Sajnos további kérdések merültek fel a motorral kapcsolatban :-)
-A GS500-ba egy ilyen mezei olajboltos "Hiflofiltro" márkájú olajszűrő megteszi nem?
-Olajszűrőcseréhez kell mást is venni valami extra tömítést, ami tuti tönkremengy a csere alatt, ilyesmit?
-Szaki által vezérműlánc lazaságnak lett a spéci hang minősítve. Ez lehet a láncfeszítő szériahiba (úgy olvastam ez gyakran előjön ezeknél)? Ahhoz kell láncfeszítőt cserélni vagy csak levenni, megtakarítani, visszatenni? *Itt lehet, hogy az olajcsere-periódus végéhez közelítve a hígabb olaj miatt van nagy hangja a láncnak sajnos az is meg lehet.
Ha a motor hangja kicsit gyanús, az lehet a szelephézag nem helyes beállítása miatt? Ennek a kivizsgálását meg egy első teleszkóp szimering cserét Budapesen hol csináltatnátok meg?
Halihó, üdv márkatársak! Előre elnézést kérek, mert most "összeszemetelek" pár (általában általam olvasott - még ha nem is írok) fórumot. :D
Szervezek egy motoros "eseményt" (07.21.): alább a leírás illetve a Facebookon kiírt esemény linkje. Ha valakit érdekel, vagy ott jelezze vagy az anti-FB motorosok akár e-mailen is (okta kukac fríímél pötty hu) Szálláshely le van foglalva Nagyvisnyó mellett, de jó lenne tudni a végleges létszámot mihamarabb. Köszi és bocsesz még1x.
Szerveznék egy laza motoros túrát, ami egyben egy fapados fotóverseny is lenne egyben. Nem csoportos motorozás, bár természetesen nincs tiltva a közös gurulás. A feladat az lenne, hogy az indulási ponton minden induló megkapja (reggel 8:00 és 10:00 óra között) a listát azokról a helyekről/látnivalókról, amiről kellene egy képet készítenie útközben úgy, hogy a motorkerékpárja is rajta legyen a felvételen. Az útvonalat mindenki egyénileg határozza meg (éppen ezért saját felelősségére vesz részt minden jelentkező ezen az eseményen és határozottan felhívjuk most a figyelmet a KRESZ és a normális/biztonságos motorozás szabályainak betartására!) és az időbeosztást is – azaz ha még mást is meg szeretnél nézni az útvonal közelében, annak sincs semmi akadálya. Kényelmes kirándulós túratempó a jelige! Értelemszerűen digitális formában kellene a képeket elkészíteni, úgy hogy a találkozási/érkezési ponton a zsűrinek át lehessen adni. Ennek határideje aznap 18:00 óra. Mivel a túraútvonal kb. 250km egy reggeli vagy kora délelőtti indulással ez igencsak kényelmesen teljesíthető. (Kb. a Bükk környékén fogunk tekeregni.) A távolabbról érkezőknek van lehetősége pénteken is megszállni – kifejezetten ajánlom az eseményt az ország más részein élőknek, akik nem ismerik ezt a környéket és szeretnek motorozni plusz fotózni is. Szombaton a szálláshelyen a "zsűri" értékeli az elkészített képeket és este eredményhirdetés. Elképzelésünk szerint a program részét képezné „díjkiosztó” után a szombat este közös eltöltése, tábortűz, szalonnasütés, miazmás. (Kérlek jelezzétek, hogy a kemping éttermében kb. mennyien szeretnétek majd vacsorázni.) Nincs szükség vérprofi fotós felszerelésre, akár telefonnal is el lehet készíteni a képeket – elsősorban a kompozíciót értékeli a zsűri. (Pl. ha nincs „kiphotoshopolva” egy villanypózna a fotóról, az nem lesz befolyásoló tényező, vagy ha nem ideális a napfény beesési szöge… ) Természetesen ha másodmagával jönne valaki, akkor az utas is fotózhat. Mondhatni a fotóverseny is inkább csak alibi, hogy legyen valami okunk szép útvonalakon motorozni. Az útvonal B-A-Z és Heves megyében fog vezetni, így aki meg szeretné ismerni ezt a tájegységet motorral, annak itt a remek alkalom. Komoly díjakra ne is számítsatok! :D De mivel általában amúgy is fényképezünk a látnivalóknál, a verseny keretén belül legalább lesz lehetőségünk egymás felvételeit is megnézni…
Sziasztok Azt szeretnèm kèrdezni hogy menetközbe lehet hallani egy ciripelő hangot olyan mint amikor a tücsök ciripel szerintetek ezzel kell foglalkozni vagy nem???
Elvileg ugye 91-es oktánszámú benzin kellene a GS500-ba, gyakorlatilag 95-ös az elérhetőség miatt. Édesapám talált valami nagyapától sajnos megörökölt akármilyen benzint. Nem kétütemű olajos legalább :-) , elvileg sok-sok éve ómozatlan 95-ös volt, ma már kit tudja, szerintem idővel változik, csökken a nyomástűrése, mert az adalékok elpusztulnak benne. Na azt keverte a motorba normál friss benzinnel. Lehet, hogy hiba volt?
Lehet, hogy ennek következtében nem nagyon akaródzik a motornak nagy fordulaton mennie vagy az csak egy másik gond? Ez egy érzés, mert korábban fürgébbnek tűnt a jószág most meg valahogy nem volt szívem házni a gázt mert mintha szenvedett volna a gép, régen szinte kérte pár hónapja a szerkezet a komoly gázadásokat.
Ötezer körül irgalmatlan rezonancia van a gépben. Lehet valami szelep beállítás van elkefélve vagy ez ilyen és rosszul emlékeztem?
Adott egy 1993-as Gs500e. Kèt hónapja vettem, az eladó szerint "erősen használt" állapotban. Ez így is volt. Kedvező ár, foglalkozást igènylő gèpezet. Nem indult. Egy karbi pucolás után elindult. Alapjárat nem volt, rájöttem, hogy a szívócsonk repedt ès azèrt. Cserèltem. Kapott új gyertyákat, karbi felújító szettet is. Szèpen duruzsolt, pöccre indult.
A napokban azonban megadta magát. Párszor elindult, de lefulladt, most már el se indul. Benzin van, szűrők rendben, szikra van, benzincsap átenged. Van azonban egy átfolyó a szívatónál, ami repedt volt (rèzből) de attól mèg ment. Azóta azt is megcsináltam, de nem indul. A jobb első tompítottam ès a fèklámpa jobb fele sem èg.. Ötlete valakinek van a problèma okára?
Hamarosan le kell szednem a kipufogót, mert a csöveket bandázsolni szeretném. Mivel már többféle festéket is kipróbáltem, de nem sikerült, ezért döntöttem a bandázsnál. Ha esetleg hülyeséget csinálnék, nyugodtan jelezzetek vissza.
Ha lebontom a kipufogót, mindenképpen cserélnem kell a tűzgyűrűket is?
Illetve mekkora csavarok vannak a kipufogó rögzítésnél és mekkora nyomatékkal kell majd meghúznom a csavarokat. Eléggé korrodáltak már a csavarok fejei, ezéet a bontás előtt még beszereznék belőlük, ha esetleg cserélnem kell.
Estleg valami rajzot is szivesen fogadnék, bár egyszerünek tűnik a dolog.
Amúgy itt a fórumon láttam már pár robbantott alkatrész rajzot, mindenféle Nm, tipuskód, stb. adatokkal ellátva (pár hozzászólással ezelőtt is). Ilyen aékatrész katalógust kitől/honnan lehet beszerezni?
Csapot én is csak azt a Hondát szoktam nevesítve látni, amit említettél, vagy univerzális...
A tartalék csapot én azért nem dugnám el nagyon, nekem jellemzően előzés közben / nagy sebességnél / egyéb azonnali reakciót igénylő szituban kell átváltanom RES-re.
Nem tudja valaki, hogy GS500E-re milyen menetű visszapillantók kellenek? Azt tudom, hogy M10-es csak azt nem hogy jobbos-balos menet vagy egyforma mindkettő? Sajnos az enyémek karcosak.