglaltál a "a Sajtnak a pénzedért annyi dolga, illetve ötelessége hogy A_ból B-be elfuvarozzon" mondattal, csak azt hagytad ki a képletből, hogy a Sajtnak vannak ám alternatívái is.
Az az ajándék, hogy vannak vasútbolondok, akik hobbiból veszik igénybe a Start fizetős szolgáltatásait és szórakozásból termelnek bevételt a cégnek. Minden egyes jegy amit egy vasútbarát vesz pusztán azért, hogy vonatozzon, NA AZ AZ AJÁNDÉK!
Erre nyugaton és más területeken sok szolgáltató cég rájött már, a Start sajnos elég messze van még ettől a felismeréstől.
Az EMIG publikus változata egy abszolút pozitív kezdeményezés ebbe az irányba, ami ráadásul egyben egy fillérekbe kerülő marketing eszköz is - az más kérdés, hogy a benne rejlő lehetőségeket mennyire használja ki a Start - épp ezért nehezen érthető a jelenlegi nulla kommunikáció melletti leállás.
1. Bizonyos stílusú megnyilvánulások után egyszerűen nem értem hogy az ilyen embernek milyen lelki világa van...
2. @Sörösgigant: nem csak a vasútbarátokról van szó, egy rakat cég dolgozik startos járműveken, akik a "munkavégzés helyét" reggel a nyilvános felületen keresik ki. Persze, írhatnék a startos kapcsolattartónak hogy hol a gép, majd várhatnék délig a válaszra, majd mire oda megyek, már elment, de nem baj, úgy is vége a munkaidőnek...
3. @zerogap: HATALMAS TÉVEDÉS. Igen, a vasút sok kötelességét nem tudja teljesíteni, és amit tudna, azt sem mindig sikerül. Ez helytelen, az hogy semminek sincs felelőse, az még helytelenebb. Mások hibái azonban senkit nem jogosítanak fel semmire. A nyilvános felület egy ajándék szolgáltatás, és kész.
Már bocsánat, hogy beleszólok ebbe a sértődős/sértegetős vitába, de azért pár dolgot hozzátennék ehhez az EMIG kérdéshez.
Amikor a MÁV csoport olyan állapotú állomásokon várakoztatja utasait mint Kőbánya-Kispest, olyan állapotú vasútvonalakkal "büszkélkedhet" mint a 142-es vagy a 35-ös (csak így hirtelen), olyan járműállománnyal utaztat amiben 2018-ban még Bzmotok meg feláras szolgáltásnak eladott 30 éves IC kocsik jelentik a flotta gerincét, akkor szerintem ne nagyon feszegessük már azt a kérdést, hogy mi mindenért fizetünk a MÁV csoportnak és azért milyen szolgáltatást kapunk cserébe. Most kezdjem sorolni, hogy nekem hányszor kellett olyan IC kocsiban utaznom, ahol 40 fokban nem ment a klíma vagy épp -10-ben a fűtés? Pedig azért fizettem, még felárat is.
Az EMIG a sok rossz mellett egy csipetnyi pozitívum volt sokaknak. Az a reakció - egy ráadásul állami, vagyis adóforintokból fenntartott vállalatól - hogy nem fizettél érte tehát maradj csendben azért egy kicsit erős, főleg ha figyelembevesszük a cég által nyújtott főtevékenységek színvonalát. Persze ha holnap reggel a KöKi úgy fog kinézni mint a bécsi Hbf, a szegedi IC meg Railjetből lesz kiállítva akkor szerintem a többség cserébe elengedi az EMIG-et, de amíg ezek nem mennek, addig azért nem lenne ördögtől való elvárás, hogy a Start legalább olyan téren kompenzáljon kicsit, ami amúgy minimális ráfordítást igényel részéről.
Teljesen felesleges magadra venned a lenti kommenteket, nem kell jóstehetség ahhoz, hogy ha egy népszerű szolgáltatást minden magyarázat nélkül leállít egy cég, majd azt hetek alatt se indítja újra, akkor arra pont ilyen reakciók fognak érkezni mint a lentiek. Még ha neked is címezték, ezek valójában nyilván nem neked szólnak.
Lehet vitatkozni azon, hogy a követelés ebben a formában mennyire jogos, az viszont biztos, hogy mindez simán elkerülhető lett volna annyival, ha az EMIG-en a semmitmondó "Az EMIG rendszer átmenetileg nem használható!" hibaüzenet helyett egy, a jelentős felhasználótábort emberszámba vevő, értelmes magyarázat jelent volna meg arról, hogy miért nem megy és várhatóan mikortól megy újra.
Ennyi.
Ez egy árva fillérjébe nem került volna senkinek, egyszerűen hozzáállás kérdése, ami a MÁV Start részéről jelenleg annyi, h a közel ezer regisztrált felhasználó és a ki tudja mennyi normál látogató (+ egyéb alkalmazásokon keresztül kapcsolódó) le van sz..va. Ami azért nem biztos, hogy túl jó hozzáállás egy szolgáltató cégtől az ügyfelei felé, akik lehet, hogy pont az EMIG-ért külön nem fizetnek, minden másért viszont igen.
És ha már a ki miért fizet kérdésnél tartunk, azért maradjunk annyiban, hogy a vasútbarátok, a csak a hobbijukhoz kapcsolódó utazgatásaikkal bőven termelnek annyi többletbevételt a Startnak, amiből az EMIG publikus változatához kapcsolódó plusz fenntartásai költség vastagon kijön, szóval annyit minimum megérdemelnének, hogy emberszámba legyenek véve és valami magyarázatot kapjanak a helyzetre... (nyilván ez se személyesen neked szól, hanem az illetékeseknek)
Mondjuk az illetékesek nem tudom mennyire díjazzák, hogy különböző vonatok menetrendjét x ezer forintért a hallottak alapján meg lehet(ett) vásárolni egy bizonyos személytől. Legalábbis facebookon ilyen hírek terjengtek egy időben.
A 12448 hozzászólás után számomra betelt a pohár. Semmilyen fröcskölődést senkitől nem vagyok hajlandó elviselni, elfogadni!
A továbbiakban a fórumon a szereplést befejeztem, az itt megjelent jelzésekre, észrevételekre nem fogok reagálni!
Amennyiben valakinek MFB-re, vagy dokkolóra vonatkozó észrevétele, hibajelzése, javaslata van, telefonon, emailban, személyesen megkereshet, elmondhatja, szívesen meghallgatom, ha tudok, segítek.
Kívánok a jelen lévőknek további hasznos fórumozást!
Abban az időben még nem nyomkodták ennyien az okostelefonokat. Túlságosan bekockult a társadalom. A magánokat pedig egy szűk réteg eléri vagy pénzért is lehet infókat venni.
Nem értem az egészben, ha valaki ennyire követelőzik, veri rá a locsolót, annak már lassan fizikai fájdalma lesz. Hogyan fogják túl élni?
Könyörgöm. Hálásak lehetünk, hogy anno ez elindult, nem hiszem, hogy olyan érvágás, hogy nem tudjuk, hogy melyik gép lesz a vonó. Az start gép parkjában nincs olyan sok gép, amire mehet az elvezkedes. Ha valakinek meg ez okoz örömöt, hogy most hányas számú FLIRT-el mehet, az elég nagy gáz. Ott vannak gondok fejben.
Nekem is egyszerűbb lenne az emig-et használni, de a vonatinfo is tökéletes. Aki meg arra szeretni használni, hogy melyik gépre hegyezze a hegyezni valót, telefononos applikáción, a technikai infoknal láthatják, hogy melyik gép van bejelentkezve. Ha valaki meg nem tudja, hogy 2 vagy 3 FLIRT a vonat, arra ne szakadjon a világ fájdalma.
Az IHO is cikkezte, megkérdezték a START-ot, hogy miujsag. Mondták, hogy nyugi, jön. Pár hét. Ők se a 2 hetet írták, többet.
Azt még én is aláírom, hogy irreálisan sok időt vesz igénybe, de ami néha ott folyik a vasúton, kar csodálkozni. A lényeg jön majd és kész.
Figyeljetek nekem is hianyzik nagyon, mert ezen nézem h jön e a vonatom. De attól nem lesz előbb h mindig megkerdezzuk, en is kerdeztem sokat, de rajottem erre, hogy felesleges. Ha akarják ugyis műkodni fog. Kokolaja pedig nem hiszem hogy kamuzna nem lenne érdeke, illetve nem azt mondta hogy 2 hét, hanem megitelése szerint kb 2 hét.
"Nem kell kamuzni,ha nem akarja a cég tovább üzemeltetni a publik emiget,azt is meg lehet mondani."
Az Internetes publikus EMIG-et a vállalat (anno a TRAKCIÓ) vasútbarátok számára hozta létre saját elhatározásából igyen, és bérmentve! Ha fizetnél érte, akkor esetleg lehetne reklamálni, ám így...
Hát....szóval az van,hogy NINCS EMIG még mindig,ezek szerint nem volt olyan épkézláb informatikus,aki ezt megoldotta volna-már akár 05.25-re is,amikor a GDPR indult.Jó duma az,hogy ez sok időt vesz igénybe,csak ezt azért nem hiszem el, mert konkrétan egy leokézandó felugró figyelmeztetésről van szó,amit már minden egyéb oldalon-ahol lehetséges adatvédelem-már megoldottak.Azt várom-sajnos-hogy mikor fogunk visszatérni a menetigazolványosdira,mert ez az ingatag lábakon álló tabletrendszer összeomlik a véreres....ba.
Nem kell kamuzni,ha nem akarja a cég tovább üzemeltetni a publik emiget,azt is meg lehet mondani.