Jó hogy nem néztél BTCC-t a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján :) ott volt olyan kretén pontrendszer hogy nem az lett év végén a bajnok aki a futamokat nyerte halomra hanem a tizensokadik :)
2023 van, nem 1983, hogy csak tévé létezzen meg a nyugati határhoz közelieknek a "hangyás" ORF1 :)
Szerintem ha adná "A tévé", akkor se lenne meg az a lelkesedés, mint régen az emberekben. Kb. elegük lett az egészből amit a széria mutatott. És jön ehhez az is, hogy 2019 után Michelisz futamokat is 1-2-t nyert, Zengő-láz is oda így itthon se lehet ebből Lantoskodni meg blogolni.
Idén tudtommal minden versenyt élőben adnak YouTube-on, szóval bárki aki akarta nézhette volna akár egy telefonnal a kezében
Mindenesetre tényleg tudnak valamit, mert tavaly a 9 fullszezonos autós szériából amit eltemettek, idén csináltak ugyanúgy egy 9 autós bajnokságot és elvannak. Sokan szerintem nem is tudják hogy a létszám ugyanaz, csak mindenféle TCR bajnokságokba tolták be őket, de az a sokfős mezőny nem játszik egész szezonban
Meg amit írtam, hogy a tavaly még 12-13 állandó fős teljesen vállalható TCR Europe-ot lőtték ki inkább, ahol idén lett 6 fullszezonos versenyző.
7 fordulóból meg 3x odavágták nekik ezeket a World Tour indulókat, akik miatt meg teljesen kusza képet ad a bajnokság. Pl. Filippi 9. lett a szezonnyitón, de amúgy Europe szerint 1.
Átlag érdeklődő lát sok autót, aminek a fele nem is itt indul, a másik fele meg igen de ők meg hátul. Vagy ha éppen elöl, akkor meg lesnek ez kicsoda. Aztán következő hétvégén megint az a 9 induló és megint egy szinte teljesen más mezőny.
2024-től a Supercars megváltoztatja a pitbeosztas szabályát.
(az érdekes lesz majd hogy valaki az elő versenyen az 5. pithelyre ment tankolni vagy kereket cserélni, míg a következő versenyen mondjuk a 7. helyre kellene, de ő reflexből az 5-re megy) :)
Bernhard jövőre nem indít csapatot a DTM-ben. Pedig tavaly 1 autóval jöttek (ráadsául Preining nála debütált és ők hozták az első Porsche győzelmet), idén 2 autóval de 2024-ben már egyel se.
Anyagi okai vannak ennek, állítólag a főszponzor KÜS lelép ill. Bernhardnak is sok volt ennyi feladat. Nővérét majd jobban bevonja a vezetésbe. Ez ugye családi csapat, amit még az apjuk alapított.
Porsche alapú bajnokságban fognak indulni, és fiatal tehetségeket nevelnek a jövőben.
Legtöbb nézőt az esős nürburgring hozta, a legkevesebbet meg pont a szombati első futam, ami a bajnoki címről is szólt.
Gyenge számok okaira felhozzák, hogy a Pro7 felvételről adja és azt megszakítja reklámmal, közösségi oldalakon sokat szidják a kommentátort Eddie Mielkét is, és még a németek is inkább átmennek a YouTube oldalra ahol élőben nézhetnek mindent.
Cikk kiemeli, hogy kb. 15 éve, még azon kongatták a vészharangot, amikor 2 milliós számot épphogy elérték, most meg már majdnem a negyedére zuhantak be.
meglépték, hogy a "profi" versenyzőket kirakják, és elmennek ebbe a "Pro-Am" irányba.
FIA által platina besorolású versenyzők nem indulhatnak már, arany besorolású versenyző meg csak ezüst vagy bronz kategóriással alkothat párt. De pontos részleteket még nem tisztázták.
6 hétvégéből 4x lesz közös ADAC GT-DTM forduló (Oschersleben, Zandvoort, RedBull Ring és Hockenheim), a két külsős forduló meg a Nürburgring és Spa lesz (itt nem a WEC részeként mennek természetesen)
Ragaszkodnak mindenképp ahhoz a piramishoz, aminek a csúcsa DTM. ADAC GT4 - ADAC GT - DTM lenne a kijelölt út, hasonlóan mint a Moto3 - Moto2 - Motogp a motorosoknál.
Versenyzőknek ígérnek némi anyagi támogatást is, de ami a legnagyobb változás, hogy a 24-es ADAC GT bajnok biztos lehetőséget kap 2025-ben a DTM-ben. (és ugyanígy a GT4-es bajnok az ADAC GT-ben is)
Idei kevés mezőnyt (8 autós Sachsenring volt a mélypont), Voss azzal magyarázta, hogy túl későn vették át az egészet, és kevés ideje volt a csapatoknak tervezni és sok szerződés már fixálva volt, így nem tudtak már a versenyzői kategóriákon se módosítani és a kezdeti bizonytalanság miatt sokan elmentek más helyre
nagyon úgy tűnik ez eldőlt, és délelőtt a kvali után már bajnokavatás lesz, de ha nem, akkor sem kell izgulni vasárnap délután
Preining ezzel a pole + győzelem kombóval 27 pontra lépett el, és maximum 28 szerezhető. (egál Bortolottinak kedvezne, mert több győzelme van)
kvalin elvették a leggyorsabb körét, a futamon meg nem tudott igazán feljönni, bár ott a kerékcserék után úgy tűnt lehet itt csoda, mert a gyors cserével megelőzte van der Lindét, és Aitken, Feller elé jött vissza, de hideg gumikon hamar át is lépték.
De így sem adta fel, mert a hajrára visszaelőzte az Audit és a Ferrarit így matematikai esélye még megmaradt
Élen meg a 2 Porsche senkitől nem zavartatva begurult 1-2-ben.
Engelhart meg egy szezonban 2 márkával állt a dobogón. Szezon elején Porschével nyert, most Lamboval a dobogón, mint beugrós. Azért itt csak kiderült, hogy hiába nem Grasser a gyári Lambo csapat már, de van bennük potenciál, csak nem éppen a megfelelő versenyzőkkel kezdtek. Wishofer után jött Paul, aki rögtön nyert az esőben, Caldarelli nem nagyon tudott villantani, most meg Engelhart dobogós, úgy hogy első sorból indult. Teljes szezonos Schmid meg 36 pontot hozott idáig.
Esetleges gyártói utasítástól sem kellett félni egyik oldalon sem, mert Preining élről indult és végig vezetett, csapattársa nyilván nem támadta, táv elején Perera is védte Bortolottit de itt azon se kellett izgulni, hogy esetleg Engelhart "magától elengedi" az olaszt, mert köztük volt Feller. Meg sokan tartottak attól Engelhart mit csinál hiszen szerződéses Porsche versenyzőként adták kölcsön pont a Lambonak, de vele se volt gond.
Futam közepén az a hármas csata nagyon nagy volt, de az élen semmi se történt.
Preining amilyen konstans idén megérdemli a címet, pedig nem neki drukkoltam, Mirkonak az a kihagyott második nürburgringi futam, és az a rajt utáni osztrák defekt egyszerűen túl sok pontvesztés volt
Preining pole...és 10 helyett már 13 pont előnyben
Bortolottival kitolt a track limit, újabb köre már nem volt erős. Amit elvettek tőle meg gyorsabb idő volt mint az osztráké. Pedig a Lambok itt jónak tűnnek, a beugró Engelhart 2.
Kisebb meglepetésre, de Abt marad jövőre is Audis csapat, mindkét mostani versenyzőt megtartották (ez papírforma), és visszatér hozzájuk a RedBull 2018 után ismét, mint főszponzor
Manthey Porsche is maradni fog, nem fognak lelépni a WEC miatt. 2-2 autóval akarnak indulni mindkét szériában.
1 hét múlva Surfers Paradise majd utána Adelaide 500 versevnyek lesznek. Amitől érdekesnek ígérkezik kipróbáljak a FCY rendszert hasonlót mint a F1 VSC.
"Silber -> Gold: Sean Gelael, Marino Sato, Kyffin Simpson"
Még javasoltam volna előléptetésre pár nevet: Benjamin Pedersen, Devlin DeFrancesco, Brad Benavides, Roy Nissany, Ralph Boschung, Joshua Mason, Romain Grosjean, Logan Sargeant, Nyck de Vries, Nicolas Goatifi, Nikita Mazepin, Jacques Villeneuve, Mick Schumacher, David Schumacher, Jamie Chadwick...
Ahmad Al Harthy Kevin Boehm Sarah Bovy Akira Iida Salih Yoluc
Silber -> Gold:
Rui Andrade David Beckmann Will Brown Anton de Pasquale Broc Feeney Declan Fraser Michelle Gatting Sean Gelael James Golding Andre Heimgartner Tim Heinemann Brodie Kostecki Jack Le Brocq Edoardo Liberati Vlad Lomko Gilles Magnus Tadasuke Makino Joey Mawson Cooper Murray Seita Nonaka Jusuf Owega Maximilian Paul Matthew Payne Riccardo Pera Josh Pierson Thomas Randle Christian Rasmussen Marino Sato Clemens Schmid Nolan Siegel Kyffin Simpson Casper Stevenson Kay van Berlo Nico Varrone Thierry Vermeulen
Gold -> Platinum:
Nick Cassidy Henrique Chaves Jake Dennis Christian Engelhart Mitch Evans Ross Gunn Ayhancan Güven Scott McLaughlin Sandy Mitchell Ritomo Miyata Chaz Mostert Pato O’Ward Alex Palou Thomas Preining Cameron Waters
Silber -> Bronze:
Lorenzo Case Sebastien Dumez Casper Elgaard Tanner Foust Toby Grahovec Hubert Haupt Adam Isman Steve Kirsch Darren Law Stephane Lemeret Sebastien Rambaud Nicholas Risitano Jack Roush Stephane Tribaudini Alban Varutti Bo Yuan
Gold -> Silber:
Antonin Borga Rahel Frey Wolf Henzler Antoine Leclerc Steve Owen Nelson Panciatici Max Papis
Szezon be se fejeződött, de már mennek a pletykák a 2024-es évre: rövidebb, de sűrűbb hétvégék, 2 új csapat aki érdeklődik, és jönne a Honda is?
- hétvégék 2 naposak lennének. Pénteki nap nem lenne szabadedzés sem. Szombat délelőttre tennék át, míg az időmérőt délután, és rögtön utána jönne a verseny. pl. 13 órakor lenne egy 15 perces kvali, és 13:30 a verseny. Sűrűbb programot jelentene ez, és a kvalik nem lennének rejtve kora délelőtti órákban, amikor alig vannak még a pályán nézők. Adna némi izgalom faktort is, mert kevesebb idő maradna a taktikázásra, és kvali után már ugranának a futamba. Pro7 csatornának akik közvetítenek nagyon bejön az ötlet, mert egy csomagban tudnák sugározni az egészet.
Csapatok visszajelzése is pozitív. Egyedül ott lehet majd csörte, hogy az időmérő rövidebb legyen-e. Mercedes lehet ellene lesz, mivel náluk ismert, hogy nehezebben melegednek fel az abroncsok, akik így plusz 1 kört még szoktak menni, a kvalis körük előtt, hogy a gumik és a fékek hőmérséklete számukra ideális legyen. Így nekik kevesebb esélyük lesz a rövidebb idő miatt (melegítő paplanok itt tiltva vannak)
- Caldarelli minden bizonnyal nem lesz ott a szezonzárón, Porschétól megy majd át Engelhart Grasserhez. Olaszt visszahívta a Lambo, LMDh projekt miatt tesztelnie kell és szimulátorozni. Héten is 3 napot tesztelt Grosjeannal. Engelhart meg nem aprózta el, mert Indianapolisból egyenesen utazott vissza Németországba és a hét elején már Hockenheimben tesztelt a mezőny jelentős részével együtt. Porsche elengedi, nem akadályozza, így rajtuk nem múlik. Grassernél nem kerülne idegen környezetbe, mert évekig ment náluk más szériákban és jó a kapcsolata a csapattal a mai napig.
- Abt csapat még nem döntött, hogy a DTM-ben is Lambora váltanak-e, vagy maradnak Audinál, a bejelentést a szezonzáróra ígérik
- Schnitzelalm Racing érkezhet a mezőnybe. Háttérben már egy ideje komolyan megy a szervezés egy 2 autós csapattal. Egyik versenyzőjük Marcel Marchewicz lenne, aki a saját neveltjük különböző kategóriákból. Csapat híres arról, hogy fiatalokat építenek fel, és nekik adnak lehetőséget. Van saját akadémiájuk is. Szezonzáró ADAC GT hétvégére neveztek is 2 Mercivel, ill. 2024-ben felkészülés jegyében a GT Winter Seriesben is jelen lesznek, ahol fiataloknak is adnak lehetőséget.
- Honda is megjelenhet. Egy chemnitzi csapat futtatná a kocsikat az AiM GT. NSX GT3 lenne a modell értelemszerűen. Maga az autó ugye nem új, IMSA-ban Acura néven megy, ill. Japánban is a SuperGT-ben is sikeresek. Ősszel indítanak egy tehetségkutatót, mert a céljuk a tehetségek behozatala. Hangsúlyozzák, hogy náluk nem a pénz fog dönteni, ki mennyit rak le az asztalra hanem a képesség, és az egyik autót férfi a másikat nő kapná. (most ez így érdekes, mert ha a tehetség számít mi van ha 2 férfi jobb mint 1 nő? :)
- ADAC GT-t jövőre életben akarják tartani mindenképp. Ha valóban néhány csapat indítana juniorgárdát talán menthető lenne, ill. páran tervezik a belépést is. Osztrák hétvégén volt egy közös megbeszélés ADAC és a csapatfőnökök közt, hogy közösen találjanak valami megoldást. Lehet a hétvégék lebonyolításában itt is lenne változás. Platina besorolású versenyzőket nem engednék indulni, de ez többeknek nem tetszik, mivel általában a platina mellé könnyebben tesznek egy juniort és a platina mivel eredményesebb/ismertebb, szponzort is vonz.
Következő szezonban meg sok versenyző besorolása is változni fog. FIA napokban adta ki ezeket. Preining, Engelhart, Güven platina lesz.
Tim Heinemann, Jusuf Owega, Maximilian Paul, Clemens Schmid, Thierry Vermeulen pedig ezüstből arany.
Majd azokon a helyeken lesz ez érdekes, ahol ezek szerint kell a versenyzőket összeállítani mert lehet emiatt módosítások lesznek.