Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 2024.12.01 0 0 66918

"A karosszéria áttervezésekor ügyeltek arra, hogy az új konstrukciót az eredeti Škoda 440-es alvázra is fel lehessen szerelni. (...) A karosszérián végrehajtott változtatások elsősorban közvetlenül az alváz átalakításához kapcsolódtak, de egyéb, a jármű általános megjelenését és funkcionalitásának javítását célzó módosításokat is tartalmaznak. A hűtőrácson egyetlen nagy légbeömlőnyílás van, a nagy keresztirányú krómcsík a szárnyas nyíl emblémával megmaradt Škoda védjegyként. (...) Az Octavia hátsó lámpacsoportja kétszínű lett, a felső fele a narancssárga színű féklámpa, az alsó fele pedig piros színű, a hátsó lámpa és a villogó két izzószálas izzójával. A műszerfalon új műszerek találhatók, és az új kormánykerékkel együtt az új modell jellegzetes vonását képezik."

(Ing. František Sajdl (AZNP Mladá Boleslav): A Škoda 440 megújítása, in: Automobil 1959/3)

Előzmény: Nézelödő (66916)
Fekete110r Creative Commons License 2024.12.01 0 0 66917

Ezek a verseny teherautók selejt gépekből készülhettek, vagy új járművekből? Lehetett ebben koncepció?

Előzmény: Gordon Zsigmond (66893)
Nézelödő Creative Commons License 2024.12.01 0 3 66916

Ezt már egyszer korábban leírtam , sőt képpel is illusztráltam , hogy volt Skoda 445 egy színű piros hátsó lámpával : 

 

A Skoda 440 -re nem került hátra felírat , az csak a 445 modell privilégiuma volt .

 

Viszont azt sem állítom , hogy rosszul emlékszel ! 

 

A Spartak és az Octávia modellek váltásánál nem volt éles választó vonal , készült viszonylag sok átmeneti modell ! Még én is kutatom , de valószínűleg az Octávia első két szériája lehetett ilyen  , amit még igazából nem is hívtak Octaviának , még a régi név volt , de már az új karosszéria : 

 

(Forrás : Motor Revue 1959 október )

 

Felületes szemlélő azt mondaná a hűtőrács alapján , hogy ez egy Octávia , de nézzük csak meg a sárvédő oldalán a feliratot !

 

Az bizony Skoda 440 ! Nekem is vagy egy ilyen felírat a gyűjteményemben , ami itthonról került elő . Valószínű , hogy futott ilyen átmeneti modellből 445 is itthon , és annak valóban lehetett már két színű hátsó lámpája , amire te is emlékszel .

Előzmény: Mihál (66889)
gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 3 66915

Mihál listája segítségével megerősödtem egy régebbi sejtésemben.

A Fortepan 23665 sz. képen látható teherautóroncs valóban egy MÁVAG Nh2 autóbuszból került átépítésre.

 

Nézelödő Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66914

1946 májusától gyártották az Skoda 1101 típust . A képen már a modernizált , 1948 -tól gyártott 1102 modell látható nem túl fényes állapotban . Szerintem inkább az ötvenes évek közepén készülhetett a fotó .

 

Egy márkatárs szép kézzel festett rendszámmal : 

CD-259

 

Előzmény: toto92 (66899)
gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 0 66913

Köszönöm.

Előzmény: pizo (66912)
pizo Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66912

Adler Trumpf Junior.

 

Zoli

Előzmény: gumidani (66903)
gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66911

Nem tévesztendőek össze a Gräf & Stift egy másik gyármányával. Ezt a Dr Barry & Co használta a MÁVAUT-tal közösen üzemeltetett Budapest-Bécs járaton.

gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 2 66910

Úgy rémlik, hogy volt már róluk szó.

4-5 darab lehetett. Eleinte Bp 39-47x, később BX 14x rendszámot viseltek. Kirádulóbuszok voltak. Érdekességük volt, hogy szabvány mérető bőröndök tartoztak hozzájuk. Ezeket kölcsönözték az utasoknak. Így teljes mértékben kihasználható volt a csomatér.

  A gkv-nek sportos alkatúnak kellett lennie, mert a vezetőülés megközelítése nem volt "akadálymentesített".

 

Közűlük legalább egyen, a BX 141-en, "becsinálták" a jobb első sarokrészt.

Előzmény: Gordon Zsigmond (66909)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 0 66909

Köszönöm.

Előzmény: gumidani (66908)
gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 3 66908

Így nézett ki elölről:

 

Gräf & Stift, Uhri-féle kocsiszekrénnyel, az Autotaxi tulajdona volt. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (66905)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 3 66907

GC-15-55 (Ikarus 66.22)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 3 66906

YD-73-78 (ZiL MMZ 555)

(Simon Dezső gyűjteményéből)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 2 66905

BX-142 (ez vajon milyen busz?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 2 66904

ZT-20-29 (Polski Fiat 126p)

(Fortepan)

gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 0 66903

Lehet, hogy ez egy Tatra 57 A?

Előzmény: gumidani (66898)
toto92 Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66902

A cseh wikipédia szerint:

 

It was almost identical to the 1101 type, it differed mainly in the shift lever moved from the floor to the steering column under the steering wheel. Another change was a new front bumper , integrated with the bodywork. Ventilation flaps appeared on the sides of the car in front of the turn signals.

 

Azaz az első lökhárító változott (integrálták a karosszériába) és szellőzők kerültek a karos indexek elé.

 

1101:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Skoda-automobiel%2C_Bestanddeelnr_903-3555.jpg/1920px-Skoda-automobiel%2C_Bestanddeelnr_903-3555.jpg

 

1102:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/%C5%A0koda_Tudor_Cabrio_938%2C_2013_Oldtimer_Bohemia_Rally_38.JPG/1920px-%C5%A0koda_Tudor_Cabrio_938%2C_2013_Oldtimer_Bohemia_Rally_38.JPG

Előzmény: gumidani (66898)
gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66901

Škoda 1101-t és az 1102-t külsőre miről lehet megkülönböztetni?

Pontosítom a kérdést. Hátulról? Mivel elölről a hűtőrács, belülről pedig a sebességváltókar mutatja a megfejtést. 

Előzmény: gumidani (66898)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2024.12.01 0 2 66900

CR 48-45

 

toto92 Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66899

A topiktárs által is idézett források mellett még azért bátorkodtam ennyire konkretizálni a típust mert az általam fellelt források 1949-re datálják az 1102 megjelenését, a képen pedig 1947-et hazudnak mint készítés dátuma.

Előzmény: gumidani (66895)
gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 3 66898

Škoda 1101-t és az 1102-t külsőre miről lehet megkülönböztetni?

Az, hogy a köznyelvben elterjedtek mindenféle pontatlan, slampos kifejezések, nem indokolják azok átvételét. (Gomulka, Molotov, faros, panorámás, nejlon, bubufék, turbókuplung, stb.) Pláne hosszabb idő múltával, hiszen ekkorra már csak a később élők összezavarására alkalmasak. Természetesen távol áll tőlem az, hogy bárkinek "megaszondjam", hogy mit mondjon, vagy írjon. Mindez csak az én véleményem.

 

Előzmény: apron64 (66896)
apron64 Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66897

https://www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/2968-1949-skoda-1102.html

 

"Vozy Tudor byly vyráběny ve velkém množství variant. Byly to již zmíněné dvoudveřové tudory, ale také sedany ve čtyřdveřovém provedení. (I těm se paradoxně říkalo čtyřdvéřový Tudor)."

 

" A Tudor autókat rengeteg változatban gyártották. Ők voltak a már említett kétajtós Tudorok, de négyajtós változatban a szedánok is. (Paradox módon négyajtós Tudornak is hívták őket)."

Előzmény: apron64 (66896)
apron64 Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66896

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1101/1102

 

"The Škoda 1101/1102 is also known by the popular name Tudor, derived from its two-door sedan body, which was the first to come into production. This nickname was eventually commonly used for all 1101/1102, regardless of their body."

 

"A Škoda 1101/1102 a népszerű Tudor néven is ismert, amely a kétajtós szedán karosszériájából származik, amely elsőként került gyártásba. Ezt a becenevet végül az összes 1101/1102-re használták, testüktől függetlenül."

Előzmény: gumidani (66895)
gumidani Creative Commons License 2024.12.01 0 1 66895

Vagy 1102 nemtudor, mert négyajtós. 

Előzmény: toto92 (66894)
toto92 Creative Commons License 2024.12.01 0 0 66894

1101 "Tudor"?

Előzmény: Gordon Zsigmond (66892)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 2 66893

YF-74-91 (ZiL-130)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 2 66892

EE-126 (elvileg egy Škoda, de milyen?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.12.01 0 2 66891

IL-27-89 (Lada 1300)

(Fortepan)

Mihál Creative Commons License 2024.11.30 0 0 66890

Még annyit: ez a két részre osztott hátsólámpa (amilyen a 445-ösé is volt) jól látszik a 66879 hsz. képén, egy régebbi Octavia hátán.

Előzmény: John Howard (66878)
Mihál Creative Commons License 2024.11.30 0 1 66889

Nem a rendszám alapján, hanem a hátsólámpa miatt írtam, hogy 440.

 

Ugyanis a 440 és 445 két apróságban különbözött egymástól külsőleg (vagyis túl azon, hogy a motorjuk más volt):

a homlokfali felső kivágásban a 440-esnek függőleges pálcikák voltak, míg a 445-ösnek 1-1 vízszintes hosszú pálca,

a hátsólámpája pedig a 440-esnek egyszínű piros, középmagasságban kidomborodó volt (mint a képen),

ezzel szemben a 445-ös lámpája két részre volt osztva: felül narancs, alul bordó (ez utóbbival azonos volt a régebbi - még nem fecskefarkas - Octaviák hátsólámpája.)

Előzmény: John Howard (66878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!