Budafok tömegközlekedése sok nehézséggel szembesül. Autópályák, vasútvonalak, patak, folyam és egyéb falak határolják. A régi városrész dombon fekszik, keskeny utcáinak lakói igénylik is a buszközlekedést, meg tiltakoznak is ellene. Javaslom, az érintettek itt sorakoztassák fel javaslataikat, érveiket.
azért írtam, hogy nekem nem, mert én nem arra lakom, és nem azt az irányt használom, és csak hat után.
A Camponától az első 150-es járat 4.47-kor indul a menetrend szerint a Fehérvári út irányába, azzal még el lehet jutni munkába hatra a városba (bár én tuttira nem a hegyeken túráznék keresztül, amennyiben a városba igyekszem hatra, hanem lemennék a Camponáig, és onnan gyorsabban benn vagyok egy másik BKV busszal vagy vonattal), de az ellenkező irányban, ha valaki a hosszú menetrendű 150-essel megy, valóban elkésne, hiszen az első a Fehérvári úttól 5.00-kor startol, Budatétényben tehát 5.27-re van.
Amúgy én személy szerint egyetértek azokkal, akik szerint Budatéténynek rosszabb lett a változtatás. Lehet, hogy ezért írogatok itt róla...? :-)
nem okoz gondot, sőt, tetszett a huszáros megoldás. csak alant beszéltünk arról még a járat végállomásának áthelyezése előtt, hogy vajon merre fog majd közlekedni. ma reggel megnéztem.
Én igen! Ha az első busz Campona felé megy fél 6-kor az már késő, ahhoz hogy valaki 6-ra menjen be dolgozni (főleg átszálláshoz). Az autóbuszok garázsmenetben utasokat is szállít. Sok más járatnál is úgy van, hogy a vonal mentén állnak be a vonalra (végállomásuk felé). Ha a busz üresen megy, akkor meg azért probléma, mert nem áll meg, miközben oda megy.
251-es adalék: a Városház térről a 47-es villamos sínein haladva kanyarodik ki Mária Terézia útra.
250-es menetrendi adalék: tegnap kora délután sokkal zökkenőmentesebben jutottunk el a volt Skála elől az első Bocskai úti megállóhoz, mint régebben, amikor a Kosztolányis kanyarból küzdötték ki magukat a buszok. Viszont a menetrendet a nagyon gyér forgalomban is alighogy tartotta a busz - ebből nagy menetrendi eltérések lesznek/vannak. Nálunk a Hittérítőn tegnap reggel már előfordult, hogy bő öt percen belül megérkezett minden busz minden irányból - igen, négy darab busz kergette egymást.
ja, ez vicces megközelítés, de asszem inkább arról lehet szó, hogy a reggeli csúcsbeli időszakban annak a résznek (Budatétény, a Szoborparktól a Camponáig, és csak abban a viszonylatban, vissza nem) ez az utasigénye (hogy valós vagy BKV-féle esetleg ez a kettő időnként egybecsúszik...:-X), ezért a sűrűbb menetrend.
Gondolom ezek a pluszbuszok a Szoborparkig a Balatonin zúgnak végig a garázsból reggelente, és aztán átalakulnak teljes hosszi 150-essé vagy akármivé. Ebben az esetben, mivel egy résztávot teljesítenek, a BKV logika szerint nem kapnak plusz jelzést (tehát nem lesznek 150A-k pl.)
(Nadine, nem vagy itt valahol? Megerősíthetnél...)
van ilyen nálam is , a Hittérítőn, reggel 4.20 körül innen startol az első busz, nem a campona vagy Savoya végállomástól. Valahogy benne van még a BKV-s fiúkban, hogy ez a végállomás, a Vincellér út... És ezek a hajnali csendet hazavágó járatok sem kapnak semmilyen plusz jelzést, hiszen csak lefelé közlekednek a hegyről Őrmező majd a város belseje felé.
Az első három kérdés Szalainé Szilágyi Eleonórával kapcsolatos. Minden helyes válasz 3 pontot ér.
1,) Hány darab használt autóbuszt vásárolhatott volna a BKV, ha Szalainé 100 milliós végkielégítését, 1,2 milliós fizetését, és az ehhez járó 120 százalékos prémiumot, melyet közel 1 évig kapott, járműbeszerzésre költi, ha tudjuk, hogy egy ilyen busz ára 20 millió forint?
2,) Hány darab vonaljegyet (és/vagy bérletet) kell eladni a BKV pénztárosainak, hogy kitermeljék Szalainé fizetését és végkielégítését?
3,) Ki lehet a felelős azért, hogy Eleonóra az elbocsátást követően továbbra is a cégnél dolgozhatott? (Csak egy helyes válasz van):
a,) Az akkori vezérigazgató, Balogh Zsolt b,) A BKV teljes vezetése. Mindenki, aki tudott erről, és nem szólt c,) Magyarországon vagyunk, így senki
4,) Vajon hány másodperc alatt ég ki teljesen a Rákóczi úton azaz Ikarus 435-ös autóbusz, melynek a motorterében a karbantartás teljes hiánya miatt tűz keletkezett? A megoldáshoz függvénytáblázat használható. (10 pont)
5,) A Moszkva tér felé közlekedő 22-es busz a Szent János korháznál fékhiba miatt elszabadult. Számítsa ki, hogy az autóbusz hány perc alatt ér a Moszkva térre. (Amennyiben lehetséges adja meg a "becsapódás" helyét is) (12 pont)
5/a) Ön szerint ki lesz a hibás?
a,) A vezérigazgató b,) A karbantartó c,) Természetesen a buszvezető
6,) Ábrázolja koordináta-rendszerben a BKV jegy és bérletárainak növekedését 2000-től napjainkig. Másik színnel jelölje a szolgáltatás színvonalának csökkenését. Milyen arányosság figyelhető meg a jegyárnövekedés és a szolgáltatás színvonalának csökkenése között? (20 pont)
7,) A BKV 5 színésszel kötött szerződést a Nagykörúti villamosok és a 7-es buszcsalád utastájkoztató szövegeinek felmondására. Vajon hány darab autóbuszt lehetett volna teljesen kitakarítani, ha tudjuk, hogy a tájékoztatás "fejlesztésére" 5 millió forintot költött a cég, és azt is tudjuk, hogy egy busz kitakarítása 50 ezer forint. (10 pont)
8,) Tippelős feladat: Ön szerint hány embert foglalkoztatnak feleslegesen az Akácfa utcában? Tippelje meg azt is, ha ezeket kirúgnánk, mennyi plusz bevételhez jutna a BKV. (7 pont)
körjáratnak körjárat - csak éppen várakozik a kör felénél fél/egy órát a Városház téri végállomáson való leszállás után. én legutóbb a Törley téren láttam várakozni. nem csodálkoznék, ha kialakulna az a gyakorlat, hogy a lefelé jövő járat a Városház térről továbbmegy a Törley térre, és a sofőr miért is ne alapon a rendelőnél csinál egy menetrenden kivüli megállást, ha van rá igény (lesz). a Hittérítőn is van egy menetrenden kivüli megálló a Portyázó sarkánál... a buszok rendszeresen megállnak néhány lokál lakó igényei szerint. Nincsenek sokan, mondjuk, kábé az állandó Vincelléres leszállók 70 százaléka....:-(
Duna utca előtt áll meg visszafelé a rendelő oldalán - nem kell átmenni a zebrán - legalábbis a menetrend és a térkép szerint. Jössz le, de nem szállsz le a Savoyai térnél, hanem továbbmész - Városház tér, majd újra a Savoyai, csak a másik oldalon. Gondolom a Városház téren nem időzik sokáig, mivel nincs hol - persze nem kizárt, hogy tévedek
"3, 150A* megszűnik - Budatétény a Campona felé kevesebb buszt kap - igaz, a reggeli csúcsban van néhány érdekes plusz járat, ami nem kap külön számot (150-es ugyanúgy mint fenn a hegyen), de csupán a Szoborpark-Campona viszonylatban közlekedik. "
a városháza oldalán olvashatunk tájékoztatást az augusztus végén életbe lépő változásokról.
ehhez pár megjegyzés:
1, a 141A megszűnésével Budafokon és Kelenvölgyben egységesen 15 percenként követik egymást a 141-es járatok. Ezzel Kelenvölgyben ritkul, Budafokon sűrűsödik a járat.
2, a 150/250-es járatok menetideje hosszabbodik a Fehérvári úti kapcsolattal (igaz, az eddigi Hungária biztosítós útvonalról átkerül oda-vissza a Nagyszőllősi útra - ettől kissé gyorsulhatnak a járatok) - a forgalom függvénye tehát, hogy a két járat mennyire tudja tartani az eddig problémás menetidejét.
3, 150A* megszűnik - Budatétény a Campona felé kevesebb buszt kap - igaz, a reggeli csúcsban van néhány érdekes plusz járat, ami nem kap külön számot (150-es ugyanúgy mint fenn a hegyen), de csupán a Szoborpark-Campona viszonylatban közlekedik.
*csak érdekességként említem és az emlékeimre hagyatkozva (a Paraméterkönyv 2008 május 28-i változatához nem lehet hozzáférni halandónak tavaly nyár közepe óta): a 150A járatnak nem volt PK-i elfogadottsága, gyakorlatilag azon kívül létezett.
felfelé nem tud megállni a Savoyai téren, mert az az utca egyirányú lefelé. Aki pedig lentről igyekszik a rendelő felé, annak előtte egy (csúcsidőben félóránként, később óránként közlekedő) busszal le kell jönnie a hegyről, hogy az általad is említett módon eljuthasson a rendelőhöz.
Plusz aki fentről jön lefelé, annak sajnos az általam vázolt módon át kell mennie a zebrán. De kösz, hogy foglalkoztál a kérdéssel.
Megnéztem most a menetrendet - térképpel együtt. Én úgy látom, hogy ez gyakorltilag körjárat, oda-vissza megáll a Savoyai téren, tehát lefelé jövet 3 perc plusszal a Törley teres megoldáshoz képest, ha nem szállsz le a Városház téren, akkor a rendelő előtt vagy - nem kell átmenni a zebrán
:-) - na látod, ez lehetséges. Végülis azt feltételeztem, hogy olyan országban élek, ahol a saját választott képviselőim illetve a közhivatalok/állam által fenntartott szolgáltatók értem (is) vannak. És mondjuk legalábbis meghallgatják az érdemi mondanivalómat. Ez egyben válasz az első kérdésedre .
A másodikra azt mondanám, hogy mi megtettünk mindent, amit minden előzetes rágyúrás nélkül, csak spontán civil felhevülésünkben meg tudtuk tenni - az a baj persze, hogy a racionális érvek szintjén. Az meg úgy látszik, a döntéshozóknál édeskevés.
Más: a 251-es kisbusz útvonala megváltozik, a Törley tér helyett a Városház tér a végállomása. Ha jól vettem ki a bkv-s honlapon a rajzból, a Savoyai Jenő tértől ez a busz is a Kossuh Lajos utcán megy végig és kanyarodik a Városház térre.
Ez megint olyan változtatás, ami nem lett végiggondolva, pedig erről is esett szó. Ezt a járatot is (személyes tapasztalat) főként diákok illetve nyugdíjasok használják meg kisgyerekes szülők a rendelő irányába pl., illetve én a vonathoz. A járat most ki fogja hagyni a rendelő előtti megállót - ez a már alább jelzett, problémás gyalogátkelő miatt is nagy kár - és a piacot is.
Ha a Játék utca vagy a Káldor utca felől hátulról a piac mellett közelítené meg a teret, szerintem jobban kihasználható lenne. Habár az tény, hogy a visszafordulás bonyolultabb lenne.
A különböző blogokban, hírkommentekben mindenki anyáz, és rendre felbukkan egy-egy visszaanyázó, hogy mit ugatnak a többiek, tegyenek inkább valamit.
Mi tettünk.
Először leveleztünk: iktatott és érkeztetett levelekben osztottuk meg ellenérzéseinket és érveinket, maileket küldtünk, felhívtuk, akit gondoltunk vagy akihez irányítottak minket. Időpontokat kértünk fogadóórákra, elfogadtuk és végigbeszéltük a kapott negyedórákat. Egyeztető megbeszéléseket kértünk, és amikor lehetőségeket kaptunk, akkor éltünk vele. Amikor már minden hivatalosnak mondott csatorna bedugult, akkor jöttek a szervek által tudomásul vett utcai demonstrációk - mindenütt békés módon.
Több 10 oldalas tervezeteket készítettünk a lehetséges alternatív megoldásokról, iktattuk, érkeztettük, kézbesítettük, személyesen eljuttatuk már a szeptember 6.-i menetrendváltozás után. Fővárosi ülésekre jártunk, hogy ott is elmondjuk az érveinket.
De lássuk be, mindenki összezárt elöttünk. Mintha ebben a pár útvonalmódosítási elképzelésen valami egészen nagy dolog múlott volna. Valószínűleg az is múlott.
Szóval ha teszel, az a baj, ha nem akkor meg az. Catch-22.
A térről balfelé kikanyarodni a buszmegállóba sűrűn érkező járművek takarása miatt autóval is életveszélyes, mert közben balról is a Leányka felől és jobbról is (a másik irányból) száguldanak az autók. Ha már átértél, azonnal ott a zebra, ahol megint csak van egy buszmegálló, a járművek takarásában ha elindul a gyalogos, gyakran az életével játszik. Igaz, az ostoba autósnak, aki nagy sebességgel érkezik a Mária Terézia úton, némi KRESZ ismeret plusz józan ész birtokában tudnia kellene, hogy kétsávos úton, ha jármű áll jobb sávban és előtte ott a zebra, akkor helyből lassítania kellene, de lássuk be, erre ritkán lehet bazírozni. Támogatom a lámpás ötletet. Valaki segítsen már, kinél is kell az ilyesmit kérvényezni/javasolni?
A Barackos út - Angeli út környékén az úton szaladgál egy kis termetű, fehér színű, félhosszú szőrű kiskutyus. Nagyon félénk, riadt, nem lehet megfogni. Nem hiányzik valakinek?
Egyszer még le is dudált az egyik gyerekszoba nélkül felnőtt turbókocsis srác aki kb. 70-80-al akart elöttem átmenni a zebrán, de gyorsabb voltam... Emlegettem is a drága élő-haló rokonait.. :)
Szerintetek normális az az állapot ami a Savoyai Jenő téren van? Az autós kezében van a gyalogos élete... Nem kéne lámpa ilyen forgalmas csomópontba még véletlenül sem? Főleg hogy a város felé lejtős és kanyarodó út végében van a zebra ahol szeretnek a faszacsávók 80-al száguldozni... :@
viszont akkor, Te vagy az üdítő kivétel - ehhez őszintén gratulálok! (Nem irónia)
Gyere el hozzánk a Rózsakertbe! Ide aztán nem nehéz eljutni BKV-val, mégis mindenki autóval hozza a gyereket. És az rendben, hogy egy ovist nem lehet egyedül elengedni, de egy felsőst azért már fel lehet tenni a buszra. Qrva nagy anyázás volt amikor virágládákkal lekerítették az iskola előtti részt, miután súlyos gázolás történt - ez egyébként kb 30 éve behajtani tilos táblával védett terület, sőt az odavezető szakaszok is. Lassan ott tartunk, hogy az autósok zöme már 50 métert sem hajlandó gyalogolni - és örülök a kivételnek, komolyan.
Egyre inkább körvonalazódik - amit korábban azért nem mertem feltételezni - az, hogy személyes indulatok állnak a józan észnek ellentmondó intézkedések mögött.
Póriasan: A LOB beleköpött egyes Önkormányzati tisztségviselők levesébe.
Büntetésbenvan a Hittérítő utca (nem lesz megálló csakazért sem, pedig be volt tervezve, a pénz is megvolt hozzá és a BME is támogatta szakmailag, a BKV-nak pedig mindegy lenne és a kerülettől várja a javaslatot), büntetésben van a Pannónia utca (a Mező utcai alternatíav útvonallal felezhető lett volna a Pannónia u. terhelése és a buszok is akadálytalanul haldhattak volna, elérhetőbb lett volna a temető és a sportpálya is - ha már buszozunk a kertes családi házak között, a BKV megnézte és ésszerűnek tartotta, de a kerület javaslata hiányában nem foglalkozik vele) és büntetésben van a Tanító utca is.
Büntetésbenvagyunk, mert mertük kifejezni a különvéleményünket és mertünk szervezetten tiltakozni az intézkedéseik ellen. Miután meggyőzödtek arról, hogy nem politikai szándékú a tiltakozásunk, ki lettünk kiáltva önző, gazdag autósoknak.
A XII. kerületben másképp zajlottak az események: ott maga a polgármester (Pokorni) személyesen igyekezett ésszerű kompromisszumokat keresni, itt nálunk a XXII. kerületben mit nyilatkozik a polgármester? (videón megörökítve) "A megállókba ültetett fákat kivágjuk, a tiltakozókat elvitetjük".
Hittérítő útról: mind a 250-es, mind a 150-es minden irányból végigmegy oda-vissza. Ez az egyetlen közös szakasz, és a hurokjelleg tovább duplázza az áthaladások számát. 300 méterrel arrébb már csak fele az áthaladások száma, további 150 méterre pedig negyede. Ez azért elég igazságtalan. Egy rohadt megállóval az utca végén helyből felezni lehetne a környezetterhelést. Nem is beszélve arról, hogy az utca másik végén ott van a 251-es (6 perc alatt a Kossuth Lajos utcánál van...).
De nem, megállót építeni, aztat nem lehet. Igaz, hogy az önkormányzati oldalon található adatok szerint a tavalyi megállóépítési hullámban számoltak vele mind a szakértői, mind a közbeszerzési megbízások során, de nem. Juszt sem. Pusztuljon a Hittérítő utcai NIMBY is meg a környezet is vele. Minek tud számolni az ilyen és figyelmeztetett még időben tavaly nyáron a járatok megindulása előtt, és minek akarja megóvni a lakókörnyezete jellegét. Meg a TI pénzeteket. Kap az a vállalat belőle akármennyit a 66 képviselőtől ott az V. kerületben, csak szólni kell nekik.