Ez a vonal a Dunántúl nyugati felén helyezkedik el. A hamarosan villamosított Zalalövői és a Gysev által majd felújítandó Körmendi vonalakat köti össze. A leggyengébb láncszem sz Észak-Déli (ami egészen az Adriáig nyúlik) közlekedési folyosón. Állapota katasztrófális és mielöbbi felújítása vált szükségessé. A vonalat 2008-ban már harmadszor is be akarták zárni. NEM sikerült nekik...
A palya (kb 5 eve lattam utoljara) nagyjabol gy nez ki, hogy agyag, azon 20 cm SODER majd azon szetrothadt talpfa majd azon valami idoszamitasunk elotti sin....
Mivel ez a vonal soha sem volt tehervonatnak tervezve (meg annyira sem, mint a 25 ZEG - Boba kozti szakasza a felujitas elott!) ezert total KO, mindent az alapoktol, ami (nem tudom ugyan, de gondolom) feler egy uj vasutepitessel. Ugyhogy a novelese a teherbirasnak ide gyenge szocska...
Ezen fellul kihagytad a lenyeget: Van jonehany nagybb hidacska, felluljarocska a vonalon, mint pl. Raba, CSornoc, es meg 2 nagyobb mutargy csak ugy a semmi felett, ha jol remlik.... Aztan meg Nadasdnal kanyar levagas is kene, gondolom, hacsak nem 30 km/h-s lesz az uj vonal a 22-esen, aztan kkor ehhez mar a bevagason(rezsun) is modositani kene, etc....
Szoval NEM annyiba fog ez kerulni, mint a 120-as vonalon egy szep egyenes palya vagy masidik vagany kiepitese ...
a 22-sen nem annyira a vágányfelújítás lenne a sok pénz hanem a geológiai helyreállítás.
A vonal egy vízválasztón megy át és 34 áteresz van azon a rövid vonalon melyek közül vagy 30 nincs rendesen megépítve.
Ükapáinknak se volt pénze ezért az átereszeket biza igen hanyagul csinálták meg.
Az üzemeltetés során ezt élőmunkával pótolták.
Gyakorlatilag egy kubikos brigád 100 évig átereszt tisztított permanensen a vonalon.
Mire végeztek egyik helyen mentek vissza a másikra ahol egy hónappal azelőtt jártak.
Generációknak adott így fix munkát ez a rövidke vonal.
Ettől függetlenül a pálya egy részét évente kétszer elöntötte az iszap, ami kisebb, ritkábban nagyobb üzemszüneteket eredményezett.
Középen meg még két helyen új nyomvonalra kell helyezni a pályát a geológiai szakvélemény szerint.
A 2005-ös tanulmány úgy fogalmaz, hogy a jó alépítmény hiánya miatt gyakorlatilag a teljes vonalon új pályát kell építeni, teljes alépítmény cserével, nyomvonal korrekciókkal és kis részen (talán 4-5 km ??) új nyomvonallal.
--------------------------------
Ha pedig ezt megteszik akkor már inkább valóban korszerű pályát célszerű építenie annak aki majd ilyenre adja a fejét.
------------------------------
a vonal átépítésének (ha vki így dönt) a teherforgalom miatt van értelme.
Személyforgalom lényeges növekedésére akkor sem kell számítani ha 200 km/h-ra építenék át a pályát, lévén az Őrségben rendkívül kicsi a népsűrűség és onnan Körmend vagy Szombathely irányába a napi 100-400 fő a max. utazó, azok is megoszlanak a szgk - busz - lehetséges vonat között.
"Átadták hétfőn a csaknem ötvenmilliárd forintos beruházás keretében felújított Sopron-Szombahely-Szentgotthárd közötti vasúti pályaszakaszt"
Ebben benne volt 54 km pálya (Sm-Sztg.), több állomás (köztük Körmend), plusz (elvileg) 4 villamos motorvonat, plusz a Sp-Sm közötti pálya II. üteme. Ehhez képest egy 20 km hosszú állomás nélküli szakasz miért kerülne majd' ugyanennyibe?
Viszont, ahogy néhányan a vasúti topicokon mondanák: "kinek, mi a célja?" A MÁV a 15-ös vonallal sem akart foglalkozni, átadta a GySEV-nek, aki felújította. Nyilvánvaló, hogy ki kell mutatni egy jó nagy számot a 22-es felújítására is, így senkinek sem jut eszébe beruházni, a MÁV-nak egyébként sem célja azokkal a vonalakkal foglalkozni, csak púp a hátán - túl messze van Budapesttől.
Te szoktad mondani: aki akarja, vigye, csinálja. Hát a GySEV most viszi. Ha megéri neki, felújítja. Ha nem, nem.
Haracsonnyal mi a gond? Oda pont a zsúfolt és késő buszok miatt állt vissza a vonatközlekedés pár éve. Fertőszentmiklós. Ott a határátmemet tényleg a személyzetnek jó csak, kevés a rendes utas. De pont a személyzet miatt nem lenne értelme leállítani.
Amúgy sajnos sógoréknál éppen leépítések vannak. Pár éve még Grosspeteresdorfig akartak hosszabbítani, most meg Felsőőrre sem megy majd vonat! :(((((
"Aztán talán vissza építik azt a pár kilométert ami hiányzik, és így lesz új útvonal Sopronba osztrák földön át ekkor lehet villamosítani szerintem a vonalat."
Mert Bureszland tartomány minden szíve vágya, hogy ismét vonat menjen Kőszegből Sopronba! Azám! Aztán nekik ez mire lenne jó? Mert szó szerint semmire! Egy büdös centet nem fog közeljövőben arra költeni! Lehet, hogy jövőre már nem is lesz vonat Haracsonyig, mint ahogy a fertőszentmiklósi határátmenet is bezárhat menetrendváltáskor. Másrészt ott is teljes felújítás kell Dajcskrajc állomásig. Meg még villamosítani is? Egészen Sopronkeresztúrig? Várjátok a Kánaánt?
Még a végén kitaláljátok, hogy kínai segítséggel megépül Szombathely és Rohonc között a pálya.
Ha ennyi szabad pénzük valaha lesz, akkor azért a 22-es átépítését igen csak meg fogja előzni a 16-os, 18-as és a 17-es villamosítása, járműbeszerzés, meg még sok minden más.
Szerintem is előbb megcsinálják a 16-17 vonalat kb mint 2002-ben a 15 vonalon kis kapirgálás a pályán sk35 peronok megvillamosítás + KÖFI .
A 18-as jó kérdés, szerintem először befejezi a vonalfelújítását amit a MÁV 2009-ben elkezdetett + sk35 peronok. Aztán talán vissza építik azt a pár kilométert ami hiányzik, és így lesz új útvonal Sopronba osztrák földön át ekkor lehet villamosítani szerintem a vonalat.
Ha ez meg van vagy egy része akkor lehet gondolkodni a 22-sen.
De szerintem a 22-sel kapcsoltban én pl. a 17 zalaiván.-nál építenék egy deltát és kész. Töredék pénzből megvan oldva a probléma, max Zalaivántól - Hodosig a GySEV-nek átadni a vonalat.
A 22-t meg max. 80-ra megcsinálni ha van valami a 17-se kerülhetnek arra terhek.
Az biztos ha a 22-est nem számolom bele csak a 16-17-18 vonal rendbetétellel még mindig nem tartunk a 22-es 35 milliárdjánál./ De aztán lehet hogy tévedek. /
Van itt elég belőlük, a hátam közepére se kívánom ezzel a 2/3-os kétszínű forradalmi bagázzsal. Aztán mégtöbb kínai szar jön majd be párhuzamossan. Nagyobb lesz a kár mint a haszon.
Ja persze majd a Népi Kína nagy vörös zászlólengetés közbe átad két raklapnyi ajrót erre a tyúkbél nélküli kis vicinálisra aztán 2 év múlva már 300-al mennek majd a vonatok.
Hiába van még a bőrük alatt is dollárköteg, azért ők sem hülyék. Csak olyan helyre fektetnek be amiből később profitot lehet kiszedni, vagy az ő érdekük azt kívánja.
Nem gondolom, hogy annyi lenne. A legnagyobb tétel, állomás ugyanis nincs rajta (a két végponti állomást pedig mostanában építették át). Ergo nem kell aluljáró, peron, épület, BIZBER....
Ráadásul a vonal végig egyvágányú, ez nem lesz másképpen később sem.
A költséget itt az alépítmény teherbírásnövelése nyomhatja meg. De mivel most nincs forgalom, átépítéskor a pályakizárás időigénye nem számít, így földmunkás technológiával is el lehet a vonalon prüntyögni, ami olcsóbb, mint a nagygépes.
Sajnos nagyon drága a vasútépítés, de azért ennyire nem. Tudom, hogy azt szeretnéd látni, hogy minél drágább legyen, mert úgy meg lehet magyaráznod, hogy felesleges beruházás. Szerintem a mostani beruházási árakból is lehet ilyen következtetést levonni, sajnos.
Vajon miért kellene ezen a vonalon összekötni Szombathelyet Zalaegerszeggel? A két megyeszékhely között jelenleg 58km a táv Zivánon át. Minek egy 74km-es?
Amúgy szerintem az 5047-eseknek amúgy is van dolga esetleg örülhetünk ha a Start-tól bérelnek 1db Bz-t oda.
Ha ''nagyban'' akarunk gondolkozni sokkal inkább lenne értelme a Szombathely-Őriszentpéter viszonylatnak. Egyrészt Őri régiós szempontból is Szombathelyhez tartozik, másrészt irányváltás se lenne. Mondjuk ez a legkevesebb egy motorvonatnál. A Zeg-i Bz-k meg mehetnének csak Lövőországig, a személyforgalom legalább 70%-a úgyis csak oda irányul. Ha valaki tovább akar menni átszáll a Gysev vonatára Őri fele.
Én úgy értelmeztem v_peti mondandóját, hogy a szili+1 kocsi jönne Egerszegről, itt meg a Körmend felől jövő vonatra átszállnának és azzal mennének tovább Hodos fele. A vonal villamosításáról nincs -még- szó, dízel Flirt meg szintén nincs -még-, így ez csak dízel GTW-vel működhetne. Sokan a GTW-t is Flirtnek mondják kis hazánkban, ez zavart be. Azt tudom, hogy gyártanak kétrészes Flirtet de annak egyszerűen nincs értelme mert drága így önmagában, a költségek egy három részesnél alig több, azért sincs szinte megrendelés a két részesre hanem inkább a három részes fogy.
Lehet ott nagyobb utasszám is, ha a járatokat megfelelően tervezik.
Ha csak Körmend és Zalalövő között járna a vonat, arra egy szóló Bz (vagy 5047) bőven elég lenne; viszont ha e vonalon összekötnénk egymással Szombathelyet és Zalaegerszeget, már mindjárt szebb lenne a leányzó fekvése :)
Szerintem sem rossz a menetrend, bár egy óriási luk található bennt, délelőtt 9 és 12.40 között egy vonat bőven beleférne Hodos-Zeg írányban, mert sokan választják így az OFF buszt a köztes időben.
Ja tehát jó a menetrend Hodos és Zalaegerszeg között?
-----------------
Jó bizony.
Hódosról Zalaegerszegre utazók bőven ki vannak szolgálva, sőőt jelentős a túlkínálat.
A közbenső települések se panaszkodhatnak, mert az ország ezen felén a valós utazási igényeket messze meghaladó közösségi utazási kínálatot biztosítanak számukra.
A legjellemzőbb munkakezdési időkre be lehet érni (és haza is) és pesti csatlakozások is vannak. Persze lehetne 1-2 dolgot csiszolni, de ettől még nem rossz.
A legjobb talán egy 23-ashoz hasonló rendszer lenne.