Keresés

Részletes keresés

lesence Creative Commons License 2023.11.20 0 0 14237

Tisztelt Fórumtársak!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy Bécsben a főpályaudvar építésével kapcsolatos munkálatok kezdete előtt az 1-es vonalról a Westbahnhofra közlekedő "kis EC-k", illetve a Bécsen túl közlekedő vonatok merre közlekedtek a városon keresztül?

 

Klederingnél rátértek a Donauländebahnra, vagy az Ostbahn-Südbahn kapcsolatot biztosító Steudeltunnelen keresztül közlekedtek?

 

Emlékeim szerint a Meidlingben akkor is megálltak, viszont akkor az előbbi esetben ez egy újabb irányváltással járt volna, ami azért már jelentős menetidő növekedést vonhatott maga után, viszont valahol azt olvastam, hogy a Steudeltunnelen történő közlekedés nem igazán volt preferálva.

 

Megtisztelő válaszotokat ezúton is köszönöm.

 

Panzerbear Creative Commons License 2023.11.08 0 0 14236
5047 032 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 14235

218 és 245 van vegyesen emeletes ingával München felé. A Silberlingek nyolc éve elmentek. 

Előzmény: PLACI (14234)
PLACI Creative Commons License 2023.11.03 0 0 14234

Köszi, és ezen a területen akkor mozdonyos ablakos vonatok nincsenek is menetrend szerint? Silberling, Halbi, BR218-asok, stb? Sajnos a vagonweb elég szűkszavú a DB területét tekintve...

Előzmény: 5047 032 (14233)
5047 032 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 14233

Még egyenlőre marad javarészt dízelparadicsom, csak a 628-as motorkocsik helyett sorban jönnek a dezsirók. Traunstein fele és Wagingnak már szinte csak azok vannak. 

Előzmény: PLACI (14232)
PLACI Creative Commons License 2023.11.01 0 0 14232

Mühldorf (Oberbay) és csatlakozó vonalai mennyire maradt még meg dízelparadicsom? Azt látom, hogy villamosítási tervezet van a környező vonalakon, de ugye ezekből még nincs semmi? Illetve 628-asok vannak, engem a Passau és Simbach felé haladó vonatok összeállítása érdekelne, ott is ezek a jellemzőek? BR218-asok és Silberlingek vannak még errefelé? Emeletesek csak München felé közlekednek?

 

Köszi!

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.20 -1 0 14231

Azt hiszem valahol írtd valakinek, hogy L2-n mindig nemzetiben indulunk, ez alól egyedül a GZU kivétel, ahol nincs nemzeti, meg jelzők se. Ott L2 SR az indulás.
Tegnap volt egy egész napos programom ahol F. Karl mondta (lehet ismered) az újdonságokat L2 Aufstartverfahren kapcsán.  Na ez a fenti dolog hamarosan megváltozik.

Most megint átolvastam egy körlevelet és fontosabb kiadott RW módosításokat összefoglaltam.

RW 30.01 V3
SR, OS 30 Km/h + egyéb markeres módosítások

RW 30.02 V12
markeres módosítás

RW 30.03 V3
különféle ZSB pontokban

RW 45.01/45.02 V8
L2 Aufstartverfahren

Előzmény: segélyvonókészülék (14229)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.18 -2 0 14230

Amit segélyvonókészülék leírt helytálló, de a következőkkel egészíteném ki.

30-as határérték egy "kísérlet" miatt lett általánosan javasolva, holott minden RW egységesen 40-et ír, azonban
idén nyár óta már 30-as érték hivatalosan ki  lett hirdetve a welsi RBC kapcsán a Linz  Hbf - Vöcklabruck
és Wels Hbf - Bad Schallerbach - Wallern viszonlatokban. Itt szó szerint az SR-re a 30 Km/h mint Besonderheit (sajátosságot)
le lett szállítva, az eddigi 40-el szemben emelnek ki. Ez pedig vastagon és más színnel azóta bent van RW-ben.


Nekem van gyakorlati tapasztalatom villogó fehér fény és OS esetében.
Klasszikus eset L2 FS és pálya melletti jelzők (dual üzem), de a vonat DMI alapján közeledik.
A fényjelzőn fent 1 zöld fény jobbra, lent az előjelzőn vízszintes 2 db sárga.
Majd DMI vált új MA 40-re, ehhez passzoló fékgörbe. Majd elérve az adott főjelzőt pl. ES (azaz bejárati) felül a fehér fény
villog és alul a vörös ég (klasszikus Ersatzsignal jelzéskép). Tegyünk hozzá egy olyan kiegészítést, hogy
az előjelző rámán volt egy fehér keret. Tehát a köv. jelző Schutzsignal

Ha klasszikusan nézzük a köv. főjelzőig max 40 Km/h lehet továbbhaladni (vannak kivételek --> Ha GA van)
Következő jelző ami a Schutzsignal vörös és közben a DMI -n megjelenik a felhívás OS-re váltásra. Ez olyan mint
egy virtuális Vorsichtsignal. Ha ez nyugtázva van megjelenik a nyitott szem szimbólum (OS), jön köv. jelzőig az MA, de nincs DMI-n max sebességhatár.
Majd közeledve a köv. jelző felé jön a TAF "kérdés". Most ennek a lényege jön,  ha tényleg szabad a szakasz akkor nyugtázás és jön vissza FS és ehhez kapcsolódó MA.
Mert személyes felelősséggel nyugtázva lett a pálya foglaltsággal kapcsolatos kérdésre a valós válasz.
Ha ez nem történik  meg akkor a köv. jelzőig/azton kicsit túl lehet ballagni és majd megjön később a FS MA.

Visszatérve a hagyományos helyzet kötött jelzőkre. Itt nincs,  nem jelent meg eddig semmi változás.

Előzmény: _Nyuszi (14228)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.10.18 0 2 14229

Nem.

A látra közlekedés (így az etcs OS és SR) jelenlegi max. értéke elméletileg az infra oldaláról 40km/h, ez érték azonban vasútvállalati oldalról szogorúbba is megszabható.

Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy Ausztria összes vasútvállalata (szóljon valaki, ha tud kivételt, én nem ismerek egyet sem) sok-sok éve harminccal közlekedik látra.

Ez a gyakorlat kerül rögzítésre most a fehér vonalka áthelyezésével (a nemzetközi érték most is harminc a berendezésben).

A "hívó", mint olyan, Ausztriában kétféle van, az egyikben (Vorsichtsignal, ez az etcs OS, jelzőn villogó vörös fény) látra közlekedés van a következő főjelzőig, a másikban (Ersatzsignal, ilyen az etcs-ben nincs, a jelzőn villogó fehér fény) szabad negyven a kapcsolódó váltókörzetben, ez kábé nálunk a hívó plusz feloldó, csak nincs látra közlekedés.

Azaz a jelzőkkel szabályozott "a jelző használhatatlan, szabad az elhaladás" szituációk kapcsán semmi sem változik.

Most legalábbis ez látszik.

Előzmény: _Nyuszi (14228)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.18 0 0 14228

Addig 40 km/h, ugye?

Csak ETCS-ben lesz ez az érték vagy pl. a hívónál is a 30 az új 40?

Előzmény: oldmumus_v.2 (14227)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.18 -1 0 14227

Az osztrák közlekedési hatóság és a pályaüzemeltető közös jóváhagyása alapján december 10.-ével ETCS SR és OS Vmax 30 Km/h lesz.
Vannak még egyéb specifikus változások is.

Panzerbear Creative Commons License 2023.10.15 0 0 14226

https://news.sbb.ch/medien/artikel/113076/news.sbb.ch/medien/artikel/113076/einzelne-verbindungen-von-und-nach-deutschland-mit-umsteigen

  • ICE 71 (Hamburg–Zürich/Chur) in Basel SBB
  • ICE 72 (Chur–Hamburg) in Basel SBB
  • ICE 75 (Hamburg–Chur) in Zürich HB
Előzmény: PLACI (14225)
PLACI Creative Commons License 2023.10.15 0 0 14225

Mindennapos késések, elhúzódó felújítások, veszteséges működés, elégedetlen utasok, ismerős?

 

"az állandó késések miatt Svájc nem volt hajlandó bevárni a német vonatokat."

 

Erről hol lehet találni bővebb infót? Melyik vonal, melyik járatait érintette?

Geronimoo Creative Commons License 2023.10.13 0 0 14224

Ez is egy erdekes beszamolo Magyarics Zoltantol.

Fotok az uj Nightjetrol, Railjet karbantarto muhelyrol:

 

http://www.regionalbahn.hu/2023/10/nyilt-nap-150-eves-simmeringi.html

 

 

Panzerbear Creative Commons License 2023.10.13 -1 1 14223
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.02 -1 1 14222

Néhány saját fotó a szombati rendezvényről

 

https://photos.app.goo.gl/w9NoRY4B82vPgQXU8

Előzmény: oldmumus_v.2 (14219)
benbe Creative Commons License 2023.10.02 -1 0 14221

És van olyan nem centrál térköz, ami viszont sokkal jobban hasonlít az osztrák megoldásra, mint a HÉV vagy a 30a, ez pedig a 2.

Előzmény: H_CS (14220)
H_CS Creative Commons License 2023.10.02 0 0 14220

Centrál térköz már itthon is van.

 

Tudom.

- H5-ös HÉV-en Batyitól Békásig.

- 30a

Előzmény: r1232 (14218)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.01 -1 1 14219

100 éves születésnapost nem elfeledni

 


Genau heute, am 1.10.1923, nahmen die ÖBB ihren Betrieb auf - damals mit ca. 120 Millionen Fahrgästen pro Jahr. Heute dürfen wir 4x so viele Fahrgäste bei uns an Board begrüßen. 🚂 Natürlich gab es auch schon davor die Bahn in Österreich, aber seit diesem geschichtsträchtigen Tag gibt es die Österreichischen Bundesbahnen!

Heute feiern wir daher unseren 100. Geburtstag mit euch.

 

r1232 Creative Commons License 2023.09.29 -1 1 14218

Centrál térköz már itthon is van.

Előzmény: H_CS (14211)
Panzerbear Creative Commons License 2023.09.29 -1 1 14217
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.09.26 -2 0 14216

Ezzel kapcsolatos kérdések. Milyen szabályozás vagy követelményfüzet definiálja, kinek az igénye alapján jött ez az általad ideírt ok létre?

Másik: tudod-e mikor és hol teszteltek első alkalommal LED fényforrásokat és ez mikor kapta meg a végleges engedélyt?
Ebben az esetben nem EKÜS-re gondoltam, hanem más fényjelző eszközökre

Előzmény: segélyvonókészülék (14215)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.09.26 0 2 14215

Tévedsz.

Az állandóan villogó EKÜS hátterében a közút részéről az átjáró zárvatartási idejének csökkentésének igénye áll. Ez egy régi történet, kábé húsz éves.

Előzmény: oldmumus_v.2 (14214)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.09.25 -3 0 14214

Nos a különbség abban van, hogy az egyik a régebbi variáció hagyományos izzós, még az újabb pedig ledes. Itt a bekapcsolást ellenőrző relé és az a mögötti hibaforrás lett leredukálva. Ugyanis előfordul az, hogy bár a relé szerint világít megfelelően a LED de a valóságban nem. Ez egyetlen olyan eset ahol az energia takarékos fényforrás miatt marad az állandó üzem alap esetben. Tehát ezért villog akkor is ha nincs vonatforgalom. Majd akkor kapcsol ki ha azok a feltételek teljesülnek.


Általános LED problémák vannak még:

Legtöbb esetben pl. soros kapcsolásos vezérlésnél van az, hogy 2 zöld helyett csak egy világít rendesen vagy egy  zöld és alatta sárga helyett csak a zöld. Ilyen esetben pl. villog vagy vibrál és mivel van egy nappali meg éjszakai kapcsolás és fény(erő)különbség ez nagyon zavaró és veszélyes is.


Volt már példa még fehér fény esetében is Ersatz és Verschubnál is olvastam már ilyen SAM jelentéseket.

Előzmény: oldmumus_v.2 (14210)
Panzerbear Creative Commons License 2023.09.23 -1 0 14213
defcon Creative Commons License 2023.09.19 0 0 14212

Az összerajzolt kínai csoda (nem bántásból... kapjon esélyt a bizonyításra...) 

 

https://youtu.be/wML-xQtOz_g?si=nH311oWrAjwlY6hh

H_CS Creative Commons License 2023.09.18 0 0 14211

Az biztos, hogy az átjárók egy része benn van az előtte található főjelző függésrendszerében, de részleteket nem ismerek.

Az biztos, hogy a nagyon rövid zárási idők miatt nincsenek olyan jelzők, mint nálunk, amik csak akkor adnak szabadot, ha a sorompó le van zárva.

 

Ez így rendben is van, csak ők nem automata térközt alkalmaznak mint mi - hanem centrál térközt, mint ha a nyíltvonal is az állomási biztosítóberendezés része volna, csak ÖJÜ-be van állítva.

 

 

Ahogy a kolléga is írja, gyakran csak 3-4mp-el a vonat érkezése előtt kerül végállásba a (fél-)sorompó, így ez nem is lenne életszerű/lehetséges.

 

Nálunk ha jól tudom, min. 10 másodpercnek el kell telnie a teljes lezárás és a vonat érkezése előtt. A zárásnak pedig min. 30 másodperccel a vonat érkezése előtt meg kell kezdődnie.

Akkor, ha nem jelzőfüggéses a sorompó, ami emelt sebességű pályán nálunk nem lehetséges. A jelzőfüggés miatt van hogy percekkel korábban le kell zárni. (Amikor a vonat a sorompót fedező jelző előtt 10V/3 távolságra van, akkor már szabadot kell adnia - ha van 75 Hz-es vonatbefolyásolás, akkor még korábban hogy ne történjen kényszerfékezés)

Előzmény: segélyvonókészülék (14208)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.09.16 -2 0 14210

Ismered-e esetleg a technikai hátterét is? Mivel én napi kapcsolatban vagyok a ZELISKO-val így megtudtam az ezzel kapcsolatos részleteket. Ha nem ismeretes annyit adok segítségnek, hogy a fényt adó (Leuchtmittel) hátsó oldalát kell jobban megnézni. Az általam belinkelt Google Maps helyszíneken és két különféle variáció van.

Előzmény: benbe (14209)
benbe Creative Commons License 2023.09.16 -1 1 14209

>van egy újabb verzió, ami kvázi állandóan villog, ha a kontrolláramkörök szerint a berendezés működőképes.

 

Amikor először találkoztam ilyennel, talán a Traisentalbahnon, nagyon megörültem, hogy jön a tehervonat, hiszen a menetrendi lyuk közepén zárva a fénysorompó. Persze nem jött. Évekig üzemzavarra gondoltam, hatalmasat koppant, amikor megtudtam, hogy kétféle sárga villogós árbóc van.

Előzmény: segélyvonókészülék (14208)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.09.16 0 1 14208

Az EKÜS lényegében olyan, mint nálunk a Fénysorompót ellenőrző útátjárójelző. Vagy nem?

 

De. Azonban két féleképp van megoldva, az egyik szerint tényleg csak akkor villog, ha a fénysorompó tilosat mutat, illetve az átjárót fedező berendezés minden eleme ténylegesen a kíván állásban van. Mivel ez hosszabb zárási időt jelent, van egy újabb verzió, ami kvázi állandóan villog, ha a kontrolláramkörök szerint a berendezés működőképes.

 

Az EKÜS még abban tér el az itthoni tesótól, hogy hatvanas pályasebesség felett is alkalmazható. Meg ne kérdezd, mi a plafon, nem tudom.

 

Ahogy külön előírásról sem tudok, hogy jelzőfüggést követelnének meg. Az biztos, hogy az átjárók egy része benn van az előtte található főjelző függésrendszerében, de részleteket nem ismerek.

Az biztos, hogy a nagyon rövid zárási idők miatt nincsenek olyan jelzők, mint nálunk, amik csak akkor adnak szabadot, ha a sorompó le van zárva.

Ahogy a kolléga is írja, gyakran csak 3-4mp-el a vonat érkezése előtt kerül végállásba a (fél-)sorompó, így ez nem is lenne életszerű/lehetséges.

 

A sorompókat a forgalomirányítás felé jelentik vissza, akik zavar esetén vészhívással állítanak meg.

 

Az itthoni viszonyok teljesen mások, általános rádiólefedettség hiányában csak telepített jelzőkkel lehet operálni, ahol ilyenek vannak. Igen gyakran nincsenek. Akkor van a "nem értesíthető vonat".

Előzmény: H_CS (14207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!