Szoljon ez a topik, erről a Szovjet gyártmányú nagyteljesítményü dizelmozdonyról, amit az M62-est gyártó Luganski Mozdonygyár készített. Ez a mozdony a mai napig üzemel Németországban illetve a Bulgáriában.
Nekem is gyerekkoromban H0 Ludmillam volt. Azt hittem sosem fogok élőben ilyen gepet latni :) Aztan nyaranta par evig egesz sokat utazhattam velük a Balatonra, Schlierenben tokig lehuzott ablakkal a gep mögött Celltol Szentgyorgyig :)
A pályakotró pedig nagyon király (nekem nagyon hiányzik a DB-s gépekről), amikor a hsz-ed olvastam, pont a bolgár gépek jutottak eszembe, hogy azokon milyen jól néz ki, az a sárga csíkozás még ki is emeli, de mire géphez ültem, már képet is raktál fel :)
Az jó lenne, a GySev nekik is "hazai". Egyébként első találkozásom Ludmillával ugyancsak a vasútmodellezéssel kapcsolatos - pláne, hogy modellben már gyerekkorom óta megvolt -, történt ugyanis, hogy egy modellbolt egyik tagjával mentünk ki Sopronba fotókat készíteni a frissen oda megérkezett, és épp az átadási procedúrán lévő 3-asról, amiről aztán a modellbolt - fotóink alapján- készített is TT méretű DB alapú átfestéseket. És ha már ott voltunk, akkor a "soron" ott állt az akkor már szolgálatban lévő első szerzemény a 4-es is.. Igazán lenyűgöző látvány volt, majd visszakeresek néhány képet és felrakom ide. Később többször elmentem Csorna környékére Ludmillát fotózni, csak a 2-essel nem hozott össze a sors, a másik 3-al igen, de arra még mindig lehet esélyem. Na meg úgy néz ki egyre több másikra is :)
Itt például egy kis hangélmény 241,008 módra! Valahogy nem túl sok olyan videót sikerült eddig látnom a Ludakról, ahol a hangjuk jól kijött volna, de ez ilyen. Ráadásul ez a gép a kevés megmaradt 2-5D49-cel átalakított példány egyike, tehát 4000 paci a beépített névleges dízelteljesítmény!
A két MTMG-s példány hagyományos 232-es lesz. A képen láthatóról még az INDUSI-vevőfejet is leszerelték, így helyet kaphatott a pályakotró, ez egy kicsit szokatlan látvány az eredeti DB-sekhez képest.
A villamosítást megelőző átmeneti állapot kezelésének legészszerűbb módja az ilyen mozdonyok beszerzése. Jók a paraméterei, univerzálisan felhasználható, jó állapotban, nagyobb mennyiségben elérhető és végül, de nem utolsósorban viszonylag olcsó. Meg még szeretjük is... 😀
Azért az nagy királyság, hogy ezek a vasak a hazai pályákon láthatóak, és nagy öröm, hogy egyre növekszik a számuk, pláne, hogy már nem csak DB vörösben. Bár ez az MTMG nekem nagyon "Pride" szinű, de legalább a "miénk". Az meg eddig nem is tudatosodott bennem, hogy a 233-as ilyen asszimetrikus az oldalait tekintve (egyik oldalt 6 ablak, másikon meg + 4 szellőzőrács), imádom ezt a repce gépet! :)
Igen, ez is a román eredetet látszik igazolni (a Sulzerek vannak azon a környéken 0 60 0 a klasszikoké, a 8-710-es EMD-vel remotorizáltaké meg 0 65 0, ha jól okoskodom).
Nem, a remotorizálás eredménye 232/233-as váltás. A 651-es sorozatjelölést azok a gépek kapták, amelyek a DB-tól a DB Schenker romániai leányvállalatához kerültek. Ez az az LSD (hihi)... Logistic Services Danubius. A 648 pedig a magyar rendszerbe illeszkedik (M64). A 651-esek tehát klasszikok, vagyis az eredeti, 16 hengeres 5D49 van bennük, tehát 232-esek. Há' világos, nem? :-DDD